Gå til innhold

Invitert i bryllup, har ikke lyst til å gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da sender du en melding enkelt og greit. Heg ser jeg ikke får anledning til å komme i bryllupet deres, og må dessverre melde avbud. Ønsker dere en fin dag.

Ikke skriv noe mer enn, og send en bryllupsgave. 

Om andre spør hvorfor du ikke skulle dit. Kan du bare si at han tok det så ille opp at du var avholds og ikke skulle drikke i bryllupet,  så du anså det best for alle parter å trekke seg. Jeg syntes det er lov å si,  fordi han kommer sikkert til å si mye ufint om deg til de andre også. Men du trenger ikke legge opp til masse drama

Anonymkode: be7ae...0ab

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Siden personligheten min er så fæl, så velger jeg å holde personligheten hjemme - kommer derfor ikke i bryllupet.». For en dustete «venn» du har. 

Anonymkode: 7b7c9...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er helt greit at kompisen sier masse dritt om personligheten til ts, mener du? Mener du virkelig at man ikke stå opp for seg selv, bare fordi det er snakk om et bryllup? Så viktig er faktisk ikke et bryllup. 

Og kompisen mener jo åpenbart at bryllupet ikke blir ødelagt om ts ikke kommer uansett, siden ts ikke har tenkt til å drikke. 

Anonymkode: d2659...31c

Jeg mener at den kan man ta etter bryllupet. 

Anonymkode: e5d9a...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da sender du en melding enkelt og greit. Heg ser jeg ikke får anledning til å komme i bryllupet deres, og må dessverre melde avbud. Ønsker dere en fin dag.

Ikke skriv noe mer enn, og send en bryllupsgave. 

Om andre spør hvorfor du ikke skulle dit. Kan du bare si at han tok det så ille opp at du var avholds og ikke skulle drikke i bryllupet,  så du anså det best for alle parter å trekke seg. Jeg syntes det er lov å si,  fordi han kommer sikkert til å si mye ufint om deg til de andre også. Men du trenger ikke legge opp til masse drama

Anonymkode: be7ae...0ab

Synes ikke TS skal sende bryllupsgave når brudgommen tydeligvis ikke liker han/hun,  er lov å ha litt selvrespekt.

Anonymkode: dbc7a...955

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om at det er du som har blitt invitert, men den berusede versjonen av deg.

Du var visst ikke god nok, mens den berusede versjonen av deg visst er det. 

Så da takker man for innbydelsen, men sier man ikke kan komme. Uten videre begrunnelse. Du er ikke skyldig han er svar på hvorfor du ikke kan komme. 

Særlig ikke når vennskapet allerede har fått seg en knekk, der du sier du ikke anser han som venn slik han ser på deg. 

Dette er iallfall et bryllup du ikke bør gå på.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 14.10):

En venn jeg har hatt i mange år skal gifte seg i sommer, og han ønsker at jeg og flere fra den gamle gjengen  skulle komme i bryllupet. Invitasjonen kom og jeg takket ja. 

Snakket med han i dag, og vi snakket om bryllupet. Jeg nevner at jeg av forskjellige årsaker ikke skal drikke alkohol i bryllupet. Da hisset han seg litt opp og sa at jeg selvfølgelig  skulle drikke alkohol, og kom med flere negative påstander om min personlighet, og at jeg var mer morsom med alkohol i blodet. Vi har hatt våre diskusjoner og uenigheter gjennom årene, men alltid landet det.  Han var skikkelig sur da vi avsluttet samtalen. Jeg bare kjenner at han gikk langt over streken med hva han sa, og er det sånn han ser på meg, er han ingen venn. Helt uaktuelt for meg å delta i det brylluppet. 

Hvordan formulere en mld med avslag?

Anonymkode: 33f39...6a9

Se det fra hans side. Han skal feire en stor dag. Det skal bli en kjempefest og han gleder seg masse. Og så kommer kompisene og sier de ikke skal drikke og med det faktisk ikke feste. Da har han nok blitt litt skuffet. For det kan fremstå som at du ikke prioriterer hans fest. Og hvis ingen drikker feks så kan det jo fort bli litt laber stengning (sorry altså men sånn er det bare i Norge)
 

det kommer litt an på hva grunnen du oppga var selvsagt. 


men hvis noen jeg inviterte til mitt bryllup sa de ikke skulle drikke fordi de feks skulle opp tidlig å jogge dagen etter eller noe så hadde jeg jo muligens blitt litt skuffet.. spesielt hvis fet betydde at de dro før opplegget var ferdig 

 

men du kunne jo latt være å si noe. For brudgommen har ikke tid i bryllupet til å følge opp hvem som drikker hva

Anonymkode: 76cf8...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det der kan man holde seg for god for. Man trenger ikke ødelegge et bryllup med sånn. 

Anonymkode: e5d9a...ec8

Hvordan ødelegger én person et helt bryllup ved å være fraværende? Tror du TS er bruden? 

Anonymkode: 3bbf6...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta en ny prat om det når dere har roet dere ned? For at du så tar en avgjørelse. Jeg hadde sagt om at det var sånn han oppfattet meg så fikk jeg jo ikke så lyst til å delta. 

Anonymkode: 7854d...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj, meld avbud. Trenger ikke å begrunne avslaget med mindre han spør! Og da kan du jo si sannheten. 

Du er invitert som en rekvisitt og moromaker. 

Anonymkode: 45d0c...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...