Gå til innhold

Han vil dra på cons for å se på lettkledde damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et con (cons i flertall) er en vanlig beskrivelse på samlinger (conventions) som med ulike temaer. Det er selvsagt et begrep vi har lånt fra engelsk, men like fullt nokså etablert i Norge. Kjente con er feks comic-con i USA og Torucon i Trondheim. Som regel innebærer det «nerdeinteresser» som spill, cosplay, anime, film/tv. Det kan være konkurranser, panelsamtaler/intervjuer med kjente folk, spilling, sceneshow, og masse annet. Utrolig gøy å være på con hvis man har de interessene! 

Men å dra dit for å se på lettkledde damer høres bare creepy ut. På akkurat samme måte som det er creepy å si at han vil på stranda for å se på lettkledde kvinner eller gå på treningssenteret for å se på lettkledde kvinner. 

Anonymkode: 3c6f0...f35

Nei det kan da absolutt ikke sammenlignes. Dette hørtes jo skikkelig fornøyelig ut😄 Alltid kjekt å gjøre noe litt annerledes😇

Anonymkode: f6718...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ser jo litt sann "ehem" ut med enkelte av de kostymene. Noen spill/serie-figurer har veldig lettkledde outfits. Men nei, jeg ville likevell ikke vært bekymret. Det er mer "se, men ikke røre" på sanne steder.

Anonymkode: 21c69...316

Som sagt, det som er naughty her er hans holdninger. Ville vært bekymret over en mann med det fokuset. 

Anonymkode: 90a22...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hadde lyst til å bli med på cons, bare ikke med en sånn mann. Har ikke ville dratt på noen steder med han.

Anonymkode: 5effe...4db

Nei, det skjønner jeg. Men det er jo fordi han sier en av grunnene til at han vil dra er at han tror han skal på en slags nerdete strippeklubb. Da hadde ikke jrg ville være med heller.

Anonymkode: 90a7f...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøstera til en kompis er interessert i cosplay og anime, jeg har sett bildene hun poster på FB fra sånne "treff". Mye korte skjørt og trange bluser, knestrømper og barnslige musefletter.

Må si det er litt bekymringsverdig hvis en voksen mann liker denslags? Disse lettkledde damene prøver jo å virke yngre enn de er? Tenker det appellerer seksuelt til menn som egentlig drømmer om å pule tenåringer. At han faktisk sier det høyt gjør ikke saken bedre etter min mening.

Anonymkode: edaef...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmklokken din burde ringe høyt ts!!

En slik person vil bare fortsette å pushe grensene dine til alt virker normalt. Etter hvert vil han kanskje ta seg flere friheter, og mens tiden går blir det vanskeligere og vanskeligere å gjøre noe med det, som for eksempel å gjøre det slutt.

At han sier han vil se andre lettkledde damer er skikkelig respektløst ovenfor deg som er kjæresten hans. Du burde ikke finne deg i dette. Skremmende.

 

Anonymkode: d9205...800

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig del av det med å være på con er for mange utkledning (altså cosplay). Man lager (eller kjøper) kostymer, fikser hår og sminker seg. Som regel prøver man å likne en karakter fra en tv-serie, bok, spill eller liknende. Det er et kreativt uttrykk, en kunstform - og mange er utrolig flinke til å lage kostymer. 

Noen karakterer er lettkledde (feks en del karakterer fra anime) og noen cosplay er derfor lettkledde. Noen trives i den typen kostymer, og det er selvsagt helt greit. Men det er viktig for meg (som har vært på en del cons) å få fram at det er minst like vanlig å ha kostymer som ikke er lettkledde. Det er ikke sånn at alle på cons går rundt lettkledde. Snarere tvert imot, er min erfaring. Man prøver jo å likne mest mulig på den aktuelle karakteren, og veldig mange karakterer er jo ikke lettkledde i det hele tatt. De mest imponerende cosplayene har ofte mange og omfattende plagg/deler. Det viktigste er å vise fram kostymet og likne på den aktuelle karakteren, ikke å vise fram kropp. 

Også er det helt greit å være på con i vanlige klær også da. Bare så det også er nevnt. 

Å oppsøke steder der folk potensielt sett er mer lettkledd, bare for å stirre på dem og bli tilfredsstilt, er ekkel oppførsel. Uavhengig av om det er på con eller i svømmehallen eller noe annet sted. 

