Gå til innhold

Invitert i bryllup, har ikke lyst til å gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn jeg har hatt i mange år skal gifte seg i sommer, og han ønsker at jeg og flere fra den gamle gjengen  skulle komme i bryllupet. Invitasjonen kom og jeg takket ja. 

Snakket med han i dag, og vi snakket om bryllupet. Jeg nevner at jeg av forskjellige årsaker ikke skal drikke alkohol i bryllupet. Da hisset han seg litt opp og sa at jeg selvfølgelig  skulle drikke alkohol, og kom med flere negative påstander om min personlighet, og at jeg var mer morsom med alkohol i blodet. Vi har hatt våre diskusjoner og uenigheter gjennom årene, men alltid landet det.  Han var skikkelig sur da vi avsluttet samtalen. Jeg bare kjenner at han gikk langt over streken med hva han sa, og er det sånn han ser på meg, er han ingen venn. Helt uaktuelt for meg å delta i det brylluppet. 

Hvordan formulere en mld med avslag?

Anonymkode: 33f39...6a9

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trenger du "formulere" noe da - kan du ikke bare gi det litt tid og evt dra og gjøre gode miner til slett spill, ikke drikke og ha det kjekt med de andre i gjengen? 

Anonymkode: 891be...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dra. Ikke drikk. Dra hjem.

2. Si du må noe med jobben plutselig som er obligatorisk.

3. Lat som du har fått omgangssyken dagen før og ikke dra. 

Anonymkode: be640...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har dessverre ikke anledning til å delta i bryllupet likevel"

Anonymkode: f25b2...32a

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

si det som det er

Anonymkode: 58873...610

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En venn jeg har hatt i mange år skal gifte seg i sommer, og han ønsker at jeg og flere fra den gamle gjengen  skulle komme i bryllupet. Invitasjonen kom og jeg takket ja. 

Snakket med han i dag, og vi snakket om bryllupet. Jeg nevner at jeg av forskjellige årsaker ikke skal drikke alkohol i bryllupet. Da hisset han seg litt opp og sa at jeg selvfølgelig  skulle drikke alkohol, og kom med flere negative påstander om min personlighet, og at jeg var mer morsom med alkohol i blodet. Vi har hatt våre diskusjoner og uenigheter gjennom årene, men alltid landet det.  Han var skikkelig sur da vi avsluttet samtalen. Jeg bare kjenner at han gikk langt over streken med hva han sa, og er det sånn han ser på meg, er han ingen venn. Helt uaktuelt for meg å delta i det brylluppet. 

Hvordan formulere en mld med avslag?

Anonymkode: 33f39...6a9

Si det som det er. Jeg har landet på at jeg ikke kommer i bryllupet.

Du skal ikke ‘’please’’ han. Du prøvde å gjøre rede for dette med alkohol for din del og han viste nada forståelse for dine tanker rundt dette. Vær tro mot deg selv!

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gah, hater drikkepresset i denne kulturen her... Høres jo ut som han vil du skal komme kun fordi du angivelig er morsomt i fylla, ikke fordi han vil ha deg der. Hadde ikke orket å dra, jeg heller. Spesielt ikke hvis det kom en hel tirade med negative påstander om meg. Hvorfor er du invitert i utgangspunktet, hvis han har så mye negativt å si? Synes ikke han fortjener en veldig gjennomtenkt formulering. Si noe sånt som "noe kom i veien, kan ikke komme".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forteller du hva du skal og ikke skal drikke i bryllupet? Men hans reaksjon er ufin. Du kan takke nei. Trenger ikke forklare noe. Om man drikker alkohol eller ei, er et personlig valg, ikke noe andre skal diktere.

Anonymkode: ed40f...7a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Helt uaktuelt for meg å delta i det brylluppet. 

Hvordan formulere en mld med avslag?

Anonymkode: 33f39...6a9

«Det er uaktuelt for meg å deltå i bryllupet. Hilsen Peter.»

Anonymkode: 3bbf6...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

1. Dra. Ikke drikk. Dra hjem.

2. Si du må noe med jobben plutselig som er obligatorisk.

3. Lat som du har fått omgangssyken dagen før og ikke dra. 

Anonymkode: be640...0bf

Det er skikkelig shitty gjort å avlyse i siste liten. De har sikkert andre de ønsker å invitere isteden, og hvis ikke står de fremdeles med kostnaden for kuverten. 

Jeg ville bare skrevet: 

Jeg må dessverre takke nei til bryllupet. Jeg hadde allerede lagt andre planer denne helgen, og ikke sett at det var samme helg. Veldig synd, er sikker på at dere får en fantastisk dag. 😊

Anonymkode: f7611...60d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er skikkelig shitty gjort å avlyse i siste liten. De har sikkert andre de ønsker å invitere isteden, og hvis ikke står de fremdeles med kostnaden for kuverten. 

