Gå til innhold

Hatprat har aldri vært lov......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei du! Du på høyresida som tror yttringsfriheta blir krenka bare fordi du ikke for lov å si n***r lenger!

Hatprat har aldri vært lov i dette landet. Når vi i disse dager diskuterer ytringsfrihet handler egentlig diskusjonen om ramma rundt hatprat.

Og du sier man blir cancla av å bruke ytringsfriheta? Da spør jeg, hvem er det som er programleder i Kongen Befaler igjen?

Hatprat har aldri vært lov......

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt uforståelig tråd.

Anonymkode: fd533...b93

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei du! Du på høyresida som tror yttringsfriheta blir krenka bare fordi du ikke for lov å si n***r lenger!

Hatprat har aldri vært lov i dette landet. Når vi i disse dager diskuterer ytringsfrihet handler egentlig diskusjonen om ramma rundt hatprat.

Og du sier man blir cancla av å bruke ytringsfriheta? Da spør jeg, hvem er det som er programleder i Kongen Befaler igjen?

Hatprat har aldri vært lov......

Anonymkode: 791c7...c93

Her var det ikke mye intelligens å spore gitt.

Anonymkode: e32e7...3f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei du! Du på høyresida som tror yttringsfriheta blir krenka bare fordi du ikke for lov å si n***r lenger!

Hatprat har aldri vært lov i dette landet. Når vi i disse dager diskuterer ytringsfrihet handler egentlig diskusjonen om ramma rundt hatprat.

Og du sier man blir cancla av å bruke ytringsfriheta? Da spør jeg, hvem er det som er programleder i Kongen Befaler igjen?

Hatprat har aldri vært lov......

Anonymkode: 791c7...c93

Hva med de på venstresiden da som er vant med å bruke det n - ordet, fordi man vokste opp med at det var det det het? Vi som har vokst opp med det ordet ser ikke på det ordet som hat, men som en naturlig måte å referere til en gruppe folk, på samme måte som man sier amerikaner, asiat, nordmann osv.

Anonymkode: b5a6d...cb1

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med de på venstresiden da som er vant med å bruke det n - ordet, fordi man vokste opp med at det var det det het? Vi som har vokst opp med det ordet ser ikke på det ordet som hat, men som en naturlig måte å referere til en gruppe folk, på samme måte som man sier amerikaner, asiat, nordmann osv.

Anonymkode: b5a6d...cb1

Jeg skjønner at det var vanlig å si før men de det gjelder sier jo dem ikke liker å bli kalt det, så da er det faktisk dem som har definisjonsmakta.

Det var jo vanlig å røyke inne og, men det har vi klart å slutte med fordi det var skadelig.

Å kalle noen noe de ikke liker er også skadelig for dems psykiske helse.

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her var det ikke mye intelligens å spore gitt.

Anonymkode: e32e7...3f5

Du får øse ut av din kunnskap du da hvis du er så intelligent som du skal ha det til. Enlighten me!

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får øse ut av din kunnskap du da hvis du er så intelligent som du skal ha det til. Enlighten me!

Anonymkode: 791c7...c93

Når påsto den du siterer at h*n var så intelligent?

Anonymkode: fd533...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at det var vanlig å si før men de det gjelder sier jo dem ikke liker å bli kalt det, så da er det faktisk dem som har definisjonsmakta.

Det var jo vanlig å røyke inne og, men det har vi klart å slutte med fordi det var skadelig.

Å kalle noen noe de ikke liker er også skadelig for dems psykiske helse.

Anonymkode: 791c7...c93

Kanskje de på høyresiden ikke liker hvordan du snakker om dem? Har du tenkt på det? 😂

Anonymkode: b5a6d...cb1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

bare fordi du ikke for lov å si n***r lenger

Ordet "neger" har ingen negativ betydning i seg selv, din tulling. Hvis du hører en gammel person som "det var en hyggelig neger" så er jo det positivt.

