Gå til innhold

Hvor på "prioriteringslista" til kjæresten befinner du deg føler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns jeg er omtrent der jeg burde være, vi er jo så klart sikkert høyest hos hverandre, hvis man først skal måle det. Særlig i de tingene som påvirker hverandre mye, slik mange ting gjør.  I min situasjon føles det feil å aktivt reflektere over om jeg kommer først eller ikke i det store bildet. Det vil jo også i de fleste sunne relasjoner innebære å ikke alltid komme først, og i noen andre situasjoner bli direkte nedprioritert (om en kan kalle det det) til fordel for andre mennesker i en del situasjoner. 

For meg er det et rødt flagg med alt for mye fokus på hvem som kommer først. Syns det gir uttrykk for umoden tankegang og usunne tendenser. Dessuten unner vi hverandre andre nære relasjoner (som innebærer å bruke betydelig tid og energi til tider) og fulle liv. I tillegg vil det svinge i perioder.

Endret av Søgni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kollegaer

2. Jobb

3. Trening

4. Venner/venninner

5. Hobbyer/interesser

6. Meg🙃

7. Familie

...og det fungerer jo ikke. Jeg ønsker selvfølgelig at han skal prioritere alle disse tingene og leve sitt liv fullt ut. Men om jeg alltid kommer sist er vi ikke i et forhold med gjensidig interesse. Det er rett og slett ikke  noe poeng.

 

Anonymkode: 27366...671

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er rekkefølgen til dama.

Hest

Jobb

Seg selv/ trening

Hunda

Tenåringen

Meg

Syns det var litt morsomt å skrive. Men vi er nå separert 😆

Anonymkode: 8842f...00f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 5:32 AM, AnonymBruker said:

Hvordan ønsker dere at kjæresten skal prioritere dere? Jeg spør dere som har kjæreste, IKKE samboer/felles barn.

Hva prioriterer kjæresten høyest og hvor "på lista"føler du at du havner?

 

 

Anonymkode: 29d32...ecb

Det spørs. Kun kjæreste? Hvor lenge har vi vært sammen? Jeg antar han har en familie også. Jeg skulle nok tenkt at søsken er nr 1, mor og far nr 2 og jeg nr 3 :) Det hadde jeg ansett som sunt. 

Anonymkode: 70116...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 2.09):

Det spørs. Kun kjæreste? Hvor lenge har vi vært sammen? Jeg antar han har en familie også. Jeg skulle nok tenkt at søsken er nr 1, mor og far nr 2 og jeg nr 3 :) Det hadde jeg ansett som sunt. 

Anonymkode: 70116...62b

Gamle er man da? 10? 

 

Anonymkode: bbebf...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et ganske nytt forhold, med en mann som har en ganske krevende jobb og en sønn. Jeg føler meg iallefall foreløbig prioritert, tenker hans liste er slik:

1: Sønnen

2: Jobb

3: Meg

4: kompiser/familie

5: hobbyer

Anonymkode: eb8de...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært en god nummer to etter sønnen hans. Og det er slik det skal være. Vi er samboere, så jeg velger å svare allikevel, men det er for å vise at man ikke nødvendigvis er eller skal være nummer en. Det sagt, han er flink til å prioritere meg når det er viktig. F.eks når jeg ble alvorlig syk prioriterte han meg over sin sønn, men det er jo selvfølgelig ikke noe han gjør daglig. 

Det sagt, jeg prioriterer hans sønn over han. Jeg ser på hans sønn som min egen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 7.33):

Jeg lever i et forhold som er så kvelende at jeg aldri igjen ønsker å være noens førsteprioritet.

Samme setting: kjærester, ikke samboere eller felles barn.

Men: jeg har barn, jobb, hus, familie, venner og fritidsinteresser. Han har null forståelse for at jeg ikke kan prioritere ham foran alt dette, til enhver tid. Med begrunnelsen at han prioriterer meg foran alt annet. 

Så nei: jeg ønsker ikke å være noens første (eller eneste) prioritet. Det dreper meg sakte innvendig.

Anonymkode: f699e...f3f

Hvis det dreper deg sakte innvendig, hvorfor orker du å være sammen med han? Det der hørtes veldig kvelende ut ja.

Anonymkode: 63ca9...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forlovet og samboere, MEN jeg har vært nr 1 siden dagen vi fikk følelser, og han har vært min nr 1. Dette var selvsagt før vi flyttet sammen. Oss først, alltid. 

Anonymkode: a7792...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Gamle er man da? 10? 

 

Anonymkode: bbebf...2c0

Jeg forventer ikke at en (kun) kjæreste prioriterer meg overalt i livet sitt. Det er relevant hvor lenge vi har vært sammen for eksempel. Om vi har vært sammen i 6 mnd og jeg er alt på hans jord som nr 1, er det et rødt flagg for meg. 

Anonymkode: 70116...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi flyttet sammen og fikk barn: 

førsteplass

etter vi flyttet sammen og fikk barn

Delt førsteplass med barna. 

Anonymkode: b7738...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 5.32):

Hvordan ønsker dere at kjæresten skal prioritere dere? Jeg spør dere som har kjæreste, IKKE samboer/felles barn.

Hva prioriterer kjæresten høyest og hvor "på lista"føler du at du havner?

 

 

Anonymkode: 29d32...ecb

Førsteplass. Med alle Kine andre ekser var jeg nederst etter alle vennene hans.

Anonymkode: 2aabf...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på lista hans😂han er på min liste etter barna(har voksne barn). Men jeg lever mitt liv og trenger ikke han for å være lykkelig😇har vel på 3 uker sett han tilsammen 6 timer men jeg er for gammel til å bry meg😂men jeg er gla i han så vi blir nok gamle sammen✌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussemor47 skrev (1 time siden):

Jeg er ikke på lista hans😂han er på min liste etter barna(har voksne barn). Men jeg lever mitt liv og trenger ikke han for å være lykkelig😇har vel på 3 uker sett han tilsammen 6 timer men jeg er for gammel til å bry meg😂men jeg er gla i han så vi blir nok gamle sammen✌🏼

Skulle virkelig ønske jeg kunne tenke som deg🙂

Anonymkode: ffd07...e87

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...