Gå til innhold

Amming i offentligheten


Nestenmamma

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg er glad i han og bryr meg om hva han mener? 🤔 Er det nødvendig så ammer jeg selvsagt uansett, lar ikke barnet sulte liksom. Men han ber ikke om mye, så hvorfor ikke? 😊 

Anonymkode: 4275e...6d4

Jeg syns det er spesielt alle skal mene noe om valget ditt, helt ærlig. Jeg syns det har blitt en ukultur andre veien - man SKAL amme offentlig og man SKAL syns det er behagelig. Jeg syns det er helt naturlig de som ammer, uansett hvor, men det er også naturlig for meg de som ikke gjør det, uansett grunn. 

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi jeg er glad i han og bryr meg om hva han mener? 🤔 Er det nødvendig så ammer jeg selvsagt uansett, lar ikke barnet sulte liksom. Men han ber ikke om mye, så hvorfor ikke? 😊 

Anonymkode: 4275e...6d4

Helt sjukt at han prøver å kontrollere kroppen din på bekostning av amming mellom mor og barn. Det kan ta en stund før du skjønner det, men når du kommer deg ut av den bobla der vil du se tilbake på dette som et stort, rødt flagg. 

Anonymkode: a3ac3...e3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt sjukt at han prøver å kontrollere kroppen din på bekostning av amming mellom mor og barn. Det kan ta en stund før du skjønner det, men når du kommer deg ut av den bobla der vil du se tilbake på dette som et stort, rødt flagg. 

Anonymkode: a3ac3...e3e

Kontrollerer kroppen min?? 😂 Det var da å ta hardt i! Han sier at han synes det er litt ukomfortabelt at jeg ammer  foran fullt av folk. Og nå kontrollerer han vist kroppen min? 😅 Skal jeg dumpe han for det liksom?😂😂 Det er ikke sånn at han nekter meg, tvinger meg, eller drar meg ut av lokalet hvis jeg tar frem puppen liksom 😅Hensyn går begge veier vetdu. 😊

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns det er spesielt alle skal mene noe om valget ditt, helt ærlig. Jeg syns det har blitt en ukultur andre veien - man SKAL amme offentlig og man SKAL syns det er behagelig. Jeg syns det er helt naturlig de som ammer, uansett hvor, men det er også naturlig for meg de som ikke gjør det, uansett grunn. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Takk! Du forstår det! ☺️❤️

Anonymkode: 4275e...6d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammevennlige klær gjør det mye enklere! Jeg brukte mye ammesinglet, dra opp genseren og kneppe ned singleten, minimalt med hud som vises. Eller topper med ammeluke (Boob Design har mange fine). Sett deg gjerne med ryggen til lokalet / litt i et hjørne. En gulpeklut eller lignede hjelper også. Det er en vanesak, og det blir lettere etterhvert 😅

Anonymkode: cf2a2...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dro fram puppen, rett som det var! Var herlig befriende

Anonymkode: 59a98...b76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: ikke kjøp ammeklær som har denne typiske «stroppen» som man løsner og drar ned. Da føler man seg ganske exposed.

Bruk heller en litt baggy genser, og high waist bukse! Så ser man nesten ikke noe hud 😊

Anonymkode: 9fc44...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Helt sjukt at han prøver å kontrollere kroppen din på bekostning av amming mellom mor og barn. Det kan ta en stund før du skjønner det, men når du kommer deg ut av den bobla der vil du se tilbake på dette som et stort, rødt flagg. 

Anonymkode: a3ac3...e3e

Kontrollerer kroppen hennes? Er ikke kommunikasjon en del av et forhold lenger? «Hei, jeg syns dette er X og Y», «Jeg skjønner. Jeg syns Z og Æ». Det er lov å si hva man tenker uten at man er en nazi mann eller kvinne, og hun har da selv (!) valgt å imøtekomme hva han brakte til bordet. Det som er sjukt er at du prøver å kontrollere henne, den du skriver til, til at det er røde flagg i bildet. Skjerp deg!

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (4 timer siden):

Ja, for alle babyer tar flaske bare sånn momentant 

Kanskje TS sin baby gjør det. Hat aldri vært borti en baby som ikke tar flaske, må være noe spesielt med babyene til mødrene her inne på KG som ikke tar flaske. For ikke å snakke om alle damene på KG som ikke har "pumpevennlige bryster" 😵

Anonymkode: 5ffe3...413

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje TS sin baby gjør det. Hat aldri vært borti en baby som ikke tar flaske, må være noe spesielt med babyene til mødrene her inne på KG som ikke tar flaske. For ikke å snakke om alle damene på KG som ikke har "pumpevennlige bryster" 😵

Anonymkode: 5ffe3...413

Min tok ikke flaske 😊 Så hva skal man gjøre… Han bare skreik og fikk ikke mat på mange timer. 

