Gå til innhold

Makaroni og kjøttdeig på påskeaften.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.57):

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Anonymkode: cfe64...eb4

Håper kjøttdeigen er stekt hvertfall. Kanskje krydret litt også.

Endret av TacoTore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

SÅ stakkarslig er ikke jeg ar invitasjon fra hvem som helst er et pluss. Om vedkommende ikke har fått med seg grunnleggende kulturell ballast og ikke setter høyere krav til seg selv, ser jeg heller ikke for meg at vi har så mye felles. Kall meg åndssnobb, men jeg gidder ikke folk og særlig ikke menn som er white trash og de gidder nok ikke meg. 

Anonymkode: 93583...f96

Invitasjon fra hvem som helst? Her var ts invitert av sin bror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Quotet du feil nå? Jeg sa jo at jeg *ikke* brydde meg om det var det som ble servert. Og nevnte aldri bibelen. 

Anonymkode: fac4c...8d6

Du skrev at du ikke brydde deg siden du ikke var religiøs. Jeg skjønte ikke hva det hadde med saken å gjøre. Det var derfor jeg spurte om Bibelen sa noe om dette, siden du tydeligvis mente du hadde reagert på middagen om du var religiøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dele oppskriften TS?

Anonymkode: 997ae...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun macaroni og kjøttdeig? Høres veldig rart ut, og var det venner eller familie, så ville jeg ertet de godt for det 😅 Selv et lite barn klarer da mer enn å steke kjøttdeig og koke macaroni 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Thyra said:

Du skrev at du ikke brydde deg siden du ikke var religiøs. Jeg skjønte ikke hva det hadde med saken å gjøre. Det var derfor jeg spurte om Bibelen sa noe om dette, siden du tydeligvis mente du hadde reagert på middagen om du var religiøs...

Det var din tolkning, ikke det jeg sa. 

Anonymkode: fac4c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den finske nasjonalretten Makaronilaatikko består faktisk av makaroni og kjøttdeig 😄

Anonymkode: 80441...077

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (2 timer siden):

Kanskje skillet mellom de sier «nei, takk» og «ja, takk» her, tilsvarer skillet mellom de som «lever for å spise», og de som «spiser for å leve»?

Gjelder ikke meg. Jeg er verken eller og liker pasta, men hadde jo sagt i fra til min vrir at her har du en blindsone. Synes man kan ha pasta 357 dager i året, men julaften, 1. og 2. juledag, nyttårsaften, påskeaften, 1. og 2. dag samt 17. mai synes jeg man bør spise noe mer tradisjonsrikt og forseggjort. 

Anonymkode: 93583...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert. Pastaretter er nydelige! Med en god salat til og en god saus i retten er jo dette et godt måltid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Har selv planer om å lage skikkelig digg makaronigryte på påskeaften med salat og god ost til 😋

Anonymkode: bc5a4...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 14.59):

Kun kokt makaroni, stekt kjøttdeig og pastasaus på glass.

Anonymkode: cfe64...eb4

Helt greit middag det.

Anonymkode: 5d9d5...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.57):

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Anonymkode: cfe64...eb4

Jeg hadde reagert positivt og tatt med parmesan, olivenolje og ferskt surdeigsbrød som gave :)

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke reagert. Pastaretter er nydelige! Med en god salat til og en god saus i retten er jo dette et godt måltid. 

Helt ok hverdagsmiddag, men ikke noe man serverer til spesielle dager når man inviterer gjester. Om broren absolutt vil invitere på makaroni og kjøttdeig, kunne han valgt hvilken som helst hverdag (eventuelt en dag i helga) som ikke er høytid eller en spesiell anledning. 
 

Ser folk her mener at selskapet er det viktigste. Da skal i så fall være et ekstremt bra selskap ellers, om jeg hadde dratt i middagsselskapet til broren til ts på påskeaften. For så selskapssyk er jeg normalt ikke. 

Anonymkode: ee1a6...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du dele oppskriften TS?

Anonymkode: 997ae...d62

Kokt makaroni,  blandet med stekt kjøttdeig og pastasaus på glass. 

Anonymkode: cfe64...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt greit middag det.

Anonymkode: 5d9d5...38f

Jo da men ikke akkurat noe å be folk til. 

Anonymkode: cfe64...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde sagt nei, vi skal ha full kalkun /svinesteik middag hjemme. 

Anonymkode: ee116...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt ok hverdagsmiddag, men ikke noe man serverer til spesielle dager når man inviterer gjester. Om broren absolutt vil invitere på makaroni og kjøttdeig, kunne han valgt hvilken som helst hverdag (eventuelt en dag i helga) som ikke er høytid eller en spesiell anledning. 
 

Ser folk her mener at selskapet er det viktigste. Da skal i så fall være et ekstremt bra selskap ellers, om jeg hadde dratt i middagsselskapet til broren til ts på påskeaften. For så selskapssyk er jeg normalt ikke. 

Anonymkode: ee1a6...1d2

Nå er det ikke alle som gjør så mye ut av påskeaften. Her i huset spiser vi stort sett som vanlig i påsken. Julaften er vel den ene dagen hvor vi har en fast festmeny. En makaroni og kjøttdeigrett trenger ikke være kjedelig om man bruker gode råvarer, eller lager makaronien selv f.eks. med god salat, ost og vin ved siden av kan det bli riktig så bra.

Anonymkode: bc5a4...107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på settingen. Når det gjelder påske så har folk ulike tradisjoner. Selv har jeg vokst opp med at vi var på skitur og grillet pølse på bål nesten alle dagene i påsken, og hadde aldri ordentlig middag. Først som voksen skjønte jeg at andre har tradisjon om eksklusive middager påskedagene. 

Som voksen selv gjør vi en blanding. Planlegger utifra været, ikke hvilken dag det er. 

Hva du er vant med er vel likt med hva broren din er vant med. Dersom dere er vant med lammelår og alskens tilbehør så er det klart at makaroni og kjøttdeig ikke blir like bra. Men du har et valg: akseptere at det blir sånn og ha bedre mat på de andre høytidsdagene, eller dropp å dra til dem. 

Anonymkode: c0524...14b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukrydret kjøttdeig rett fra panna er jo himmelsk 😂 Ingen her som nesten har prøvesmakt en hel middag bare ved å prøvesmake kjøttdeigen? Nam. 

Er ikke så fan av pasta, da men nammm kjøttdeig.

Anonymkode: 46465...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...