Gå til innhold

Tid til trening i hektisk hverdag, noen som IKKE dusjer håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du ikke bare vaske håret hjemme, på kvelden? Det har alle tid til. Ikke finn på unnskyldninger!

Anonymkode: 027f2...fa3

Jeg er ikke TS, men;

1) det tar ca 45 minutter

2) det fører til mye slitasje, og hår som igjen raskt blir fett på grunn av at det blir vasket for hyppig

Anonymkode: 480a4...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg løper med airpods, det isolerer godt nok akkurat med tanke på øregangen. 

Anonymkode: 480a4...329

Dette kan jeg forsøke! Takk 😃

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan du ikke bare vaske håret hjemme, på kvelden? Det har alle tid til. Ikke finn på unnskyldninger!

Anonymkode: 027f2...fa3

Jeg har tid til å dusje, men ikke å dusje håret, føne det og rette det ut. Hele den prosessen tar to timer, ikke 45min. 
 

Om håret skal lufttørke tar det 1.5 dag. 

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er den delen av håret som blir svett sammefallende med delen av håret som er vanskelig å få orden på etter vask? Bare tenkte om det hadde vært mulig å vaske luggen eller noe sånt. 

Anonymkode: d4ace...138

Nei egentlig ikke. Det er kun fremme mot ansiktet. Kunne forsøkt å vaske kun den delen

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så heldig du er som har tjukt hår med krøller! 🤩 

Hvis jeg hadde hatt krøller ville jeg aldri aldri stylet bort dette. 

Anonymkode: 1e80b...c1e

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med å droppe rettingen og heller sette pris på ditt naturlige hår? 😅 lage ett problem ut av noe som egentlig ikke er ett problem. Da får du tid til å dusje uansett siden krøller blir penest når de lufttørker. 

Anonymkode: 37517...1f0

Krøller kan være veldig fint, men det er vanskelig å holde det pent. Ser raskt rotete og ustylet ut. Kan ikke børste det ut heller siden da blir det kun frizz.
 

Mitt hår er som Cecilie skog, bare mye lenger.  Jeg kan gå sånn til nøden, men ikke hver dag. 

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tid til å dusje, men ikke å dusje håret, føne det og rette det ut. Hele den prosessen tar to timer, ikke 45min. 
 

Om håret skal lufttørke tar det 1.5 dag. 

Anonymkode: f92d9...682

Hvorfor kan du ikke ha håret opp en periode? Det blir ikke så hektisk for alltid, jeg hadde prioritert å dusje+føne. Dropp å rette ut håret. 

Anonymkode: c726e...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker håret ca hver andre til hver tredje dag, trener oftere enn dette. Men prøver å legge svetteøkter til dager da jeg skal vaske håret. Blir ikke spesielt svett når jeg kun trener styrke for eksempel. Eller når jeg trender kondisjon i sone 2. Av og til feilberegner jeg og jeg blir våt i håret, da må det vaskes med mindre jeg bare skal være hjemme dagen etter. Blir lukt i hodebunnen hvis jeg blir svett og det ikke vaskes. 

Anonymkode: 0efed...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ikke håret etter hver treningsøkt nei. Løper 4 dager i uka, vasker håret 3 ganger. Prøver å legge svetteøktene til dager med hårvask, men innimellom feiler jeg og da bruker jeg å føne hodebunnen tørr etter å ha hatt litt vann i den. Jeg har også mye og bølgete hår, men setter det ofte opp for å få en dag ekstra. Det går ca 30 min på vask og ordning med lufttørking, en time om jeg skal føne frem krøllene ordentlig, det gjør jeg maks en gang i uken. 
Hva med å droppe rettingen, men heller føne det med børste for å få det litt roligere? Det er muligens litt mindre tidkrevende? 
Ofte så dusjer jeg etter kveldsøktene men vasker håret neste morgen for å slippe å legge meg med fuktig hår.

Anonymkode: 82a23...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 17.54):

Hvorfor kan du ikke ha håret opp en periode? Det blir ikke så hektisk for alltid, jeg hadde prioritert å dusje+føne. Dropp å rette ut håret. 

Anonymkode: c726e...2f8

Hvorfor må du fortelle TS (og meg) hva som fungerer for vårt hår?

Om jeg bare skulle vaske og fønet ville ikke mitt hår være oppsatt en gang, med tykt/glatt nordisk hår. Det trenger tekstur.

Men enda viktigere enn det. Vask og stell oftere enn en gang i  uka - da er jeg nok raskt tilbake til tynnere og flatere hår, hår som blir fett i tinningene raskt, små flygehår, mindre glans. Det er uaktuelt. 

