Gå til innhold

Omskjært som ungjente. Føler meg som en «halv kvinne» nå😭.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er modig som åpnet deg og skrev om dette. Jeg håper du finner fram til mennesker som kan hjelpe deg.

Kanskje fastlegen din kan henvise deg til en sexolog med erfaring med dette? 

Kanskje fastlegen kan henvise til psykolog, som kan hjelpe deg å akseptere deg selv og flytte skammen fra deg til de som gjorde dette mot en liten jente. 

Kanskje det også er mulig å få henvisning til en form for rekonstruktiv kirurgi. Men alle kvinner er forskjellig nedentil, det er ingen fasit på hvordan man skal se ut.

 

Anonymkode: 205d1...8e0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå kjære, fine du, skulle ønske jeg kunne klemme deg♥️ SÅ vondt det du har måttet gjennomgå og gjennomgår nå💔💔💔 

Anonymkode: 46d4d...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ble oppriktig lei meg da jeg leste innlegget ditt, og du har min fulle medfølelse. Det er virkelig en skam hvordan mange foreldre så brutalt ødelegger sine barns kropper! Nok om det.

Jeg ville bare nevne noe for deg som jeg har lest en del om her inne. Du kan fremdeles muligens ha utbytte av sex, og det er ikke helt utelukket at du kan få oppleve orgasme i ditt liv, selv om klitoris er borte. Jeg har lest at noen kvinner (i innlegg her på KG) sier de kan få orgasme av analsex. Andre ganger har jeg lest at noen kvinner kan få orgasme av berøring av brystvortene. 

Vi kvinner har også et spesielt punkt på INNSIDEN av vagina som kalles g-punktet. Dette punktet kan mannen (eller du selv) nå med en finger eller penis, og det kan gi orgasme ved stimulering. Å finne det punktet kan være litt tricky for enkelte, men når man først har funnet det og lært hvordan det gjøres, kan du også ha tilfredsstillende sex med en mann, selv om du ikke kan oppleve klitorisorgasmene. 

Jeg har personlig ikke opplevd dette analsex-trikset nevnt ovenfor, men har lest og hørt om at kvinner (ikke bare menn) kan få orgasme av å ha det. 

G-punktet (the g-spot) kan du google og lese mer om - det er skrevet milevis om det.

Anonymkode: fbe6a...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hjelp å få🧡 Det som har blitt gjort mot din kropp har satt sine spor både fysisk og psykisk, det er helt normalt. Du kan starte hos din fastlege, og så bli henvist videre både til gynekolog, sexolog og psykolog. 

Anonymkode: 4320f...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Jeg er en kvinnnee som er i starten av 20-årene. Jeg er opprinnelig fra Øst Afrika. Jeg gjennomgikk kjønnslemlestelse/FGM grad 3 som 8 åring.  Se tegning fra Google på hva det innebærer, men sånn kort så blir klitoris fjernet. Kjønnsleppene fjernes også og huden blir sydd sammen slik at det er en liten hull som er igjen så du kan tisse og ha mensen. Urinåpningen blir under den huden er sydd og urinen må presse seg ut😭.

NB: IKKE et ekkelt bilde, bare en tegning. 

