Gå til innhold

Amming i offentligheten


Nestenmamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man er ganske uintelligent når man ikke evner å forstå at sugeteknikken på en flaske er noe ganske annet enn sugeteknikken på en pupp.. 

 

Nei, det er ikke noe spesielt med babyer som ikke tar flaske. Det er tross alt ikke naturlig for en baby a suge av en flaske. Akkurat som at det er babyer som aldri klarer å ta smokk.. 

Det samme gjelder å pumpe. Mekanismen i en pumpe er noe helt annet enn teknikken til en diende baby. 

 

Anonymkode: 9bcf0...d82

Ja dette var jo et intelligent innlegg 😂

Anonymkode: 5ffe3...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare rull puppen helt ut tenker jeg! Ikke prøv å dekke deg til eller skjule noe. Det ser bare teit ut, og at dette er noe du egentlig ikke ønsker. Rent psykologisk vil også ungen merke hvis du stresser med dette med ammingen og dekke deg til, hun kan også bli fysisk forstyrret av at du stadig må bytte posisjon, dekke til med pledd osv. Noe som kan ødelegge hele amme-opplevelsen ikke bare der og da, men også for fremtiden hva gjelder ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med flaske i noen situasjoner der jeg ikke visste om jeg ønsket å amme :) Etterhvert blir man mye mer dreven på litt diskret amming da :)

Anonymkode: 659b3...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kontrollerer kroppen min?? 😂 Det var da å ta hardt i! Han sier at han synes det er litt ukomfortabelt at jeg ammer  foran fullt av folk. Og nå kontrollerer han vist kroppen min? 😅 Skal jeg dumpe han for det liksom?😂😂 Det er ikke sånn at han nekter meg, tvinger meg, eller drar meg ut av lokalet hvis jeg tar frem puppen liksom 😅Hensyn går begge veier vetdu. 😊

 

Takk! Du forstår det! ☺️❤️

Anonymkode: 4275e...6d4

Unnskyld meg. Men du virker utrolig naiv. "Hensyn går begge veier?" Hva mener du her? Det er snakk om å amme barnet ditt. Noe helt naturlig. Den du skal ta hensyn til i dette scenarioet er KUN deg selv og baby. Om mannen er ukomfortabel så er han ikke moden nok til å bli far. Ærlig talt. At du gidder å forsvare dette. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 1c9bb...12e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (1 time siden):

Bare rull puppen helt ut tenker jeg! Ikke prøv å dekke deg til eller skjule noe. Det ser bare teit ut, og at dette er noe du egentlig ikke ønsker. Rent psykologisk vil også ungen merke hvis du stresser med dette med ammingen og dekke deg til, hun kan også bli fysisk forstyrret av at du stadig må bytte posisjon, dekke til med pledd osv. Noe som kan ødelegge hele amme-opplevelsen ikke bare der og da, men også for fremtiden hva gjelder ungen.

Nå overdriver du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg syns jo det også, innerst inne, men jeg forstår likevel valget hennes :) og syns det er helt greit. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Da forstår jeg ikke hvorfor du forstår valget hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AllahBallah said:

Bare rull puppen helt ut tenker jeg! Ikke prøv å dekke deg til eller skjule noe. Det ser bare teit ut, og at dette er noe du egentlig ikke ønsker. Rent psykologisk vil også ungen merke hvis du stresser med dette med ammingen og dekke deg til, hun kan også bli fysisk forstyrret av at du stadig må bytte posisjon, dekke til med pledd osv. Noe som kan ødelegge hele amme-opplevelsen ikke bare der og da, men også for fremtiden hva gjelder ungen.

Det var da svært voldsomt. Dette må være banebrytende forskning du kommer med. Fremtiden til ungen blir ødelagt fordi man syns det er ukomfortabelt? 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Maleficenta said:

Da forstår jeg ikke hvorfor du forstår valget hennes

Jeg kan fint forstå andres valg uten å være enig og respektere dem - uten å måtte slenge ut dritt om forholdet deres. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan fint forstå andres valg uten å være enig og respektere dem - uten å måtte slenge ut dritt om forholdet deres. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Jeg har ikke slengt dritt jeg. Det å forstå et valg samtidig som du ikke respekterer det blir ikke det to motpoler?

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Maleficenta said:

Jeg har ikke slengt dritt jeg. Det å forstå et valg samtidig som du ikke respekterer det blir ikke det to motpoler?

Jeg har ikke sagt du har slengt dritt, men det har andre i denne tråden til den personen :) 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sagt du har slengt dritt, men det har andre i denne tråden til den personen :) 

Anonymkode: 5b09d...b08

Og jeg respekterer valget. Det betyr ikke jeg ville valgt det samme selv. Man kan respektere et valg uten å være enig likevel. 

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg respekterer valget. Det betyr ikke jeg ville valgt det samme selv. Man kan respektere et valg uten å være enig likevel. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Men er rart at du viser forståelse av at en mann liksom skal få lov til å bestemme over kjæresten sin kropp sånn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

Men er rart at du viser forståelse av at en mann liksom skal få lov til å bestemme over kjæresten sin kropp sånn 

Han bestemmer ikke; det er hun også tydelig på. At han har ytret noe han mener og hun imøtekommer det, det er ikke det samme som at han bestemmer. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...