Gå til innhold

Påskemiddag med kåt bikkje til stede


TulleTall

Anbefalte innlegg

En venninne ringte og inviterte meg på påskemiddag. Og det takket jeg selvfølgelig ja til. Blir koselig det. Eller….?

Da vi snakket sammen i telefonen så fortalte hun at hunden hennes var nå blitt ett år, og var blitt så veldig mandig, maskulin og en skikkelig kar. Han likte godt å jukke på jukke-puta si…. Og da husket jeg tidligere middager hos henne hvor hennes forrige hund jukket i vei på puta si, mens vi spiste. Tro meg, det er skikkelig lite hyggelig å se en hund med både tunga og utstyret hengende ute, mens det jukkes og jukkes og…. 🤢 Og når hunden blir ferdig, så sprutes det på pute og gulv, og ting skal gjøres reint. Og dette er underholdningen vår under middager. 
Jeg er redd dette skjer igjen ved denne middagen også, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. 
Min venninne vet at vi ikke syns noe om dette, men hun mener at i hennes hjem er det hun som bestemmer. Og hunden skal også få kose seg. Og at det er helt naturlig, og hunder også skal ha et sex-liv.

Greit nok det, men også når hun har besøk? (Hun er veldig stolt av hvor mandig denne lille hunden hennes er, og jukkingen beviser hans mandighet)

Jeg vet det blir utrivelig hvis jeg utrykker min misnøye med dette. Hva gjør jeg? (Bortsett fra å droppe middagen)

Endret av TulleTall
Ano
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt. Binde hunden fast i en stol (med kort bånd) . Regner med at en ansvarlig hundeier har trent på ro.(rotrening) - at den skal ligge rolig et sted:) 

Anonymkode: 646cc...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok heller en stressa hund enn en kåt hund, men skjønner det at det kan være vanskelig for deg å få det inn i hodet på veninnen din. Jeg har 2 hannhunder hjemme hvor da ingen av de noen gang har hatt behovet for en jukkepute.  

Anonymkode: 15d03...220

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste andre alternativet du har er vel å be henne stenge han inne på et annet rom mens dere spiser mat, og si at du ikke gidder å spise der om hun ikke kan gjøre det. Da vet hun i hvertfall grunnen til at hun blir sittende alene til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er stressa, ikke kåt og mandig. 

Les deg opp så kan du hjelpe venninnen din istedet. 

Forøvrig så har hun et poeng med at det er hennes hus og hjem, hennes regler. Hvis du synes det er så ekkelt så får du la være å dra, eller overse greia. 

Anonymkode: 40e4b...e30

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ukomfortabelt ut… jeg har hund selv, men om gjestene mine var ukomfortabel med han, hadde jeg holdt han ute ( vis mulig, jeg har gårdstun) eller holdt han på eget rom. 

Og enig med vedkommende ovenfor, dette høres ut som en stresset hund, ikke en mandig hund. Mine har aldri «kommet» på både pute og gulv. 

Og at hunder skal ha et sexliv? Aldri hørt at en hund skal ha et sexliv? Greit nok det, men må det praktiseres foran andre, hadde hun latt barn og samboer på holde på sånn feks? 

 

Anonymkode: d8862...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kastrer eller skaff pass

Anonymkode: afd5c...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres må mer ut som en stresset hund. Ingen av hundene vi har har hatt behov for å drive med en jukkeputte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men hva faen. Enkelte hundeeiere er ikke helt gode. Er det Linda fra borettslaget du skal besøke? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleTall skrev (23 minutter siden):

En venninne ringte og inviterte meg på påskemiddag. Og det takket jeg selvfølgelig ja til. Blir koselig det. Eller….?

