Gå til innhold

Omskjært som ungjente. Føler meg som en «halv kvinne» nå😭.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ekstremt lei meg for det du har opplevd. Jeg tror du burde oppsøke helsepersonell som forstår deg. Jeg aner ikke hva du går gjennom.  Det at du ber om hjelp og støtte, viser at du er tøffere enn mange. 70% av kvinner får ikke orgasme vaginalt – og mange kvinner har gode sexliv uten å oppnå orgasme. Menn bryr seg overhodet ikke. Det er ditt sexliv, ditt selvbilde og din trygghet som bør være fokus. Man kan ha glede av sex uten orgasme, og det finnes mennesker som kan få orgasme uten fysisk stimulering.

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, kjære deg. Hjertet mitt blør for alle jenter som er blitt kjønnslemlestet. Jeg synes det er veldig trist at dette skjedde med deg og at du preges av det. Det er helt grusomt. 
 

Denne mannen som du snakket med. Han vet selvsagt ikke svaret på hva alle menn tenker. Han kan kun svare for seg selv. 
 

Dette blir kanskje en teit sammenligning, men tenk på alle som har handikap eller andre typer plager som skaper utfordringer seksuelt. Noen er lamme, noen har CP, noen har kramper i underlivet slik at de ikke klarer å bli penetrert. Selv mennesker med slike utfordringer er i forhold. Og grunnen til det er at de treffer en mann, gnister oppstår, forelskelsen skjer og bånd skapes. Det er dette som limer to mennesker sammen og ikke sexen. Hvis sexen er bra er det selvsagt positivt, men det er andre kvaliteter som er minst like viktige.

Jeg vet selvsagt ingenting om hvordan det er å leve uten klitoris. Men er det sånn at følelsene inni skjeden også er påvirket?

Anonymkode: 24afc...c0f

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen organisasjon som jobber med dette eller grupper med kvinner som har opplevd det samme, som du kan oppsøke? Kan kanskje være godt å snakke med noen som har opplevd det samme og kanskje har lært å leve med det?

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at ordinær psykolog kan bli utilstrekkelig, men det finnes jo psykologer med mer spisset kompetanse. Hva med å kontakte Mirasenteret, ressurssenter for kvinner med minoritetsbakgrunn, for veiledning videre? https://mirasenteret.no

Nasjonalt kompetansesenter om vold og traumatisk stress har også kunnskap om dette https://kjonnslemlestelse.nkvts.no, nederst på siden finner du informasjon om mulighetene som finnes ved å kontakte spesialisterte sexologer.

Og du er ikke en halv kvinne. Du er et helt menneske, som dessverre har vært utsatt for noe som ingen burde utsettes for ❤️

Endret av mirjia
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei. Jeg er en kvinnnee som er i starten av 20-årene. Jeg er opprinnelig fra Øst Afrika. Jeg gjennomgikk kjønnslemlestelse/FGM grad 3 som 8 åring.  Se tegning fra Google på hva det innebærer, men sånn kort så blir klitoris fjernet. Kjønnsleppene fjernes også og huden blir sydd sammen slik at det er en liten hull som er igjen så du kan tisse og ha mensen. Urinåpningen blir under den huden er sydd og urinen må presse seg ut😭.

NB: IKKE et ekkelt bilde, bare en tegning. 

https://codeblue.galencentre.org/2022/02/07/say-no-to-female-genital-mutilation/

På grunn av det har jeg aldri hatt positiv tilnærming til kroppen min. Jeg har alltid følt meg delvis og ikke hel, men nå sliter jeg veldig. Jeg ble jo åpnet opp i Norge slik at det skal være mulig å kunne ha samleie, men det har jeg aldri hatt. Jeg har aldri hatt lyst på sex. Jeg har ingen sexlyst. Jeg har prøvd å «ta på meg» for å se om jeg reagerer og det skjer nesten ingenting. Det er helt flat der nede. Alt er borte og alt ser så annerledes ut. Jeg har tenkt så mye på dette i det siste. Jeg har begynt å drikke mindre for å ha færre toalettbesøk. Jeg bruker større mengder med toalettpapir for å ikke komme borti der nede. Jeg har en så negativ tilnærming til den delen av min kropp og det gjør at jeg finner feil i andre kroppsdeler. Jeg føler meg IKKE hel, men stykkevis og delt. Føler meg som en halv kvinne😭. På grunn av det har jeg med vilje avvist menn som har vært interesserte. Jeg føler jeg ikke kan gi en mann det en kvinne skulle gitt en mann. Jeg tok meg sammen for litt siden og pratet med en mann. Vi kom inn på dette tema på grunn av noe som var på tv. Jeg benyttet meg sjansen til å spørre hva han tenker om han hadde havnet med en kvinne som hadde vært utsatt for kjønnslemlestelse. Nei. Det kunne han aldri. «Det er jo som å ligge med en mann». «De kan aldri tilfredstilles». «De gir lite omsorg fordi de ikke føler behov for menn». «Hva skal jeg med en dame som er halvt handikappet når jeg kan få en «hel» kvinne». Dette var seriøst hans ord. Han vet ikke min historie. Jeg knakk sammen innvendig, men jobbet hardt for å ikke vise. Jeg burde ikke ha gjort det, men benyttet sjansen til å spørre om han tror at alle menn tenker sånn «Ja, det gjør de, uten tvil». «Det er en stor og viktig del av livet til en mann at kvinnen har lyst på sex, har et behov og søker sex». Han påsto også at menn som havner med slike kvinner er 100% utro😭.