Anonymkode: 480a4...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemet, siden jeg også har mye hår. Men jeg ville aldri droppet trening pga hårstell. Jeg vasker håret ca hver tredje dag, og prøver å time det med trening, men det går ikke alltid pga jeg trener oftere enn jeg vil vaske håret.  Så enten vasker jeg håret en dag før planlagt, eller jeg dropper hårvasken. Om jeg bare har trent styrke eller jeg har løpt ute og det er kaldt, føler jeg ikke alltid behovet for å vaske håret, da jeg ikke blir så svett i håret da. Løping midt på sommeren krever nesten hårvask, men det har også skjedd at jeg bare har tørket det med et håndkle og brukt tørrsjampo, samt satt opp håret i en knute eller en frisyre som egner seg til hår som ikke ser helt nyvasket ut.

Men er det sånn at du har pannelugg? Da jeg hadde pannelugg, vasket jeg noen ganger bare luggen etter trening, og det gjorde en stor forskjell. Da var jeg avhengig av å føne eller rette luggen litt for at den skulle bli liggende. 

Ellers tenker jeg litt på om du kan tilpasse frisyren litt mer til livet du lever med små barn og trening. Det virker for meg helt uoverkommelig å skulle bruke to timer eller hva det var på å fikse håret(!). Det er tid jeg ville brukt på veldig mye annet. Jeg har blitt flinkere til å style håret om morgenen feks, så håret ikke ser helt koko ut. Jeg vasker ofte håret om kvelden og lar det lufttørke så lenge jeg rekker før jeg skal legge meg, men legger meg ofte med halvtørket hår. Da kan det se litt merkelig ut når jeg våkner, men fikser det til med saltvannsspray feks. Og setter det gjerne opp, hvis jeg ikke syns jeg kan ha det løst. Droppet lugg da jeg fikk barn, fordi jeg syns det ble for mye styr med en lugg som måtte fikses såpass mye for å bli liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret en gang i uka uansett jeg. Om sveisen blir rar mot slutten av uka tar jeg ikke så nøye. 

Anonymkode: 5bf14...3c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye hår og krøller, men i fjor klipte jeg meg så jeg nå har skulderlangt hår, og etter jeg har dusjet har jeg i hårolje + en sånn curl contour cream som jeg kjøpte hos frisør og da blir ikke krøllene frizzy. Så kan håret bare lufttørke. Kan også bruke en hårføner med et sånt diffuser- endestykke for krøller. 

Så slipper du bruke 1,5 timer på håret uavhengig av trening ;)

 

Anonymkode: b3903...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 8.37):

Ja forstår. Problemet er at alt håret nærmest fjeset blir vått hos meg. Altså hele veien fra tinning og opp. Jeg setter det i hestehale og har på meg pannebånd (løper ute). 

Anonymkode: f92d9...682

Hopper på her. Mitt hår blir og vått av svette når jeg trener. Jeg løser det med å føne det tørt etterpå og ha i tørrsjampo. Det fungerer bra for meg. Om det krøller seg veldig foran, så kan du ha i litt varmebeskyttelse og gå over det verste med en rettetang, før du evt har i tørrsjampo om du trenger det.

Anonymkode: f0eb2...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klipp deg, og dropp rettetanga.

Anonymkode: f3723...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det en del tørrsjampo 😅 Jeg trener hver dag og svetter hver dag, men vasker håret kun 2-3 ganger i uken. Jeg hadde tatt fullstendig knekken på håret mitt om jeg hadde dusjet det hver dag og til og med annenhverdag. Bare prøver å style (skjule) det på kreative måter - fletter, hestehale, bun og half bun, hårbøyler også videre. Bruker håndkle på puta om natta etter 2+ netter i mellom vask så puta ikke blir / føles skitten.  

Skulle jeg (dessverre) bli nødt til å legge meg med vått hår har jeg sånn håndkleturban, funker greit og absorberer mye av fuktigheten. 

Anonymkode: 09880...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert sånn keratin-behandling som gjør håret ditt rett? Hvis jeg hadde såå vanskelig hår som jeg rettet hele tida hadde jeg vurdert det.

Anonymkode: 4f196...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp rettingen, så sparer du 1,5 time. Håret ditt høres jo helt nydelig ut!

Anonymkode: 8f98d...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 8.37):

Ja forstår. Problemet er at alt håret nærmest fjeset blir vått hos meg. Altså hele veien fra tinning og opp. Jeg setter det i hestehale og har på meg pannebånd (løper ute). 

Anonymkode: f92d9...682

Du kan vel noen ganger bare vaske håret og sette det opp i en hestehale eller noe? Vasker du håret bare en gang i uken, søndager? Da blir det vel veldig fett til slutt med trening flere ganger i uken? Prøv å legge de hardeste øktene til to ganger i uken, og vaske håret da?

Anonymkode: c018f...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...