Gå til innhold

Jobbet i ny jobb i 2 dager og blitt usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gått fra dag/kveld til natt og fått kalde døtter

Det er ekstremt rolig på avdelingen, ingenting skjer. Sitter å glor i veggen.... Kjempelange netter

 

Føler meg dum om jeg sier opp etter 3 dager.

 

Innspill?

Anonymkode: 544f3...ba2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva forventet du? Er da fortsatt ting du kan gjøre.. som lese, se serier, høre på podcast, lydbok.. osv. Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt er ikke for alle. Har selv jobbet batt vikariat i noen måneder. Var ikke noe for meg. Jobber heller mer på dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (4 minutter siden):

Hva forventet du? Er da fortsatt ting du kan gjøre.. som lese, se serier, høre på podcast, lydbok.. osv. Eller hva?

Jada, men jeg trodde det var mer som skjedde. Det er jo noe helt nytt, men å sitte å se på serier i 10 timer var ikke det jeg så for meg.

Jeg trodde det var greit, men så feil tok jeg

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte tv-spillet til ungdommene da jeg jobbet nattevakt på institusjon. Har ikke spilt slikt før eller siden 😆 Men vi fikk en slags relasjon ved å konkurrere om rekordene, noe som var fint siden jeg sjelden møtte på dem når de ikke var opprørt.

Anonymkode: 48533...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumkonto skrev (5 minutter siden):

Natt er ikke for alle. Har selv jobbet batt vikariat i noen måneder. Var ikke noe for meg. Jobber heller mer på dag.

Det har du rett i.

Kjenner det veldig på kroppen, kun på dag 2. Veldig langsomme timer. 

Føler meg ufattelig dum som mistrives etter så få dager.

Anonymkode: 544f3...ba2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en drømmejobb i mine øyne! Må man være utdannet for å få en slik nattevaktsjobb?
Ville brukt tiden til å lese og lære meg masse nyttig.

Anonymkode: c8476...998

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som luksus? De fleste har langt mer å gjøre på vakt. Du kan ta nettkurs eller skrive en bok. Du kan trene eller lære deg et språk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en drømmejobb i mine øyne! Må man være utdannet for å få en slik nattevaktsjobb?
Ville brukt tiden til å lese og lære meg masse nyttig.

Anonymkode: c8476...998

Forstår det, men det er tungt å holde seg våken, når det ikke skjer noe.

Helsefagarbeider, dps.

Anonymkode: 544f3...ba2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Høres jo ut som luksus? De fleste har langt mer å gjøre på vakt. Du kan ta nettkurs eller skrive en bok. Du kan trene eller lære deg et språk

Forstår det.

Det er vel bare en veldig stor endring som ble vanskeligere på kroppen enn jeg trodde.

Anonymkode: 544f3...ba2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en hobby du kan ta med deg på jobb?

Anonymkode: 6a113...89d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen jobber kan det jo plutselig eksplodere da. Jeg hadde en sånn jobb, vikar i seks måneder med lite å gjøre, og trodde aldri det ville gi fast jobb. Men så plutselig tok det helt av med oppgaver. Du kan forhøre deg litt om det er noe mer du kan bidra med i stille perioder?

Anonymkode: 68e5e...194

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en drømmejobb i mine øyne! Må man være utdannet for å få en slik nattevaktsjobb?
Ville brukt tiden til å lese og lære meg masse nyttig.

Anonymkode: c8476...998

Hehe, det er frem til du eventuelt har prøvd det. Jeg trivdes veldig godt som nattevakt, men å lese fagstoff og å gjøre slik som krever en ekstra skjerpet hjerne for å lære ting gjør at man bli ekstremt trøtt etterpå som regel og sliter resten av natta. Var nattevakt i tre år.

Anonymkode: 5efc3...828

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gått fra dag/kveld til natt og fått kalde døtter

Det er ekstremt rolig på avdelingen, ingenting skjer. Sitter å glor i veggen.... Kjempelange netter

 

Føler meg dum om jeg sier opp etter 3 dager.

 

Innspill?

Anonymkode: 544f3...ba2

Litt tidlig å dømme etter bare to dager, da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår det.

Det er vel bare en veldig stor endring som ble vanskeligere på kroppen enn jeg trodde.

Anonymkode: 544f3...ba2

Mange legger seg kort tid etter nattevakten og sover kanskje til 13-14 på dagen. Jeg ville heller gjort ting hjemme fram til kl 12 om morgenen og deretter sovet til 18-19. Da føler man seg mer klar for jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår det.

Det er vel bare en veldig stor endring som ble vanskeligere på kroppen enn jeg trodde.

Anonymkode: 544f3...ba2

Gi det litt mer tid. Du har nettopp begynt. Det kan hende kroppen tilvenner seg. 

MÅ du være våken hele tiden? Kan du hvile deg litt? Hvis ikke ville jeg sett serier, lært meg noe nytt, strikka eller noe annet du liker.

Anonymkode: e28e7...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gi det litt mer tid. Du har nettopp begynt. Det kan hende kroppen tilvenner seg. 

MÅ du være våken hele tiden? Kan du hvile deg litt? Hvis ikke ville jeg sett serier, lært meg noe nytt, strikka eller noe annet du liker.

Anonymkode: e28e7...cf5

Ja det kan være. Det er bare det st det er forsatt natt, og det kjennes muligens ut som det ikke er noe for meg allikevel.

Grüner skrev (4 minutter siden):

Litt tidlig å dømme etter bare to dager, da! 

Ja kanskje.. Men det er forsatt natt, og muligens det ikke var noe for meg allikevel. Uff.

Majer skrev (2 minutter siden):

Mange legger seg kort tid etter nattevakten og sover kanskje til 13-14 på dagen. Jeg ville heller gjort ting hjemme fram til kl 12 om morgenen og deretter sovet til 18-19. Da føler man seg mer klar for jobb

Jeg har barn så må få henta de i barnehagen i 16 tiden. Men takk:)

Anonymkode: 544f3...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Gått fra dag/kveld til natt og fått kalde døtter

Det er ekstremt rolig på avdelingen, ingenting skjer. Sitter å glor i veggen.... Kjempelange netter

 

Føler meg dum om jeg sier opp etter 3 dager.

 

Innspill?

Anonymkode: 544f3...ba2

Selv om de 2 dagene her er rolige, så betyr det ikke at de 2 neste er det

Anonymkode: 7f4ee...fab

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en liste over oppgaver. Ofte er det oppgaver som å vaske inni kjøkkenskap, avrime fryser, vaske inni kjøleskap, rydde bort tørrvarer som er gått ut på dato, gjøre forberedelser til frokost (kanskje du kan bake noe?), dekke bordet, rydde i lintøyskapet, vanne potteplanter, tørke støv i hyller. 

Anonymkode: 90687...10f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde, fylle på, sørge for at alt er skinnende og vel så det til dagvaktene kommer. Sånt blir lagt merke til. Samtidig ikke verre enn at du kan slippe det du har hvis/når noe skjer på natt. Vet ikke hvor du jobber, men skifter ofte fort. Du har jo akkurat begynt.

Anonymkode: 8d550...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...