Ctrl Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars (endret) INGEN SPOILING - TRÅDEN FØLGER SENDINGENE PÅ LINEÆR-TV - KOMMENTARER FØR DEN TID MÅ SKRIVES INNI SPOILERTAG! Årets deltakere: Jamina Heggedal (45) og Stine Gabrielsen (47), relasjon: gift Mina Bonful (29) og Isabel Mikkelsen Sowe (29), relasjon: venninner Helene Svaland Johansen (31) og Henrik Heika Wiik (29), relasjon: kjærester og samboere Linn Veronika Breivik (36) og Reidar Hammer (40), relasjon: venner og kollegaer Sommerhyttene er lokalisert i Kungsvik, nær Strømstad i Sverige. Design og plantegning av hyttene finner du her: https://kungsvik.no/hyttene Antatt pris: 2 500 000,- Ekspertpanel: Snekker Lars Fossum Interiør Aina Sollie Steen Hage Espen Skarphagen Sommerhytta har premiere på TV 2 Direkte og TV 2 Play mandag 8. april https://www.tv2.no/underholdning/dette-er-arets-sommerhytta-par/16531465/ Endret 26. mars av Ctrl 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 26. mars Forfatter #2 Del Skrevet 26. mars (endret) Der er en deltaker med navn Reidar Hammer. Ligger vel i kortene at en med dèt navnet vinner? Gledelig å se at Finn har blitt byttet ut med Espen Skarphagen. Aner ikke hvem Espen er, men Finn hadde fullstendig utspilt sin rolle, og behovet for ny energi var stort. Spent på hva denne Espen har å tilby. Håper han kan bidra med nye nytt. Nye tanker, nye målestokker og ikke minst mer objektivitet. Aina er fortsatt med. Dessverre. Men da har jeg noe å irritere meg over. Hyttene ser interessante ut. De er finere enn tidligere års utgaver. Men hyttene har to rom i manko fra tidligere sesonger, herav gjesterom og utebod, så spent på hva de skal gjøre disse to ekstra ukene. Dog har hyttene en side med inngangsparti og en side med terrasse, så her får vi vel en ekstra uteuke. Ser at soverommet har et lite vindu som ikke kan åpnes i det hele tatt. Det faller vel inn under "sovealkove", men utrolig merkelig design og ikke minst brannfarlig. I år også. Endret 26. mars av Ctrl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 30. mars #3 Del Skrevet 30. mars (endret) Ctrl skrev (På 26.3.2024 den 10.17): Der er en deltaker med navn Reidar Hammer. Ligger vel i kortene at en med dèt navnet vinner? Gledelig å se at Finn har blitt byttet ut med Espen Skarphagen. Aner ikke hvem Espen er, men Finn hadde fullstendig utspilt sin rolle, og behovet for ny energi var stort. Spent på hva denne Espen har å tilby. Håper han kan bidra med nye nytt. Nye tanker, nye målestokker og ikke minst mer objektivitet. Aina er fortsatt med. Dessverre. Men da har jeg noe å irritere meg over. Hyttene ser interessante ut. De er finere enn tidligere års utgaver. Men hyttene har to rom i manko fra tidligere sesonger, herav gjesterom og utebod, så spent på hva de skal gjøre disse to ekstra ukene. Dog har hyttene en side med inngangsparti og en side med terrasse, så her får vi vel en ekstra uteuke. Ser at soverommet har et lite vindu som ikke kan åpnes i det hele tatt. Det faller vel inn under "sovealkove", men utrolig merkelig design og ikke minst brannfarlig. I år også. Det ser ut som bare 4 rom skal pusses opp, 5 hvis stua og kjøkkenet skal tas separat. Men med såpass lite areal klarer jeg ikke skjønne at det kan gjøres i to omganger. Stua er to vegger og en sofa. Håper det ikke blir enda en sesong med Sommerhagen, men er litt redd for at det blir mange uteprosjekter også i år. Håper i så fall at de ikke må ha så mange uteprosjekter i inneromsukene, for skal de ha 5 uteuker og i tillegg et ukesprosjekt hver uke blir det 14 uteprosjekter. Det er ikke interessant. At Aina er med er ufattelig skuffende. Håper kjerringa har fått tilbakemeldinger fra TV2 om å ikke være så opptatt av hva hun selv liker og at hun må være