Gå til innhold

Jobbet i ny jobb i 2 dager og blitt usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om de 2 dagene her er rolige, så betyr det ikke at de 2 neste er det

Anonymkode: 7f4ee...fab

Nei men jeg vet ikke om det er selve natten også, at det kjennes ensomt og deprimerende ut.

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei men jeg vet ikke om det er selve natten også, at det kjennes ensomt og deprimerende ut.

Anonymkode: 544f3...ba2

Søk på andre jobber, slutt straks du har en ny jobb.

Anonymkode: 48533...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei men jeg vet ikke om det er selve natten også, at det kjennes ensomt og deprimerende ut.

Anonymkode: 544f3...ba2

Ja, det skjønnar eg godt. Eg blir fysisk dårleg av nattarbeid, mens andre kan trivast godt med det. 

Kanskje gje det nokre netter og kjenne korleis du har det då? Er det på typ eldre- og sjukeheim, dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (3 minutter siden):

Ja, det skjønnar eg godt. Eg blir fysisk dårleg av nattarbeid, mens andre kan trivast godt med det. 

Kanskje gje det nokre netter og kjenne korleis du har det då? Er det på typ eldre- og sjukeheim, dette? 

Takk for forståelsen.

Trodde jeg takla det veldig bra, men ble tyngre enn jeg trodde. Det er vel sånn at enten trives man med det, enten så trives man ikke.

Ja jeg må nesten gi det noen netter til. Dette er på dps.

Anonymkode: 544f3...ba2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke trives. Jeg jobbet fast natt i 2 år og syns på en måte det var helt greit fordi det kun var natt - i motsetning til nå når jeg går tredelt, da er nettene helt grusomme.

Men i starten da jeg kun gikk natt var jeg ekstremt trøtt på vakt. Og mot slutten begynte jeg å bli deprimert og kjente at nå må jeg bare vekk. Det har vært veldig mye gjennomtrekk i nattevaktsstillingene der jeg jobbet både før og etter, sannsynligvis av samme årsak.

Anonymkode: f46fd...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner godt at du ikke trives. Jeg jobbet fast natt i 2 år og syns på en måte det var helt greit fordi det kun var natt - i motsetning til nå når jeg går tredelt, da er nettene helt grusomme.

Men i starten da jeg kun gikk natt var jeg ekstremt trøtt på vakt. Og mot slutten begynte jeg å bli deprimert og kjente at nå må jeg bare vekk. Det har vært veldig mye gjennomtrekk i nattevaktsstillingene der jeg jobbet både før og etter, sannsynligvis av samme årsak.

Anonymkode: f46fd...1da

Takk for svar.

Ja, jeg tror ikke det er en stilling man kan ha i mange år.

Det er veldig ensomt, og man kjenner det ja...

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde begynt å studere! Lest og drevet med oppgaver i dødtida. 

Anonymkode: baf8f...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 0.12):

Rydde, fylle på, sørge for at alt er skinnende og vel så det til dagvaktene kommer. Sånt blir lagt merke til. Samtidig ikke verre enn at du kan slippe det du har hvis/når noe skjer på natt. Vet ikke hvor du jobber, men skifter ofte fort. Du har jo akkurat begynt.

Anonymkode: 8d550...03d

Da legger du lista for de andre som går natt. Og dessuten er dette oppgaver en nattevakt ikke skal ta.

Anonymkode: f211b...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde begynt å studere! Lest og drevet med oppgaver i dødtida. 

Anonymkode: baf8f...b5a

Ja det er jo en mulighet.

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her som hadde gått natt i noen år.

IKKE studer. Du lurer deg selv. Jeg studerte mens jeg jobbet natt og leste aldri på jobb. Prøvde innimellom men det er ikke noe vits i. Hjernen er innstilt på at du skal sove, du lærer ingenting. Det blir bare mer stress i livet.

Ikke ta på deg mer oppgaver enn nødvendig heller. På natt skal kroppen hvile, ikke jobbe. Man skal gjøre minst mulig.

Du merker fort hvor tungt det faktisk er å jobbe natt, og tar du på deg mer enn nødvendig utover å holde deg våken gir du ris til egen ræv. Se serier, scroll på tlf, gjør forefallende ting du ikke rekker ellers, som nettshopping til ungene. Strikk, sy, hekle, tegne. Gjør ting som gir deg glede privat, ikke mer unødvendige arbeidsoppgaver du må følge opp.

Anonymkode: f46fd...1da

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til! Kroppen venner seg til så mye. Ta med deg noe du gleder deg til å holde på med, eller prøv å finne en ny hobby :)

Anonymkode: cc8c0...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det går seg til! Kroppen venner seg til så mye. Ta med deg noe du gleder deg til å holde på med, eller prøv å finne en ny hobby :)

Anonymkode: cc8c0...bb4

Takk for oppmuntring :)

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...