Gå til innhold

Tid til trening i hektisk hverdag, noen som IKKE dusjer håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en stram timeplan. Dersom jeg må dusje håret etter trening, har jeg ikke tid til å trene. noen tips? Jeg blir alltid svett og det ender med at hele luggen er våt og føler meg rimelig ufresh.  
 

Har baby på noen måneder og skal snart ut i arbeid igjen. Problemet er at jeg har store krøller og må rette de ut etter dusj for at det ikke skal se helt herjet ut, det kan fort ta 1.5t siden det både er tykt og langt. Det er noe som jeg legger til søndager, da har jeg mulighet til å dusje og style håret. 

jeg kan ta meg en time i løpet av kvelden til å trene i ukedagene, men ikke om jeg må legge til tiden det tar for å rette det ut. Da går det på bekostning av andre ting som er viktigere.
 

Er det noen som IKKE dusjer håret etter hver treningsøkt?  Må jeg skrote trening? Hva bør jeg gjøre?
 

 

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusjer ikke men setter håret opp, så luggen blir ikke våt. 

Bruker dusjehette føler jeg blir renere i nakken da. Prøver å ta de hardest kondis økten på dager håret skal vaskes.

Anonymkode: 08522...79f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dusjer ikke men setter håret opp, så luggen blir ikke våt. 

Bruker dusjehette føler jeg blir renere i nakken da. Prøver å ta de hardest kondis økten på dager håret skal vaskes.

Anonymkode: 08522...79f

Dusjer, men vasker ikke håret.

Anonymkode: 08522...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dusjer ikke men setter håret opp, så luggen blir ikke våt. 

Bruker dusjehette føler jeg blir renere i nakken da. Prøver å ta de hardest kondis økten på dager håret skal vaskes.

Anonymkode: 08522...79f

Ja forstår. Problemet er at alt håret nærmest fjeset blir vått hos meg. Altså hele veien fra tinning og opp. Jeg setter det i hestehale og har på meg pannebånd (løper ute). 

Anonymkode: f92d9...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med høy topp - løper ute, så da skal det være ganske varmt før jeg blir våt i tinningene. Så vasker kun håret en gang i uka, og en runde med tørrshampoo. 

Anonymkode: 480a4...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja forstår. Problemet er at alt håret nærmest fjeset blir vått hos meg. Altså hele veien fra tinning og opp. Jeg setter det i hestehale og har på meg pannebånd (løper ute). 

Anonymkode: f92d9...682

Har du prøvd uten? Eventuelt vippe det ned når du er varm nok? Jeg dropper hodebånd med mindre det er kuldegrader, nettopp pga hår. 

Anonymkode: 480a4...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd uten? Eventuelt vippe det ned når du er varm nok? Jeg dropper hodebånd med mindre det er kuldegrader, nettopp pga hår. 

Anonymkode: 480a4...329

får så vondt i hodet om jeg får vind i ørene😳 det verker flere timer etterpå 😳

 

Uff.. dette er visst ikke så enkelt å løse

Anonymkode: f92d9...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

får så vondt i hodet om jeg får vind i ørene😳 det verker flere timer etterpå 😳

 

Uff.. dette er visst ikke så enkelt å løse

Anonymkode: f92d9...682

Bomullsdotter i ørene.

Anonymkode: 9d737...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

får så vondt i hodet om jeg får vind i ørene😳 det verker flere timer etterpå 😳

 

Uff.. dette er visst ikke så enkelt å løse

Anonymkode: f92d9...682

Ørevarmere, sånne du klikker rett på ørene! 

https://www.hattehuset.no/Osterrike-Earbags-Orevarmere.html

Anonymkode: 075a2...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

får så vondt i hodet om jeg får vind i ørene😳 det verker flere timer etterpå 😳

 

Uff.. dette er visst ikke så enkelt å løse

Anonymkode: f92d9...682

Jeg løper med airpods, det isolerer godt nok akkurat med tanke på øregangen. 

