Gå til innhold

Hvorfor stemme Frp?


LiseTV

Anbefalte innlegg

Arild37 skrev (1 minutt siden):

Men har du ikke registrert at det blir flere og flere forbud og påbud, men veldig sjelden eller aldri blir forbud eller påbud opphevet

Akkurat hva tenker du på? På mitten av åttitallet var det forbud mot parabolantenne, veldig strenge åpningstidbestemmelser, veldig streng filmsensur også videre. Synes jeg så flere inngripende forbud da enn idag, så jeg lurer egentlig på akkurat hvilke forbud du tenker på?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer ikke frp. Men som eksempel da, innvandring. Jeg bor i et område der jeg merker godt de kriminelle miljøene og gjengene, og de er ikke etniske nordmenn for å si det sånn. Snakker knapt norsk. Så selv om man ikke er imot innvandring, er vest europeer men ikke norsk selv, er det ikke så rart man stemmer frp, høyre osv. Som er protest imot partiene som leder i dag, Arbeiderpartiet osv, som hverken har kontroll på innvandring eller integrering. Dette er et eksempel på flere temaer, som ikke fungerer i samfunnet i dag. Og sa stemmer man på partiet med andre løsninger, som protest. Ikke nødvendigvis fordi de har så supre løsninger de heller. 

Når skatten går til formål man egentlig synes er unødvendige, så klart man stemmer på partiet for mindre skatt. Så man kan bestemme hvor pengene sine går. Hvis skatten ble brukt kjempebra, at samfunnet gikk supert, tror jeg flere ville vært villige til mer skatt. Blir jo frustrerende å betale masse til staten, som bruker det på feks mennesker som ikke ønsker å bidra til samfunnet.

Tror også at frp idag har et verre rykte enn det partiet egentlig kunne stått for, fordi vi ikke har så mye ekstremt i Norge og frp et det som er mest til høyre. Da vil høyreekstreme stemme på frp fordi det er de mest ekstreme, men det betyr ikke partiet egentlig skulle hatt høyre ekstreme  meninger. 

Dette er min mening da, har ikke kilder osv som beviser dette.

Endret av CatPerson123
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei. Absolutt ikke. Fattige skal hjelpes. Men mange får støtte fra nav, uføre osv, selv om de kanskje kunne jobbet litt. Mange "take advantage" av den kjempebra hjelpen man kan få her i Norge. Og viktigst: før man tar imot flere, lær de som er her norsk, hjelp dem med utdanning osv!

Se på den ramadan gaten i Oslo, da. At mine skattepenger skal brukes på det, liker jeg ikke. Ikke fordi jeg har noe imot islam, men hvorfor representeres ikke alle religiøse høytider også? Og alle de tiggerne i Oslo, de kunne fått en del mat, og hjelp, for de millionene som blir brukt på pynten. 

At skatten skal hjelpe fattige, hundre prosent. Men synes den kan gå til å hjelpe folk å bygge seg opp istedenfor å gi dem penger for å fortsette som de er. HVIS forbedring er mulig da, finnes jo så klart kroniske sykdommer osv. Det er noe annet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer FRP blant annet på grunn av: 

1. De vil betydelig styrke det Norske Forsvaret. Det er helt useriøst nedbygget og mangler alt fra båter, fly og artilleri til vest, hjelm og patroner. 

2. Fornuftig skattepolitikk utifra mine synspunkter. Staten sløser penger i øst og vest. Ser ikke noe grunn for at vi skal gi de noe mer penger å sløse bort 

3. Innvandringspolitikk. Bygge opp asylmottakk i trygge tredjeland og finansiere/oprette det. Videre evt endre regler rundt kontantstøtten. Betale innvandrere for å holde barna hjemme fra barnehagen er jo helt hodeløst med tanke på integrering. 

Endret av Anynom bruker
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, K.B. said:

Et protestvalg å stemme på de minst kompetente folkene i det mest useriøse partiet?
Sorry, men forklaringen på hvorfor folk stemmer FrP kan summeres opp med to punkter:
1. De er rasister
2. Mennesker som har en binær forståelse av verden, dette er over hele fjøla: økonomi, utdanning, energipolitikk, utenrikspolitikk osv.

Det er mye de samme menneskene som du ser i USA som er Trump fanatikere, bare at i USA så er galskapen skrudd opp til 11..

