Gå til innhold

Amming i offentligheten


Nestenmamma

Anbefalte innlegg

asterix skrev (40 minutter siden):

Jeg ammet overalt i mange år med mine barn. Dro bare opp genseren litt og "plugget" babyen på.

Den eneste gangen jeg har fått noe som lignet på en reaksjon på at jeg ammet var da jeg tuslet rundt på en stor matbutikk med babyen i armene mens jeg ammet og en ukjent eldre dame plutselig kom bort og stakk hodet bort til for å se på babyen før hun da plutselig så at han lå der og ammet. "Oj..." sa hun høyt og trakk seg fort tilbake. 😂

Am der du vil, når du vil. Du får fort inn teknikk på å gjøre det uten at noen ser noe som helst. Å skulle de få et glimt av en pupp er det jo uansett det naturligste i verden å gi babyen sin mat.

Jøss er imponert av at du fikk til å amme mens du gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Påtvinge? Blir du tvunget til å se på? 

Anonymkode: 40c2a...729

Hvordan klarer du i det hele tatt å vri det til dette? Ventet du bare på enhver mulighet for «pupp er det mest naturlige i verden»? Det er å påtvinger ts følelser - om at hun må syns amming foran andre er bare å kjøre på med og det burde hun syns er helt greit, når hun sier spesifikt hun føler seg ukomfortabel med det og ønsker tips om å amme mest mulig diskret. 

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er spesielt alle skal mene noe om valget ditt, helt ærlig. Jeg syns det har blitt en ukultur andre veien - man SKAL amme offentlig og man SKAL syns det er behagelig. Jeg syns det er helt naturlig de som ammer, uansett hvor, men det er også naturlig for meg de som ikke gjør det, uansett grunn. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Misforstå meg rett. Er man SELV ukomfortabel med å amme offentlig så er man fri til å velge dette bort selv. Noe annet blir når hennes mann eller andre sier jeg blir ukomfortabel av at du ammer så syns jeg det blir feil. Man gjør det som føles best for en SELV. Ikke at man skal gjøre annet pga at en som ikke har noe med det, har en mening om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ikke noe i mot det. Brukte vakuum pumpe som jeg ikke merket, og da slap jeg å tenke over hvor det er greit og ikke. Også supert at han kunne mate, mens jeg kunne slappe av og kose meg ☺️ 

Anonymkode: 4275e...6d4

Joda er jo fint når han også kan mate. Men jeg reagerer bare på at du gjorde det for MANNENS skyld og ikke din egen

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta said:

Men har ingenting med å være ukomfortabel med dette. Det er hennes kropp. Syns det er rart at han skal ha en mening om dette. Det er ikke han som ammer

Jeg tenker helt ærlig det er noe mellom dem å ordne opp i og at det er ingens plass i å prøve påvirke vedkommende til at forholdet deres er dårlig fordi hun imøtekommer hans meninger. Det er irrelevant hva jeg syns personlig om det, men jeg syns det er veldig ufint å komme med «du kommer til å våkne en dag og se det var røde flagg», da har man gått litt for langt i meninger om andres forhold uten å vite så mye.  

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta said:

Misforstå meg rett. Er man SELV ukomfortabel med å amme offentlig så er man fri til å velge dette bort selv. Noe annet blir når hennes mann eller andre sier jeg blir ukomfortabel av at du ammer så syns jeg det blir feil. Man gjør det som føles best for en SELV. Ikke at man skal gjøre annet pga at en som ikke har noe med det, har en mening om det.

Men det er jo da hun SELV som tar det valget om at hun er ukomfortabel med det foran sin mann og andre. Da har hun gjort seg opp en mening om at hun syns det er slik, og da bør man respektere det. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maleficenta said:

Joda er jo fint når han også kan mate. Men jeg reagerer bare på at du gjorde det for MANNENS skyld og ikke din egen

Man gjør det jo for ens egen skyld også? Det ene slår ikke ihjel det andre i mine øyne. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo da hun SELV som tar det valget om at hun er ukomfortabel med det foran sin mann og andre. Da har hun gjort seg opp en mening om at hun syns det er slik, og da bør man respektere det. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Hun tar valget av hensyn til HAN. Det er prinsippet jeg reagerer på. HUN sier ingenting om at HUN er ukomfortabel med dette.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man gjør det jo for ens egen skyld også? Det ene slår ikke ihjel det andre i mine øyne. 

