Gå til innhold

Hvor på "prioriteringslista" til kjæresten befinner du deg føler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ønsker dere at kjæresten skal prioritere dere? Jeg spør dere som har kjæreste, IKKE samboer/felles barn.

Hva prioriterer kjæresten høyest og hvor "på lista"føler du at du havner?

 

 

Anonymkode: 29d32...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På førsteplass. Det er han for meg også. Noe annet ville ikke fungert. 

Anonymkode: cd251...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Andre plass. Rett bak barna hans. Samme med han for meg. Ungen min kommer først.

Men utover det er vi alltid tilgjengelig for å prate på tlf. Vi har daglig kontakt og vi sees så ofte det lar seg gjøre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.plass, etter jobben hans. 

Anonymkode: ee24b...fcf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyest. Vi har ikke barn. 

Jobben prioriteres også veldig høyt, men trenger jeg noe er det hos meg han er. 

Anonymkode: 39be9...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler førsteplassen med datteren vår. 

Anonymkode: 5ae3d...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre lister er:

1. Barna

2. Kjæresten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i et forhold som er så kvelende at jeg aldri igjen ønsker å være noens førsteprioritet.

Samme setting: kjærester, ikke samboere eller felles barn.

Men: jeg har barn, jobb, hus, familie, venner og fritidsinteresser. Han har null forståelse for at jeg ikke kan prioritere ham foran alt dette, til enhver tid. Med begrunnelsen at han prioriterer meg foran alt annet. 

Så nei: jeg ønsker ikke å være noens første (eller eneste) prioritet. Det dreper meg sakte innvendig.

Anonymkode: f699e...f3f

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg lever i et forhold som er så kvelende at jeg aldri igjen ønsker å være noens førsteprioritet.

Samme setting: kjærester, ikke samboere eller felles barn.

Men: jeg har barn, jobb, hus, familie, venner og fritidsinteresser. Han har null forståelse for at jeg ikke kan prioritere ham foran alt dette, til enhver tid. Med begrunnelsen at han prioriterer meg foran alt annet. 

Så nei: jeg ønsker ikke å være noens første (eller eneste) prioritet. Det dreper meg sakte innvendig.

Anonymkode: f699e...f3f

Men her er jo ikke du hans førsteprioritet i det hele tatt. Da hadde han på alle måter tatt hensyn til deg, og at du skulle ha det best mulig. Avlastet der han kan. Møtt deg med forståelse. Vært tålmodig.

Å være hverandres førstepri fungerer jo bare når det går begge veier, for da ser man den andres total, og tilrettelegger rundt det. 

Anonymkode: 39be9...ada

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg lever i et forhold som er så kvelende at jeg aldri igjen ønsker å være noens førsteprioritet.

Samme setting: kjærester, ikke samboere eller felles barn.

Men: jeg har barn, jobb, hus, familie, venner og fritidsinteresser. Han har null forståelse for at jeg ikke kan prioritere ham foran alt dette, til enhver tid. Med begrunnelsen at han prioriterer meg foran alt annet. 

Så nei: jeg ønsker ikke å være noens første (eller eneste) prioritet. Det dreper meg sakte innvendig.

Anonymkode: f699e...f3f

Det var også et godt perspektiv! Takk! 

Anonymkode: 29d32...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel nr 3 kanskje 🙈 Jobb , barn , meg . Han er min nr 2 , barn så han . 

Anonymkode: 6e599...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deler førsteplassen med datteren vår. 

Anonymkode: 5ae3d...5df

Deilig å se et svar som ikke er så politisk korrekt! 🙌 

Anonymkode: e7c37...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er vel nr 3 kanskje 🙈 Jobb , barn , meg . Han er min nr 2 , barn så han . 

Anonymkode: 6e599...6e4

Mannen jobber mye. Han er blant annet på jobb i hele dag, mens jeg føler alle andre jeg kjenner er på fjellet. Men føler likevel jeg er førstepri. 

Om jeg hadde trengt han vet jeg det var her han ville vært. Om jeg ringer han tar han kontakt ved første anledning. Ringer jeg to ganger på rad går han ut av møte for å prate med meg. Han velger å gi meg full oppmerksomhet når vi først er sammen, ringer telefonen midt i en middag kaster han såvidt et blikk på hvem det er. 

Førstepri betyr ikke for meg at man er sammen hele tiden, og dropper alt for den andres minste behov. Men at når ting gjelder så er det der man velger å være. 

Anonymkode: 39be9...ada

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Førstepri betyr ikke for meg at man er sammen hele tiden, og dropper alt for den andres minste behov. Men at når ting gjelder så er det der man velger å være. 

Anonymkode: 39be9...ada

Ja, det er slik det er i mine øyne også. Det at man ikke kan (eller ønsker) å være sammen 24/7 betyr ikke at kjæresten min ikke er høyt prioritert. 

Anonymkode: f699e...f3f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på topp, sånn jeg ser det. Og det er der jeg liker å ligge.

Anonymkode: 368b6...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bra nok til å betale regninger og tømme seg i, men ikke så mye mer.

Anonymkode: 06f70...e31

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Seg selv

2. Barna 

3. Tingene sine 

4. Dyra 

5. Meg

Anonymkode: 3c198...f4f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt nede på den lista.

Anonymkode: bbebf...2c0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.2, etter barnet hans. Jeg har også et barn som er min førsteprioritet, så det fungerer supert. Vi tilbringer så mye tid sammen som mulig og er har det veldig fint sammen. 

Anonymkode: 268fc...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hans 2. prioritet. 🥰 Og visa versa. 

Først kommer oss selv, og helsa. Uten å ha det godt med meg selv greier jeg ikke å møte opp positivt i forholdet. Har lært "the hard way". Å bli satt først og sette den andre først var veldig usunt for meg. Mistet meg selv, var en elendig kjæreste og vi var kjipe mot hverandre. Aldri igjen. 

Skjønner at ikke alle trenger å sette den distinksjonen, fordi selvivaretakelse er selvsagt. Men for en som har slitt med å sette grenser, ha en selvfølelse overhodet, og har skrantet på både selvpleie, ansvar for eget liv osv. så er det en veldig nødvendig distinksjon. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...