Gå til innhold

Dere som ikke lar folk kysse på babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som ikke lat familie og venner kysse babyen, sutte på fingeren og er veldog strenge med håndvask. Hvordan gjør dere det med søsken og de som bor i husholdningen? Hva gjør dere om familie og venner ikke respekterer grensene?

Anonymkode: 1e63c...7d7

Vi har jo nettopp hatt korona-tilstander… 

Anonymkode: 1d3e4...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PurpleTuliip skrev (2 timer siden):

Her fikk alle grei beskjed om å vaske seg godt på hendene når de entret heimen. Gjør de ikke det får de beskjed om å gå igjen. 
 

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

Katastrofalt hysterisk. Ikke nok med det, men du ydmyker fullstendig en stakkars gjest hvis eneste forbrytelse er å gi ditt barn et kjærtegn av ren forglemmelse.

Bra jobba!

Anonymkode: 15be7...67e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Katastrofalt hysterisk. Ikke nok med det, men du ydmyker fullstendig en stakkars gjest hvis eneste forbrytelse er å gi ditt barn et kjærtegn av ren forglemmelse.

Bra jobba!

Anonymkode: 15be7...67e

Et kjærtegn som kan smitte baby med herpes, hpv eller andre infeksjoner. Snakker om kjærtegn! Heia mødre som TS som driter i voksnes følelser når de driter i beskjeder de har fått. Jeg har vært i samme situasjon med min svigerinne og jeg tok baby fra henne og ga beskjed om at dette ble siste gang hun fikk holde han. Ferdig snakka. Jeg DRITER i at folk blir fornærma eller skamfulle, det bør de jo igrunn bli når de oppfører seg som idioter. Mitt barn, mine regler. 

Anonymkode: ba300...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et kjærtegn som kan smitte baby med herpes, hpv eller andre infeksjoner. Snakker om kjærtegn! Heia mødre som TS som driter i voksnes følelser når de driter i beskjeder de har fått. Jeg har vært i samme situasjon med min svigerinne og jeg tok baby fra henne og ga beskjed om at dette ble siste gang hun fikk holde han. Ferdig snakka. Jeg DRITER i at folk blir fornærma eller skamfulle, det bør de jo igrunn bli når de oppfører seg som idioter. Mitt barn, mine regler. 

Anonymkode: ba300...01d

Håper du er like feilfri til en hver tid som du forventer at andre er ☺️ Enig i at man ikke bør kysse på andres barn, men å tilte fullstendig virker spesielt.

Anonymkode: b1f2a...bd2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Et kjærtegn som kan smitte baby med herpes, hpv eller andre infeksjoner. Snakker om kjærtegn! Heia mødre som TS som driter i voksnes følelser når de driter i beskjeder de har fått. Jeg har vært i samme situasjon med min svigerinne og jeg tok baby fra henne og ga beskjed om at dette ble siste gang hun fikk holde han. Ferdig snakka. Jeg DRITER i at folk blir fornærma eller skamfulle, det bør de jo igrunn bli når de oppfører seg som idioter. Mitt barn, mine regler. 

Anonymkode: ba300...01d

Stakkars de rundt deg! 

Anonymkode: 7152e...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at folk gjør dette?🙈 venter mitt første barn og vil selvsagt ikke at andre skal kysse på hun. Er det virkelig nødvendig å si ifra at man ikke ønsker det? Kunne aldri falt meg inn å kysse på noens baby… 

Anonymkode: 8bab5...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som ikke lat familie og venner kysse babyen, sutte på fingeren og er veldog strenge med håndvask. Hvordan gjør dere det med søsken og de som bor i husholdningen? Hva gjør dere om familie og venner ikke respekterer grensene?

Anonymkode: 1e63c...7d7

Er dette en greie?? 

 

Anonymkode: be1f9...380

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kysse en baby kan forårsake død gjennom herpesvirus. Det er altså ikke noe bedre enn å leke med våpen rundt ungen. Egentlig bør det være egne herpesfrie barnehager sånn at man unngår smitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (1 time siden):

Det var det aller siste jeg sa til henne før jeg ga henne baby etter å ha skiftet på henne «vennligst ikke kyss på henne» i ett hyggelig tonefall. Dette var aller første gang jeg møtte henne og jeg hadde på forhånd sagt til min onkel at jeg helst ikke ønsket fremmede innom fire dager etter fødsel, men hun hadde insistert på å bli med å skapt et helsikke for han så jeg lot hun få slippe inn. 
 

Fordi jeg er tydelig på reglene rundt mitt barn så kan jeg ikke ha mange nære igjen? 😂 jeg har en familie og vennekrets som vet at jeg ikke finner meg i tull. Har jeg sagt noe er det reglene som gjelder. Min egen onkel var enig med meg og forstod at jeg fikk nok av besøk når de ikke respekterer meg ang det mest dyrebare jeg har i livet. 

Det var det siste jeg sa før jeg ga henne babyen. For meg var hun et totalt fremmed menneske som hadde presset seg  på (les over). Jeg var rundhåndet som ville la henne holde henne spør du meg.  

Aller siste jeg sa før hun fikk holde henne. 