https://codeblue.galencentre.org/2022/02/07/say-no-to-female-genital-mutilation/

På grunn av det har jeg aldri hatt positiv tilnærming til kroppen min. Jeg har alltid følt meg delvis og ikke hel, men nå sliter jeg veldig. Jeg ble jo åpnet opp i Norge slik at det skal være mulig å kunne ha samleie, men det har jeg aldri hatt. Jeg har aldri hatt lyst på sex. Jeg har ingen sexlyst. Jeg har prøvd å «ta på meg» for å se om jeg reagerer og det skjer nesten ingenting. Det er helt flat der nede. Alt er borte og alt ser så annerledes ut. Jeg har tenkt så mye på dette i det siste. Jeg har begynt å drikke mindre for å ha færre toalettbesøk. Jeg bruker større mengder med toalettpapir for å ikke komme borti der nede. Jeg har en så negativ tilnærming til den delen av min kropp og det gjør at jeg finner feil i andre kroppsdeler. Jeg føler meg IKKE hel, men stykkevis og delt. Føler meg som en halv kvinne😭. På grunn av det har jeg med vilje avvist menn som har vært interesserte. Jeg føler jeg ikke kan gi en mann det en kvinne skulle gitt en mann. Jeg tok meg sammen for litt siden og pratet med en mann. Vi kom inn på dette tema på grunn av noe som var på tv. Jeg benyttet meg sjansen til å spørre hva han tenker om han hadde havnet med en kvinne som hadde vært utsatt for kjønnslemlestelse. Nei. Det kunne han aldri. «Det er jo som å ligge med en mann». «De kan aldri tilfredstilles». «De gir lite omsorg fordi de ikke føler behov for menn». «Hva skal jeg med en dame som er halvt handikappet når jeg kan få en «hel» kvinne». Dette var seriøst hans ord. Han vet ikke min historie. Jeg knakk sammen innvendig, men jobbet hardt for å ikke vise. Jeg burde ikke ha gjort det, men benyttet sjansen til å spørre om han tror at alle menn tenker sånn «Ja, det gjør de, uten tvil». «Det er en stor og viktig del av livet til en mann at kvinnen har lyst på sex, har et behov og søker sex». Han påsto også at menn som havner med slike kvinner er 100% utro😭.

jeg skjønner litt hva han mener, men fyfæn😭. Jeg kan da aldri ha et rolig liv med en mann som elsker meg som jeg er? Som ikke er utro og greier?😭💔 

 

De ordene spiste meg opp og jeg tror ikke at jeg noen gang kan bli elsket for den jeg er. Jeg føler meg helt ødelagt. Er så redd for å ha noe form for interaksjon med menn😭. Jeg tenker på dette tema heeele tiden. Da mener jeg hele tiden. Jeg kan sitte på skolen og tårene bare triller. Jeg ba ikke om dette. Jeg var et barn. Jeg vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette. 

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal godta meg selv for den jeg er. Jeg har så dårlig selvfølelse💔.  Jeg har fått psykiske, fysisk, sosiale og seksuelle «skader» av kjønnlemlestelse og jeg blir nok aldri helt bra, men hvordan kan jeg bli litt bedre? 

 

Jeg tenker å be om henvsining til en psykolog. Snakket med en tidligere, men det var lite forståelse og lite til hjelp for meg. Det skjønner jeg, det er jo helt fjernt for noen i Norge. Jeg fikk en del «stakkars deg», men det er ikke det jeg trenger. Jeg trenger hjelp til å tenke mindre på dette, ha positiv tilnærming til min kropp, ikke bli kvalm av min kropp, kanskje få litt sexlyst? 

 

 

Jeg har sååååå lyst å få egne barn, men jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå😭

 

 

Sorry at jeg plager dere på en helligdag med dette❤️‍🩹

Anonymkode: 9cc06...bd6

Huff. Hva med sexolog... De kan kanskje hjelpe mer på dette området... Er det mulig å få rekonstruert klitoris forresten? Da de noe om det når du fikk åpnet opp der nede?

Ang den mannen. Han hørtes ut som en kronidiot. Tror ikke alle menn tenker slik som han. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig det du har opplevd og opplever!

Er det sånn at du kommuniserer med foreldrene dine angående dette? For det er vel de som står bak? Hva sier de til dette? Det er jo tross alt ikke mer enn 10-20 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (Akkurat nå):

Helt forferdelig det du har opplevd og opplever!

Er det sånn at du kommuniserer med foreldrene dine angående dette? For det er vel de som står bak? Hva sier de til dette? Det er jo tross alt ikke mer enn 10-20 år siden. 

Å diskutere med foreldre som angår religion og kultur har ingenting for seg. De gjorde det samfunnet forventer av de. 

 

Anonymkode: abf38...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å diskutere med foreldre som angår religion og kultur har ingenting for seg. De gjorde det samfunnet forventer av de. 

