Gå til innhold

Dere som ikke lar folk kysse på babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke lat familie og venner kysse babyen, sutte på fingeren og er veldog strenge med håndvask. Hvordan gjør dere det med søsken og de som bor i husholdningen? Hva gjør dere om familie og venner ikke respekterer grensene?

Anonymkode: 1e63c...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er så enkelt som at jeg tåler det meste fra mine egne barn, andre sitt spytt og kroppslige vesker er motbydelig og ikke noe jeg vil ha i nærheten av meg selv eller mine barn.

Anonymkode: a00eb...c46

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bor i samme hus er en del av samme "bakteriefamilie". Er alt utenfra man vil unngå å smitte babyen med. Søsken får såklart kose så mye de vil. Vanlig håndhygiene når man har vært ute. Når man allerede er hjemme er det som regel kun håndvask ved dobesøk og matlaging.

Anonymkode: 08697...8bb

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som bor i samme hus er en del av samme "bakteriefamilie". Er alt utenfra man vil unngå å smitte babyen med. Søsken får såklart kose så mye de vil. Vanlig håndhygiene når man har vært ute. Når man allerede er hjemme er det som regel kun håndvask ved dobesøk og matlaging.

Anonymkode: 08697...8bb

For å supplere med det siste du spør om. De som kommer på besøk får såklart holde babyen om de er friske, men de trenger ikke oppi ansiktet og slikt. Om de ikke respekterer mine regler får de heller ikke håndtere babyen.
Presiserer at dette er mine meninger og ikke fasit for alle andre.

Anonymkode: 08697...8bb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være helt greit å ikke få kysse babyen, selv om man har lyst. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk alle grei beskjed om å vaske seg godt på hendene når de entret heimen. Gjør de ikke det får de beskjed om å gå igjen. 
 

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PurpleTuliip skrev (3 minutter siden):

Her fikk alle grei beskjed om å vaske seg godt på hendene når de entret heimen. Gjør de ikke det får de beskjed om å gå igjen. 
 

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

I alle dager! 

 

Anonymkode: 215a2...9a8

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter dette fullt ut; folk får da nøye seg med å holde en baby på vanlig vis uten å måtte gjøre de før nevnte ting i tråden. Mange tar seg friheter som om det var deres eget produkt...og digresjon: mange tar seg også til rette på folks gravide mager som om det var deres eiendom. Veldig grenseoverskridende sier jeg og man har all rett til på sette grenser der en selv vil ha det i sin familie og på sin egen kropp. :opplyser: JA til rettigheter!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk denne kyssingen på baby er helt merkelig. Især kyss på munnen. Det er mellom kjærester, etter min mening. Man kan holde rundt, klemme og stryke med hånden. Var heldigvis ikke vanlig med den kyssingen da jeg hadde baby på 90-tallet 🙂. Jeg hadde fått sjokk om noen hadde drevet og kysset på babyen min.

Anonymkode: 8e13e...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å utsette babyer for herpes og hpv er uklokt, og babyer skal ikke kysses.
Babyens smokker og tåteflasker skal ikke suges på av mor eller far heller.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De som bor i samme hus er en del av samme "bakteriefamilie". Er alt utenfra man vil unngå å smitte babyen med. Søsken får såklart kose så mye de vil. Vanlig håndhygiene når man har vært ute. Når man allerede er hjemme er det som regel kun håndvask ved dobesøk og matlaging.

Anonymkode: 08697...8bb

Barnehagebarn smitter hverandre....og så de hjemme. RS viruset får du ikke vasket vekk når det også sitter i luftveiene.

Anonymkode: d05ab...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnehagebarn smitter hverandre....og så de hjemme. RS viruset får du ikke vasket vekk når det også sitter i luftveiene.

Anonymkode: d05ab...901

Og derfor trenger man ikke smitterisiko fra flere enn absolutt nødvendig. 

Anonymkode: 140e8...b02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (21 minutter siden):

Her fikk alle grei beskjed om å vaske seg godt på hendene når de entret heimen. Gjør de ikke det får de beskjed om å gå igjen. 
 

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

Det er jo helt sykt. Folk glemmer seg jo om de er vant med noe, en påminnnelse, så en bestemt beskjed, er en proporsjonal reaksjon. 

Du kan ikke ha mange nærme igjen. 

Anonymkode: 140e8...b02

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PurpleTuliip skrev (23 minutter siden):

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

Synes det er helt greit å ha regler om kyssing på babyen og slik, og som gjest skal jeg selvsagt strekke meg langt for å følge opp reglene som foreldrene har satt. 

Men å kaste ut gjester fordi de gjorde én feil, det synes jeg er drøyt altså. Ingen er perfekte. Det går an å glemme seg uten at man er er forferdelig menneske.

Håper det er mer til historien og at vedkommende har en historikk med å være respektløs, eller noe slikt. 

Anonymkode: c5de8...01c

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PurpleTuliip said:

Her fikk alle grei beskjed om å vaske seg godt på hendene når de entret heimen. Gjør de ikke det får de beskjed om å gå igjen. 
 

opplevde at min onkels nye kjæreste kysset datteren min på pannen selv etter jeg hadde gidd beskjed at det var totalt glemmesak. Tok fra henne baby umiddelbart og sa takk for besøket og viste de døren. Hun var lilla av skam, men det ga jeg faen i. Respekter mine regler rundt mine barn hvis du ønsker omgås de. Enkelt og greit. 