Takk for oppklaring. Jeg synes i alle fall du høres litt mindre sprø ut når man tar i betraktning at baby var fire dager, du hadde aldri møtt dama før men hun presset seg på OG det var det siste du sa før hun fikk holde. Synes fortsatt det er litt voldsomt å kaste folk på dør, men forstår litt bedre din reaksjon. 

Anonymkode: c5de8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et kjærtegn som kan smitte baby med herpes, hpv eller andre infeksjoner. Snakker om kjærtegn! Heia mødre som TS som driter i voksnes følelser når de driter i beskjeder de har fått. Jeg har vært i samme situasjon med min svigerinne og jeg tok baby fra henne og ga beskjed om at dette ble siste gang hun fikk holde han. Ferdig snakka. Jeg DRITER i at folk blir fornærma eller skamfulle, det bør de jo igrunn bli når de oppfører seg som idioter. Mitt barn, mine regler. 

Anonymkode: ba300...01d

Et komplett urealistisk scenario. Et nuss på panna gir ikke en baby herpes, hpv eller alvorlige infeksjoner så sant ikke babyen er spesielt utsatt. Regner med dama ikke sto og slimet oppi munnen på babyen.

Med den overdrevne redselen du utviser her er det større fare for at ungen blir overbeskyttet og skjør innen den har nådd puberteten.

Anonymkode: 15be7...67e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har herpes (som de fleste av oss, men altså med utbrudd regelmessig). Jeg har tillit til at både hun og andre lar være å kysse på baby når de er smittsomme, enten med det ene eller det andre. I min krets besøker vi ikke hverandre om man er smittsom. Og er det mye i omgang vet jeg at folk er påpasselige. 

Anonymkode: b24dc...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det statistikk over barn som dør på bakgrunn av å ha blitt kysset av noen? Er det noen av dere som har kilder på dette? Mvh nysgjerrig

Anonymkode: e9952...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det vanlig at folk gjør dette?🙈 venter mitt første barn og vil selvsagt ikke at andre skal kysse på hun. Er det virkelig nødvendig å si ifra at man ikke ønsker det? Kunne aldri falt meg inn å kysse på noens baby… 

Anonymkode: 8bab5...2ee

Har aldri opplevd, og har to barn! 

Anonymkode: 7152e...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er dette en greie?? 

 

Anonymkode: be1f9...380

Ja eller nesa av alle ting. En dame som før var helsesøster lot sønnen min suge seg fast i haken og ansikte. Altså lena etter pupp men hun synes det var koslig med suss fra baby..

Anonymkode: 1e63c...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes det statistikk over barn som dør på bakgrunn av å ha blitt kysset av noen? Er det noen av dere som har kilder på dette? Mvh nysgjerrig

Anonymkode: e9952...593

Tviler, men vi vet jo at herpesinfeksjon fort kan bli svært alvorlig hos de minste. Og det kan de få ikke bare oralt altså. En bekjent sin baby ble smittet i øynene under fødsel, det gikk bra med den babyen heldigvis men det er ikke noe kjekk opplevelse og ei heller noe særlig å leve med at det blusser opp i ny og ne. Hvis folk driver og kysser på spedbarn så kan det jo skje smitte.

Anonymkode: 89d96...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja eller nesa av alle ting. En dame som før var helsesøster lot sønnen min suge seg fast i haken og ansikte. Altså lena etter pupp men hun synes det var koslig med suss fra baby..

Anonymkode: 1e63c...7d7

Uff. Jeg var i selskap nylig og før jeg oppfattet hva som skjedde hadde en perifer bekjent matet babyen min med kake fra hennes skje. Fatter ikke hvorfor folk må være så grenseoverskridende. 

Anonymkode: 89d96...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja eller nesa av alle ting. En dame som før var helsesøster lot sønnen min suge seg fast i haken og ansikte. Altså lena etter pupp men hun synes det var koslig med suss fra baby..

Anonymkode: 1e63c...7d7

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff. Jeg var i selskap nylig og før jeg oppfattet hva som skjedde hadde en perifer bekjent matet babyen min med kake fra hennes skje. Fatter ikke hvorfor folk må være så grenseoverskridende. 

Anonymkode: 89d96...005

Jeg skjønner heller ikke det med at grenser bare viskes helt ut når det kommer til babyer. Ta fingeren i munn, ansikt eller la dem suge seg fast i ansiktet. Tenker at det er vel uansett ikke så hyggelig for babyen å bli tatt i trynet eller tro at den får bryst og isteden en random fing eller nese 🤮

Anonymkode: be1f9...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg reagerte da mormor stakk lillefingeren sin inn i munnen på vårt nyfødte barebarn. Jeg (farmor) kunne aldri funnet på å gjøre noe slikt.

Anonymkode: 39e24...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som ikke lat familie og venner kysse babyen, sutte på fingeren og er veldog strenge med håndvask. Hvordan gjør dere det med søsken og de som bor i husholdningen? Hva gjør dere om familie og venner ikke respekterer grensene?

Anonymkode: 1e63c...7d7

1 - Det er forskjell på de som bor i samme husholdning og de som ikke bor i husholdningen. 

2  - Har ikke opplevd at familie og venner ikke respekterer grensene. Hadde det skjedd hadde de blitt vist døren. 

Vårt hus, vårt barn, våre regler. 

Anonymkode: 94e91...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...