Da vi snakket sammen i telefonen så fortalte hun at hunden hennes var nå blitt ett år, og var blitt så veldig mandig, maskulin og en skikkelig kar. Han likte godt å jukke på jukke-puta si…. Og da husket jeg tidligere middager hos henne hvor hennes forrige hund jukket i vei på puta si, mens vi spiste. Tro meg, det er skikkelig lite hyggelig å se en hund med både tunga og utstyret hengende ute, mens det jukkes og jukkes og…. 🤢 Og når hunden blir ferdig, så sprutes det på pute og gulv, og ting skal gjøres reint. Og dette er underholdningen vår under middager. 
Jeg er redd dette skjer igjen ved denne middagen også, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. 
Min venninne vet at vi ikke syns noe om dette, men hun mener at i hennes hjem er det hun som bestemmer. Og hunden skal også få kose seg. Og at det er helt naturlig, og hunder også skal ha et sex-liv.

Greit nok det, men også når hun har besøk? (Hun er veldig stolt av hvor mandig denne lille hunden hennes er, og jukkingen beviser hans mandighet)

Jeg vet det blir utrivelig hvis jeg utrykker min misnøye med dette. Hva gjør jeg? (Bortsett fra å droppe middagen)

🙈😂😂😂...Du kunne jo kost deg med middagen..og showet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress, ikke kåthet. 

Hun har forøvrig rett i at hun bestemmer i eget hjem. Du kan velge å avvise invitasjonen hennes.

Anonymkode: e6868...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
TulleTall skrev (38 minutter siden):

En venninne ringte og inviterte meg på påskemiddag. Og det takket jeg selvfølgelig ja til. Blir koselig det. Eller….?

Da vi snakket sammen i telefonen så fortalte hun at hunden hennes var nå blitt ett år, og var blitt så veldig mandig, maskulin og en skikkelig kar. Han likte godt å jukke på jukke-puta si…. Og da husket jeg tidligere middager hos henne hvor hennes forrige hund jukket i vei på puta si, mens vi spiste. Tro meg, det er skikkelig lite hyggelig å se en hund med både tunga og utstyret hengende ute, mens det jukkes og jukkes og…. 🤢 Og når hunden blir ferdig, så sprutes det på pute og gulv, og ting skal gjøres reint. Og dette er underholdningen vår under middager. 
Jeg er redd dette skjer igjen ved denne middagen også, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. 
Min venninne vet at vi ikke syns noe om dette, men hun mener at i hennes hjem er det hun som bestemmer. Og hunden skal også få kose seg. Og at det er helt naturlig, og hunder også skal ha et sex-liv.

Greit nok det, men også når hun har besøk? (Hun er veldig stolt av hvor mandig denne lille hunden hennes er, og jukkingen beviser hans mandighet)

Jeg vet det blir utrivelig hvis jeg utrykker min misnøye med dette. Hva gjør jeg? (Bortsett fra å droppe middagen)

Ta en solid dra-lek på 15 min før dere spiser. Eller be hun ta den med på en lang tur på forhånd. Så som andre sa bind båndet til stolen og legg et par deilige tepper der så den kan slappe av. 

Den har mest sannsynlig for mye energi (som all "problematferd" med hund) og kanskje blir trigga når folk er på besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hunden er stressa, ikke kåt og mandig. 

Les deg opp så kan du hjelpe venninnen din istedet. 

Forøvrig så har hun et poeng med at det er hennes hus og hjem, hennes regler. Hvis du synes det er så ekkelt så får du la være å dra, eller overse greia. 

Anonymkode: 40e4b...e30

Du tenker ikke det er hundeeierens ansvar å lese seg opp???

Tipper hundeeieren er lite interessert i «gode råd» fra folk som ikke har hund selv…

Anonymkode: a5bc0...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymbruker*** skrev (18 minutter siden):

Haha, men hva faen. Enkelte hundeeiere er ikke helt gode. Er det Linda fra borettslaget du skal besøke? 

Han Tommy hadde vel ikke jukkepute? Han spiste bare paracet og bjeffet masse.