åpen for flere stiler. Personlig stil og gjennomføring av denne opp mot generelle interiørregler burde vektlegges, ikke at Aina vil ha en annen farge enn deltakerne på soverommet f.eks. DEILIG å være kvitt Finn! Skal ikke skrive for mye om det, men det at vi endelig er kvitt han gjør programmet mye bedre. Han nye dommeren avslutter garantert ikke hver setning med "altså", så min ADHD-hjerne slipper å få ticks av å se på når hageeksperten er på skjermen. Jeg liker hyttene, men her er det ikke snakk om at man kan være mange sammen. At det er dør og et vindu som ikke kan åpnes på soverommet gjør det ulovlig, slik du sier Ctrl. Alkover skal ikke lukkes og soverom skal ha rømningsvei, for å være godkjent. Men man kan alltids knuse vinduet og man skjærer seg neppe inn til hovedpulsåren dersom man må rømme over de eventuelle glasskårene som står igjen i karmen, så livstruende blir det ikke ved evakuering. Men det kunne jo bare vært et ordentlig vindu der da... Problemet med såpass små hytter er at jeg ikke forstår helt hvordan deltakerne skal kunne gjøre det veldig ulikt med løsningene. Så her blir det stil som avgjør. Og da er jeg som nevnt redd for at Aina kommer til å få en favoritt og at disse får en enorm fordel som følge av Ainas udugelighet som upartisk dommer. Jeg kjenner ikke til området der hyttene ligger, men nær grensa er det mange fine steder. Endelig er det to lesbiske med! Det har jeg ventet på! Er så lei av at LGBTQ+-kvoten alltid har vært dekket av mannlig homofile. Endret 30. mars av Blåttvann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 8. april Forfatter #4 Del Skrevet 8. april (endret) Dagens episode: Spoiler Da var vi i gang. Hyttene er fine, men at de henger fast i hverandre der du nærmest deler platting med naboen blir alt annet enn hytteaktig for min del. Snakk om å bo oppå hverandre. Vil aldri være fred å få. Dårlig plassering på hyttefeltet var det også. Litt skuffende at man nok engang får inn folk som knapt har holdt i en sag før. De starter da med et akterutseilt utgangspunkt. Kan ikke skjønne hvordan Henrik og Helene skal vinne dette. Virker dog som en gjeng med flotte folk, så det blir vel vennskapssesongen i år også. Aina, dronningen av interiør, skulle denne gang også dømme utifra deltakernes særspissede stil og identitet... sikkert basert på hvordan hun mener alt skal være... 🥴 Og utifra teasere om sesongen, så ser det ut til å bli mye plan hvitt med innslag av kryssfinèr. 🫠 Endret 8. april av Ctrl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 8. april #5 Del Skrevet 8. april Starter å se nå. Nydelig skjærgård der nede, men fy flate så jævlig med sånne tettpakkede «campinghytter» på nybyggede hyttefelt 🤮 Mister litt lysten på å se, men skal prøve å true meg gjennom første episode her nå… 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 8. april #6 Del Skrevet 8. april Bra at alle har like lite erfaring. Eller det kan jo hende at par nr én og to idag har underkommunisert tidligere erfaring. Blir spennende å se. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. april #7 Del Skrevet 8. april Jeg elsker i utgangspunktet stedet, men det var nok litt vel tettpakket med hytter på feltet. Og selv om jeg digger hyttene i seg selv, så kunne de med fordel vært et par meter større i lengde og bredde. De ser fryktelig små ut, men mulig det blir annerledes med interiør og vi får se dommerne gå rundt. Hyttene de to siste årene har virkelig hatt idiotisk planløsning med små rom og dødplass midt i stua, denne hytta er ekstremt mye bedre sånn sett. Det som er kjipt med plattinger sånn på utsiden av huset som ligger vegg i vegg med naboen er at det bråker voldsomt. Her er det nok mange barn som står opp tidlig og man våkner når naboen