Gå til innhold

Menn som hater kvinner: hvorfor dater du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart det. Alltid menn, vettu.

Anonymkode: b448e...8c5

Bare å se på nyhetsbildet om dagen det.. 

Anonymkode: da0e6...6e9

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andro skrev (5 minutter siden):

Sånn veldig grovt og generelt virker det som om kvinner som ikke takler menn bare unngår menn, mens menn som ikke liker kvinner heller oppsøker kvinner aktivt, og prøver "å sette dem på plass".  Strategi 1 skader ingen, strategi 2 er både rar og skremmende.  

Jeg har flere ganger møtt menn som smigrer seg innpå for å bli kjent, men som plutselig snur om og blir skikkelig ubehagelige. Som om de har noe å hevne, og bare tar det ut på den som er tilfeldigvis er tilgjengelig der og da.
De røper seg i kommentarfeltene også, disse som projiserer egne vanskelige følelser på tilfeldige kvinner. 

Tenker at det er noe grunnleggende galt med dem. Personlighetsforstyrrelser f.eks. Det minner jo veldig om de psykiske mishandlingsstrategiene som bl.a. narcissister bruker i nære relasjoner: Å starte meningsløse krangler, snu om på virkeligheten, gaslighting, stråmannsbygging og andre mindre hyggelige kommunikasjonsmåter. Det virker veldig dårlig når fremmede gjør det skriftlig. Det er mer ubehagelig når noen du er i ferd med å bli kjent med plutselig viser sin sanne personlighet ansikt til ansikt.

Jeg har flere ganger tenkt på det med kommentarfeltene; jeg tror ikke at kvinner som misliker menn oppsøker mannsforum for å krangle. Men du store min hvor viktig det er for menn med dameproblem å komme hit til KG med oppstøtene sine.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare å se på nyhetsbildet om dagen det.. 

Anonymkode: da0e6...6e9

Ja. Alltid menn alltid. 

Anonymkode: b448e...8c5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå generaliserer du veldig her. Det er ikke alle som gikk glipp av oppmerksomhet i yngre alder som blir såkalt hatefulle mot kvinner. De gutta jeg har snakket med som har verst kvinnesyn er de som har mest erfaring og har fått det til fra ung alder.

Eneste grunnen til at menn gidder date kvinnfolk er fordi de har fysiske behov å tilfredsstille. Enhver mann som hevder det motsatte lyver selvsagt til kvinner.

Anonymkode: cb57b...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 8.32):

Har som singel truffet på flere menn som virker som de er ute på en eller annen hevntokt mot kvinner og ikke forhold.

Typisk sier mange ting for å psyke deg ut fra første kontakt for å få deg til å føle deg lite attraktiv og verdiløs. Negative kommentarer om utseende, stil, personlighet, interesser osv.

Dette er ofte menn som i utgangspunktet virker usikker på seg selv. Nerden som begynte å trene og fikk linser i voksen alder og opplever mer oppmerksomhet fra kvinner osv. satt på spissen

Du mann som føler deg truffet: hvorfor herjer du med kvinner du dater? Det er ikke de du treffer i dag som har såret deg engang og du vet ingenting om hvilken fortid en kvinne som blir vurdert som relativt attraktiv som voksen kan ha hatt. 

Anonymkode: d5ef5...6e5

kan jo tenke meg hvorfor de gjør det, de har blitt såret mange ganger og vil ta igjen

Anonymkode: e403e...aa6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klart det. Alltid menn, vettu.

Anonymkode: b448e...8c5

Hva mener du? Du kan jo ikke være uenig i at det er langt flere menn som er farlig for kvinner, enn motsatt? Det er vel ikke rart at kvinner kan bli redd for menn? Eller skal man skjule og overse frykten man kjenner i magen, overse røde flagg osv, bare for å ikke fornærme menn? Ikke for det, er det noe kvinner er flink til, så er det å gjøre akkurat slike ting, nettopp for å ikke provosere menn..

Anonymkode: 6955c...20b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ikke hadde lyttet til datingtips fra middelaldrende kvinner som meg selv, som ung, og jeg er og var nok både heldig og flik som har unngått å data menn som ikke liker kvinner, eller behandler andre dårlig, men jeg prøvde likevel. Det å være så usikker at man herjer med andre mennesker for å oppnå å føle seg bedre selv er selvsagt ubehagelig, men også veldig trist for de som holder på slik. Jeg tror oppførsel og personlighet er en kombinasjon av gener og oppvekst/erfaringer, og at mange av de som ikke evner å bry seg om andre, sliter. Da kan man ikke date, men må jobbe med egne problemer først. 
 

