Gå til innhold

Nysgjerrig familie som ikke har interessert seg hele svangerskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Terminen nærmer seg med storskritt. Er i uke 39 nå og siste par ukene har familie begynt å mase om fødsel er på gang. Dem er veldig nysgjerrige og spør om alt mulig plutselig. Og dette kjenner jeg irriterer meg skikkelig da ingen av dem har visst noen som helst interesse under hele svangerskapet.  Jeg kjenner egentlig at jeg ikke vil informere om at fødsel er igang før baby er ute og vi har kommet oss hjem igjen. 

 

Hvordan har dere gjort dette?

 

Anonymkode: b7f33...01b

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær passiv-agressiv. Det ødelegger bare for deg selv. Du får heller ta det opp med dem, og snakke ut om det. 

Anonymkode: 8526a...474

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditet er stort sett veldig uinteressant for andre enn de to som skal bli foreldre 🙂. Litt anderledes når barnet blir født. Enkelte blivende fedre føler heller ikke noe stort engasjement før barnet er født.

Anonymkode: 14586...b54

  • Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En graviditet er stort sett veldig uinteressant for andre enn de to som skal bli foreldre 🙂. Litt anderledes når barnet blir født. Enkelte blivende fedre føler heller ikke noe stort engasjement før barnet er født.

Anonymkode: 14586...b54

Enig. Det blir litt som tante Olga som synes at alle skal spørre om sykdommene hennes…

Anonymkode: 8526a...474

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de vise noe særlig interesse før barnet er født?
Er onkel til 2 herlige småtroll, synes det er kjempestas å tilbringe tid me de og gjør det så ofte som mulig. Men var ikke involvert i svangerskapet på noen som helst måte.

Anonymkode: bb92e...d78

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også de fleste er mer interessert i den nye verdensborgeren, mens din voksende mage ikke er så engasjerende.. 

Anonymkode: 85bbf...80f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært mye plaget med hypermesis, vært innlagt på sykehuset 3 ganger i forbindelse med dette. Og hatt generelt ett trøblette svangerskap. I tilegg til at vi har hatt ivf for å bli gravide (noe hele familien vet om) likevel har det ikke vært noen støtte å få. Jeg har følt meg veldig alene i svangerskapet. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært mye plaget med hypermesis, vært innlagt på sykehuset 3 ganger i forbindelse med dette. Og hatt generelt ett trøblette svangerskap. I tilegg til at vi har hatt ivf for å bli gravide (noe hele familien vet om) likevel har det ikke vært noen støtte å få. Jeg har følt meg veldig alene i svangerskapet. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

Så derfor skal du fortsette å føle deg alene ved å stenge familien ute?

Anonymkode: dd624...6ca

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei. Terminen nærmer seg med storskritt. Er i uke 39 nå og siste par ukene har familie begynt å mase om fødsel er på gang. Dem er veldig nysgjerrige og spør om alt mulig plutselig. Og dette kjenner jeg irriterer meg skikkelig da ingen av dem har visst noen som helst interesse under hele svangerskapet.  Jeg kjenner egentlig at jeg ikke vil informere om at fødsel er igang før baby er ute og vi har kommet oss hjem igjen. 

 

Hvordan har dere gjort dette?

 

Anonymkode: b7f33...01b

Saken er den at de driter jo i deg, deg kjenner de jo, du er gammelt nytt, men de er interessert i baby. Derfor tar de jo logisk nok kontakt nå, fordi baby er rett rundt hjørnet. 

Den eneste kuren mot skikt er å si fra om at du synes at det er skuffende lite interesse de har gitt deg som er i denne nye og ikke minst sårbare situasjonen. 

Selv om du ikke ser det nå så er du i grunn heldig, fordi de viser baby interesse. Ikke alle kan si det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei. Terminen nærmer seg med storskritt. Er i uke 39 nå og siste par ukene har familie begynt å mase om fødsel er på gang. Dem er veldig nysgjerrige og spør om alt mulig plutselig. Og dette kjenner jeg irriterer meg skikkelig da ingen av dem har visst noen som helst interesse under hele svangerskapet.  Jeg kjenner egentlig at jeg ikke vil informere om at fødsel er igang før baby er ute og vi har kommet oss hjem igjen. 

 

Hvordan har dere gjort dette?

 

Anonymkode: b7f33...01b

Men det er jo naturlig at man vil vite hvordan det går med en som er høygravid. 

Min familie gravde heller ikke etter informasjon om detaljer rundt min kropp når jeg gikk og bar på barnet. Hva skal man si da? Ja strekkmerker har kommet litt mer nå? 

Kansje du er hormonell og misforstår deres intensjoner?

