Gå til innhold

Datteren hjemme har overtatt kjøkkenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenåringsdatteren har overtatt kjøkkenet. Hun nesten krever å bestemme hva som skal lages til middag og lager.

Folk sier det er luksus at hun elsker å lage mat, og jeg bør nyte det så lenge hun bor hjemme.

Men jeg er også glad i å lage mat. Når jeg får sjansen, så kritiserer hun maten min. De andre i familien liker hennes mat bedre, og det gjør at jeg mister selvtilliten. Forstår ikke hvordan jeg skal med selvtillit kunne lage mat når jeg må og når hun en gang flytter ut.

Synes det blir kanskje barnslig hvis jeg tar dette opp med henne at jeg holder på å miste selvtillit?

Anonymkode: 31b38...bfc

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vene  slapp av og nyt at du slipper å lage mat. Du er sikkert god på mye annet enn matlaging. 

Anonymkode: b49d3...bde

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg satt pris på. Er så lei av å finne ut hva vi skal ha til middag, så det går ofte i det samme gamle. Datteren din lager sikkert noe helt annet enn det du lager, å det er jo spennende med noe nytt :)

Men jeg er sikker på at du også lager god mat, å en dag får du kjøkkenet ditt tilbake og kan fortsette med matlagingen din.

Anonymkode: b033b...727

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenåringsdatteren har overtatt kjøkkenet. Hun nesten krever å bestemme hva som skal lages til middag og lager.

Folk sier det er luksus at hun elsker å lage mat, og jeg bør nyte det så lenge hun bor hjemme.

Men jeg er også glad i å lage mat. Når jeg får sjansen, så kritiserer hun maten min. De andre i familien liker hennes mat bedre, og det gjør at jeg mister selvtilliten. Forstår ikke hvordan jeg skal med selvtillit kunne lage mat når jeg må og når hun en gang flytter ut.

Synes det blir kanskje barnslig hvis jeg tar dette opp med henne at jeg holder på å miste selvtillit?

Anonymkode: 31b38...bfc

Ja, det blir egentlig litt barnslig...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at hun liker å lage mat! Jeg ville trådd tilside litt her altså. Du har mange år til å lage mat på etter at jenta er flyttet ut! Ville nok snakket om kritikken hun gir deg, det er ikke særlig sympatisk.

Anonymkode: cbb71...014

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så deilig å slippe å tenke på middagslaging hver eneste dag!! Hadde latt henne lage middag daglig til hun flyttet ut, luksus.

Anonymkode: ea1e6...cd0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenåringsdatteren har overtatt kjøkkenet. Hun nesten krever å bestemme hva som skal lages til middag og lager.

Folk sier det er luksus at hun elsker å lage mat, og jeg bør nyte det så lenge hun bor hjemme.

Men jeg er også glad i å lage mat. Når jeg får sjansen, så kritiserer hun maten min. De andre i familien liker hennes mat bedre, og det gjør at jeg mister selvtilliten. Forstår ikke hvordan jeg skal med selvtillit kunne lage mat når jeg må og når hun en gang flytter ut.

Synes det blir kanskje barnslig hvis jeg tar dette opp med henne at jeg holder på å miste selvtillit?

Anonymkode: 31b38...bfc

Her styrer jeg kjøkkenet,og ikke mine tenåringsdøtre. Du må sette grenser. Ønsker de lage en rett så spør de. 🤗

Anonymkode: 5b463...911

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lag mat sammen med datteren din? La hun få bestemme middager med de begrensninger dere evt har og lag sammen. Hyggelig for dere begge.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting av problemstillingen. Virkelig ikke! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvsagt ikke la henne styre hva dere skal spise hver dag, må da sette grenser 

Anonymkode: afa34...36b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er barnslig. Mulig din datter er en framtidig kokk, skal hun da bli begrenset fordi mor mister selvtillit? 

Anonymkode: 973d3...8fb

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært stolt av at hun var flinkere enn meg. Kanskje prøvd å ta litt æren, at interessen kommer fra meg eller at jeg har vært flink til å ha henne med på kjøkkenet 😊 Kanskje kan dere lære og inspirere hverandre, og utvikle interessen videre? 

Anonymkode: 3d58d...cdb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her styrer jeg kjøkkenet,og ikke mine tenåringsdøtre. Du må sette grenser. Ønsker de lage en rett så spør de. 🤗

Anonymkode: 5b463...911

«Sette grenser» Seriøst sette grenser for hva herregud. 

Anonymkode: 05b73...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Her styrer jeg kjøkkenet,og ikke mine tenåringsdøtre. Du må sette grenser. Ønsker de lage en rett så spør de. 🤗

Anonymkode: 5b463...911

Huttetu

Anonymkode: eb3ec...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Sette grenser» Seriøst sette grenser for hva herregud. 

Anonymkode: 05b73...b00

Hvis ungen prøver å styre middagen hver dag, så må man selvsagt sette grenser. Hadde vært helt uakseptabelt at ungen tok over kjøkkenet her ihvertfall

Anonymkode: afa34...36b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister selvtillit av at ditt eget barn overgår deg i noe? Jeg hadde vært stolt jeg. Det må de så gjerne gjøre, på hvilket som helst felt. 

Nei dette synes jeg ikke du skal ta opp, men jobbe med deg selv og din innstilling. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink mamma du er som har klart å få til en så selvstendig ung dame -Du burde ikke ha dårlig selvtillit, men klappe deg selv på skulderen 🙂 

og så syntes jeg at hun virker bittelitt høy på pæra som kritiserer din mat, men det er vel en del av det å være tenåring for jeg husker godt at vi var verdensmestere som kunne alt om livet i den alderen. Funfact, jeg leste et sted om at tenåringer skal igjennom en fase hvor de syntes at foreldrene er idioter -det er en del av utviklingen for at de skal kunne løsrive seg. Det går over ☺️

Men hva med å spille litt med? Du kan jo spørre om å få lage med henne innimellom, si at du gjerne skulle lært noen triks av henne. Det er jo ikke en konkurranse. Din matlaging har vært mer en god nok, du har jo klart å fø både deg selv og henne. Men kanskje det at du spør henne om hun kan lære deg noe gjør at hun føler seg nyttig, og vips så kan du sikkert vise henne noen gode husmor triks som å brune smør eller lage velling (nå bare fant jeg på noe i farten). 😊

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det så lenge du varer og sett pris på at datteren din har fått en lidenskap for matlaging. Du høres litt kontrollfreak ut her. Noen ganger må man bare lene seg tilbake og lette på tøylene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OY håper du er god i senga ellers har jo mannen din bruk for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det! Og jobb med deg selv. 

Anonymkode: 361af...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...