Anonymkode: 5b09d...b08

I dette tilfellet jo. Han har ikke noe med å mene noe om dette. Det er ikke hans pupper

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta said:

Hun tar valget av hensyn til HAN. Det er prinsippet jeg reagerer på. HUN sier ingenting om at HUN er ukomfortabel med dette.

Men hun sier hun føler seg ikke tvunget eller presset - hun har valgt det. Så hvorfor må det være en greie i det hele tatt? La dem bestemme som de vil. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta said:

I dette tilfellet jo. Han har ikke noe med å mene noe om dette. Det er ikke hans pupper

Da får vi være uenige. :) 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hun sier hun føler seg ikke tvunget eller presset - hun har valgt det. Så hvorfor må det være en greie i det hele tatt? La dem bestemme som de vil. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Jaja.. hun gjør som hun vil. Men hun legitimerer at han er urimelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta said:

Jaja.. hun gjør som hun vil. Men hun legitimerer at han er urimelig.

Jeg syns jo det også, innerst inne, men jeg forstår likevel valget hennes :) og syns det er helt greit. 

Anonymkode: 5b09d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (29 minutter siden):

Jøss er imponert av at du fikk til å amme mens du gikk. 

Det gjorde jeg veldig ofte faktisk. Er ikke vanskelig. I hvert fall syntes ikke jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle du måtte pumpe å gi på flaske fordi han ikke tålte at du viste puppen? Hadde ikke jeg gidder å ta hensyn til

Når damer går rundt og tror at alle er snille og gode...I beste fall sitter andre menn og sikler ikke langt i fra.

Sikkert en lignende holdning disse damene også hadde, før dem ble klådd på og voldtatt, og de satt ikke engang og ammet. Hvorfor utfordre skjebnen? Fordi du har en mann som står klar til å ta støyten?

107039460_10217285607672977_10287674708731034_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (1 minutt siden):

Når damer går rundt og tror at alle er snille og gode...I beste fall sitter andre menn og sikler ikke langt i fra.

Sikkert en lignende holdning disse damene også hadde, før dem ble klådd på og voldtatt, og de satt ikke engang og ammet. Hvorfor utfordre skjebnen? Fordi du har en mann som står klar til å ta støyten?

107039460_10217285607672977_10287674708731034_o.jpg

Ikke nok med at vi ikke kan kle oss som vi vil, bevege oss hvor vi vil og gjøre andre vanlige ting som er helt normale, men nå skal vi ikke kunne amme barna våre, fordi en liten promille menn er syke i hodet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lt.Dan skrev (3 timer siden):

Når damer går rundt og tror at alle er snille og gode...I beste fall sitter andre menn og sikler ikke langt i fra.

Sikkert en lignende holdning disse damene også hadde, før dem ble klådd på og voldtatt, og de satt ikke engang og ammet. Hvorfor utfordre skjebnen? Fordi du har en mann som står klar til å ta støyten?

107039460_10217285607672977_10287674708731034_o.jpg

Aldri sett eller hørt om at en ammende kvinne med et barn på armen har blitt angrepet og voldtatt mens hun satt der

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lt.Dan said:

Når damer går rundt og tror at alle er snille og gode...I beste fall sitter andre menn og sikler ikke langt i fra.

Sikkert en lignende holdning disse damene også hadde, før dem ble klådd på og voldtatt, og de satt ikke engang og ammet. Hvorfor utfordre skjebnen? Fordi du har en mann som står klar til å ta støyten?

107039460_10217285607672977_10287674708731034_o.jpg

Atte HÆ?

Anonymkode: 5b09d...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hester bruker man skylapper for at de ikke skal bli skremt av noe i sidesynet.

De som har problemer med amming kan heller bruke slike.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

asterix skrev (4 timer siden):

Det gjorde jeg veldig ofte faktisk. Er ikke vanskelig. I hvert fall syntes ikke jeg det.

Hva vet jeg. Jeg fikk ikke til å amme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...