 

Anonymkode: abf38...621

Jeg forstår det, men man skulle jo tro at dette misbruket ville ta slutt en dag etter som nye generasjoner kommer til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lei meg inni meg når jeg leser dette 😭 sender deg en stor lang klem ❤️❤️❤️❤️ 

Kan du kanskje få hjelp til å opereres til normalen igjen? Jeg mener, det er jo mange som skifter kjønn nå til dags og det er mye som er mulig nå til dags. Du burde snakke med en lege så kanskje du kan få hjelp.❤️

Hensikten med denne operasjonen var nok å ta bort din sexlyst. Det er rett og slett ondskap. Mye av lysten ligger jo i klitoris og det at du føler deg annerledes i tillegg. 

Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det,men jeg håper du kan få hjelp til å bli operert til normalen igjen og få normalt liv ❤️❤️❤️

Anonymkode: 230da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin

Vil bare gi deg en lang, god klem. Verden er så utrolig urettferdig. 

Jeg tenker du kan finne litt info om hvor du kan få hjelp her, dette er en trygg link:
https://dinutvei.no/kjonnslemlestelse/omskjaering-jenter-kvinner/

Nå er jeg ingen psykolog eller lege, men vil bare komme med mine tanker. Du er ikke ødelagt. Du er ikke "halv kvinne". Du er like mye kvinne som meg og alle andre kvinner. Det her er noe du må si til deg selv, hver dag, du må tenke det hver dag, for tankene du har om at du ikke er bra nok er så utrolig feil. Du er en ung kvinne med et forhåpentligvis langt liv foran deg, ikke la slike tanker ødelegge for deg. 

Du har gått gjennom et stort traume og forakten du kjenner på vil jeg tro er normalt, spesielt når du vokser opp i en kultur hvor dette ikke er vanlig. Kjønnslemlestelse er et stort overgrep, forferdelig uetisk og umoralsk. Det er et overgrep mot kvinner. Jeg gir blanke faen i religion og kultur, det er overgrep, ferdig snakka. Jeg beklager om du blir støtt av dette, jeg tenker det trolig er respektløst mot din kultur, men slik jeg tolker det du skriver er du selvsagt ikke ok med at du ble utsatt for dette. 

Det er forståelig at du ikke har sexlyst, når du er omskåret slik regner jeg med at det å ha sex er en enormt smertefull opplevelse og i utgangspunktet ikke fysisk mulig? Jeg prøver å se for meg hvordan det skal fungere. I mitt hode er ikke et samleie gjennomførbart? Jeg tenker at du må snakke med fagfolk om dette, samt leger som kan mye om dette. 

Angående mann... Ikke stress. Det er mange menn som er utro mot hvem som helst. Både pene kvinner og kvinner som har sex med mennene sine kan oppleve utroskap. Jeg har selv blitt bedratt i mine beste år, og vi hadde et godt sexliv. Det er ikke på grunn av kjønnslemlestelsen eller kroppen din at noen eventuelt skulle vært utro mot deg, det er fordi de er drittsekker uten moral eller selvkontroll. Det er også mange menn som IKKE er utro, mange menn som vil møte deg med empati og forståelse, og ønske det beste for deg. Disse bekymringene tenker jeg du kan legge litt på hylla, det er nok bedre å få det bra med seg selv og hjelp for vanskene du har før du involverer deg med noen. Man er ekstra sårbar når man er så usikker og har traumer man ikke har bearbeidet. 

Jeg ser for meg at nytelse kan bli litt problematisk når den synlige delen av klitoris er fjernet, men heldigvis kan man kjenne stimuli gjennom skjedeveggene også. Sex kan bli en deilig opplevelse uansett. En sexolog vil kunne hjelpe deg mye her. Sex er ikke bare penetrering, sex er mye mer. Kos, kjærtegn, nærhet, du har flere erogene soner enn underlivet ditt. Øreflippene og halsen, for eksempel, jeg syns å bli sugd lett på øreflippene og kysset på halsen er minst like deilig som å bli penetrert. 

