Gå til innhold

Klarer ikke å dempe sinnet når jeg er fanget bak en sjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjefting på andre sjåfører trygt plassert i egen bil er en ypperlig anledning til å få ut litt innestengt frustrasjon 🤗

Anonymkode: 68e6c...12a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjefting på andre sjåfører trygt plassert i egen bil er en ypperlig anledning til å få ut litt innestengt frustrasjon 🤗

Anonymkode: 68e6c...12a

Yeah Man ^^ synes folk burde ta i bruk dundre-musikk så man kan høre bilen fra langt unna. 

Anonymkode: c206e...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her er det noen som skriver som åpenbart ikke er i kontakt med grensene dine. 

Du blir ikke brått et rage-monster bak rattet, du får en anledning til å prosessere noe av alt det undertrykte sinnet ditt som du aldri kommuniserer ellers når du er overopptatt med å være et "mildt og diplomatisk menneske". Du trenger jo ikke å holde det inni deg. Alene i bilen er et gyldent sted til å få utløp for raseriet. Skrik ut dine gloser og ingen kan høre deg. 

Begynn gjerne å sette grenser ellers i livet så vil du se at dette "road raget" avtar. 

Anonymkode: d2dd9...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, her er det noen som skriver som åpenbart ikke er i kontakt med grensene dine. 

Du blir ikke brått et rage-monster bak rattet, du får en anledning til å prosessere noe av alt det undertrykte sinnet ditt som du aldri kommuniserer ellers når du er overopptatt med å være et "mildt og diplomatisk menneske". Du trenger jo ikke å holde det inni deg. Alene i bilen er et gyldent sted til å få utløp for raseriet. Skrik ut dine gloser og ingen kan høre deg. 

Begynn gjerne å sette grenser ellers i livet så vil du se at dette "road raget" avtar. 

Anonymkode: d2dd9...945

Full psykoanalyse basert på en KG kommentar. Internett blir ikke bedre enn dette.

Anonymkode: be0fa...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Full psykoanalyse basert på en KG kommentar. Internett blir ikke bedre enn dette.

Anonymkode: be0fa...33e

Psykoanalyse er det ikke. En psykoanalyse ville snakket om hvilke barndomsopplevelser som har ført til dette, gjerne i spedd en seksuell undertrykt lyst. 

Tolkningen jeg kom med er jo opp i dagen. 

Anonymkode: d2dd9...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 17.04):

Så jeg er et mildt menneske. Ikke nødvendigvis eksemplarisk tålmodig, men folk kjenner meg som noen som snakker med alle, er diplomaten i nabolaget og på jobb, generelt en avbalansert kjerring.

Men...i bilen. Faen, så vanskelig. 

Nå når de herskens bobilene er tilbake på veien, og påsketrafikken med, sliter jeg skikkelig. Jeg merker det bobler i meg når jeg på en times tur blir fanget bak bil nr. 8 som ligger 25% under fartsgrensen, kjører som en jojo, og ikke klarer å holde filen sin.

Hvordan er det mulig at norske veier er så oversvømt med elendige sjåfører?

Uansett, jeg driver med mindfulness, yoga, hele pakken. Jeg har stort sett kontroll på meg selv. Men i bilen kjenner jeg hvordan brystet knyter seg og sveller opp, og sinnet bare bobler i meg. Jeg klarer ikke å roe det ned.

Det eneste som hjelper er å kjøre forbi. Men det går jo ikke alltid.

Før noen sier: Ta det med ro! Det er jo det jeg prøver, og feiler med, så det må bli mer konkret om du har råd. På vei til jobb bruker jeg 20 min om morgenen, returen med turister på veien tar 30-40 min (altså 50-100% ekstra, ifølge bilens "historikk"-meny). Til hytta 3 timer med fri ferdsel, opptil 5,5t med turister overalt. Det er altså tid å spare ved å kjøre smidig i dette landet. Tiden bak disse rullende festivaldoene får jeg aldri igjen dog. Hjelp!