Jeg har sagt det før: velg han som ikke er han kule, men som bomberne lytter til. Han som ikke bryr seg om å få flest likes, men har tydelige verdier og sier ifra når han ser urettferdighet. Og han som er en god venn som tar vare på andre mennesker. Det er ikke mange av ham, men de finnes der ute. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Du kan jo ikke være uenig i at det er langt flere menn som er farlig for kvinner, enn motsatt? Det er vel ikke rart at kvinner kan bli redd for menn? Eller skal man skjule og overse frykten man kjenner i magen, overse røde flagg osv, bare for å ikke fornærme menn? Ikke for det, er det noe kvinner er flink til, så er det å gjøre akkurat slike ting, nettopp for å ikke provosere menn..

Anonymkode: 6955c...20b

Kvinner bør være mer redde for andre kvinner og deres råd enn de bør være redde for menn

Anonymkode: cb57b...df1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner bør være mer redde for andre kvinner og deres råd enn de bør være redde for menn

Anonymkode: cb57b...df1

🙄

 

Nei.

Anonymkode: 43b18...3c7

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner bør være mer redde for andre kvinner og deres råd enn de bør være redde for menn

Anonymkode: cb57b...df1

Det er jo ikke farlig med råd fra kvinner, er de dårlige, så trenger vi jo ikke å følge de. Og råd fra fremmede kvinner på KG, tar jeg ikke seriøst. 

Nå ble jeg regelmessig voldtatt av min far, fra jeg var et lite barn. Fikk jevnlig juling av han, og trusler om å drepe meg, så ble jeg voldtatt av en god venn da jeg var 17 år. Venninnen min ble drept av sin samboer. Men det er selvfølgelig råd fra kvinner som er det mest farlige.

Anonymkode: cf9cb...2a4

  • Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kvinner bør være mer redde for andre kvinner og deres råd enn de bør være redde for menn

Anonymkode: cb57b...df1

Hva burde kvinner tenke om villedende råd fra menn som basert på deres følelser? Jeg råder kvinner og menn til å lese en avis og får de et råd, spør også om råd fra motsatt part. 

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

🙄

 

Nei.

Anonymkode: 43b18...3c7

Jo.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke farlig med råd fra kvinner, er de dårlige, så trenger vi jo ikke å følge de. Og råd fra fremmede kvinner på KG, tar jeg ikke seriøst. 

Nå ble jeg regelmessig voldtatt av min far, fra jeg var et lite barn. Fikk jevnlig juling av han, og trusler om å drepe meg, så ble jeg voldtatt av en god venn da jeg var 17 år. Venninnen min ble drept av sin samboer. Men det er selvfølgelig råd fra kvinner som er det mest farlige.

Anonymkode: cf9cb...2a4

Jeg blir voldtatt akkurat nå av en skummel dame. Like sant som det du skriver her. 

De aller, aller fleste kvinner lever trygge liv. Det er en liten andel som blir utsatt for vold. Jeg står fast ved det jeg sier. Kvinner gir hverandre elendige råd og utgjør en større trussel for den alminnelige kvinne enn en mann gjør

Anonymkode: cb57b...df1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo.

Jeg blir voldtatt akkurat nå av en skummel dame. Like sant som det du skriver her. 

De aller, aller fleste kvinner lever trygge liv. Det er en liten andel som blir utsatt for vold. Jeg står fast ved det jeg sier. Kvinner gir hverandre elendige råd og utgjør en større trussel for den alminnelige kvinne enn en mann gjør

Anonymkode: cb57b...df1

Hjelpes meg, du lever i en rar virkelighet. Og tror du kvinner er tilbakestående, siden de i følge deg, følger alle dumme råd de får?

Anonymkode: cf9cb...2a4

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg datet en fyr ganske lenge som var slik - rett og slett nedlatende generelt og hadde et skjult "hat" mot kvinner. I starten faket han selvtillit og kom med ekstremt mye oppmerksomhet og komplimenter. Dette snudde så over til stikk, sjalusi, usikkerhet og kommentarer for å få meg til å føle meg dritt. Det ble faktisk bare verre og verre jo mer han følte han kunne vise sitt sanne jeg.