Du hørtes svært spesiell ut. Det går an å minne folk på hva man har sagt. 

Anonymkode: 7152e...24b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det nå ingen som kysset barnet. De ga klem som jeg ser nå som helt normalt etter min mening. Nå er mine store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Visste det ikke før jeg leste det et sted, men å nytte en baby kan være farlig. Derfor er det vel greit å la være?

Anonymkode: 24498...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I alle dager! 

 

Anonymkode: 215a2...9a8

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo helt sykt. Folk glemmer seg jo om de er vant med noe, en påminnnelse, så en bestemt beskjed, er en proporsjonal reaksjon. 

Du kan ikke ha mange nærme igjen. 

Anonymkode: 140e8...b02

Det var det aller siste jeg sa til henne før jeg ga henne baby etter å ha skiftet på henne «vennligst ikke kyss på henne» i ett hyggelig tonefall. Dette var aller første gang jeg møtte henne og jeg hadde på forhånd sagt til min onkel at jeg helst ikke ønsket fremmede innom fire dager etter fødsel, men hun hadde insistert på å bli med å skapt et helsikke for han så jeg lot hun få slippe inn. 
 

Fordi jeg er tydelig på reglene rundt mitt barn så kan jeg ikke ha mange nære igjen? 😂 jeg har en familie og vennekrets som vet at jeg ikke finner meg i tull. Har jeg sagt noe er det reglene som gjelder. Min egen onkel var enig med meg og forstod at jeg fikk nok av besøk når de ikke respekterer meg ang det mest dyrebare jeg har i livet. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er helt greit å ha regler om kyssing på babyen og slik, og som gjest skal jeg selvsagt strekke meg langt for å følge opp reglene som foreldrene har satt. 

Men å kaste ut gjester fordi de gjorde én feil, det synes jeg er drøyt altså. Ingen er perfekte. Det går an å glemme seg uten at man er er forferdelig menneske.

Håper det er mer til historien og at vedkommende har en historikk med å være respektløs, eller noe slikt. 

Anonymkode: c5de8...01c

Det var det siste jeg sa før jeg ga henne babyen. For meg var hun et totalt fremmed menneske som hadde presset seg  på (les over). Jeg var rundhåndet som ville la henne holde henne spør du meg.  

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du hørtes svært spesiell ut. Det går an å minne folk på hva man har sagt. 

Anonymkode: 7152e...24b

Aller siste jeg sa før hun fikk holde henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, PurpleTuliip said:

Det var det aller siste jeg sa til henne før jeg ga henne baby etter å ha skiftet på henne «vennligst ikke kyss på henne» i ett hyggelig tonefall. Dette var aller første gang jeg møtte henne og jeg hadde på forhånd sagt til min onkel at jeg helst ikke ønsket fremmede innom fire dager etter fødsel, men hun hadde insistert på å bli med å skapt et helsikke for han så jeg lot hun få slippe inn. 
 

Fordi jeg er tydelig på reglene rundt mitt barn så kan jeg ikke ha mange nære igjen? 😂 jeg har en familie og vennekrets som vet at jeg ikke finner meg i tull. Har jeg sagt noe er det reglene som gjelder. Min egen onkel var enig med meg og forstod at jeg fikk nok av besøk når de ikke respekterer meg ang det mest dyrebare jeg har i livet. 

Det var det siste jeg sa før jeg ga henne babyen. For meg var hun et totalt fremmed menneske som hadde presset seg  på (les over). Jeg var rundhåndet som ville la henne holde henne spør du meg.  

Aller siste jeg sa før hun fikk holde henne. 

Herlighet, man kan likevel glemme seg. Å slenge gjester på dør fordi de kysser en baby i panna - fremdeles svært spesielt. 

Anonymkode: 7152e...24b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (22 minutter siden):

Det var det aller siste jeg sa til henne før jeg ga henne baby etter å ha skiftet på henne «vennligst ikke kyss på henne» i ett hyggelig tonefall. Dette var aller første gang jeg møtte henne og jeg hadde på forhånd sagt til min onkel at jeg helst ikke ønsket fremmede innom fire dager etter fødsel, men hun hadde insistert på å bli med å skapt et helsikke for han så jeg lot hun få slippe inn. 
 

Fordi jeg er tydelig på reglene rundt mitt barn så kan jeg ikke ha mange nære igjen? 😂 jeg har en familie og vennekrets som vet at jeg ikke finner meg i tull. Har jeg sagt noe er det reglene som gjelder. Min egen onkel var enig med meg og forstod at jeg fikk nok av besøk når de ikke respekterer meg ang det mest dyrebare jeg har i livet. 

Det var det siste jeg sa før jeg ga henne babyen. For meg var hun et totalt fremmed menneske som hadde presset seg  på (les over). Jeg var rundhåndet som ville la henne holde henne spør du meg.  

Aller siste jeg sa før hun fikk holde henne. 

Du fremstår litt forstyrret, uansett om dette er sant eller ikke. 

Anonymkode: 140e8...b02

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...