Du fortjente ikke det du ble utsatt for. Ingen jenter fortjener det. Søk hjelp, jeg håper du får den hjelpen du får og at du en dag klarer å akseptere kroppen din og deg selv. ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
Maleficenta skrev (44 minutter siden):

Huff. Hva med sexolog... De kan kanskje hjelpe mer på dette området... Er det mulig å få rekonstruert klitoris forresten? Da de noe om det når du fikk åpnet opp der nede?

Ang den mannen. Han hørtes ut som en kronidiot. Tror ikke alle menn tenker slik som han. 

Tipper det er fryktelig vanskelig da klitoris består av ekstremt mange nerver, men det kan hende det er mulig ettersom hele klitoris ikke blir fjernet, kun den synlige delen. Jeg kan ikke finne noe info om at hele blir fjernet. Da kan det hende de på et eller annet vis kan "eksponere" litt av klitoris slik at den lettere kan stimuleres, men jeg aner ikke, bare tenker høyt her. Stimuli gjennom skjedeveggen fungerer for enkelte, men dessverre ikke for alle. Kirurger er dyktige i dag, der er helt sikkert noen som har en løsning på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg griner av å lese historien din. Jeg får så vondt av deg, kjære du. ❤️ Jeg er mann, så har ikke så mye tips å gi annet enn at; NEI, det er langt ifra alle menn som tenker som det dyret du hadde en prat med. Å si sånne ting er ikke noe en mann ville gjøre, det er smågutter som tenker eller prater om damer på den måten. Ser man ikke at et menneske har en helhetsverdi har man ikke noe rundt det mennesket å gjøre. Håper virkelig du finner noen her inne som gir deg svarene du søker/trenger å høre, men det jeg kan fortelle deg er at du ikke er halv kvinne - du er en hel kvinne, med en helt utrolig historie. ❤️

Anonymkode: 75364...d67

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har all min sympati. Det som skjedde med deg var utrolig urettferdig og direkte inhumant. Omskjæring av jenter er noe av det mest inhumane og uverdige jeg vet om. Skam til den kulturen og de folkene som gjorde dette mot deg.

Han daten din er forresten er total dust. Tenk å si noe sånt. Han er ikke verdt det uansett om han har et slikt nedverdigende kvinnesyn.

Jeg synes du skal oppsøke psykolog på nytt. Det finnes dårlige psykologer der ute, men også fantastiske. Jeg tror det hadde vært bra for den mentale helsen din om du fikk tak i en ordentlig bra psykolog som kan forstå deg. Kanskje en sexolog kan hjelpe deg også? Kanskje det finnes noen form for behandling som kan fysisk hjelpe skaden som omskjæringen har forårsaket underlivet ditt. Det er verdt å sjekke ut i alle fall.

Klem ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg benyttet meg sjansen til å spørre hva han tenker om han hadde havnet med en kvinne som hadde vært utsatt for kjønnslemlestelse. Nei. Det kunne han aldri. «Det er jo som å ligge med en mann». «De kan aldri tilfredstilles». «De gir lite omsorg fordi de ikke føler behov for menn». «Hva skal jeg med en dame som er halvt handikappet når jeg kan få en «hel» kvinne»

For en drittsekk... tro meg, ingen kvinne, halv, hel, trekvarts eller et snev, vil ha denne pikken her. 

Anonymkode: c7989...0e3

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ❤️ 

Takk for at du delte litt av din historie med oss. Det var modig. 

Det høres ut som du gjør deg lure tanker når du tenker at du skal snakke med en fagperson om dette. Kanskje det finnes noen foreninger også som kan mer enn andre om slike skader og hvordan det påfører psykologiske sår også. 