Anonymkode: be0fa...33e

Du peker faktisk på  et alvorlig problem i trafikken; udugelige bilførere som ikke tar hensyn og slipper køen frem. Det er faktisk helt OK å irritere seg over udugelighet og kunnskapsløshet. 
Elsker ditt uttrykk "rullende festivaldoene" om bobilene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører et slikt "rullende festivaldo" , rent bortsett fra at det er minst 20 år siden sist jeg var på en festival. 

Jeg har kjørt ca 70 mil nå i påsken, og ikke vært til hinder for noen. Ikke har det vært noen til hinder for meg heller, før på siste strekken hjem.  Samme bil i 70 i 80 sona på E39 og 80 i 100 sona, men der kom jeg forbi. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bruker så mye energi på å irritere seg på andre trafikkanter. JEg er enig i at alle bør sjekke speil og legge seg ut om nødvending, men så lenge jeg ligger på fartsgrensen, ser jeg ingen grunn legge meg ut for idiotsjåfører som må kjøre fortere.  Og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at samme turen kan ta fra 3 til 5,5 timer så lenge det ikke er skikkelig køkjøring eller at du normal kjører som en idiot i trafikken. 

Anonymkode: 45a00...75e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjører et slikt "rullende festivaldo" , rent bortsett fra at det er minst 20 år siden sist jeg var på en festival. 

Jeg har kjørt ca 70 mil nå i påsken, og ikke vært til hinder for noen. Ikke har det vært noen til hinder for meg heller, før på siste strekken hjem.  Samme bil i 70 i 80 sona på E39 og 80 i 100 sona, men der kom jeg forbi. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bruker så mye energi på å irritere seg på andre trafikkanter. JEg er enig i at alle bør sjekke speil og legge seg ut om nødvending, men så lenge jeg ligger på fartsgrensen, ser jeg ingen grunn legge meg ut for idiotsjåfører som må kjøre fortere.  Og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at samme turen kan ta fra 3 til 5,5 timer så lenge det ikke er skikkelig køkjøring eller at du normal kjører som en idiot i trafikken. 

Anonymkode: 45a00...75e

Her var mye "idiot". Ved fri kjøring kjører jeg slik jeg lærte på skolen: GPS fartsgrense + omtrent 5 km/t. Det er en effektiv marsjfart. Men jeg har ingen problemer med å kjøre det som folk flest oppfatter som fartsgrense. 

Hvis du ikke forstår hvordan tidsforskjellene blir til, les innlegget én gang til. Der står det jo.

Anonymkode: be0fa...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her var mye "idiot". Ved fri kjøring kjører jeg slik jeg lærte på skolen: GPS fartsgrense + omtrent 5 km/t. Det er en effektiv marsjfart. Men jeg har ingen problemer med å kjøre det som folk flest oppfatter som fartsgrense. 

Hvis du ikke forstår hvordan tidsforskjellene blir til, les innlegget én gang til. Der står det jo.

Anonymkode: be0fa...33e

Diskusjonen du har startet i denne tråden, er du som er idioten! Om noen opplever trafikkbildet anderledes som kjører bobil, trenger du ikke starte sitatet som du gjorde.

Anonymkode: a7a45...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2024 at 3:32 PM, AnonymBruker said:

Helt enig, det er noe fundamentalt galt når man ligger 20 under fartsgrensen. Da er man ikke egnet i trafikken. 

Anonymkode: 65a37...67c

Nei? O_o

Det finnes ingen regler som sier hva som er for lav fart i hvilken sone. Om noen kan straffes for å kjøre for sakte må vurderes konkret i hvert enkelt tilfelle, og kommer an på omstendighetene i saken. 
Man skal alltid kjøre etter forholdene. Den angitte fartsgrensen sier bare hva maksimalt tillatt fart er, ikke hva som er tilrådelig. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...