står opp fordi barna garantert løper og hopper og spiller ball på plattingen. Vet ikke om Aina lyver mest for seg selv når hun snakker om at hun "kun er interessert i deltakernes estetikk", alle vet hun dømmer ut fra egen smak. Håper deltakerne har tatt en titt på hennes Instagram for inspirasjon. Tomtene er veldig små, jeg frykter fortsatt at det blir overfylt med tullete uteprosjekter. Deilig å se sol og sommer, denne vinteren har vært altfor hard! Jeg skjønner ikke kritikken i avisene om at premien er mindre verdt enn før, er premieverdien så nøye så spør man vel før man godtar å bli deltaker. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 8. april Forfatter #8 Del Skrevet 8. april Blåttvann skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke kritikken i avisene om at premien er mindre verdt enn før, er premieverdien så nøye så spør man vel før man godtar å bli deltaker. Ja så det: https://www.tv2.no/underholdning/premien-kuttet-med-600000-vi-visste-det-ikke/16587014/ Det er helt tydelig at TV2 gjennomgår betydelige premiekutt både her og der. Pussig gnient. Og at Sommerhytta er flyttet til over grensen har nok sine økonomiske fordeler for programmet også. Er vel sikker noe med prisnivå og SEK vs NOK i dette. Uten at det egentlig betyr noe for meg, så liker jeg ikke at de har flyttet det over grensa. Norge er full av perler, og et slikt program er reklame for stedet der filmingen skjer. Greit nok at Kungsvik var et pent sted med mange fasiliteter, men kan de ikke holde seg innomhus heller? Og kanskje kjørt en sesong et annet sted enn på østlandet. Utover det er jeg enig med deg i at premieverdien neppe har så mye å si når premien likevel er så høy. Hytte til 2 400 000,- er rimelig bra det òg. Men så er det sikkert mye sponsormidler i dette. Jeg tviler sterkt på at det er TV2 som betaler for det. Hytteskallet får de vel sponset av levendør i kombo med spleis fra stedet, kanskje. Samt at materialer og annet blir vel sponset av kjedene. Er god reklame for de i beste sendetid. Men sant skal sies så er ikke hyttene fra Sommerhytta særlig attraktive på markedet. Hyttene fra de to siste sesongene er enda ikke solgt sist jeg sjekket (noen uker siden), og står usolgt alene på plassene. Så det kan hende at det å flytte det norske programmet over til Sverige gjør at svenskene kjøper hyttene uviten om hvilke amatører som har snekret den. Jeg ville aldri kjøpt en hytte som noen som ikke engang har holdt i en sag har snekret sammen i hu og hast. Jeg vet ikke altså, bare spekulerer høyt om hvorfor det er slik i år. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 8. april #9 Del Skrevet 8. april Ctrl skrev (47 minutter siden): Ja så det: https://www.tv2.no/underholdning/premien-kuttet-med-600000-vi-visste-det-ikke/16587014/ Det er helt tydelig at TV2 gjennomgår betydelige premiekutt både her og der. Pussig gnient. Og at Sommerhytta er flyttet til over grensen har nok sine økonomiske fordeler for programmet også. Er vel sikker noe med prisnivå og SEK vs NOK i dette. Uten at det egentlig betyr noe for meg, så liker jeg ikke at de har flyttet det over grensa. Norge er full av perler, og et slikt program er reklame for stedet der filmingen skjer. Greit nok at Kungsvik var et pent sted med mange fasiliteter, men kan de ikke holde seg innomhus heller? Og kanskje kjørt en sesong et annet sted enn på østlandet. Utover det er jeg enig med deg i at premieverdien neppe har så mye å si når premien likevel er så høy. Hytte til 2 400 000,- er rimelig bra det òg. Men så er det sikkert mye sponsormidler i dette. Jeg tviler sterkt på at det er TV2 som betaler for det. Hytteskallet får de vel sponset av levendør i kombo med spleis fra stedet, kanskje. Samt at materialer og annet blir