Først av alt vil jeg si at dette er en skade som er påført deg, og det betyr ikke at du er ødelagt. Verken som menneske, ei heller som kvinne. Du kan finne din egen seksualitet, men det vil kreve mer enn av andre som ikke har den type skader. Jeg har aldri opplevd det du har, min skade var en voldtekt da jeg var ung. Det førte til at jeg måtte bli kjent med min seksualitet på nytt. Det har tatt tid, jeg har tenkt at jeg var ødelagt, at jeg aldri kunne få en kjæreste. Likevel har jeg nå en kjæreste som aksepterer at jeg strever med min kropp. Som elsker meg som jeg er. Og som er tålmodig mens jeg finner ut av dette traumet. Det kan du også finne. Den mannen du snakket med var veldig umoden, og han er ikke representativ for de fleste menn. Dersom du ikke ønsker sex overhodet kan du også finne deg en som er aseksuell, det finnes flere av dem. Selv om det kan virke som ingen menn er aseksuelle, så er det det. 

Det vanskeligste for meg var tankene jeg fikk om meg selv, at jeg var verdiløs, ødelagt, skitten. Ikke de samme som deg, med delt og stykkevis, men likevel de gnagde på meg dag ut og dag inn. Jeg har jobbet mye med de, og lært meg å snakke fint til meg. Det som skjedde meg, og det som skjedde deg var andre utilstrekkelige mennesker som ødela for oss. Vi fortjente det ikke. Det vet jeg nå. Og jeg vet det 100% om deg. Og du er likevel hel, selv om du mangler en del av kroppen din. På samme måte som man amputerer en fot, eller får andre fysiske skader. Jeg opererte ut en nyre, jeg er fremdeles hel. Jeg forstår at nyre og kjønnsorgan ikke kan sammenlignes, det er ikke det jeg sier, jeg sier at din følelse av å være hel høres ut som en mer psykologisk sår enn at det udelt handler om kroppen din. 

Masse lykke til. Jeg vet at med innsats så kan du komme deg ut av disse vonde tankene og følelsene. Og jeg vet at en stykke der fremme vil du finne en mann du elsker, og som elsker deg, akkurat som du er. Og om du ønsker, kan du også få barn. ❤️❤️ Mye styrke og kjærlighet til deg. 

Anonymkode: 85c22...cf7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved omskjæring av kvinner, kan man med kirurgi få åpnet den igjen. Det vises ofte at klitoris er der, men den er mer skjult av vev. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir så sint, jeg har selv en liten datter og skjønner ikke hvordan noen kan gjøre dette mot ei lita jente. Det er så brutalt og grusomt, og jeg tørr ikke tenke på smerten en gang. 
  Angående psykolog tror jeg at jeg ville prøvd å finne en annen psykolog, kanskje en med erfaring innenfor området, eventuelt innenfor overgrep. Fordi det er jo det dette er, ett overgrep. Og han mannen du har snakket med snakker nok ikke for alle menn. Tror ikke alle menn er så veldig opptatt av hvordan man ser ut der nede, har fått høre både at jeg har ett pent underliv, ett stygt underliv, men de fleste har ikke sagt noe som helst angående hvordan det ser ut der nede. Jeg har født flere barn og da forandrer man seg også masse der nede, og min mann har aldri sagt noe med mindre jeg har ønsket å diskutere temaet. Så jeg tror nok de fleste menn tenker lite på hvordan vi damer ser ut der nede eller at vi skal se ut på en spesiell måte. Det er selvfølgelig liten trøst, men jeg tenker at en mann fortjener deg ikke om han ikke kan akseptere deg med det underlivet du har. 
  Jeg tror det finnes operasjoner og hjelp man kan få, skjønner at dette selvfølgelig er veldig traumatisk og det kanskje vil være utenkelig å prøve å fikse på det. Men det må da finnes kirurger i Norge som har sett noe sånt før og jeg tror det er hjelp å få. 

Anonymkode: f80d8...1c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære gode, vakre mennesker❤️‍🩹 Det er TS her. 
 

Jeg leste svarene deres etterhvert som de kom inn den dagen og jeg husker jeg grein så sinnsykt mye! Griner nå også.  Dere er bare såå snille🥲. En forbigående helseplage gjorde at jeg datt ut, men nå er jeg tilbake❤️‍🩹.