jeg skjønner litt hva han mener, men fyfæn😭. Jeg kan da aldri ha et rolig liv med en mann som elsker meg som jeg er? Som ikke er utro og greier?😭💔 

 

De ordene spiste meg opp og jeg tror ikke at jeg noen gang kan bli elsket for den jeg er. Jeg føler meg helt ødelagt. Er så redd for å ha noe form for interaksjon med menn😭. Jeg tenker på dette tema heeele tiden. Da mener jeg hele tiden. Jeg kan sitte på skolen og tårene bare triller. Jeg ba ikke om dette. Jeg var et barn. Jeg vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette. 

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal godta meg selv for den jeg er. Jeg har så dårlig selvfølelse💔.  Jeg har fått psykiske, fysisk, sosiale og seksuelle «skader» av kjønnlemlestelse og jeg blir nok aldri helt bra, men hvordan kan jeg bli litt bedre? 

 

Jeg tenker å be om henvsining til en psykolog. Snakket med en tidligere, men det var lite forståelse og lite til hjelp for meg. Det skjønner jeg, det er jo helt fjernt for noen i Norge. Jeg fikk en del «stakkars deg», men det er ikke det jeg trenger. Jeg trenger hjelp til å tenke mindre på dette, ha positiv tilnærming til min kropp, ikke bli kvalm av min kropp, kanskje få litt sexlyst? 

 

 

Jeg har sååååå lyst å få egne barn, men jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå😭

 

 

Sorry at jeg plager dere på en helligdag med dette❤️‍🩹

Anonymkode: 9cc06...bd6

Dette hadde vært like ille på en hverdag og! På samma hvilken dag i året hadde dette vært helt jævlig å lese ts..Synes så synd på deg. ❤️

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, ts. Dette var vondt å lese. Har virkelig ingen kunnskap om dette, og vet ikke hva jeg kan bidra med. Men jeg er så lei meg for at du måtte gjennomgå dette.

Jeg sier som noen over meg sa her; tror ikke du skal basere hva èn mann sier på at alle menn tenker sånn. Det finnes massevis av empatiske, flotte menn der ute som evner å se hele deg - ikke bare det som har skjedd med deg. Finnes det noen støttegrupper for dette? Har du bekjente som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 0070d...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tenker å be om henvsining til en psykolog. Snakket med en tidligere, men det var lite forståelse og lite til hjelp for meg. Det skjønner jeg, det er jo helt fjernt for noen i Norge. Jeg fikk en del «stakkars deg», men det er ikke det jeg trenger. Jeg trenger hjelp til å tenke mindre på dette, ha positiv tilnærming til min kropp, ikke bli kvalm av min kropp, kanskje få litt sexlyst? 

Jeg har sååååå lyst å få egne barn, men jeg vet ikke hvordan dette kommer til å gå😭

Sorry at jeg plager dere på en helligdag med dette❤️‍🩹

Anonymkode: 9cc06...bd6

Du bør definitivt gå i dialog med fastlegen din, og få hjelp.

Det finnes sexologer som er spesialiserte innenfor feltet, og du burde definitivt kvalifisere til hjelp med den historien du har. 
 

Og TS: å være med en mann/få en kjæreste er så mye mer enn sex, samleie og orgasme. Ja; det er en del av det, men det er altså ikke «hele pakka». Menn flest ønsker omsorg og nærhet, det kan du gi. Menn flest ønsker å bli sett, verdsatt og elsket. Det kan du gi. Mange kvinner (og menn) har av mange ulike årsaker utfordringer med egen seksualitet, det betyr ikke at de ikke er gode kjærester eller «mindre verdig» en kjæreste. Dette tror jeg du allerede vet, og du skjønner at du først og fremst må jobbe med deg selv. 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på "dinveiut". Der er det masse info. Du vet at mesteparten av klitoris er ikke synlig? Det finnes en  operasjon som drar frem klitoris,slik at man kan oppleve nytelse. Sexlysten sitter dog ikke i klitoris,men er hormonelt styrt. 