Anonymkode: 3c6f0...f35

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Respektløst ovenfor de som deltar på cons.

De går dit for å vise frem cosplay, som er hobbyen deres.

Dessuten er mange av deltakerene underårige. Har en datter på 13 år som deltar på cons, hun lager egne cosplay og er interessert i anime og gaming. At en voksen mann har lyst å dra dit for å sikle på henne og venninnene som bare vil kose seg gjør meg rett og slett sint.

Anonymkode: 40c3c...9bb

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det sier ikke mer om han enn kvinnene som drar lettkledd til cons for å bli sett på av menn.

Anonymkode: 56bc3...831

Men de er ikke sammen med TS......

Anonymkode: f39ce...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes dere det er greit at kjæresten sier at en av grunnene hans til å dra på cons er å se på lettkledde damer? Og at han i tillegg kommer med «nei alle gutter drar vell dit for å se på slike damer»

Anonymkode: d1b24...bc7

Jeg hadde ikke nektet samboeren min å dra, men jeg hadde selvsagt mistet all respekt for ham om han hadde vist slike holdninger, så forholdet hadde nok vært over for min del. 

Anonymkode: f39ce...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha utrolig lite respekt for deg også, hvorfor i all verden sier han dette til deg? Han trykker deg ned og gjør deg usikker, og det er det største røde flagget her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si det er litt bekymringsverdig hvis en voksen mann liker denslags? Disse lettkledde damene prøver jo å virke yngre enn de er? Tenker det appellerer seksuelt til menn som egentlig drømmer om å pule tenåringer. At han faktisk sier det høyt gjør ikke saken bedre etter min mening.

 

Enig. Dette minner meg litt om en ekkel person som deltok på laiv kun for å møte damer og et håp om puling. Pågående var han også.
(Laiv er et rollespill der deltakerne lever fullt ut illusjoner/temaer gjerne med kostymer)

Anonymkode: 7265c...7c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kort for conventions.

"Konferanse" høres ikke tøft nok ut.

Anonymkode: fc1c5...89b

Jeg har vært på mange konferanser i både inn- og utland i mitt liv, men alle der har vært fullt påkledde. Ingen lettkledde av noe kjønn. 😂

Må være en spesifikk type «cons» dette er snakk om, antar jeg.

Anonymkode: e8a71...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sier gjennomsnittsalderen på sånne greier er vel 12 år,upppps?? 

Høres ut som en irriterende slesk type uansett, dra en plass for å glo på damene..  er han 14?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kort for conventions.

"Konferanse" høres ikke tøft nok ut.

Anonymkode: fc1c5...89b

Jeg skjønte heller ikke hva cons er for noe. 

Jeg er glad i det norske språket, og jeg skulle ønske at folk, og spesielt ungdommen, var mer bevisste i forhold til å ta vare på det norske språket. Beste måten å ta vare på språket, det er å bruke det, og å la være å ta inn utenlandske ord og uttrykk der hvor det finnes gode norske ord fra før.

Dessverre trekker de nye generasjonene inn så mye engelsk og så mange snåle uttrykk i språket at en 60-åring sliter med å forstå hva en tenåring prater om. Det er vondt å være vitne til en så dramatisk rasering av språket vårt.

Anonymkode: 25819...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (12 minutter siden):

Mannen min sier gjennomsnittsalderen på sånne greier er vel 12 år,upppps?? 

Høres ut som en irriterende slesk type uansett, dra en plass for å glo på damene..  er han 14?

På con-ene jeg har vært på har det ikke vært gjennomsnittsalder på 12 år i alle fall. Det er folk i alle aldre på cons, og like mange voksne som ungdommer. Mulig dette varierer noe etter hvilket con det er, men generelt er ikke cons «barnearrangementer». Det er for alle som er interessert, uansett alder. 

Ofte er det en aldersgrense der man må komme sammen med en voksen hvis man er under den. På Torucon i Trondheim må man komme med en voksen hvis man er under 12. 

Det er utrolig mange voksne som er interessert i spill, cosplay, sci-fi, fantasy, serier, bøker, anime osv. At enkelte prøver å insistere på at dette er interesser for barn, er vi forsåvidt ikke ukjente med, men det gjør det ikke mer sant av den grunn. 