Tusen hjertelig takk for all støtte, empati osv dere har gitt/vist meg her. jeg er helt overveldet av all støtte, empati og motivasjon. Det gjør meg så godt❤️. Noen av dere har brukt flere minutter på å undersøke og gjøre research i håp om å finne noe som hjelper🥹


jeg har forstått at jeg må bearbeide dette litt mer. Jeg er ikke oppvokst i en kultur hvor det er åpenhet om psykisk helse. Sånn blir det hos de aller fleste til tross for innvandring til for eks Vesten. Hos oss/mine foreldre/familie er det fortsatt sånn at man blir oppfattet som svak og pysete dersom man snakker om traumer og generelt psykisk helse. Det er veldig lite støtte å få fra familie, men det hjelper å ha venner som vet å ta være på psykisk helse, men så er dette et veldig sårt tema som man ikke vil snakke med så mange om. 
 

ja, det finnes organisasjoner o.l, men det er vanskelig å finne noen i samme situasjon, nettop fordi mange kvinner er ikke så åpne  om det. Helsevesenet prøver å hjelpe. Jeg har blitt åpnet opp slik at jeg kan ha samleie og lettere urinere, men det er ikke mer man får gjort, tror jeg. 
 

Takk for at dere tipset om sexolog. Aldri tenkt på det, men jeg skal ta kontakt med en, før jeg vurderer psykolog igjen. 
 

Dette er såååå vanskelig for meg dere. Jeg jobber med å ha litt mer positiv tilnærming til egen kropp, men det går sakte og det er ingen enkel sak😭
 

Til dere menn, som har svart. Dere har gitt meg håp jeg trodde ikke fantes. Jeg har litt mer håp nå om at det er menn der ut som ikke forbinder meg til bare senga, men som også verdsetter den kvinnen jeg er. Noen menn har fått meg til å tro at kvinner som meg ikke kan gi kjærlighet, empati osv, men det stemmer ikke. Jeg har 7 søsken, der 6 er yngre. Jeg har tatt være på de og foreldrene mine. Jeg blir beskrevet som en empatisk, snill, respektfull, sterk og kjærlig dame. Jeg elsker nærhet og kos. Jeg elsker livet. Jeg vil leve. Ha det bra. Få egen familie. Ha en partner som kan godta meg og som jeg kan godta for det vakre mennesket han er.  Gjøre hverdagen bedre for andre enten det er for min  egen familie eller andre rundt meg. Jeg har sååå mye å gi, men hodet mitt stopper meg og det må jeg jobbe med❤️ Takk for at dere bidro til det. 
 

Jeg er ikke en halv kvinne. Jeg får frysninger når jeg sier det. Jeg er ikke en halv kvinne. Jeg er en hel kvinne, som alle andre kvinner. Jeg har min historie, som alle andre. Alle har en historie. 
 

klem, en emosjonell jente❤️❤️‍🩹

Anonymkode: 9cc06...bd6

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke lest mer enn HI, men vil bare uttrykke min medfølelse. Du er en kvinne på alle måter. Men du er en skadet kvinne. En skadeskutt fugl. 

Jeg tror du bør lete etter en god psykolog på dette. Få det skrevet i henvisningen hva du tror du trenger. For å kunne føle deg hel igjen. 

Det de gjorde mot deg er helt avskyelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (10 minutter siden):

Hei. Jeg har ikke lest mer enn HI, men vil bare uttrykke min medfølelse. Du er en kvinne på alle måter. Men du er en skadet kvinne. En skadeskutt fugl. 

Jeg tror du bør lete etter en god psykolog på dette. Få det skrevet i henvisningen hva du tror du trenger. For å kunne føle deg hel igjen. 

Det de gjorde mot deg er helt avskyelig. 

Jeg vet at du bare mener det godt, men jeg skulle så gjerne ønske at du ikke skrev at jeg er en skadet kvinner❤️‍🩹🥲. Jeg har hørt at jeg er skadet så mange ganger. Er jeg egentlig det?

Anonymkode: 9cc06...bd6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...