Gå til innhold

Menn som hater kvinner: hvorfor dater du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har som singel truffet på flere menn som virker som de er ute på en eller annen hevntokt mot kvinner og ikke forhold.

Typisk sier mange ting for å psyke deg ut fra første kontakt for å få deg til å føle deg lite attraktiv og verdiløs. Negative kommentarer om utseende, stil, personlighet, interesser osv.

Dette er ofte menn som i utgangspunktet virker usikker på seg selv. Nerden som begynte å trene og fikk linser i voksen alder og opplever mer oppmerksomhet fra kvinner osv. satt på spissen

Du mann som føler deg truffet: hvorfor herjer du med kvinner du dater? Det er ikke de du treffer i dag som har såret deg engang og du vet ingenting om hvilken fortid en kvinne som blir vurdert som relativt attraktiv som voksen kan ha hatt. 

Anonymkode: d5ef5...6e5

  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God spørsmål. Jeg har selv møtt på slike og undret meg om hvorfor de velger å bruke tid på å date. Min konklusjon er at menn som hater kvinner også ønsker sex. Det er bare å holde seg unna og sørge for at slike menn får minst mulig ❤️ 

Anonymkode: f78a6...28e

  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har som singel truffet på flere menn som virker som de er ute på en eller annen hevntokt mot kvinner og ikke forhold.

Typisk sier mange ting for å psyke deg ut fra første kontakt for å få deg til å føle deg lite attraktiv og verdiløs. Negative kommentarer om utseende, stil, personlighet, interesser osv.

Dette er ofte menn som i utgangspunktet virker usikker på seg selv. Nerden som begynte å trene og fikk linser i voksen alder og opplever mer oppmerksomhet fra kvinner osv. satt på spissen

Du mann som føler deg truffet: hvorfor herjer du med kvinner du dater? Det er ikke de du treffer i dag som har såret deg engang og du vet ingenting om hvilken fortid en kvinne som blir vurdert som relativt attraktiv som voksen kan ha hatt. 

Anonymkode: d5ef5...6e5

Fordi de kan. Så lenge det finns kvinner som gidder å ta imot dritten deres,  vil de fortsette . Slett og blokk sånne menn etter første nedverdigende setning . Ikke prøv å forklare eller forstå de. De er ikke frisk . 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som negging. En teknikk som ikke fungerer på kvinner som ikke er usikre.

Anonymkode: f4d0e...fc8

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er inne på det selv, jeg opptæfatter de som usikre. Føler man seg dårlig nok selv kan man få et behov for å trykke andre ned også. Et slags forsøk på å føle seg selv bedre eller overbevise andre om at de ikke kan få noe bedre liksom.

Så føler jeg det er litt sånn at kvinner med dårlige opplevelser med menn blir redde og tar avstand til men, mens menn med dårlige opplevelser med kvinner blir sinte og heller blir mer pågående og agresive mot kvinner. Er et rart fenomen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes også menn med dårlig erfaring med kvinner som ikke ser etter noe seriøst og stikker når det blir seriøst. 😖

Anonymkode: ba2e4...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det høres ut som negging. En teknikk som ikke fungerer på kvinner som ikke er usikre.

Anonymkode: f4d0e...fc8

Nettopp . En teknikk som kun fungerer på usikre kvinner . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Finnes også menn med dårlig erfaring med kvinner som ikke ser etter noe seriøst og stikker når det blir seriøst. 😖

Anonymkode: ba2e4...4c7

Jeg er kvinne og heller ikke interessert i noe seriøst, men det frister jo ikke så veldig å ha sex men menn som oppfører seg som rasshøl.

Anonymkode: e8ea5...ffb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har så mye drittfølelser inni seg at det renner over i hver sving. Kanskje de er så emosjonelt umodne at de tror det er normal måte å snakke på. Kanskje de bruker kontakten som en terapitime, og prøver å heve et lavt selvbilde ved å dytte noen andre ned. Kanskje de er sinte på damer fordi de har fått seg lite oppigjennom, og synes at alle menn fortjener å få seg jevnlig, og dette er kvinners feil kollektivt.