Cosplay som hobby blir forresten fort dyrt, og i tillegg er det er avansert håndverk. Så de fleste må litt opp i tenårene før de virkelig kommer i gang og blir bitt av basillen. Mange begynner jo som voksne også. 

Anonymkode: 3c6f0...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønte heller ikke hva cons er for noe. 

Jeg er glad i det norske språket, og jeg skulle ønske at folk, og spesielt ungdommen, var mer bevisste i forhold til å ta vare på det norske språket. Beste måten å ta vare på språket, det er å bruke det, og å la være å ta inn utenlandske ord og uttrykk der hvor det finnes gode norske ord fra før.

Dessverre trekker de nye generasjonene inn så mye engelsk og så mange snåle uttrykk i språket at en 60-åring sliter med å forstå hva en tenåring prater om. Det er vondt å være vitne til en så dramatisk rasering av språket vårt.

Anonymkode: 25819...347

Det som er dumt er at mange automatisk tror at feks et ord som 'cons' er noe alle i Norge bruker og er fortrolig med. 

Anonymkode: adc7a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På con-ene jeg har vært på har det ikke vært gjennomsnittsalder på 12 år i alle fall. Det er folk i alle aldre på cons, og like mange voksne som ungdommer. Mulig dette varierer noe etter hvilket con det er, men generelt er ikke cons «barnearrangementer». Det er for alle som er interessert, uansett alder. 

Ofte er det en aldersgrense der man må komme sammen med en voksen hvis man er under den. På Torucon i Trondheim må man komme med en voksen hvis man er under 12. 

Det er utrolig mange voksne som er interessert i spill, cosplay, sci-fi, fantasy, serier, bøker, anime osv. At enkelte prøver å insistere på at dette er interesser for barn, er vi forsåvidt ikke ukjente med, men det gjør det ikke mer sant av den grunn. 

Cosplay som hobby blir forresten fort dyrt, og i tillegg er det er avansert håndverk. Så de fleste må litt opp i tenårene før de virkelig kommer i gang og blir bitt av basillen. Mange begynner jo som voksne også. 

Anonymkode: 3c6f0...f35

Godt mulig det, men flere jeg kjenner har dratt på disse og deler bilder og det er mye småjenter som cosplayer der, noe som gjør det creepy at han her vil dra for å sikle. Greit de kanskje ikke er målet hans, men hele greia er bare rar. Spesielt når han har dame "hei kjære jeg drar bare ut på con for å glo på de fine damene" høres jo lettere tilbakestående ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som er dumt er at mange automatisk tror at feks et ord som 'cons' er noe alle i Norge bruker og er fortrolig med. 

Anonymkode: adc7a...ae2

Men sånn er det vel med alle hobbyer og interesser. Når man har kunnskap om noe og er inne i terminologien er det fort gjort å glemme at ikke alle vet hva alt betyr. For folk i nerdemiljøet er dette et velkjent begrep. 

Så er det jo flott at folk spør når de lurer, og at andre forklarer det! 

Anonymkode: 3c6f0...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 minutt siden):

Godt mulig det, men flere jeg kjenner har dratt på disse og deler bilder og det er mye småjenter som cosplayer der, noe som gjør det creepy at han her vil dra for å sikle. Greit de kanskje ikke er målet hans, men hele greia er bare rar. Spesielt når han har dame "hei kjære jeg drar bare ut på con for å glo på de fine damene" høres jo lettere tilbakestående ut.

Ja, helt enig i at det er creepy.

Og det mener jeg det er, uavhengig av om han vil sikle på barn eller voksne. Å oppsøke steder der folk er lettkledde for å kikke på dem og få ett eller annet seksuelt kick ut av det er ekkelt og ugrei oppførsel uansett. Da får man oppsøke plasser der det er formålet og alle er samtykkende til det - og det er ikke cons, svømmehallen, stranda, treningssenteret eller andre steder der kvinner kan finne på å vise litt mer hud. Kvinner har faktisk lov til på vise fram hud uten at det er en invitasjon for upassende oppførsel fra kåte menn. 

Selvsagt er det verre om han vil sikle på småjenter, men jeg bare vil ikke at noen skal få inntrykk av at det er dét cons først og fremst er - lettkledde barn. For det blir et helt feil bilde. Cosplay er for alle aldre, og veldig mange cosplay er ikke lettkledde (eller seksualisert) i det hele tatt. 

Anonymkode: 3c6f0...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...