Gå til innhold

Makaroni og kjøttdeig på påskeaften.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg ikke er så glad i folk andre enn i min innerste krets. 

Anonymkode: f13ed...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun makaroni og kjøttdeig? 

Nei takk, jeg hadde stått over - 365 dager i året. 

Anonymkode: 390b8...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne fint spist det påskeaften men ikke om jeg hadde invitert folk på middag 😅

Anonymkode: ddd1c...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Anonymkode: cfe64...eb4

Neh, jeg har aldri feiret påske og jeg elsker pasta så det høres bra ut.
Men, spørs jo hva du inviterer til. Jeg hadde nok forventet noe annet hvis jeg ble invitert på middag på påskeaften. Jeg hadde ikke blitt skuffet, men litt overrasket.
 

Anonymkode: f66d0...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik mat servere jeg ikke til andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Thyra said:

Det står vel ingenting i Bibelen om at man ikke kan spise makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Quotet du feil nå? Jeg sa jo at jeg *ikke* brydde meg om det var det som ble servert. Og nevnte aldri bibelen. 

Anonymkode: fac4c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden minner meg om hvorfor jeg ikke er så glad i folk andre enn i min innerste krets. 

Anonymkode: f13ed...60b

Er du også en hjelpesløs mannebaby som ikke takler voksenlivet, og redd for å bli avslørt? 🤣

Anonymkode: 665d1...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (15 timer siden):

Slik mat servere jeg ikke til andre.

Kaller ikke sånt mat en gang, det er vomfyll. Kjøttdeig, makaroni og pasatasus på glass...

Anonymkode: a58e9...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hjemmelaget hvit saus i en ildfast form, blandet med det der, dropp glass-sausen, gratiner med tynt lag ost på topp og i ovnen på 11 min 200°? Lag sausen og hjelp han da, den blir enkel men veldig grei, og mye bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 14.59):

Kun kokt makaroni, stekt kjøttdeig og pastasaus på glass.

Anonymkode: cfe64...eb4

Da hadde jeg dratt for høflighetens skyld, det er jo broren din. Han er kanskje litt enkelt sammenskrudd, men det er jo han som må leve med det hver eneste dag, ikke du. Hadde ikke sagt noe  han er tross alt familie. Pick your battles. Neste år så inviterer du til den påskemiddagen som DU liker.

Anonymkode: 9aeff...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært sjukt glad for at det ikke var påskelam. Klarer ikke den stramme smaken av sau.

Anonymkode: 9aeff...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde vært sjukt glad for at det ikke var påskelam. Klarer ikke den stramme smaken av sau.

Anonymkode: 9aeff...52a

Helt enig, det lukter veldig tungt! Glad vi skal ha kalkun 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 13.08):

Broren min. 

Anonymkode: cfe64...eb4

Hadde både reagert og sagt i fra. Samme nivå som folk som dasser rundt hjemme i joggebukser på 17. mai. De er de som er mentalt bor under en Stein og er lengst unna å bli spurt om å bidra i ethvert oppdrag som handler om å ivareta samfunnets 

Anonymkode: 93583...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du også en hjelpesløs mannebaby som ikke takler voksenlivet, og redd for å bli avslørt? 🤣

Anonymkode: 665d1...0c5

Jeg kan lage mat selv, men å forvente at andre skal diske opp med fancy retter og ikke ville dra og besøke familie grunnet man får noe enkelt servert? Det er smålig, sånne type mennesker ønsker ikke jeg å ha i mitt liv hvertfall. 

Anonymkode: f13ed...60b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (På 27.3.2024 den 13.51):

Så utakknemmelig! Blir invitert til middag men gidder ikke å komme om man ikke får førstevalget/livretten sin. 

Så lenge man blir mett, maten ikke smaker direkte vondt og man ikke blir syk av den, så er vel det at man faktisk blir invitert viktigere enn hva som blir servert?! Det handler da minst like mye om å kose seg sammen som om selve maten. Tenk på alle dem som er ensomme og aldri blir invitert til noe!

SÅ stakkarslig er ikke jeg ar invitasjon fra hvem som helst er et pluss. Om vedkommende ikke har fått med seg grunnleggende kulturell ballast og ikke setter høyere krav til seg selv, ser jeg heller ikke for meg at vi har så mye felles. Kall meg åndssnobb, men jeg gidder ikke folk og særlig ikke menn som er white trash og de gidder nok ikke meg. 

Anonymkode: 93583...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å være sammen.

Men hadde aldri laget skikkelig digg mat når jeg ba han på besøk senere, det er tydeligvis ikke hitkig for han og det å stå lenge på kjøkkenet for gjester som gir faen er totalt bortkastet.

Anonymkode: d3f8f...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan lage mat selv, men å forvente at andre skal diske opp med fancy retter og ikke ville dra og besøke familie grunnet man får noe enkelt servert? Det er smålig, sånne type mennesker ønsker ikke jeg å ha i mitt liv hvertfall. 

Anonymkode: f13ed...60b

Det er vel helst broren som er smålig, som.serverer noe så stusselig. Det er veldig langt mellom fancy, og å servere bare macaroni og kjøttdeig ved en høytid eller spesiell anledning. Hvilket signal sender broren - synes du det virker som om han viser omsorg og omtanke for søsteren sin med denne festmiddagen?

Anonymkode: 665d1...0c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel helst broren som er smålig, som.serverer noe så stusselig. Det er veldig langt mellom fancy, og å servere bare macaroni og kjøttdeig ved en høytid eller spesiell anledning. Hvilket signal sender broren - synes du det virker som om han viser omsorg og omtanke for søsteren sin med denne festmiddagen?

Anonymkode: 665d1...0c5

I min familie/krets er det heldigvis på ingen måte noe å steile av å få servert en vanlig pastamiddag (med saus som TS har presisert i kommentarfeltet). Jeg synes det viser et veldig godt signal å be familie på besøk og lage mat til de ja, selv om det er en enkel rett som blir servert.

Anonymkode: f13ed...60b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg tenkt var noe spesielt, men hadde kommet dit nesten mett og takket pent for maten likevel. 

Anonymkode: 37623...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje skillet mellom de sier «nei, takk» og «ja, takk» her, tilsvarer skillet mellom de som «lever for å spise», og de som «spiser for å leve»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...