Anonymkode: c336d...cea

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hva du føler om dem og deres engasjement så er det helt greit å ikke gi beskjed før etter at babyen er kommet til verden 😊

Anonymkode: e5deb...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært mye plaget med hypermesis, vært innlagt på sykehuset 3 ganger i forbindelse med dette. Og hatt generelt ett trøblette svangerskap. I tilegg til at vi har hatt ivf for å bli gravide (noe hele familien vet om) likevel har det ikke vært noen støtte å få. Jeg har følt meg veldig alene i svangerskapet. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

Men da forstår jeg at du er lei deg. Er det en grunn til at de plutselig ikke bryr seg eller har de vært sånn før og? 

Hva med din mann da? Har du ikke hatt støtte i han? 

Anonymkode: c336d...cea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Saken er den at de driter jo i deg, deg kjenner de jo, du er gammelt nytt, men de er interessert i baby. Derfor tar de jo logisk nok kontakt nå, fordi baby er rett rundt hjørnet. 

Den eneste kuren mot skikt er å si fra om at du synes at det er skuffende lite interesse de har gitt deg som er i denne nye og ikke minst sårbare situasjonen. 

Selv om du ikke ser det nå så er du i grunn heldig, fordi de viser baby interesse. Ikke alle kan si det.

Dem har ikke besøkt oss en eneste gang siste 1.5 årene.. likevel mener du at dem skal få storme inn døren så snart babyen er født?

 

Ts. 

Anonymkode: b7f33...01b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært mye plaget med hypermesis, vært innlagt på sykehuset 3 ganger i forbindelse med dette. Og hatt generelt ett trøblette svangerskap. I tilegg til at vi har hatt ivf for å bli gravide (noe hele familien vet om) likevel har det ikke vært noen støtte å få. Jeg har følt meg veldig alene i svangerskapet. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

Det er trist å høre , og bunner nok i at de aller fleste ( etter min erfaring ) har nok med seg selv . Men nå har du jo vært tøff å stått i dette alene, å det gir deg også noen fordeler . Du bestemmer helt selv hvordan og når du inkluderer dem i fødsel . I folks avvisning ,  ligger det nemlig også en gevinst . Gevinsten er at du ikke skylder dem noe. Hverken av tid eller oppdateringer . Ta de inn / med i eget ønsket tempo / mengde . Men ikke vær bitter / hevngjerrig . Bare vær rakrygget å tenk at dette har gjort deg sterk . Så sterk at du klarer å sette grenser for andres innblanding / engasjement. Dette betyr ikke at du skal utestenge dem. Men ta de med / inn når det føles riktig og godt for deg ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dem har ikke besøkt oss en eneste gang siste 1.5 årene.. likevel mener du at dem skal få storme inn døren så snart babyen er født?

 

Ts. 

Anonymkode: b7f33...01b

Storme inn dørene, nei. Men de burde få treffe på når dere har fått klimatisert dere hjemme. 

Er dette din eller din partners familie?

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da forstår jeg at du er lei deg. Er det en grunn til at de plutselig ikke bryr seg eller har de vært sånn før og? 

Hva med din mann da? Har du ikke hatt støtte i han? 

Anonymkode: c336d...cea

Jo mannen min har vært ekstremt støttende, men kanskje han har vært ekstra støttende fordi han har sett hvor lite familiene våre har brydd seg.

 

Jeg har flere veninner som mottar gaver i forkant av fødsel som bilstol, sårinkelseng og barnevogn osv. Men våre familier har ikke engang spurt om det er noe vi ønsker.. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo naturlig at man vil vite hvordan det går med en som er høygravid. 

Min familie gravde heller ikke etter informasjon om detaljer rundt min kropp når jeg gikk og bar på barnet. Hva skal man si da? Ja strekkmerker har kommet litt mer nå? 

Kansje du er hormonell og misforstår deres intensjoner?

Anonymkode: c336d...cea

Vil nå si at hvis noen er så dårlige at de blir innlagt på sykehus flere ganger så er det jo naturlig å spørre hvordan det går, kanskje. 

Anonymkode: e5deb...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Stormen inn dørene nei. Men de burde få treffe på når dere har fått klimatisert dere hjemme. 

Er dette din eller din partners familie?

Begge våre familier. 

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil nå si at hvis noen er så dårlige at de blir innlagt på sykehus flere ganger så er det jo naturlig å spørre hvordan det går, kanskje. 

Anonymkode: e5deb...dcb

Ja man skulle tro det. Men det har ikke vært noen interesse. Ingen støttende ord. Familiene har fått beskjed om innleggelsene gjennom min mann, men likevel ikke ringt meg eller spurt videre hvordan ting har gått.

 

Ts.

Anonymkode: b7f33...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dem har ikke besøkt oss en eneste gang siste 1.5 årene.. likevel mener du at dem skal få storme inn døren så snart babyen er født?

 

Ts. 

Anonymkode: b7f33...01b

Nei , det er bare å være helt klokkeklar på at du gir beskjed om når dere er klar for  besøk . Du kan forklare det med at det har vært et krevende svangerskap , å at du regner med det vil ta litt tid å gjenvinne balansen  . Bare informer dem, ikke diskuter . 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...