Da tenker Jeg du nå forteller oss hvilket parti du stemmer på, høres ut som du har svaret… 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 - Jeg synes vi skal hjelpe egne innbyggere før vi redder resten av verden.

- Mer frihet på egen eiendom, til å bygge på huset, ha flere bygg etc, så lenge det ikke er til urimelig ulempe for naboen. 

- Tilbake til normale strømpriser.

- Vekk med eiendomsskatt.

- Mer tilpasset undervisning i skolen, både for de som sliter, og for de som ligger over snittet. 

- Bedre eldreomsorg, og et system hvor det er finansiert av stat, ikke kommune. 

- Valgfrihet i kommunale tjenester som skole.

- Folkeavstemning der det egner seg.

- Valgfri fordeling av foreldrepermisjon.

Og masse mer - hovedsakelig frihet, og en faktisk velferdsstat, hvor skattepengene går tilbake til oss i form av goder. Nå blir skattepengene brukt til mye rart som ikke har noe med velferdsstaten å gjøre.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SP og AP klarer ikke holde på populistene. «Vanlige folks tur» har jo blitt helt latterlig. Vanlige folk har bare fått det verre?

FRP har historisk sett vært et opposisjonsparti, altså for de misfornøyde. 
 

De har hatt sine kjernesaker, innvandringspolitikk er et område, men også eldrepolitikk. Brukerundersøkelser viste at «bestemor på anbud» funket. Private barnehager dekket behovet da den gangen det fortsatt ble født mange barn. 

Noen er nok tiltrukket av skepsisen til at lille Norge skal kunne redde klimaet også.De innser at hvis Kina og USA fortsetter vil deres utslipp alene ødelegge verden. De er skeptiske til man skal kaste masse skattepenger etter enhver med en løst formulert tanke om grønt skifte. De erkjenner at vi trenger energi og at hvis vi ikke skal bruke olje, så kan vi ikke selge all strømmen til England og Tyskland? 

Nå sist stod FRP utenfor pensjonsforliket. Det er nok mange 45+ som syntes Listhaug var god om dette på Debatten. De MÅ ikke jobbe mye lenger enn dagens pensjonister. Det er et valg man har om man vil bruke penger på pensjoner eller ikke. De andre partiene kaster disse menneskene under bussen. Jobbe i barnehage til man er 72! Har du hørt? 
 

Jeg ser at plattformen kan tiltrekke seg velgere. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil stemt blankt, men vurdert frp – skjønt jeg ikke liker deres retorikk / estetikk. ei heller deres tilnærming til midtøsten-konflikten / naturvern / markedsregulering !!

Dette er de politiske standpunkt jeg har, som jeg klarte å komme på nu i dette øyeblikk. 

 

Jeg vil ha lavere skatter og avgifter (det skal være mulig for en familie å leve av én inntekt, med flere barn, endog på privatskole.) 

Jeg er for privat sektor, som alternativ til det offentlige tilbud 

Jeg er fornøyd med den nåværende, noe strenge innvandringspolitikken

Jeg vil ikke ha norge inn i EU 

Jeg er sterkt imot vindkraft, vil heller satse mer på vannkraft, eventuelt kjernekraft. 

Jeg vil at fordelingen av foreldrepermisjon skal være et fritt valg for hver enkelt familie 

Jeg vil ha mer direkte demokrati, hyppigere folkeavstemninger (spesielt hva gjelder arkitektonisk (stilistisk) utforming av offentlige bygg.) 

Jeg misliker byråkrati og regelrytting 

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
LiseTV skrev (15 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

Folk stemmer Frp fordi de ikke setter seg nok inn i politikken til å forstå at de får mindre og rutte med om Frp har makten. Så Frp velgere er ignorante folk som egentlig skulle havnet på venstresiden i politikken om de gadd å lese seg opp.

Bare min personlige fordom 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

casca skrev (7 minutter siden):

Folk stemmer Frp fordi de ikke setter seg nok inn i politikken til å forstå at de får mindre og rutte med om Frp har makten. Så Frp velgere er ignorante folk som egentlig skulle havnet på venstresiden i politikken om de gadd å lese seg opp.

Bare min personlige fordom 😇

Gjerne forklar hvorfor du mener det? Hvordan får vi mindre å rutte med når vi får lavere utgifter og staten slutter å surre bort skattepengene?