Anonymkode: fbd9b...d2c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en sexolog være en bedre samtalepartner enn en psykolog? Kvinneklinikken er også ett sted du kan søke hjelp og få samtaler rundt omskjæring og hvordan dette påvirker deg, er du heldig så har de kansje muligheter for støttegrupper der du kan snakke med andre som faktisk har vært kjønnslemlestet. Du har jo rett i at det er umulig for en som selv ikke har blitt utsatt for omskjæring å fullt ut forstå hvordan det er for deg.

Det finnes menn som ikke baserer hele forholdet på hvordan ting fungerer seksuelt, sånne som forelsker seg helt og fullt i din personlighet. Så det er ikke slik at du må velge å leve alene eller sammen med en som vil være utro mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å lese. :( Antagelig er fastlege et godt sted å begynne, men av og til må man jo bytte noen ganger før man finner en som man har rett kjemi med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting: 

1. Klitoris er et organ med anseeling størrelse, men neste hele er inni kroppen. 

https://www.forskning.no/menneskekroppen-seksualitet/klitoris-er-talt-opphar-mer-enn-10000-nerver/2104939

Det betyr at nesten alle kvinner vil kunne stimulere klitoris på andre måter enn å "pusse perlen" - for eksempel fra innsiden (skjeden) eller ved bredt trykk mot hele området. Hvor lett det er å få orgasme på denne måten kan jeg ikke uttale meg om, men som en som har hele klitoris inntakt, får jeg djupere og kraftigere orgasmer når jeg presser hele kjønnet mot noe solid enn når jeg fokuserer på knoppen. 

For øvrig leste jeg en gang en blogger (ja,  lenge siden) som reflekterte over at hennes omskårne somaliske mor bedyret at hun opplevde nytelse ved sex. Det er altså slett ikke umulig at du óg kan oppleve det :)

 

2. Det at du ikke har sexlyst trenger ikke ha sammenheng med dette. Det finns både medisinske diagnoser som kan forårsake det, og dessuten: en seksuell legning.  

https://p3.no/nar-aisha-fortel-om-legningen-sin-trur-ikkje-alle-pa-ho/

Det vennen din sa om "kvinner som ikke kan oppnå nytelse" er tilforlatelig likt det en del mennesker kan lire av seg om aseksuelle. Noen stor trøst er det neppe, men du veit i alle fall at du langt fra er aleine om de fordommene.

 

Kort sagt: Alt håp om seksuell nytelse trenger ikke å være ute, og det kan 100% være andre grunner enn kjønnslemlestelse som gjør at du ikke har seksuelle følelser. Jeg forstår veldig godt at du har et vanskelig forhold til egen kropp på grunn av det du har opplevd, men hvis psykolog eller noen slags legespesialist er et alternativ, så ville jeg ha prøvd det. Både for å få snakka ut, få satt ting i perspektiv, og kanskje prøve å bli glad i kroppen din som den er, og ikke minst - å bli venn med tanken på at det finnes menn der ute som ser kvinner for mer enn hva de er i senga. 

For det gjør det, det lover jeg deg ❤️

 

Anonymkode: ba860...55b

  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, daten din var en dust. Alle menn tenker ikke slik, de fleste vet hvir grusomt dette er og håndterer det på en mye finere og forståelsesfull måte. Så ikke gi opp dating.

Eller må du finne rett psykolog å snakke med men også ta det opp med lege. For legevitenskapen er fantastisk nå og dette kan de gjøre mye med. Du vil aldri bli 100% som før, men du vil kunne få et kvinnelig underliv.

Anonymkode: a6aae...35c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tenker på dette tema heeele tiden. Da mener jeg hele tiden. Jeg kan sitte på skolen og tårene bare triller. Jeg ba ikke om dette. Jeg var et barn. 

Bruk tiden og livet ditt på å knuse tankegodset og menneskene som synes det er greitt å skjære kjønnsorganene av småbarn.

Du skriver godt og levende så skriver på riktig sted kan du skadeskyte de alvorlig. Gjør du det tror jeg du kan bli hel igjen under prosessen og..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 

Jeg er mann, og skal svare deg. Jeg håper du repsonderer på svaret så jeg vet hva du tenker. Jeg er sammen med en dame som er ufin, dum, teit, egoistisk, dårlig på kommunikasjon osv. Vi har barn sammen, men jeg planlegger å få fra henne. Jeg kan ikke akseptere en så enveis holdning til forholdet; hun er egoistisk og vanskelig..

