Gå til innhold

Har ei venninne som av og til har ei øl før jobb hun skal på om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun jobber 2 uker på nettene. 2 på ettermiddag og resten dagtid. Av og til tar hun et glass vin eller ei pils i 14 tiden og drar på jobb kl 23. Er dette helt hål I hue? Bør jeg snakke til henne? Hun er 41

Anonymkode: 917d5...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun jobber 2 uker på nettene. 2 på ettermiddag og resten dagtid. Av og til tar hun et glass vin eller ei pils i 14 tiden og drar på jobb kl 23. Er dette helt hål I hue? Bør jeg snakke til henne? Hun er 41

Anonymkode: 917d5...1f2

Ja, her burde du virkelig trå til å gi litt voksenkjeft. 

Antar at hun også sover i mellomtiden fra hun har tatt et glass og når hun drar på jobb, så da er nok det ene glasset ute av kroppen hennes. 

Anonymkode: b6ce5...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke promillekjører så burde ikke dette være et problem.. 

Om hun tok seg et glass i ti- elevetiden på kvelden, gikk å la seg og gikk på jobb til syv så ville du nok ikke reagert, ville du?

Anonymkode: 62860...0ca

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun jobber 2 uker på nettene. 2 på ettermiddag og resten dagtid. Av og til tar hun et glass vin eller ei pils i 14 tiden og drar på jobb kl 23. Er dette helt hål I hue? Bør jeg snakke til henne? Hun er 41

Anonymkode: 917d5...1f2

Ett glass vin/øl gir ikke mye promille og på 9t har nok det meste gått ut uansett. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hun i helse? 
Da er det ulovlig å drikke alkohol de siste 8 timene før vakta begynner.

Det kan du godt minne henne på. Øl lukter jo også. Har selv gått på vakt med personer som stinket alkohol. Den ene var en eldre hjelpepleier, den andre var en sykepleier på intensiv(!) sengepost.

Det var veldig ubehagelig. Jeg var vel rundt 20, mange år siden nå, og var ikke i posisjon til å si noe. 
Sistnevnte gjemte å gi pasientene medisin, heldigvis minte jeg vedkommende på det. Fikk god evaluering av da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud å mye greier du lager ut av dette?

Hvorfor skulle du prate med henne om dette????? Hun er edru på jobb, spiller det da noen rolle?

 

Slutt å heng deg opp i hva alle andre gjør 

Anonymkode: 8cdd9...f81

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun jobber 2 uker på nettene. 2 på ettermiddag og resten dagtid. Av og til tar hun et glass vin eller ei pils i 14 tiden og drar på jobb kl 23. Er dette helt hål I hue? Bør jeg snakke til henne? Hun er 41

Anonymkode: 917d5...1f2

Fei for din egen dør!

Anonymkode: 0716c...f0e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit? Helsepersonell har krav om å ikke nyte alkohol i 8 timer før vakten. Mener vi har samme regel her jeg jobber på statlig kontor. 

Anonymkode: abd06...3a5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hva du mener med av og til, dersom det er snakk om 3-4 ganger i uka så kan det ligne på et alkoholproblem.

Anonymkode: 7493e...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om hun ikke promillekjører så burde ikke dette være et problem.. 

Om hun tok seg et glass i ti- elevetiden på kvelden, gikk å la seg og gikk på jobb til syv så ville du nok ikke reagert, ville du?

Anonymkode: 62860...0ca

Sant nok 

Anonymkode: 917d5...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer helt ann på hva du mener med av og til, dersom det er snakk om 3-4 ganger i uka så kan det ligne på et alkoholproblem.

Anonymkode: 7493e...1b9

Ikke hver dag man hun gjør det innimellom. Reagerer bare mest på at hun skal på jobb og at alkoholen bør være ute av kroppen. 

Jeg selv hadde en øl da jeg jobbet senvakt på butikken ei gang, dn fin sommerdag. Dro på jobb 6t etterpå, men formen ble helt merkelig. 