Jeg har lest meg opp ganske godt altså, og er helt sikker på at jeg aldri stemmer på venstresiden.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp messer stadig om å kutte i de offentlige utgiftene. Hvor vil de kutte og hvem skal det ramme?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme neste gang. Har stemt på flere forskjellige partier gjennom tidene, ofte grunnet valgløfter. Men vi vet jo alle at det er tomme løfter som ikke holdes. Sånn er det alltid. Har til og med stemt AP i sin tid, men det skjer ikke igjen. Er nok mer på høyresiden, blir kanskje ett av småpartiene der. Tiden vil vise 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 time siden):

Akkurat hva tenker du på? På mitten av åttitallet var det forbud mot parabolantenne, veldig strenge åpningstidbestemmelser, veldig streng filmsensur også videre. Synes jeg så flere inngripende forbud da enn idag, så jeg lurer egentlig på akkurat hvilke forbud du tenker på?

Ja, det var mye latterlig forbud da også, jeg ser den. Men tror det var mer 

Men selv om det var var sånn, så ser du vel at det går mer mot forbud og påbud, enn å fjerne det? Plusser man alt mot alt, så ser man om det går opp eller ned

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyne skrev (21 minutter siden):

Frp messer stadig om å kutte i de offentlige utgiftene. Hvor vil de kutte og hvem skal det ramme?

Gjeninnføre ABE-reformen, kutt i bistand og innvandring og kutt i statsforvaltningen og landbruket er noen av stedene de vil kutte.

Om du orker kan du lese deres alternative budsjett her: https://www.frp.no/files/alternativtstatsbudsjett-2023-web.pdf

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (37 minutter siden):

Men selv om det var var sånn, så ser du vel at det går mer mot forbud og påbud, enn å fjerne det? Plusser man alt mot alt, så ser man om det går opp eller ned

Men akkurat hvilke lover er det du har problem med? Eksempler på slike?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Gjerne forklar hvorfor du mener det? Hvordan får vi mindre å rutte med når vi får lavere utgifter og staten slutter å surre bort skattepengene?

Det er jo fordi ganske mange får en god del tilbake fra offentlig sektor, og ikke vil få råd til like mye om de må betale selv. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GP950mAh skrev (7 timer siden):

Gjeninnføre ABE-reformen, kutt i bistand og innvandring og kutt i statsforvaltningen og landbruket er noen av stedene de vil kutte.

Om du orker kan du lese deres alternative budsjett her: https://www.frp.no/files/alternativtstatsbudsjett-2023-web.pdf

Ok, jeg kjenner bare til skatteetaten, og der har det vært en haug med omorganiseringer og omstillinger. Noe har vært bra, men ikke bare.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (12 timer siden):

Globalisme er nødvendig, men nasjoner må ha vektet innflytelse.

Her motsier du jo deg selv til de grader. Du mener ikke at nasjoner skal ha vektet innflytelse. Du mener at lønninger og velferdsgoder i praksis alene skal bestemmes av de som har de laveste nivåene. Du ønsker jo aktivt et "race to the bottm" der nettopp noen få nasjoner setter forholdene for alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
MariaIsabel skrev (15 timer siden):

Gjerne forklar hvorfor du mener det? Hvordan får vi mindre å rutte med når vi får lavere utgifter og staten slutter å surre bort skattepengene?

Jeg har lest meg opp ganske godt altså, og er helt sikker på at jeg aldri stemmer på venstresiden.

Frp vil senke skattene for de rikeste. Fjerne velferdsstaten og privatisere sykehus. Om man er fattig og stemmer Frp tar man en enorm sjanse på at man aldri kommer i en situasjon hvor man blir ufør eller syk, for da må du mest sannsynlig ta opp forbrukslån for å betale sykehusregningene - om Frp hadde fått gjennom alt de ønsker. 

Om man har mye penger kan sikkert Frp være logisk. USA er f.eks et topp land å bo i om man har ressurser til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (18 timer siden):

Faen ikke lett å stemme når man er litt enig med de fleste, men samtidig veldig uenig med alle. Er man veldig engasjert i en sak, så er man fort uenig med 70% av resten.. Blir blankt for meg da 

Nei, det er ikke enkelt. For meg er næring og arbeidsliv viktige saker nå. Det samme med høyere utdanning og forskning. Ungene er store, så barnehage og skole blir liksom ikke like aktuelt. Jeg vingler mellom V og H, men lander som regel på H. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...