vel sponset av kjedene. Er god reklame for de i beste sendetid. Men sant skal sies så er ikke hyttene fra Sommerhytta særlig attraktive på markedet. Hyttene fra de to siste sesongene er enda ikke solgt sist jeg sjekket (noen uker siden), og står usolgt alene på plassene. Så det kan hende at det å flytte det norske programmet over til Sverige gjør at svenskene kjøper hyttene uviten om hvilke amatører som har snekret den. Jeg ville aldri kjøpt en hytte som noen som ikke engang har holdt i en sag har snekret sammen i hu og hast. Jeg vet ikke altså, bare spekulerer høyt om hvorfor det er slik i år. En ting som irriterer meg med Sommerhytta er at den vært bidige år legges nært til Oslo/sentrale Østland. Vil tro at folk på vestlandet, Nordnorge osv og kunne tenke seg å være med på Sommerhytta. Men så lenge det alltid legges innen max 2 timer fra Oslo så utelukkes de. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathrina Skrevet 9. april #10 Del Skrevet 9. april Takk Tv2 at dere lager dette programmet !!! Det er litt 'rusk 'her og der og det skal det vel være. Vi må jo ha noe å engasjere oss i. Og nei - jeg er ikke ansatt i tv 2. Gleder meg til fortsettelsen 🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9. april #11 Del Skrevet 9. april Fint sted, men «hyttene» ser ut som rekkehus på Bøler. Veldig kjedelig og lite inspirerende. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 9. april #12 Del Skrevet 9. april Er ikke noe fan av hyttene i år heller, og er enig i at de kunne valgt andre steder enn østlandet så folk fra andre landsdeler også kan søke. Når det er sagt, liker jeg parene godt i år. Synes mange av dem er søte og karismatiske, og parene er ulike. Noen av de tidligere årene har jeg nesten hatt litt problemer med å skille dem i starten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9. april #13 Del Skrevet 9. april Dette er jo i praksis campinghytter og jeg tror det blir veldig vanskelig for deltakerne å skille seg noe særlig ut med disse. Skuffende. Jeg synes noe av moroa var når de hadde helt ulike hytter og tomt (som i sesongen når Øyunn og Levi var med, for eksempel). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 9. april #14 Del Skrevet 9. april Kålrota skrev (55 minutter siden): Dette er jo i praksis campinghytter og jeg tror det blir veldig vanskelig for deltakerne å skille seg noe særlig ut med disse. Skuffende. Jeg synes noe av moroa var når de hadde helt ulike hytter og tomt (som i sesongen når Øyunn og Levi var med, for eksempel). Det var noe helt annet! Ulike hytter og forskjellige tomter. Så mange flere muligheter. Blir et helt annet program. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 11. april Forfatter #15 Del Skrevet 11. april Ukesfinale med min rangering og spoiling av vinner: Spoiler Klar vinner, og jevnt mellom 2 og 3. 1. Linn og Reidar: Komplett terrasse med innramming. Bra utført. Ikke noe fiksfanterier. Samme stil som naboen, og det er bra. Pent pyntet. Ølbordet funket bra. Minus for å ikke ha beiset terrassen, men det blir flisespikkeri. Innebygd drivhus mot terrassen. Bra utført. Alle dommerne veldig fornøyd, særlig Lars og Espen som mente det var mer og bedre enn forventet. Aina dro i gang applaus. Endte også opp med gullhammeren. Det er fortjent! 2. Jamina og Stine: Mangler skjørt rundt terrassen. Burde ha fått bordene på benken i linje med terrassebordene, slik det var ment til å være. Ellers ser terrassen bra ut. Marokkansk interiørstil. Ikke min smak. Så klart var Aina begeistret for det. Frittstående drivhus, helt greit. Eneste paret som beiset, men likte ikke brunbeisen. 