Anonymkode: 917d5...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker til å ha et problematisk forhold til alkohol, ikke skyv det over på henne.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommer helt ann på hva du mener med av og til, dersom det er snakk om 3-4 ganger i uka så kan det ligne på et alkoholproblem.

Anonymkode: 7493e...1b9

Har man et alkoholproblem drikker man mer eller noe sterkere enn én øl.
Så lenge man holder seg til 8-timers regelen og ikke er beruset eller har promille når man går på jobb, så er det vel ikke noe problem.

Anonymkode: a629f...deb

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Macro skrev (Akkurat nå):

Du virker til å ha et problematisk forhold til alkohol, ikke skyv det over på henne.

Jeg drikker sjeldent men undervurderer det ikke 

Anonymkode: 917d5...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg drikker sjeldent men undervurderer det ikke 

Anonymkode: 917d5...1f2

Det er holdningen din og krisemaksimeringen som er problematisk, ikke inntaket ditt.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg drikker sjeldent men undervurderer det ikke 

Anonymkode: 917d5...1f2

Da overdramatiserer du nok ekstra mye i denne saken. Én øl gir svært liten promille (det er så lite at man i enkelte tilfeller kan kjøre bil etterpå), og når det da går ni timer før hun drar på jobb, så er alkoholen ute av kroppen og hun fungerer som normalt på jobb.
Pass dine egne saker og ligg unna venninnas saker.

Anonymkode: a629f...deb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En øl gir ikke 0,2 i promille engang... og etter 9 timer er det ihvertfall 0

Anonymkode: 19921...7b9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har man et alkoholproblem drikker man mer eller noe sterkere enn én øl.
Så lenge man holder seg til 8-timers regelen og ikke er beruset eller har promille når man går på jobb, så er det vel ikke noe problem.

Anonymkode: a629f...deb

Det står en øl eller et glass vin, vin er ofte sterkere en pils og det finnes mye øl som er sterkere enn pils, jeg har i all fall bokseøl som holder 12% i kjelleren. Det er ikke bare rus det er snakk om men det er ofte problematisk hvis man _må_ ha en øl hver dag, ikke bare er det vanedannende men det er vel ikke helt sunt for kroppen heller.

Anonymkode: 7493e...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står en øl eller et glass vin, vin er ofte sterkere en pils og det finnes mye øl som er sterkere enn pils, jeg har i all fall bokseøl som holder 12% i kjelleren. Det er ikke bare rus det er snakk om men det er ofte problematisk hvis man _må_ ha en øl hver dag, ikke bare er det vanedannende men det er vel ikke helt sunt for kroppen heller.

Anonymkode: 7493e...1b9

Hvis det ikke er rusen man er redd for, kan man jo like gjerne blande seg inn dersom folk drikker cola eller en kopp kaffe før jobb. Begge deler er vanedannende og noe folk bare må ha. Ikke er det utelukkende sunt for kroppen heller.

Det står ingenting om at denne dama må ha ei øl hver dag, så jeg lar tvilen komme henne til gode og tror TS er i overkant nervøs og dramatisk.

Anonymkode: a629f...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det står en øl eller et glass vin, vin er ofte sterkere en pils og det finnes mye øl som er sterkere enn pils, jeg har i all fall bokseøl som holder 12% i kjelleren. Det er ikke bare rus det er snakk om men det er ofte problematisk hvis man _må_ ha en øl hver dag, ikke bare er det vanedannende men det er vel ikke helt sunt for kroppen heller.

Anonymkode: 7493e...1b9

Ts her. Jeg undervurderer ikke folk som drikker hver dag, ser man på tv, så er det svært mange sol nyter alkohol. Så på "alle elsker David" og der spretter de ei øl/corona som det skulle vært brus. I Italia nytes det et glass med vin hver dag, så det er klart mengden har nye å si. 

Men er bare jobben hennes jeg tenker på. Hun kjører ikke heller så hun blir ikke tatt i promille. 

Anonymkode: 917d5...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...