Gadvis så jeg flere og flere tegn til at han faktisk mislikte det motsatte kjønn, kvinner skulle ikke brukes til annet enn ego-sex. Han hadde vært overvektig tidligere og også blitt mobbet som barn. Da han begynte å trene og gjorde grep som førte til at han ble ganske attraktiv, fikk han mer napp og oppmerksomhet, og det omtalte han som at kvinner var ekstremt overfladiske og ondskapsfulle... I tillegg kommenterte han negativt på alle kvinnelige karakterer i både filmer og serier, spesielt de som var attraktive. 

Jeg tror ikke slike menn forstår selv at det verken er normalt eller bra å ha et slikt kvinnesyn... For det handler jo egentlig om deres egen dårlige selvfølelse som de reflekterer over på noe de kan legge skylden på. Så det er nok lite man får gjort annet enn å dumpe dem. 

Anonymkode: e6c08...ba4

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg datet en fyr ganske lenge som var slik - rett og slett nedlatende generelt og hadde et skjult "hat" mot kvinner. I starten faket han selvtillit og kom med ekstremt mye oppmerksomhet og komplimenter. Dette snudde så over til stikk, sjalusi, usikkerhet og kommentarer for å få meg til å føle meg dritt. Det ble faktisk bare verre og verre jo mer han følte han kunne vise sitt sanne jeg.

Gadvis så jeg flere og flere tegn til at han faktisk mislikte det motsatte kjønn, kvinner skulle ikke brukes til annet enn ego-sex. Han hadde vært overvektig tidligere og også blitt mobbet som barn. Da han begynte å trene og gjorde grep som førte til at han ble ganske attraktiv, fikk han mer napp og oppmerksomhet, og det omtalte han som at kvinner var ekstremt overfladiske og ondskapsfulle... I tillegg kommenterte han negativt på alle kvinnelige karakterer i både filmer og serier, spesielt de som var attraktive. 

Jeg tror ikke slike menn forstår selv at det verken er normalt eller bra å ha et slikt kvinnesyn... For det handler jo egentlig om deres egen dårlige selvfølelse som de reflekterer over på noe de kan legge skylden på. Så det er nok lite man får gjort annet enn å dumpe dem. 

Anonymkode: e6c08...ba4

Du forstår jo ikke at hans holdninger og meninger er formet av erfaringer. Han er et resultat av hvordan kvinner har oppført seg mot han tidligere og dermed også blitt som han har blitt.

Et godt eksempel på dette er jo mannevonde feminister som hyler i kor. De er også traumatiserte på sett og vis, og har et elendig mannesyn

Anonymkode: cb57b...df1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kvinner bør være mer redde for andre kvinner og deres råd enn de bør være redde for menn

Anonymkode: cb57b...df1

Det er så flaut at det gjør vondt å lese slike kommentarer som dette.

Anonymkode: 6955c...20b

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste grunnen til at menn gidder date kvinnfolk er fordi de har fysiske behov å tilfredsstille. Enhver mann som hevder det motsatte lyver selvsagt til kvinner.

Anonymkode: cb57b...df1

Synes det er så greit når noen får meg til å føle at jeg ikke går glipp av noe som evig singel. 

Men et lite tips til menn der ute: Det kan hende det er enklere å bare kjøpe seg et sexleketøy. Det har tross alt ikke følelser, eller forventninger til deg. 

Anonymkode: 8ec51...648

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en sånn date med en fyr for snart 3 år siden og er fortsatt traumatisert. Jeg tror det de prøver å gjøre er å få deg «ned på sitt nivå». Dette er skikkelig patetiske taper menn som må bryte deg ned så du ikke er bedre enn han. Noen av den tror jeg også gjør det for å teste deg om du er et bra narsissist-offer. Hvis du godtar de verbale angrepene på datene så er du perfekt for et forhold der han kan herje og terrorisere så mye han vil. 

Anonymkode: 9c1f5...c88

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er så greit når noen får meg til å føle at jeg ikke går glipp av noe som evig singel. 

Men et lite tips til menn der ute: Det kan hende det er enklere å bare kjøpe seg et sexleketøy. Det har tross alt ikke følelser, eller forventninger til deg. 

Anonymkode: 8ec51...648

Hvorfor det? Det er langt mer givende å ha sex med en ekte kvinne enn et sexleketøy

Anonymkode: cb57b...df1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpes meg, du lever i en rar virkelighet. Og tror du kvinner er tilbakestående, siden de i følge deg, følger alle dumme råd de får?

Anonymkode: cf9cb...2a4

Nei, jeg sier bare at andre kvinner og deres råd er en langt større risiko for den alminnelige norske kvinne enn det en norsk mann er. 

Anonymkode: cb57b...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...