Gå til innhold

Bør man fortelle ny kjæreste eller partner om tidligere forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør, men det som er litt skummelt, er at man får fasit på hvordan forholdet vil ende. 

Anonymkode: c9a74...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spør, men det som er litt skummelt, er at man får fasit på hvordan forholdet vil ende. 

Anonymkode: c9a74...3fe

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, PusheenPusheen said:

Hvordan da?

Det blir som regel slik de beskrev det forrige bruddet

Anonymkode: c9a74...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det blir som regel slik de beskrev det forrige bruddet

Anonymkode: c9a74...3fe

Det er ikke min erfaring. Jeg har hatt to seriøse forhold før det jeg nå er i. Ingen av de endte slik de forrige endte, verken mitt eller deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, PusheenPusheen said:

Det er ikke min erfaring. Jeg har hatt to seriøse forhold før det jeg nå er i. Ingen av de endte slik de forrige endte, verken mitt eller deres. 

De jeg har endt det med, så har der vært store likhetstrekk

Ser det også på venninner, de går i det samme mønsteret hele tida. De selv føler det er stor forskjell, men lett å se fra utsiden hva de gjør. Feks, hun ene finner drittsekker, blir lei etter en stund og plutselig går bak ryggen på han

Hun andre bare flytter vekk til et nytt sted etter 2-3 år og så er det slutt med den fyren

Tror det er best å ikke snakke om tidligere forhold😅

Anonymkode: c9a74...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De jeg har endt det med, så har der vært store likhetstrekk

Ser det også på venninner, de går i det samme mønsteret hele tida. De selv føler det er stor forskjell, men lett å se fra utsiden hva de gjør. Feks, hun ene finner drittsekker, blir lei etter en stund og plutselig går bak ryggen på han

Hun andre bare flytter vekk til et nytt sted etter 2-3 år og så er det slutt med den fyren

Tror det er best å ikke snakke om tidligere forhold😅

Anonymkode: c9a74...3fe

Det kan være at man tiltrekker seg en viss type mennesker, eller at man selv faktisk er problemet. Det er to helt ulike grunner til at det ble slutt mellom meg og mine ekser, og det har ingenting med deres eller mine tidligere forhold å gjøre.

I det forholdet jeg er i nå, kjører vi åpen dialog. Jeg kjenner til hans ekser og hvorfor det ble slutt, han kjenner til mine og hvorfor det ble slutt. Ser ingen grunn til at man ikke skal kunne snakke om sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for meg er det viktig å være åpen og ærlig om slikt. Samboer vet alt om meg, og jeg vet alt om han. Vi ønsker ikke å skjule slikt for hvernandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 18.16):

Det er enkelte ting jeg synes er viktige å være åpen om, men ikke alt. 2 av mine tidligere kjærester har vært siktet for voldtekt. Det var de åpen om ganske tidlig. De ble aldri dømt og sakene ble henlagt. Alvorlige ting som det er det viktig å dele. Antall partnere og forhold er mindre viktig. 

Anonymkode: ff610...a5e

Men du kan jo ikke bestemme for begge parter hva som er viktig / ikke viktig å dele.

Jeg syns man skal være åpen og ærlig, samt respektere at en mann/ kvinne kan ha ulike syn på hva som er viktig og ikke viktige ting når de vurderer en person som partner.

Så er det jo selvfølgelig lov å si "det ønsker jeg ikke å dele", men da må man akseptere at partneren kanskje ikke føler du er rett person.

Det man ikke kan er selv - smått narsisstisk - å avgjøre for begge to hva som er temaer som teller/har verdi og hvilke temaer/emner som ikke har verdi. Den ene parten i et forhold har ikke fasiten på det.

Anonymkode: 8165e...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 15.11):

Hva tenker dere om det? Jeg personlig forteller ikke om dette til nye kjærester. Jeg graver heller ikke i fortiden til kjæresten min. Den vil jeg helst vite minst mulig om. En venninne av mener det helt motsatte. At det er helt feil å "holde det skjult" eller la være å dele det. Hun spør alltid ny partner eller kjæreste om tidligere forhold. Grunnen til at jeg har hatt mange forhold er at jeg får fort følelser og blir lett revet med. Jeg kaster meg litt for fort ut i nye forhold uten betenkeligheter. Prøver å endre meg her, men det er ikke lett. Handler nok mye om hvilken personlighet jeg har. Jeg er redd for at ny kjæreste vil se på meg annerledes dersom jeg skulle vært åpen om det. Hva forteller du om egen fortid til mannen/kjæresten din? 

Anonymkode: ff610...a5e

Kun hvis det har gjort noe med deg som påvirker deg / gjør deg usikker, utrygg, etc i nye relasjoner. 

At du har slitt med følelsene tidligere er også viktig informasjon som en potensiell partner trenger å være klar over. Det har ikke noe med antall tidligere forhold å gjøre, men er et svar på hvorfor du har datet som du har gjort. 

Venninnen din høres ut som at hun sliter med tillitt og vil finne ut mest mulig for å ikke bli såret - som igjen er feil fordi hvor mange partnere man har hatt, eller hvordan forhold man har hatt tidligere,  har ingenting med hvordan man vil være med ny partner. 

Anonymkode: 19642...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...