Gå til innhold

Mann som alltid bruker lang tid på å komme seg ut av døra. Så utrolig lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han kommer tidsnok til jobb og viktige avtaler, men med løsere avtaler med andre eller aktiviteter med familien (vi har barn) tar det lang tid. Hvis vi f.eks har avtalt dagen i forveien at vi skal dra på en utflukt så fort som mulig etter at den som sover lengst har stått opp, tar det gjerne to timer før vi er ute av døra, selv om han ikke skal pakke eller forberede noe. Det er alltid jeg som klargjør barna osv. Han skal bruke lang tid på å spise, lang tid på do osv, og jeg må ikke finne på å nevne at nå begynner barna å bli rastløse eller nå begynner det å bli litt langt på dag, for da blir han sur og mener jeg forsinker han med mas. Barna er små, så det kan være veldig vanskelig for dem å vente i evigheter på at pappa skal bli klar etter at de er klargjort selv. Det hjelper ikke å snakke med han om det, da blir han enten sur eller jatter med uten bedring til neste gang. 

Jeg er så lei av at selv de minste utflukter blir et evig styr i forkant. Vi kan ikke dra på spontane turer som en familie og vi har også ofte endt opp med å avlyse plsnlagte ting fordi det har blitt mørkt innen mannen er klar, det har blitt dårlig vær innen han er klar osv.

Noen som lever med noe lignende? Hvordan løser dere det? Her blir jo løsningen dessverre at jeg drar alene med barna på ting altfor ofte, men jeg ønsker jo at vi skal fungere som en familie også. 

 

Anonymkode: c9843...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan løser dere det?

Planlegg ting slik at dere må dra tidligere.

Anonymkode: 44a16...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig irriterende. Jeg begynte å bare dra alene. Dra når jeg og barna var ferdig. Da ble han litt raskere og kom tuslende.
 

husker spesielt en gang han måtte komme etter i en annen bil  da var han sur fordi vi andre var ferdige å bade  

Men må er det uansett slutt. 

Anonymkode: 041f8...b61

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei.

Anonymkode: 42222...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender det at han drar alene med barna? Tror jeg hadde latt han fikse det selv noen ganger, altså at han må deale med utålmodige barn mens han eter, driter, somler.. 

Men da må du være ute av huset før dette starter. Kan du bli bedt med på noe av en venninne, søster eller mor di? Så får han erfare litt voksentid ned barn, ikke at du er den voksne som pakker og ordner for alle barna og han er ett av dem. 

Anonymkode: 71387...61f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at mange av oss kvinner kan gjøre oss og alle barna klare, få i alle mat, på med klær,gjøre seg klar,lage matpakker og pakke alt som trengs til tur/utflukt, og mannen skal kle på seg selv og ut døren, men det er så umulig.. Det tar så lang tid, HVER GANG! Vi er alltid sen pga mannen. Besøk og alt som er. Men når jobben gjør han! Skjønner frustrasjonen!

Mange menn hadde vel bare blitt glad til om vi skulle tatt barna og gått hver gang så fikk de hvile, kanskje derfor noen holder på sånn..

Anonymkode: 0321f...e45

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så merkelig. Det må være noe i hodet hans som sier han at han ikke skal dra ennå, lurer på hva prosessen er der. Er det mangel på motivasjon (har ikke lyst, orker ikke) eller er han tidsblind og for sein til alt mulig? Hva driver han med, er han på telefonen? Chatter, surfer? 

Hva skjer når han spiser tregt, tar han en bit og stirrer i luften, eller tar han en bit og går og gjør noe, og så kommer han på at han skulle spise? 

Har han sjekket seg for feks adhd? 

Anonymkode: 927e6...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten humoristisk at det er så klassisk (i alle filmer og serier osv) at det er kvinnen som bruker lang tid på å gjøre seg klar. Og så sitter mannen og venter fordi han vasker bare fjeset. 😅

Anonymkode: 927e6...a63

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han når dere snakker ut om forventninger for helgen? Hva som er best for barna? 

Er selv kvinne. Og har opplevd at venninner stresser barna opp, fordi det skal "skje noe", i stedet for å bare ta en litt lat helgemorgen, der man kommer seg ut etterhvert. 

Anonymkode: 4007d...34c

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var sånn. Bare vi skulle dra og handle sammen kunne de ta noen timer før vi kom ut døra. Endte opp med at jeg dro alene og handlet og han ble sur.

Anonymkode: 3f287...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt på! Altså at "denne gangen var det jeg som klargjorde barna for å dra, neste gang er det din tur." 