Anonymkode: 480a4...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trener hver dag, men vasker kun håret h er 2.-3. dag. Jeg har bob-klipp til haken ca, litt kort å sette opp, men jeg bruker et hårbånd i frotté, som gjør at mye av svetten tas opp der (jeg svetter mye!!). Sveisen foran blir litt rar, men dusjer uansett etterpå, så med dampen og litt fiksing i etterkant, blir det tålelig greit. Anbefales!

Anonymkode: 0ebde...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei. Jeg har en stram timeplan. Dersom jeg må dusje håret etter trening, har jeg ikke tid til å trene. noen tips? Jeg blir alltid svett og det ender med at hele luggen er våt og føler meg rimelig ufresh.  
 

Har baby på noen måneder og skal snart ut i arbeid igjen. Problemet er at jeg har store krøller og må rette de ut etter dusj for at det ikke skal se helt herjet ut, det kan fort ta 1.5t siden det både er tykt og langt. Det er noe som jeg legger til søndager, da har jeg mulighet til å dusje og style håret. 

jeg kan ta meg en time i løpet av kvelden til å trene i ukedagene, men ikke om jeg må legge til tiden det tar for å rette det ut. Da går det på bekostning av andre ting som er viktigere.
 

Er det noen som IKKE dusjer håret etter hver treningsøkt?  Må jeg skrote trening? Hva bør jeg gjøre?
 

 

Anonymkode: f92d9...682

Jeg dusjer ikke håret etter hver treningsøkt. Vasker håret fast hver 2-3 dag. Blir lett svett under trening. Har langt hår, så setter det opp i hestehale og fletter det. Når jeg har dusjet tar jeg ut hestehalen/fletten og lar det lufttørke. Snur hodet opp ned og rister i håret i tillegg. Håret ser bra ut til neste vask 😃 De tyngste øktene sparer jeg som regel til hårvask dagen.

Anonymkode: 1284b...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dusje for jeg svetter så mye, håret blir helt vått. Jeg legger opp trening etter de dagene jeg uansett skal dusje håret (2-3 ganger i uken). 

Dersom ikke ting går som planlagt og jeg ikke har tid til å style det så setter jeg det opp i en stram oppsats med gele. Slik alt krus skjules. En slik ballerinatopp eller hva man skal kalle det. 

Anonymkode: f5322...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dropper hårvasken innimellom etter trening, særlig hvis jeg vet jeg skal trene flere dager på rad. Har langt hår og hårstrikk, og tar og vasker/skyller hårfeste (og litt hår) hele veien rundt mens jeg dusjer de gangene. Svetter ikke midt oppå hodet uansett. 

Anonymkode: 24833...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer opptil tre ganger om dagen ved flere og intensive økter, men når jeg jogger rolig så blir jeg ikke svett. Man må trene rolig nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare vaske håret hjemme, på kvelden? Det har alle tid til. Ikke finn på unnskyldninger!

Anonymkode: 027f2...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet om noen som ikke alltid vasker håret etter trening. Jeg antar (føler det er uhøflig å spørre, så jeg antar 😅) at de ikke svetter likt som meg.

Selv om det er en kort 30 min økt, så er hode/ansikt et av mine hovessteder som svetter. Jeg kunne absolutt aldri trent uten å dusje. Egentlig bare det å gjøre husarbeid gjør at jeg bør dusje/vaske håret 😅 For meg er det rett og slett ekkelt å ikke dusje håret hver dag, og spesielt hver gang jeg trener. For ja jeg svetter mye fra hodet/ansiktet.

Anonymkode: 48a60...750

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den delen av håret som blir svett sammefallende med delen av håret som er vanskelig å få orden på etter vask? Bare tenkte om det hadde vært mulig å vaske luggen eller noe sånt. 

Anonymkode: d4ace...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har tjukt hår med krøller! 🤩 

Hvis jeg hadde hatt krøller ville jeg aldri aldri stylet bort dette. 

Anonymkode: 1e80b...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å droppe rettingen og heller sette pris på ditt naturlige hår? 😅 lage ett problem ut av noe som egentlig ikke er ett problem. Da får du tid til å dusje uansett siden krøller blir penest når de lufttørker. 

Anonymkode: 37517...1f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...