3. Helene og Henrik: Flere ujevnheter og småerror i byggingen. Skjørtet rundt ser ikke ferdig ut siden vi ser oppbyggingen. Hull i terrassebordene for blomsterkasse. Det misliker jeg, særlig når det skjer midt på en side. Det spiser opp kvadratene. Men Aina og Espen likte det. Enkelt og pent pyntet. Drivhuset frittstående på hjørnet, helt greit. Beiset ikke terrassen de heller. Men alt i alt bra levert. En meget god 3. plass. Og Henrik, kan du være så snill å ikke gå rundt å sutte på skruer og unbrakonøkler? Får fnatt av å se på. 🥴 4. Mina og Isabel: Ble ikke ferdige, og hadde mye igjen. Altfor overambisiøst med tanke på ferdighetsnivået. De burde ha nok med å komme i mål med en standard terrasse. Likte for øvrig ikke planene deres med organisk form heller. Supert at vi får se dommerne komme med tilbakemelding til alle parene igjen! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april Kålrota skrev (På 9.4.2024 den 21.59): Dette er jo i praksis campinghytter og jeg tror det blir veldig vanskelig for deltakerne å skille seg noe særlig ut med disse. Skuffende. Jeg synes noe av moroa var når de hadde helt ulike hytter og tomt (som i sesongen når Øyunn og Levi var med, for eksempel). Veldig uenig i at det er bedre med ulike hytter. Husker at det året med Levi og Øyunn ble det mye gæli pga udugelige dommere. Deltakerne fikk ikke ha sin egen stil for dommerne mente at hytta ved skogen var skogshytte og at hytta et par meter nærmere vannet var et naust, og dommerne mente at deltakerne selvfølgelig måtte pusse opp hytta slik at det passet som skogshytte eller som naust. I tillegg var noen hytter større enn andre og på den tiden måtte rommene bygges opp i større grad, så noen fikk mye mer arbeid. Det jeg synes er bra i år er at deltakerne er på samme nivå. Skulle ønske de hadde et høyere byggteknisk nivå, men de stiller hvertfall likt. Jeg gruer meg allerede til siste uka hvor deltakerne kan miste/vinne hytta på hinderløype og gjettekonkurranse. 😅 Det er så jævla trist at de skal slite i 9 uker til og muligens tape fordi de ikke vet hvor mange hvitveis Aina plukket i skogen bak den tredje furua ved innkjørselen til hyttefeltet uka før oppstart av programmet i fjor. 😅 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 11. april #17 Del Skrevet 11. april Etter at folk gav kritikk for at far og datter comboen vant så har jo sommerhytta blitt helt ubrukelig. Siste tre år virker det jo som det er krav at en skal ha ingen praktisk sans og ikke rørt verktøy siden en gikk på barneskolen. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. april #18 Del Skrevet 11. april rfa skrev (1 time siden): Etter at folk gav kritikk for at far og datter comboen vant så har jo sommerhytta blitt helt ubrukelig. Siste tre år virker det jo som det er krav at en skal ha ingen praktisk sans og ikke rørt verktøy siden en gikk på barneskolen. De kunne jo heller tatt med folk med like mye erfaring istedenfor folk med like lite erfaring. Ellers helt ok vinner, selv om jeg heier på lesbene! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 11. april #19 Del Skrevet 11. april Blåttvann skrev (54 minutter siden): De kunne jo heller tatt med folk med like mye erfaring istedenfor folk med like lite erfaring. Ellers helt ok vinner, selv om jeg heier på lesbene! «Lesbene» har navn.. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. april #20 Del Skrevet 11. april Irja skrev (15 minutter siden): «Lesbene» har navn.. Ja, og? Jeg glemmer hva folk heter hele tiden og da er det lettest å ta dem på det som skiller dem fra de andre, men klart de har navn. Det har de andre kjærestene også. Og de to venninnene. Og kollegaene. Det virker som du reagerer negativt på ordet lesbe? Hvorfor det? ENDELIG er det et lesbisk par med og så skal vi ikke omtale det? Jeg synes det er dritkult! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå