Gå til innhold

Skjønner meg ikke på kvinner på tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er relativt ny på tinder, kom ut av et 8 års langt forhold for 2 år siden og har siden den gang reist mye og opplevd en del, har nå endelig følt meg klar for å date igjen og har derfor lastet ned tinder for 1 eller 2 mnd siden. Jeg har fått en del matches og møtt noen kvinner i denne perioden, dessverre ingen som helt klaffet for meg.

Men det jeg ikke forstår meg på er hvorfor kvinner svarer å vagt på tinder. Jeg er åpner jeg med en litt morsom replikk eller noe jeg har notert på bildene deres. Jeg får ofte god respons da, og selvfølgelig så går samtalen over i litt tørr prat. noen møter jeg og andre møter jeg ikke. Men det jeg stusser over er at flere av disse kvinnen kan svare på spørsmål jeg stiller med bare et svar og punkt bak uten å stille er spørsmål tilbake og da tenker jeg riktig nok at hun ikke er interessert, fair enough. 
Men etter 4 dager  til kanskje en uke kan de stille meg ulike spørsmål, eller f.eks spørre "hei, jeg bare lurer hvorfor døde samtalen vår?" eller "hvordan går det?" Hvorfor tar disse kvinnene kontakt da de viker så uinteressert? 

Anonymkode: ebce2...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig fordi de sitter og gjør akkurat det samme med 4-5 menn samtidig.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme fra menn, da jeg var på tinder. Vil tro det er personlighet, ikke kjønn. Kan jo også tenke seg at de damene du merker dette hos, er damer som er vandt med å bli "jaktet" og at menn jobber for å holde de interessert. 

Anonymkode: 3fb7a...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å holde en samtale spennende og dyp over lang tid. Må ha litt lystbetont fjas innimellom.

Jeg har prøvd å snakke om litt vanskelige og dype ting, men da er det mange menn som bare forsvinner uten ett ord. 

Siden det er en del menn som forsvinner når jeg har lagt mye tanke bak teksten så forsvinner lysten min litt til å dykke i dybden uten at den andre parten inviterer meg dit. 

Jeg har følt det som litt tappende når jeg deler så mye av meg selv og så forsvinner bare folk uten ord. Det er en grunn til at jeg ikke er på Tinder nå. Det tar mer enn det gir.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig å holde en samtale spennende og dyp over lang tid. Må ha litt lystbetont fjas innimellom.

Jeg har prøvd å snakke om litt vanskelige og dype ting, men da er det mange menn som bare forsvinner uten ett ord. 

Siden det er en del menn som forsvinner når jeg har lagt mye tanke bak teksten så forsvinner lysten min litt til å dykke i dybden uten at den andre parten inviterer meg dit. 

Jeg har følt det som litt tappende når jeg deler så mye av meg selv og så forsvinner bare folk uten ord. Det er en grunn til at jeg ikke er på Tinder nå. Det tar mer enn det gir.

Det tar absolutt mer enn det gir. Men som med Lotto, så er det en potensiell kjempegevinst om man skulle treffe

Anonymkode: 67eba...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje har de vært så lenge på Tinder at de er lei de samme spørsmålene om og om igjen (men da er det på tide å ta en pause 😄).

Det jeg synes er vanskeligst er flørting. Jeg klarer overhode ikke å flørte med noen jeg aldri har møtt (jeg er ellers en flørtende person), da skal jeg i så fall være rimelig sikker på at det er kjemi der. Fordi jeg ikke flørter virker jeg muligens litt uinteressert. 

 Grunnen er at det er ekstremt flaut å treffe noen etter å ha flørtet lenge på meldinger, og så er det null kjemi der. Spesielt om de fortsatt er interessert og tydeligvis har store forventninger. Har brent meg på dette noen ganger.

Jeg prøver derfor å møtes ganske raskt, bare for å avklare om det er noe å bygge videre på (og det merker jeg veldig raskt).

Anonymkode: 768cf...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner har en tendens til å tro de gir signaler om at de er interessert når de egentlig ikke gjør det, og i mange tilfeller tør de ikke vise det

Anonymkode: a2b9f...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle forskjellige. Noen er flinkere å small talk enn andre. Noen har større forståelse for small talk enn andre. De vet hvordan du skal holde i gang en samtale, mens andre aner ikke hva de bedriver med. De tror de er flinke til å prate for seg selv, og forstår ikke at de selv er årsaken til at en samtale ikke flyter. Noen er bare ikke flinke til å holde interessen oppe. 

Sliter selv med det samme. Samtaler dør bare ut selv om jeg er den som er initiativtaker. Responsen fra den jeg prater med er laber, men når jeg spør om hun er interessert, så bedyrer hun at hun veldig gjerne vil møte meg. Hun sier hva hun vil, men hun viser det ikke.

Anonymkode: 66d2e...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med menn er mye den samme, pluss alle de som ikke svarer i det hele tatt, pluss de jeg har opplevd i det siste (og dette skjedde ikke da jeg var der i fjor) som avtaler møte for så å ghoste.