Anonymkode: 894a7...e25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje TS sin baby gjør det. Hat aldri vært borti en baby som ikke tar flaske, må være noe spesielt med babyene til mødrene her inne på KG som ikke tar flaske. For ikke å snakke om alle damene på KG som ikke har "pumpevennlige bryster" 😵

Anonymkode: 5ffe3...413

Ok? Min tar hvertfall ikke flaske. Hun har 0 interesse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du og babyen er komfortable med. Min løsning når ungene var veldig ferske og jeg var ute var å finne en sitteplass som ga meg litt privatliv og mulighet for komfortabel sittestilling. Av og til, hvis jeg følte meg litt eksponert la jeg en gulpeklut over. Husk at det skal handle om din og babyens komfort, ingen andres.

Ingen av mine tok flaske, uansett hvor mye jeg prøvde, så jeg hadde ikke annet valg enn å amme ute om jeg ville komme meg ut :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet overalt i mange år med mine barn. Dro bare opp genseren litt og "plugget" babyen på.

Den eneste gangen jeg har fått noe som lignet på en reaksjon på at jeg ammet var da jeg tuslet rundt på en stor matbutikk med babyen i armene mens jeg ammet og en ukjent eldre dame plutselig kom bort og stakk hodet bort til for å se på babyen før hun da plutselig så at han lå der og ammet. "Oj..." sa hun høyt og trakk seg fort tilbake. 😂

Am der du vil, når du vil. Du får fort inn teknikk på å gjøre det uten at noen ser noe som helst. Å skulle de få et glimt av en pupp er det jo uansett det naturligste i verden å gi babyen sin mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje TS sin baby gjør det. Hat aldri vært borti en baby som ikke tar flaske, må være noe spesielt med babyene til mødrene her inne på KG som ikke tar flaske. For ikke å snakke om alle damene på KG som ikke har "pumpevennlige bryster" 😵

Anonymkode: 5ffe3...413

Man er ganske uintelligent når man ikke evner å forstå at sugeteknikken på en flaske er noe ganske annet enn sugeteknikken på en pupp.. 

 

Nei, det er ikke noe spesielt med babyer som ikke tar flaske. Det er tross alt ikke naturlig for en baby a suge av en flaske. Akkurat som at det er babyer som aldri klarer å ta smokk.. 

Det samme gjelder å pumpe. Mekanismen i en pumpe er noe helt annet enn teknikken til en diende baby. 

 

Anonymkode: 9bcf0...d82

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det koseligste jeg ser er mødre som ammer. Jeg ammet selv offentlig for 30 år siden og brydde meg katta innom folk så på.

Prøv å ikke bry deg om det selv og amm i vei. Det finnes ikke noe mer naturlig enn amming. Alle har sett en pupp også og puppene dine er sikkert ikke noe annerledes enn alle andre sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eva-Lena said:

Noe av det koseligste jeg ser er mødre som ammer. Jeg ammet selv offentlig for 30 år siden og brydde meg katta innom folk så på.

Prøv å ikke bry deg om det selv og amm i vei. Det finnes ikke noe mer naturlig enn amming. Alle har sett en pupp også og puppene dine er sikkert ikke noe annerledes enn alle andre sine.

Men hvorfor skal man påtvinge noen å amme og være så fri? Det er det jeg ikke forstår. Det er flott det er åpenhet og mulighet for alle, men det er ikke slik at alle syns det er behagelig. Så hvorfor ikke heller komme med forslag på det som ts spør om?

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skal man påtvinge noen å amme og være så fri? Det er det jeg ikke forstår. Det er flott det er åpenhet og mulighet for alle, men det er ikke slik at alle syns det er behagelig. Så hvorfor ikke heller komme med forslag på det som ts spør om?

Anonymkode: 5b09d...b08

Ammetopp og ammesjal er gode tips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor skal man påtvinge noen å amme og være så fri? Det er det jeg ikke forstår. Det er flott det er åpenhet og mulighet for alle, men det er ikke slik at alle syns det er behagelig. Så hvorfor ikke heller komme med forslag på det som ts spør om?

Anonymkode: 5b09d...b08

Påtvinge? Blir du tvunget til å se på? 

Anonymkode: 40c2a...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Påtvinge? Blir du tvunget til å se på? 

Anonymkode: 40c2a...729

Poenget er at ts ikke føler seg komfortabel med å vise puppene og ønsker tips om hvordan amme mest mulig diskret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kontrollerer kroppen hennes? Er ikke kommunikasjon en del av et forhold lenger? «Hei, jeg syns dette er X og Y», «Jeg skjønner. Jeg syns Z og Æ». Det er lov å si hva man tenker uten at man er en nazi mann eller kvinne, og hun har da selv (!) valgt å imøtekomme hva han brakte til bordet. Det som er sjukt er at du prøver å kontrollere henne, den du skriver til, til at det er røde flagg i bildet. Skjerp deg!

Anonymkode: 5b09d...b08

Men har ingenting med å være ukomfortabel med dette. Det er hennes kropp. Syns det er rart at han skal ha en mening om dette. Det er ikke han som ammer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantastiske med amming er jo nettopp at du har med matfatet alle steder. 😃 

Forsøk å omfavne denne vakre gaven du som kvinne kan gi ditt barn, og gled deg over at du gir baby den aller beste starten på livet ❤️ 

Har ikke tall på alle de rare stedene jeg har ammet, og stort sett er det ingen som legger merke til det engang! 
Kos deg og nyt amme perioden som går alt for fort over ❤️❤️

Anonymkode: ec18e...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...