Gå til innhold

Angre på leie av leilighet - utleier mener jeg skylder penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Var på visning på en leilighet i et bygg med flere utleieenheter og takket siden ja til å leie der per SMS. Ingen kontrakt er signert, aldri diskutert noe oppsigelsestid, ingen depositum overført og pris ble avtalt muntlig. 
 

Like før jeg skulle flytte inn fikk jeg beskjed om at leiligheten jeg så på ikke kunne leies ut likevel pga vannskade, men jeg kunne få en annen leilighet i bygget til samme pris, som i følge utleier var større og bedre standard. Jeg sa OK per telefon men hadde altså ikke fått se den aktuelle leiligheten. 
 

Når jeg flyttet inn, oppdaget jeg fort at standarden overhodet ikke var akseptabel, det var begynnende fuktskader på badet, manglende brannsikkerhet, sprekker rundt vindu osv. Jeg ga beskjed til utleier men han sa bare at det er et gammelt bygg, folk har bodd der i mange år uten problemer, må bare være nøye med å bruke viften på badet og slikt. Alt dette har jeg skriftlig på SMS. Jeg sa at jeg ikke kan bo i denne leiligheten og at jeg ikke kommer til å signere på noen kontrakt, pga denne leiligheten ikke er slik jeg ble forespeilet i det hele tatt, eller holder normal standard for utleie.

Utleier mener nå at jeg må forholde meg til oppsigelsestid som ville vært i kontrakten, altså 6 måneder!! dvs at jeg må betale seks husleier før jeg slipper unna. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være lov, når leiligheten ikke er beboelig?

Anonymkode: c705b...3be

Høres ut som svindel. Meld deg inn i leieboer foreningen og få hjelp.

Anonymkode: 0e135...7dc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Var på visning på en leilighet i et bygg med flere utleieenheter og takket siden ja til å leie der per SMS. Ingen kontrakt er signert, aldri diskutert noe oppsigelsestid, ingen depositum overført og pris ble avtalt muntlig. 
 

Like før jeg skulle flytte inn fikk jeg beskjed om at leiligheten jeg så på ikke kunne leies ut likevel pga vannskade, men jeg kunne få en annen leilighet i bygget til samme pris, som i følge utleier var større og bedre standard. Jeg sa OK per telefon men hadde altså ikke fått se den aktuelle leiligheten. 
 

Når jeg flyttet inn, oppdaget jeg fort at standarden overhodet ikke var akseptabel, det var begynnende fuktskader på badet, manglende brannsikkerhet, sprekker rundt vindu osv. Jeg ga beskjed til utleier men han sa bare at det er et gammelt bygg, folk har bodd der i mange år uten problemer, må bare være nøye med å bruke viften på badet og slikt. Alt dette har jeg skriftlig på SMS. Jeg sa at jeg ikke kan bo i denne leiligheten og at jeg ikke kommer til å signere på noen kontrakt, pga denne leiligheten ikke er slik jeg ble forespeilet i det hele tatt, eller holder normal standard for utleie.

Utleier mener nå at jeg må forholde meg til oppsigelsestid som ville vært i kontrakten, altså 6 måneder!! dvs at jeg må betale seks husleier før jeg slipper unna. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være lov, når leiligheten ikke er beboelig?

Anonymkode: c705b...3be

Flytt først, meld etterpå ellers sperrer han sikkert eiendelen dine inne.

Anonymkode: 0e135...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres ut som svindel. Meld deg inn i leieboer foreningen og få hjelp.

Anonymkode: 0e135...7dc

Kan inne melde seg inn etter at konflikten har pppstått og få hjelp 

Anonymkode: 00a05...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel ikke tilfeldigvis i Gjøvik? 

Anonymkode: 1d52d...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt ut, om han kjører sak blir en dårlig standen offentlig.

Anonymkode: 3210c...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke noen ting så lenge du ikke har skrevet under en kontrakt. Du har sagt du ville leie, men har jo fått helt uriktige opplysninger om tilstanden til leiligheten. Og du har jo ikke skrevet under noen ting eller betalt inn noe depositum. Hadde jeg vært deg hadde jeg ignorert den utleieren om han fortsetter å mase etter du har forklart dette. Du trenger absolutt ikke leie der eller betale en eneste krone til den utleieren.

Anonymkode: 1d52d...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...