Veldig få er villige til engang å prøve å bli kjent, så det må være et helt fantastisk bra utvalg for alle? Det er helt åpenbart at jeg ikke er på toppen av ettertraktet-lista, men jeg har mye å by på til den rette, synes det er helt sært at ingen er villige til å prøve å finne ut det 🙃 Jeg vil kommunisere, møtes og ligge, kunne gitt både den ene og andre bakoversveis, jeg, om jeg fikk en sjanse 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det tar absolutt mer enn det gir. Men som med Lotto, så er det en potensiell kjempegevinst om man skulle treffe

Anonymkode: 67eba...316

Helt klart! 

Er derfor man bør være litt bevist dette når man laster ned Tinder og andre dating apper. Har man overskuddet til det? 

Ellers er det lett å bli spill avhengig, man havner på minus siden og blir desperat etter at gevinsten skal tikke inn. Så desperat at man ikke kjenner at man har gått i minus for lengst. 
 

Det beste hadde jo vert om ts spurte damene og ikke oss🤔 

De bitte få samtalene jeg har latt dø ut var der personen svarte på ett lengre spørsmål med en kort setning og ingen oppfølgingsspørsmål til meg. Når noen er så uinteressert så lar jeg det bare ligge. Har ikke opplevd at noen av de tar opp ballen så regner med de var like uinteresserte som meg da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippeti skrev (Akkurat nå):

Min erfaring med menn er mye den samme, pluss alle de som ikke svarer i det hele tatt, pluss de jeg har opplevd i det siste (og dette skjedde ikke da jeg var der i fjor) som avtaler møte for så å ghoste.

Veldig få er villige til engang å prøve å bli kjent, så det må være et helt fantastisk bra utvalg for alle? Det er helt åpenbart at jeg ikke er på toppen av ettertraktet-lista, men jeg har mye å by på til den rette, synes det er helt sært at ingen er villige til å prøve å finne ut det 🙃 Jeg vil kommunisere, møtes og ligge, kunne gitt både den ene og andre bakoversveis, jeg, om jeg fikk en sjanse 😉

Er jo gjerne det som er problemet med disse appene, man vil hele tiden jage "gresset er grønnere på den andre siden" og ikke gi mange nok en sjanse. Jeg tror altfor mange velger å fortsette sveipingen, selvom de kanskje allerede har vært på 2-3 bra dates med en person, fremfor å pause aktiviteten, å se hvor det kan lede med den man allerede dater og merker god kjemi med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg brukte Tinder, var å bare småprate litt etter match, og avtale møte fort. Etter avtalen var satt, så snakket jeg ikke med de før vi møttes. Ofte bare en gåtur for å sjekke litt matchen. 

Noen ble skremt av å møtes fort, andre ikke. De som blir skremt ville jeg ikke klaffet med uansett.

 

Kort fortalt: Dropp smalltalk over flere dager. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for flere svar. 
Jeg burde kanskje bare spurt damene rett ut men da virker jeg frekk synes jeg.
Jeg synes egentlig bare dette er ganske snodig oppførsel da jeg opplever det fra flere at de virker helt uinteressert for så å ta kontakt.
Uansett så har jeg et date i morgen så krysser fingerene for at du hun er riktig dame :)

Anonymkode: ebce2...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det bare er du som stiller spørsmål, og de lurer på hvorfor samtalen døde ut, så trenger de bare scrolle opp og lese for å forstå hvorfor. Kan tenkes at disse damene du snakker med sliter litt med å forstå at man må stille spørsmål begge veier. Det gjør alltid jeg ihvertfall. Kansje vurdere bedre hvem du faktsik matcher med da?

Anonymkode: 13ca3...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (52 minutter siden):

Mest sannsynlig fordi de sitter og gjør akkurat det samme med 4-5 menn samtidig.

Korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (7 minutter siden):

Korrekt.

Jeg vet ikke sikkert da. Men de samtalene med de gutta som ikke fanger min insteresse dør ut. Så jeg tror kansje TS ikke har fanget helt interessen til disse damene, eller har ikke funnet en dame han har kjemi med. Man merker veldig kjapt om de man skriver med er tilstede, eller om det blir et slags avhør eller om de egentlig er ganske rare. 

Men jeg synes det er innmari rart å knapt orke å svare, og så spørre hva skjedde her. Sånne folk havner i min "raring" kategori.

Anonymkode: 13ca3...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånne folk havner i min "raring" kategori.

Største kategorien som finnes, det. 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 minutter siden):

Største kategorien som finnes, det. 😏

Jeg mener at de fleste jeg snakker med har trekk på enten autisme, adhd eller asberger. pg dryss over litt narsisisstiske tendenser eller emosjonelle problemer, så er vi der. 70% er sånn.  😕

Anonymkode: 13ca3...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne som søker andre kvinner. Opplever akkurat det samme som deg. Stort sett jeg som tar kontakt etter match og det tar ofte lang tid før jeg får svar. Mange svarer med så korte meldinger/ingen spørsmål tilbake at jeg mister interessen. Stusser over hvorfor folk er på Tinder når man bruker en evighet på å svare og ikke viser interesse for motparten i det hele tatt. Merkelig opplegg😏 Tror ikke det er noe galt med hva du skriver/gjør😉

Anonymkode: 85b7c...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre den på andre siden er virkelig ivrig etter lande en date, så er det jo småprat som gjelder.  Og hvor mange er det som er fengende å prate med utenfor nett? 

De fleste er på Tinder bare av ren underholdning, og da må du være en underholdende samtalepartner, og ikke en tørr intervjuer. 

Anonymkode: b11f4...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...