Jeg ville heller valgt en dame som er smart, empatisk, god på kommunikasjon og glad i hudkontakt, kos og romantikk. Ja, sex er veldig viktig for menn, men det som er viktigere er kommunikasjon og dine holdninger. Om en mann er utro så handler det mer om mangelen på kommunikasjon og følelser, enn selve sexen. Jeg vet, jeg har vært utro flere ganger. Det er ikke sexen, det er bekreftelsen på at jeg er bra nok. Og med dine empatiske evner så står det kun på å matche på kommunikasjon

Du skal tenke på hvordan du er som menneske, og hva du har å tilby. Din verdi er minst like stor som alle andres. Det finnes mange kvinner som har klitoris og ikke lemlestet som er søppel. Det finnes kvinner som deg som er fantastiske..

Jeg tror; for deg handler det kun om kommunikasjon, og finne rett mann. Livet har mye glede, og mange følelser å by på. Sex er ikke bare orgasme, sex er å være sammen. Det kan gi « mental» orgasme ved at gleden ved å være nær hverandre er helt enorm. Kanskje til og med din fremtidige mann opplever en større glede og stolhet ved å være sammen med deg, fremfor alle andre. Kanskje det er akkurat du som er hans nøkkel til et komplett liv. 
 

Du kan ikke sette deg i posisjon til å bestemme hva andre mener og føler. Du kan bare være deg selv, halv eller hel. Og en dag kommer nøkkelen og passer i låsen og alt klaffer. Jeg har selv mangler, og jeg føler meg selv som et halvt menneske. Jeg forstår 100% hva du mener. Og jeg lover deg, du er bra og du er bra nok som du er..

Du har aldri opplevd den seksuelle tenningen, eller orgasmee. Jeg forstår at det er vanskelig, men da vet du på en måte heller ikke hva du går glipp av . Så, jeg tror for din den handler det medt om at du ikke føler deg bra nok for en fremtidig mann, men det er du. Jeg lover deg, du er super. Bare fortsett med selvutvikling og være et gost menneske. Sett deg selv høyt og sett en skikkelig standard for deg selv. En dag klaffer alt

 

Det han sa til deg stemmer ikke, og du skal putte det i en skuff du kaller «Dårlige utsagn fra duster som ikke er verdt meg»

Anonymkode: c3a9d...d88

  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte man leser her på Kvinneguiden hvor man virkelig får vondt i magen og føler sympati og empati for ts da 9 av 10 tråder handler om helt trivielle og ubetydelige problemer i hverdagen.. Men dette innlegget var vondt å lese ts.

Du har min dypeste sympati, håper du tar kontakt med lege og får oppfølging fra spesialisthelsetjenesten. 

Anonymkode: abf38...621

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har vært utsatt for tortur med varige skader. Det er helt ufattelig hva en slik ukultur kan føre til... Du er selvfølgelig allikevel et helt og godt menneske ♥️ Og du kan godt få barn! Mange kvinner får uansett ikke orgasme under samleie. Du kan jo ikke høre på hva EN tilfeldig mann mener om dette. Snakk med andre kvinner med liknende erfaringer, og hør hvordan de har fått hjelp. Klem ♥️

Anonymkode: 0fd10...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre deg. Sender deg bare en god klem jeg❤️. Ord blir fattige i sånne situasjoner. Til helvete med barbariske tradisjoner. 

Anonymkode: ddcce...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det, TS. Ei heller har jeg noen gode råd å gi, dessverre. Jeg ville bare si at jeg syns du er kjempesterk og tøff som tør å snakke om dette, og jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg en stor klem 🤗

Anonymkode: 3bebb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg ❤️ Det gjør meg så vondt at du har opplevd dette 😢  Jeg tror kanskje en erfaren sexolog er veien å gå og vil forstå sammenhengen mye bedre.

Rett og slett fordi psyken og egen intimitet henger så tett sammen.

Husk at smertene og skadevirkningene er noe andre har påført deg. Du har opplevd traume og overgrep av styggeste sort. I tillegg må du streve med den pålagte skammen. 

Jeg ville som sagt oppsøkt en sexolog og også kanskje hørt med lege rundt seksuelle hjelpemidler. Helsevesenet har kanskje tips til steder og oppsøke.

(Du kunne jo også sendt inn spørsmålet ditt til sexologen inne på vg. Bianca Schmidt har mange års erfaring og er ikke av influensertypen som tar utdanning via brevkurs.....)

:gruppeklem: Ønsker deg alt godt og håper bildet kan gi inspirasjon. Trøst og støtt deg selv med styrkende tanker. Det du har opplevd er helt forferdelig vanskelig og ikke noe du kan noe for ❤️❤️❤️❤️

Screenshot_20230628_194059_Facebook.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...