Uansett årsal, dette er ikke noe mann å fortsette å bli kjent med. Han/de får rydde opp innvendig før de kommer ut på datemarkedet. Ingen vil ha hva de tilbyr.

Anonymkode: fc291...dcc

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kvinners skyld eller ansvar!!

Jeg er ikke en av de som behandlet kvinner som dritt, bare så det er nevnt.

Jeg er mann og var singel for mange år siden. Det å møte singellivet var som å få en bøtte med iskaldt vann i ansiktet daglig. Jeg ble jevnlig misforstått på det verste og fikk stadig skyllebøtter av damer. Jeg har aldri følt meg så alene, misforstått, verdiløs og ikke sett som menneske.

I prosessen så jeg andre som håndterte dette mye verre enn meg. Gutter som faktisk var ganske greie, som det turnet for og ble helt rare.

Det første året som singel var jeg helt ødelagt og det tok meg ca. 4 år å få det bra med meg selv som singel og 6 år før jeg klarte å mestre datingen.

Jeg tror mye av problemet er at menn ikke vet hvordan de skal håndtere følelsene sine. Dermed bobler det i stedet ut som bitterhet og negativitet, noe vi ser mye av på dette forumet. Dette er et samfunnsproblem, dessverre. Helsesystemet må bedre på plass her, for å lære menn å håndtere slikt. Jeg har kjent flere som har endt livet sitt, fordi de ikke taklet singellivet. Jeg synes dette er utrolig trist 😢.

Ta vare på dere selv og ta pauser når det blir for kjipt. Finn evt. andre arenaer enn datingappene.

  • Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har som singel truffet på flere menn som virker som de er ute på en eller annen hevntokt mot kvinner og ikke forhold.

Typisk sier mange ting for å psyke deg ut fra første kontakt for å få deg til å føle deg lite attraktiv og verdiløs. Negative kommentarer om utseende, stil, personlighet, interesser osv.

Dette er ofte menn som i utgangspunktet virker usikker på seg selv. Nerden som begynte å trene og fikk linser i voksen alder og opplever mer oppmerksomhet fra kvinner osv. satt på spissen

Du mann som føler deg truffet: hvorfor herjer du med kvinner du dater? Det er ikke de du treffer i dag som har såret deg engang og du vet ingenting om hvilken fortid en kvinne som blir vurdert som relativt attraktiv som voksen kan ha hatt. 

Anonymkode: d5ef5...6e5

De mener vel at andre skylder dem noe. De er vel den drittungen som aldri klarte å dele med andre. 

Anonymkode: 2238b...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponger skrev (4 timer siden):

Det er ikke kvinners skyld eller ansvar!!

Jeg er ikke en av de som behandlet kvinner som dritt, bare så det er nevnt.

Jeg er mann og var singel for mange år siden. Det å møte singellivet var som å få en bøtte med iskaldt vann i ansiktet daglig. Jeg ble jevnlig misforstått på det verste og fikk stadig skyllebøtter av damer. Jeg har aldri følt meg så alene, misforstått, verdiløs og ikke sett som menneske.

I prosessen så jeg andre som håndterte dette mye verre enn meg. Gutter som faktisk var ganske greie, som det turnet for og ble helt rare.

Det første året som singel var jeg helt ødelagt og det tok meg ca. 4 år å få det bra med meg selv som singel og 6 år før jeg klarte å mestre datingen.

Jeg tror mye av problemet er at menn ikke vet hvordan de skal håndtere følelsene sine. Dermed bobler det i stedet ut som bitterhet og negativitet, noe vi ser mye av på dette forumet. Dette er et samfunnsproblem, dessverre. Helsesystemet må bedre på plass her, for å lære menn å håndtere slikt. Jeg har kjent flere som har endt livet sitt, fordi de ikke taklet singellivet. Jeg synes dette er utrolig trist 😢.