 

Men da må du ikke bli sur når han overskrider antatt tidspunkt, bare gjør noe annet, joggetur rundt huset, les en bok i senga, sett deg i bilen og surfe mobil i fred og ro feks. 

Anonymkode: e9274...0e5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre han om han vil være med på tur, om han ønsker å være endel av familien. Hvis ikke, så dra alene, men glem kos og sex til han har kommet på andre tanker. 

Endret av Diry72
Ekstra info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min somler forferdelig, jeg bare drar, gidder ikke å vente på han. Jeg er utålmodig av natur, og HATER treghet, det gjør meg så hinsides sint. 

 

Anonymkode: 6f052...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er min mann og. Han har adhd. Klarer ikke å planlegge og har null begrep om tid og hvor lang tid ting tar. Sitter i skrivende stund og venter på å reise på hytta. Klokka er kvart over tre. Tre unger sitter og venter. Vi andre har vært klare siden klokka tolv. Sånn er det hver gang. Jeg er dritt lei. Maser jeg blir han bare sur og tar seg enda lengre tid bare for å «ta igjen». 

Anonymkode: 2d6a4...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen min somler forferdelig, jeg bare drar, gidder ikke å vente på han. Jeg er utålmodig av natur, og HATER treghet, det gjør meg så hinsides sint. 

 

Anonymkode: 6f052...562

Må være slitsomt og være deg. 

Anonymkode: 3d786...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke ha løse avtaler. Kl 12 reiser dere ut. 

Også må du nok bare begynne å dra på avtalt tidspunkt. Du må prioritere barna, ikke en sur mann. 

Også kan du overlate pakking og ordning av ungene noen ganger og sette deg ned og vente. Ikke kle på 

Det handler bare om prioriteringer dette her, og han setter seg selv først. 

Anonymkode: 75020...540

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må dere gjøre noe hele tiden? Barn som ikke aktivt verer seg selv blir aldri gode på selvstendige yrker når de blir voksne. Tror det blir mangle både på filosofer og forfattere fremtiden, barna blir jaget fra det ene til det andre må aldri tenke selv.

Gjør som mannen din, ta livet med ro! Barna har godt av det.

Anonymkode: 8ed21...e80

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Må dere gjøre noe hele tiden? Barn som ikke aktivt verer seg selv blir aldri gode på selvstendige yrker når de blir voksne. Tror det blir mangle både på filosofer og forfattere fremtiden, barna blir jaget fra det ene til det andre må aldri tenke selv.

Gjør som mannen din, ta livet med ro! Barna har godt av det.

Anonymkode: 8ed21...e80

Noen ganger skal man noe.. Besøk og annet. Godt for barna og sosialisere og de voksne! Det er hver gsng ikke bare i blandt. Mannen må ta seg sammen, ikke hun!

Anonymkode: 0321f...e45

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier han når dere snakker ut om forventninger for helgen? Hva som er best for barna? 

Er selv kvinne. Og har opplevd at venninner stresser barna opp, fordi det skal "skje noe", i stedet for å bare ta en litt lat helgemorgen, der man kommer seg ut etterhvert. 

Anonymkode: 4007d...34c

Skal du nå konfirmasjon, dåp,bryllup, bursdag, kamp osv så er det ikke bare bare å ta det senere... En tid å forholde seg til da..! Og familier må kunne finne på noe uten at mannen skal ødelegge hver gang!

Anonymkode: 0321f...e45

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADHD har han ikke, for han er på ingen måte hyperaktiv. Tvertimot er han bedagelig anlagt. 

Ser noen foreslår at jeg skal la han få alt ansvaret osv, men da blir det ikke noe, rett og slett. Han ser ikke på det som noe problem at vi ikke gjør noen ting hele helgen, selv om det betyr at barna kjeder seg noe voldsomt og blir mye vanskeligere å håndtere. Ser noen også spør om vi alltid må noe, og nei, vi er nok heller mye mindre på farten enn alle andre jeg kjenner. Jeg syns allikevel ikke det er så veldig greit å bare sitte inne i eget hus helg etter helg, og barna har det ikke bra på den måten, de trenger å gjøre noe. Ofte er det så lavterskel som å gå en tur i nabolaget eller enten gå eller kjøre til en fin lekeplass ca 3 km unna, men selv det bruker han lang tid på å bli klar til. De fleste gangene ender jeg derfor opp med å dra alene. 

Ts

Anonymkode: c9843...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...