Gå til innhold

Ok å takke nei til å hjelpe til i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved sånne selskap i familien har vi hatt 1 til å åpne gaver, 1 til å skrive, og 1 til å kaste/sortere søppel og dobbeltsjekke konvoluttene at det ikke er igjen penger før de går i søppel… 

 

Kan du ikke spørre/ foreslå det?

Anonymkode: bd474...cf3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kun gjort dette en gang, men da var det to som åpnet gavene, en som merket og skrev ned (hadde lagt klistrelapper på forhånd med nummer, så gikk en lapp på gaven og korresponderende nummer på kortet som en ekstra sikkerhet), en stilte ut, og en ryddet. Det var et bryllup med 80 gjester der det var lang gaveliste og dermed mye å åpne. Kunne ikke vært færre, det tok jo halvannen time selv om vi var så mange. hvis brudepartet stort sett har ønsket seg penger kan det være nok med to stk, da er det mest kort og lite gaver. Helt lov å si at du har dårlig erfaring, og spørre hvor mange der er som skal gjøre dette.

Anonymkode: 95d69...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

Da hadde jeg blitt så skuffet. Det er jo et høydepunkt å se på gavebordet. Så veldig egoistisk å holde det for seg selv. 

Anonymkode: 224b4...a9a

Er det virkelig et høydepunkt å se gavebordet? 

Jaja, hver sin lyst og smak. 

Anonymkode: 01b84...9b3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at noen åpner gaver i bryllup. Gavene havner på et eget gaverom, og blir liggende til dagen(e) etter, og så åpner brudeparet gavene sammen. Det er ikke gavene som er høydepunktet med dagen, men alt annet. 

Utover det er det litt dumt å takke nei til noe slikt. Jeg ville sagt ja, forberedt meg og sagt ifra til bruden at du ønsker hjelp fra èn eller to siden det er en tidkrevende jobb. Du burde ikke bli sittende alene med det. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Belima said:

Her jeg bor er det mest vanlig at det er noen litt eldre unge eller venner som ikke er gjester har det som betalt jobb. Vet ikke om det fremdeles er sånn at butikkene leverer gaver, men da jeg var ung, så var det vanlig. Da kom alltid gavene ved 12-13 tiden og da var det bedre tid til å pakke opp, men da kunne en ikke være gjest.
Jeg mener det er uhørt at en gjest skal ha ansvar for å pakke opp. De er jo bedt i bryllupet for å kose seg med brudeparet.

Jeg har aldri opplevd at det er "ikke gjester" eller at butikken leverer. 

Anonymkode: 97366...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Da hadde jeg blitt så skuffet. Det er jo et høydepunkt å se på gavebordet. Så veldig egoistisk å holde det for seg selv. 

Anonymkode: 224b4...a9a

Helt enig, gavebordet er alltid en koselig del av festen

Anonymkode: 97366...1f7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...