Gå til innhold

Makaroni og kjøttdeig på påskeaften.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutt å unnskylde late udugelige menn. Hva hadde dere tenkt om en voksen dame som kokte makaroni og stekte kjøttdeig og serverte det i festmiddag? Selv barn i barneskolealder klarer fint å lage litt mat, hvis fyren har normal IQ og ikke vokste opp på gata er dette bare latskap.

Anonymkode: 665d1...0c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal lage burger :tommelopp2: Har 200 IQ og full konto, God påske.

Anonymkode: 443f1...216

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal lage burger :tommelopp2: Har 200 IQ og full konto, God påske.

Anonymkode: 443f1...216

Burger er 10 ganger bedre,  enn makaroni og kjøttdeig. 

Anonymkode: cfe64...eb4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvis du er misfornøyd med menyen så er det jo kjempeenkelt, du takker for invitasjonen og sier dere kan ta det en annen dag, for du vil invitere dem påskeaften på lammelår/lammestek eller hva nå enn du mener er bra nok mat :)

Anonymkode: 0fd10...f14

Lam liker jeg ikke,  men makaroni og kjøttdeig blir veldig hverdagslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dynamis5000

Hvis man har litt tomatsaus til og f.eks. stekt løk, så er vel ikke makaroni og kjøttdeig så ille. Men kun makaroni og kjøttdeig blir vel litt tørt kanskje. Hvorfor ikke heller lage en gryterett, med litt brød til? Da får man også brukt opp kjøttdeigen... At man må ha lammestek er jo bare tull.  

Endret av Dynamis5000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamis5000 skrev (8 minutter siden):

Hvis man har litt tomatsaus til og f.eks. stekt løk, så er vel ikke makaroni og kjøttdeig så ille. Men kun makaroni og kjøttdeig blir vel litt tørt kanskje. Hvorfor ikke heller lage en gryterett, med litt brød til? Da får man også brukt opp kjøttdeigen... At man må ha lammestek er jo bare tull.  

Aldri skrevet at det må være lam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dynamis5000
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri skrevet at det må være lam. 

Nei, men andre i kommentarfeltene her har nevnt noe om lam og påskeaften. Var det jeg siktet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Det hadde jeg nok stusset litt på hvilken som helst dag i året. Hva slags rett er «makaroni og kjøttdeig»? Kommer den med saus? Salat? Er det gratinert? Eller som pasta, bare med makaroni? Og i så fall: hvilken saus har «kjøttdeigen». For kjøttdeig og makaroni er to ingredienser, det er ikke en rett. 

Blir som å invitere noen på løk og ost. Lett mystisk for gjesten hva man får, er det rå løk og norvegia, eller er det løksuppe? ;) 

Det sagt er vel påskeaften …. lørdag? Helt greit med barnevennlig, lettvint mat på lørdager. (Igjen: jeg aner ikke hva slags rett som lages av makaroni og kjøttdeig, pluss åpenbart en rekke andre ingredienser, saus og grønnsaker inkludert. Dog - om du tenker steke kjøttdeig uten saus med makaroni til? Ikke gjør det. Noensinne. Livet er for kort)

Anonymkode: ebdda...46b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamis5000 skrev (36 minutter siden):

Nei, men andre i kommentarfeltene her har nevnt noe om lam og påskeaften. Var det jeg siktet til. 

Kan jo hende det er lammekjøttdeig. Det finnes. 

Anonymkode: 42ca9...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg noen deilige middager de andre dagene i påsken. Ta med kake eller boller til broren din og gjør det beste ut av det. Det er godt selskap som teller, ikke hvor avansert maten er. Jeg antar at broren din kanskje ikke er så dreven på kjøkkenet, og at han gjør så godt han kan? 

Anonymkode: 771ea...eef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsmat kan man spise hver dag ellers, så hvorfor ikke legge i litt ekstra innsats i maten når man har noen dager fri? Mulig denne broren har et yrke der han jobber hele påsken, og derfor inviterer på rask hverdagsmat, men uansett kunne han ha lagt noe annet enn makaroni og kjøttdeig om han først inviterer gjester til middagsselskap. De fleste jeg kjenner lager iallfall mye mer spennende mat enn dette på en helt vanlig lørdag, særlig om man inviterer gjester, jobb eller ikke. Så da hadde jeg faktisk forventet litt mer enn så enkel mat når det til og med er påske og høytid. 

Og handler det om økonomiske grunner, er det mye spennende man heller kan lage når man først inviterer til middagsselskap, enn makaroni og kjøttdeig. Jeg hadde nok sannsynligvis takket nei, og heller lagd meg noe godt hjemme, og kost meg alene fremfor å gå i dette middagsselskapet.

Nå kan det tenkes at denne broren er 18-19 år og nettopp flyttet hjemmefra, og i så fall er han unnskyldt. Da hadde jeg dratt i selskapet hans.

Anonymkode: ee1a6...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om den komboen.. Men er ikke så pen på det at jeg hadde bydd på noe vanvittig mye mer avansert. Vet ikke hva fisefine Nordmenn forventer på en påskeaften jeg,men her blir det nok enten Taco eller Pizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: f2d45...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det taco. 

Anonymkode: 9b8df...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg kanskje er rar, men har aldri helt skjønt meg på det å droppe et besøk pga. menyen. Setter pris på at noen lager ordentlig god mat til meg, men kunne lett spist fiskekaker på jul-/påskeaften bare det innebærer å få være med folk jeg er glad i.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventet mer av en bror.. altså ikke min bror hvertfall. Selv om han har jobbet som institusjonskokk så er han ingen mesterkokk. Så vidt jeg har sett. Han har bare laga fiskekaker en gang som jeg har fått smake på. Ellers har jeg sett bilder av ribbe som ikke så helt riktig stekt ut 😆 

Jeg regner med det blir saus og, selv om det ikke sagt noe om.. ellers er det forhåpentligvis ketchup der i det minste 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe jeg selv kunne laget og spist en hverdag. Men jeg hadde aldri servert det hvis jeg inviterte noen på middag. Hvis jeg ikke hadde kunnskap eller interesse om å lage ordentlig middag, så hadde jeg heller ikke invitert på middag. Da hadde jeg heller latt folk spise hjemme og invitert på kaffe eller vin på kvelden.

Det handler om å ha litt sosiale antenner.

Anonymkode: 6f6d2...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man «reagerer» på menyen og blir skuffet kan man jo gå likevel og hygge seg.

Jeg hadde reagert og blitt skuffet, men likevel gått. Hyggelig selskap er selvsagt viktigst, men finnes oss som setter pris på både god mat - og ser frem til noe ekstra godt på høytidsdager/ i selskap- og også setter pris på å bli invitert.

For meg er god mat en viktig del av livet og jeg hadde blitt særdeles skuffet over denne menyen og andre «kjipe» serveringer. Men jeg hadde jo gått likevel og satt pris på selskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til familie/venner for å være med de og ikke grunnet menyen, da hadde jeg dratt ut og spist heller… 

Anonymkode: f13ed...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du mener med "å reagere da". Jeg spiser den maten jeg får servert når jeg er invitert bort, men jeg tenker jo mitt...

Makaroni og kjøttdeig? Bare det liksom?

Endret av Mezzosoprena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...