Anonymkode: 836ce...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når påsto den du siterer at h*n var så intelligent?

Anonymkode: fd533...b93

Mener du de prøvde å si at de ikke klarte å spore intelligens hos seg sjøl?

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de på høyresiden ikke liker hvordan du snakker om dem? Har du tenkt på det? 😂

Anonymkode: b5a6d...cb1

Dette er alvor.....

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ordet "neger" har ingen negativ betydning i seg selv, din tulling. Hvis du hører en gammel person som "det var en hyggelig neger" så er jo det positivt.

Anonymkode: 836ce...cfb

Jo det har en negativ betydning når de som blir kalt det ikke liker å bli kalt det. Det er sunn fornuft og ren logikk.

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med n-ordet er jeg uenig i. Fordi om at man har vokst opp med noe, så betyr det ikke nødvendigvis at det er riktig. Det er flere ting vi har gått bort fra nå som var vanlig tidligere. Dessuten forstår jeg ikke hvorfor det er så viktig å si n-ordet når alle vet at det er rasistisk i dag? Uforståelig spør du meg.

Endret av Callista
Skrivefeil
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo det har en negativ betydning når de som blir kalt det ikke liker å bli kalt det. Det er sunn fornuft og ren logikk.

Anonymkode: 791c7...c93

Hvis de får lov til å kalle oss poteter og andre ting uten at vi vil det så for de finne seg i at vi kaller dem negere.

Anonymkode: 836ce...cfb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista skrev (3 minutter siden):

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor det er så viktig å si n-ordet når alle vet at det er rasistisk i dag?

Du vet jo ikke engang hva rasisme betyr med det utsagnet der.

Anonymkode: 836ce...cfb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei du! Du på høyresida som tror yttringsfriheta blir krenka bare fordi du ikke for lov å si n***r lenger!

Hatprat har aldri vært lov i dette landet. Når vi i disse dager diskuterer ytringsfrihet handler egentlig diskusjonen om ramma rundt hatprat.

Og du sier man blir cancla av å bruke ytringsfriheta? Da spør jeg, hvem er det som er programleder i Kongen Befaler igjen?

Hatprat har aldri vært lov......

Anonymkode: 791c7...c93

God bedring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de får lov til å kalle oss poteter og andre ting uten at vi vil det så for de finne seg i at vi kaller dem negere.

Anonymkode: 836ce...cfb

At de kalte os potet i 2006 betyr ikke at vi har rett til å kalle de n***r nå. Det er tross alt 2024.

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At de kalte os potet i 2006 betyr ikke at vi har rett til å kalle de n***r nå. Det er tross alt 2024.

Anonymkode: 791c7...c93

*oss

Anonymkode: 791c7...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du vet jo ikke engang hva rasisme betyr med det utsagnet der.

Anonymkode: 836ce...cfb

Jo, jeg tror nok at jeg vet det. Når et folkeslag ber om å ikke bli kalt n-ordet, hvorfor i all verden er det da så viktig for enkelte å gjøre det?

I Norge har også ordet blitt likestilt med slave.

Ordet «negro» betyr selvfølgelig svart, men fordi det har blitt brukt nedsettende om afroamerikanere og mørkhudete, regnes det i dag som sterkt rasistisk. Ordet ble dessuten ofte brukt sammen med svært rasistiske bildeframstillinger av svarte afrikanere i vestlig populærkultur.

Det er du som bør oppdatere deg om hva rasisme er om du ikke skjønner dette. Rasisme er dessuten ikke bare handlinger, men også ord.

Endret av Callista
Skrivefeil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ulovlig å kalle folk for neger? Gjør det ikke selv fordi jeg liker å ta hensyn, men visste ikke at det var ulovlig?

 

Syns det med hatprat er litt vanskelig å definere, virker som det bare blir tatt på feelingen. Blir snakket veldig mye stygt om hvite menn og, men ingen som ser ut til å ville gjøre det ulovlig.

Anonymkode: 1fd89...074

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...