Ta vare på dere selv og ta pauser når det blir for kjipt. Finn evt. andre arenaer enn datingappene.

Takk for at du deler. Hva var det som gjorde at kvinner behandlet deg slik tror du? 

Anonymkode: 37a34...f75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist mann jeg datet, var veldig snill og sjarmerende, og vi tulla mye. Så på date 9, så overnatta han, og vi hadde sex. Da fikk jeg beskjed om at det eneste kvinner dugde til, var sex, husarbeid, matlaging og forsørge menn. Så det forventet han av meg. Jeg lo først, for jeg trodde han tulla. Men det gjorde han ikke, så da kastet jeg han ut.

Anonymkode: cf9cb...2a4

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva med alle kvinner som hater menn?

Finnes plenty av kvinner som har som sitt største samtale emne med venninner å snakke drit om mannen de er gift med.

Anonymkode: 26a76...03e

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Takk for at du deler. Hva var det som gjorde at kvinner behandlet deg slik tror du? 

Anonymkode: 37a34...f75

De hadde hatt sine negative erfaringer og forventet det verste.

Mange damer er veldig skeptiske.. det hadde jeg nok vært selv, om jeg hadde vært dame 😊.

Jeg vet også at jeg nok startet litt klønete til å begynne med i starten. Det er aldri lett å vite hva man skal si i starten. Noen få ganger lå det nok litt på meg, som skrev dumme ting pga. Egen uvitenhet om kvinners måte å tenke på 😂.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponger skrev (23 timer siden):

De hadde hatt sine negative erfaringer og forventet det verste.

Mange damer er veldig skeptiske.. det hadde jeg nok vært selv, om jeg hadde vært dame 😊.

Jeg vet også at jeg nok startet litt klønete til å begynne med i starten. Det er aldri lett å vite hva man skal si i starten. Noen få ganger lå det nok litt på meg, som skrev dumme ting pga. Egen uvitenhet om kvinners måte å tenke på 😂.

Fælt at en ikke kan være seg selv i skrivemåte pga en må tekkes kvinners måte å tenke på.

Anonymkode: b448e...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fælt at en ikke kan være seg selv i skrivemåte pga en må tekkes kvinners måte å tenke på.

Anonymkode: b448e...8c5

Det er jo fordi andre menn har rammet disse kvinnene først…

Anonymkode: da0e6...6e9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dynamis5000

Fordi psykopater også har fysiologiske behov. 

Endret av Dynamis5000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn veldig grovt og generelt virker det som om kvinner som ikke takler menn bare unngår menn, mens menn som ikke liker kvinner heller oppsøker kvinner aktivt, og prøver "å sette dem på plass".  Strategi 1 skader ingen, strategi 2 er både rar og skremmende.  

Jeg har flere ganger møtt menn som smigrer seg innpå for å bli kjent, men som plutselig snur om og blir skikkelig ubehagelige. Som om de har noe å hevne, og bare tar det ut på den som er tilfeldigvis er tilgjengelig der og da.
De røper seg i kommentarfeltene også, disse som projiserer egne vanskelige følelser på tilfeldige kvinner. 

Tenker at det er noe grunnleggende galt med dem. Personlighetsforstyrrelser f.eks. Det minner jo veldig om de psykiske mishandlingsstrategiene som bl.a. narcissister bruker i nære relasjoner: Å starte meningsløse krangler, snu om på virkeligheten, gaslighting, stråmannsbygging og andre mindre hyggelige kommunikasjonsmåter. Det virker veldig dårlig når fremmede gjør det skriftlig. Det er mer ubehagelig når noen du er i ferd med å bli kjent med plutselig viser sin sanne personlighet ansikt til ansikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo fordi andre menn har rammet disse kvinnene først…

Anonymkode: da0e6...6e9

Klart det. Alltid menn, vettu.

Anonymkode: b448e...8c5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...