TS: du kan jo tipse venninna di om at hunden er stresset. En hannhunds sexliv består av å snuse opp tisper i løpetid og prøve å få pare seg med dem, ikke å jukke på ei pute. Jukking på folk og gjenstander er uttrykk for stress, og mest sannsynlig et tegn på at hunden er usikker og/eller understimulert. Understimulert på aktivitet, ikke sex.

Hvis hun insisterer på å la hundens jukking og ejakulering på interiøret være underholdning under middagen, så takk pent nei og lag deg en god middag hjemme heller :)

Anonymkode: e2322...623

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med en aktivitetsleke som påskehilsen til hunden. 

Anonymkode: c9a8c...abf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den middagen hadde jeg takket nei til. Jeg har vokst opp med hund, men aldri opplevd den adferden du beskriver.
 

Dessverre er menneskeliggjøring av dyr blitt veldig vanlig. «Hunder har rett til et sexliv»… Altså…

Jeg hadde rett og slett ikke orket å komme hjem til denne venninna. 

Anonymkode: a5bc0...497

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så siden sex/kåtskap/onani er naturlig, så regner jeg med venninna di synes det er helt greit om en mannlig gjest tar seg en runk under middagen og kommer på kjøkkenstolen og gulvet?

Eller kanskje du skal ta med deg noen, og så kan dere ha sex på sofaen hennes etter middagen?

Tipper hun ikke ville synes at noe av dette var ok…

Hun har totalt missforstått dette med «naturlig». Det er naturlig å drite også, får hunden drite på gulvet ved siden av middagsbordet?

Endret av Fiske
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Enkelt. Binde hunden fast i en stol (med kort bånd) . Regner med at en ansvarlig hundeier har trent på ro.(rotrening) - at den skal ligge rolig et sted:) 

Anonymkode: 646cc...064

Jeg tror det overhodet ikke ville blitt populært hvis jeg binder hennes hund et sted. Han skal få gjøre som han vil

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hunden er stressa, ikke kåt og mandig. 

Les deg opp så kan du hjelpe venninnen din istedet. 

Forøvrig så har hun et poeng med at det er hennes hus og hjem, hennes regler. Hvis du synes det er så ekkelt så får du la være å dra, eller overse greia. 

Anonymkode: 40e4b...e30

Jeg og min venninne har et helt forskjellig syn på hundehold; At jeg går lange turer i skog og på fjell med min hund er dyremishandling; alle hunder bør få lukte på tisseflekker hele dagen, og slippe å bli dratt på turer. Mener hun. 
Jeg trener og konkurrerer med min hund, hun mener jeg tvinger hunden til å gjøre ting han ikke vil gjøre. For igjen; alle hannhunder vil heller lukte på tisseflekker (og jukke på jukke-puter). Hun endrer nok ikke syn på dette. 

Men til tross for veldige ulike syn på hundehold, så går vi godt sammen og har mange fine stunder sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske skrev (5 minutter siden):

Så siden sex/kåtskap/onani er naturlig, så regner jeg med venninna di synes det er helt greit om en mannlig gjest tar seg en runk under middagen og kommer på kjøkkenstolen og gulvet?

Eller kanskje du skal ta med deg noen, og så kan dere ha sex på sofaen hennes etter middagen?

Tipper hun ikke ville synes at noe av dette var ok…

Hun har totalt missforstått dette med «naturlig». Det er naturlig å drite også, får hunden drite på gulvet ved siden av middagsbordet?

Dauer av de første setningene 😅🤣

—————-

Ikke normal oppførsel av hverken hund eller eier. Hadde ikke orket å spise under de forholdene der 🤢 Hvilken rase er dette? Terrier?

Anonymkode: eb894...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men dette høres jo ut som en episode av "Side om side" :fnise: 

Du kan velge å si at du er ukomfortabel, så blir det opp til verten hva hun gjør med informasjonen 🙂

 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...