Jeg ville bare skrevet: 

Jeg må dessverre takke nei til bryllupet. Jeg hadde allerede lagt andre planer denne helgen, og ikke sett at det var samme helg. Veldig synd, er sikker på at dere får en fantastisk dag. 😊

Anonymkode: f7611...60d

Hvorfor please en dust? Hadde bare sendt en melding og sagt jeg ikke kommer. 

Anonymkode: 5733c...01d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt «the high road» og kommet, og vært meg selv, aka drukket akkurat så mye som jeg selv ønsker.

Anonymkode: 72892...b19

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en venn du vil fortsette å treffe? Eller ikke? Om ikke, vær ærlig. Slik oppførsel sier mye om han og hvordan han tenker om vennene sine.

Anonymkode: cfca1...b2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere som krangler om alkohol? Jeg forstår alkohol er en hjertesak for deg: men hauset han seg opp, eller var det en spøk, som du tok som noe aggressivt og set eskalerte fra det? Jeg kan nemlig se for meg «Selvfølgelig skal du drikke i bryllupet mitt!» som noe annet enn du beskriver det som. Om du lar en samtale bryte et årelangt vennskap, er du heller ingen venn. Kanskje ventet du bare på en grunn til at du kunne skylde på han? Om du ikke drar, kan du anse forholdet deres som over. Jeg ville aldri tilgitt deg. Men det er kanskje det du håper på!

Anonymkode: 25a9b...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tusen takk for invitasjon! Jeg kan desverre ikke komme, men jeg håper dere får en strålende dag."

Anonymkode: 42253...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor gamle er dere som krangler om alkohol? Jeg forstår alkohol er en hjertesak for deg: men hauset han seg opp, eller var det en spøk, som du tok som noe aggressivt og set eskalerte fra det? Jeg kan nemlig se for meg «Selvfølgelig skal du drikke i bryllupet mitt!» som noe annet enn du beskriver det som. Om du lar en samtale bryte et årelangt vennskap, er du heller ingen venn. Kanskje ventet du bare på en grunn til at du kunne skylde på han? Om du ikke drar, kan du anse forholdet deres som over. Jeg ville aldri tilgitt deg. Men det er kanskje det du håper på!

Anonymkode: 25a9b...697

Når kompisen kom med flere negative påstander rundt ts sin personlighet var det neppe tull. 
 

Ts: jeg ville vært ærlig, og sagt/skrevet noe sånn som dette «Jeg skjønner at jeg må trekke deg fra bryllupet ditt med tanke på alt du sa om meg og min personlighet, da jeg ikke kommer til å drikke alkohol. Jeg syns at det er veldig synd at det måtte bli sånn, men håper dere får en fin dag.»

Man skal ikke finne seg i alt mulig dritt fra andre, og bare være en pleaser selv. Og her var kompisen skikkelig kjip. 

Anonymkode: d2659...31c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når kompisen kom med flere negative påstander rundt ts sin personlighet var det neppe tull. 
 

Ts: jeg ville vært ærlig, og sagt/skrevet noe sånn som dette «Jeg skjønner at jeg må trekke deg fra bryllupet ditt med tanke på alt du sa om meg og min personlighet, da jeg ikke kommer til å drikke alkohol. Jeg syns at det er veldig synd at det måtte bli sånn, men håper dere får en fin dag.»

Man skal ikke finne seg i alt mulig dritt fra andre, og bare være en pleaser selv. Og her var kompisen skikkelig kjip. 

Anonymkode: d2659...31c

* trekke meg😅

Anonymkode: d2659...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når kompisen kom med flere negative påstander rundt ts sin personlighet var det neppe tull. 
 

Ts: jeg ville vært ærlig, og sagt/skrevet noe sånn som dette «Jeg skjønner at jeg må trekke deg fra bryllupet ditt med tanke på alt du sa om meg og min personlighet, da jeg ikke kommer til å drikke alkohol. Jeg syns at det er veldig synd at det måtte bli sånn, men håper dere får en fin dag.»

Man skal ikke finne seg i alt mulig dritt fra andre, og bare være en pleaser selv. Og her var kompisen skikkelig kjip. 

Anonymkode: d2659...31c

Det der kan man holde seg for god for. Man trenger ikke ødelegge et bryllup med sånn. 

Anonymkode: e5d9a...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det der kan man holde seg for god for. Man trenger ikke ødelegge et bryllup med sånn. 

Anonymkode: e5d9a...ec8

Men det er helt greit at kompisen sier masse dritt om personligheten til ts, mener du? Mener du virkelig at man ikke stå opp for seg selv, bare fordi det er snakk om et bryllup? Så viktig er faktisk ikke et bryllup. 

Og kompisen mener jo åpenbart at bryllupet ikke blir ødelagt om ts ikke kommer uansett, siden ts ikke har tenkt til å drikke. 

Anonymkode: d2659...31c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...