Gå til innhold

Påskemiddag med kåt bikkje til stede


TulleTall

Anbefalte innlegg

TulleTall skrev (1 time siden):

En venninne ringte og inviterte meg på påskemiddag. Og det takket jeg selvfølgelig ja til. Blir koselig det. Eller….?

Da vi snakket sammen i telefonen så fortalte hun at hunden hennes var nå blitt ett år, og var blitt så veldig mandig, maskulin og en skikkelig kar. Han likte godt å jukke på jukke-puta si…. Og da husket jeg tidligere middager hos henne hvor hennes forrige hund jukket i vei på puta si, mens vi spiste. Tro meg, det er skikkelig lite hyggelig å se en hund med både tunga og utstyret hengende ute, mens det jukkes og jukkes og…. 🤢 Og når hunden blir ferdig, så sprutes det på pute og gulv, og ting skal gjøres reint. Og dette er underholdningen vår under middager. 
Jeg er redd dette skjer igjen ved denne middagen også, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. 
Min venninne vet at vi ikke syns noe om dette, men hun mener at i hennes hjem er det hun som bestemmer. Og hunden skal også få kose seg. Og at det er helt naturlig, og hunder også skal ha et sex-liv.

Greit nok det, men også når hun har besøk? (Hun er veldig stolt av hvor mandig denne lille hunden hennes er, og jukkingen beviser hans mandighet)

Jeg vet det blir utrivelig hvis jeg utrykker min misnøye med dette. Hva gjør jeg? (Bortsett fra å droppe middagen)

Hunden er ikke kåt. Jukking er et resultat av for høyt stress i hunden. Det har heller ingenting med alder på hund å gjøre 😊 Selv min snart 14 år gamle hund, kan finne på å jokke innimellom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde droppet både venninna og middagsbesøket. I alle fall sistnevnte. 

Foreslå å møtes på restaurant eller noe? Hadde ikke orket å forholde meg til en stresset hund med avvikende atferd, der eier bare mener at det er normalt og at han må få holde på midt i fleisen på alle fordi «han har rett til et sexliv». Nei, det er ikke normalt, og jeg synes hun er en dårlig hundeeier som ikke tar grep for hunden sin. Dette høres jo ut som et tilfelle fra «Bølle til Bestevenn», og ikke en normalt fungerende hund. 

(For så vidt ikke noe galt i å ha en hund med problem, men når man ikke en gang innser at det er et problem, da er man ingen god hundeeier) 

Anonymkode: d64ee...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig plutselig har hund selv og tydeligvis mye kunnskap om hund, uten å nevne det i HI og bare gjenfortelle venninnas påstand om at dette er normal oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en aktivitetsleke og et stort tyggebein i påskehilsen til hunden. Velg gjerne en leke som kan hjelpe med stressredusering og samtidig gjør at hunden bruker hodet litt, og å tygge bein er også stressreduserende. 
 

Hvis du vil kan du jo også ta med litt godbiter og trene litt med hunden i stua. Hvis den ikke er vant til det vil det koste krefter som gjør den litt sliten (og roligere) og venninnen din kan se at hunder synes det er gøy å trene. 

Anonymkode: ccfaa...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeier høres litt fjern ut.. mener det er noe de ikke forstår når hundens baller og seksualitet er viktigere for dem enn at venner og familie, og hunden selv!, har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bedre at hunden jukker på puta enn venninna di.

Anonymkode: bae3d...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (31 minutter siden):

Synes det er merkelig plutselig har hund selv og tydeligvis mye kunnskap om hund, uten å nevne det i HI og bare gjenfortelle venninnas påstand om at dette er normal oppførsel.

Vi har vidt forskjellig kunnskap om hund. Forskjellig bruk og forskjellig syn på hund. Dette vil nok ikke endre seg. Hun må gjerne la hannhunden «ruse» seg på å lukte på tispe-tiss, og la han jukke i vei. Men jeg orker ikke se på det mens jeg spiser 🫣

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta med en aktivitetsleke og et stort tyggebein i påskehilsen til hunden. Velg gjerne en leke som kan hjelpe med stressredusering og samtidig gjør at hunden bruker hodet litt, og å tygge bein er også stressreduserende. 
 

Hvis du vil kan du jo også ta med litt godbiter og trene litt med hunden i stua. Hvis den ikke er vant til det vil det koste krefter som gjør den litt sliten (og roligere) og venninnen din kan se at hunder synes det er gøy å trene. 

Anonymkode: ccfaa...adf

Jeg skal ta med godbiter og se om han kan få litt fokus på andre ting. Jeg håper bare ikke denne nye hunden blir like stresset (kåt) som forrige hund, for den var skikkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dauer av de første setningene 😅🤣

—————-

Ikke normal oppførsel av hverken hund eller eier. Hadde ikke orket å spise under de forholdene der 🤢 Hvilken rase er dette? Terrier?

Anonymkode: eb894...9c1

En spitz-hund

Tradegy skrev (49 minutter siden):

Unnskyld, men dette høres jo ut som en episode av "Side om side" :fnise: 

Du kan velge å si at du er ukomfortabel, så blir det opp til verten hva hun gjør med informasjonen 🙂

 

Hvis jeg ser jukkeputa på gulvet så gir jeg nok beskjed. Så får vi se hva som skjer videre. Vet at de andre som er invitert heller ikke setter pris på denne «underholdningen» 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier så er det stress, ikke kåthet. Det enkleste tiltaket er å fjerne puten han har fått oppheng i, men det er det jo eier som bestemmer.

Hvis dere har et slikt forhold så kan du jo ta det opp med henne at du synes det virker som om hunden stresser og ikke helt klarer slappe av, og å foreslå å fjerne puten. 

Men hvis du vet at det er etablert at dere har ulikt syn på hundehold og hun dermed ikke vil høre på deg, så kan du jo forsøke å ta med et veldig fristende, stort kjøttbein og se om hunden heller vil gnage på det enn å jukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sendt melding tilbake og sagt at ved nærmere ettertanke så ville dere ikke komme med mindre hun gikk med på at "hundens sexliv" kunne tas på et annet rom mens dere er på besøk. 

Æsj. Mistet matlyst bare av beskrivelsen din. Helt sprøtt synes jeg å være stolt av "hundens mandighet" og en del av meg tenker dette må være troll... eller nei, det er vel mest et håp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...