Gå til innhold

Hvorfor stemme Frp?


LiseTV

Anbefalte innlegg

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det i større grad er et protest valg fordi det så mange politikere som er så lite egnet og fordi lederstrukturen blant byråkratene er totalt uegnet til å gjennomføre noe fornuftig. Å stemme på ytterpartiene har i mange år vært basert på protester fordi partiene imellom gjør en så ekstremt dårlig jobb på en del områder.
Nå er det jo mye som skal gjøres så det er noen politikere som treffer en gang iblant, men det er unntakene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste som stemmer Frp i dag stemmer på dem fordi Frp er et av de minst globalistiske partiene.

Mange er lei av at norske politikere er mer opptatt av jordkloden enn Norge. Vi er et lite land og en liten befolkning, med oppblåste politikere som ønsker helst å være synlige i utlandet. Det er folk lei av. Dette var en viktig grunn til at SP fikk mange stemmer ved forrige valg. Nå skjønner de at det ikke var særlig smart, så nå får Frp en sjanse.

 

  • Liker 15
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (9 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

De klisjeene dine er så  tynne og slitne  

Kan det være fordi da FRP satt i regjering i 8 år så gikk det veldig mye bedre enn idag   Majoriteten av de som bor i Norge trenger en jobb for å brødfø sin familie og mange av de ønsker mindre byråkrati og lavere skatt.  Mest mulig utbetalt. For mange dreier ikke livet seg ikke om fattigdom blant innvandrere og NAV sin rolle i deres liv. 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (10 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

FRP har ingenting i programmet sitt om å kutte sykelønnen. Andelen som eier var på vei før de borgerlige styrte og har fortsatt å falle under Støre-regjeringen, mens de økonomiske forskjellene vokser, mens de lå flatt under de borgerlige.

Idag har vi en regjering som ikke er styringsdyktige (som ikke engang kan vente til utrednigner er ferdige før de øker skattene på en av våre viktigste næringer), har ført en uansvarlig og ekspansiv budsjettpolitikk som presser opp inflasjon og rentenivå og virker mest opptatt av å reversere nødvendige reformer enn å føre landet fremover. Selv med sine enkle, populistiske løsninger var FRP i det minste styringsdyktige og ble holdt i ørene av de mer ansvarlige partiene, sammenlignet med dagens regjering kan jeg forstå at mange ser på FRP som bedre/mindre ille enn Støre-regjeringen.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (4 timer siden):

Jeg tror de fleste som stemmer Frp i dag stemmer på dem fordi Frp er et av de minst globalistiske partiene.

Frp er da blant de mest globalistiske, da de er ivrige tilhengere av global frihandel og fri kapitalflyt. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror og ser det skrev (1 time siden):

De klisjeene dine er så  tynne og slitne

Det passet derimot veldig bra på Frp på slutten av åtitallet og mye av nittitallet. Det har dog vært store skifter i ledelsen siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (1 time siden):

FRP har ingenting i programmet sitt om å kutte sykelønnen. Andelen som eier var på vei før de borgerlige styrte og har fortsatt å falle under Støre-regjeringen, mens de økonomiske forskjellene vokser, mens de lå flatt under de borgerlige.

Idag har vi en regjering som ikke er styringsdyktige (som ikke engang kan vente til utrednigner er ferdige før de øker skattene på en av våre viktigste næringer), har ført en uansvarlig og ekspansiv budsjettpolitikk som presser opp inflasjon og rentenivå og virker mest opptatt av å reversere nødvendige reformer enn å føre landet fremover. Selv med sine enkle, populistiske løsninger var FRP i det minste styringsdyktige og ble holdt i ørene av de mer ansvarlige partiene, sammenlignet med dagens regjering kan jeg forstå at mange ser på FRP som bedre/mindre ille enn Støre-regjeringen.

Dei var med på forslag om redusert sykelønnsordning sammen med høyre.   Krf stoppet det sammenmed AP og andre. Bryr meg ingenting om det som står i Frp elle AP sitt program, jeg følger med i polikken. Er ikke fornøyd med Støre men av 2 onder så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og ser det skrev (2 timer siden):

De klisjeene dine er så  tynne og slitne  

Kan det være fordi da FRP satt i regjering i 8 år så gikk det veldig mye bedre enn idag   Majoriteten av de som bor i Norge trenger en jobb for å brødfø sin familie og mange av de ønsker mindre byråkrati og lavere skatt.  Mest mulig utbetalt. For mange dreier ikke livet seg ikke om fattigdom blant innvandrere og NAV sin rolle i deres liv. 

Hvem fikk skattelette ? jeg fikk ikke det. Rettnok sette dei ned skatten 1 prosentpoeng , men la på trygdeafgiften 1 prosent på  lønner opptil rundt 700 000 kroner.  Så dei som tente over den summen fikk skattelette.    

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (12 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

Hvis du faktisk er nysgjerrig på det, så er dette veldig dårlig formulert. Og jeg stemmer ikke Frp selv.

Men det blir litt som å si:

Hvorfor stemmer du på rødt, fordi du elsker kommunisme og dens tragiske historie?

Eller fordi du ønsker at økonomien går til grunne?

Skikkelig god start på en saklig og god debatt.. 

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (12 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

Jeg stemmer ikke FrP, men jeg tror de som gjør det er opptatt av frihet og det å kunne bestemme selv. Mange mennesker er liberalister i en eller annen form. 

En gjenganger er at de på ytterste politiske venstreside stempler FrP-velgere som dumme. FrP-velgeren svarer med å kalle kommunistsosialisten umoderne, ikke oppdatert og snever. 

Det er slik politikk er :)

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (10 minutter siden):

Dei var med på forslag om redusert sykelønnsordning sammen med høyre.   Krf stoppet det sammenmed AP og andre. Bryr meg ingenting om det som står i Frp elle AP sitt program, jeg følger med i polikken. Er ikke fornøyd med Støre men av 2 onder så...

FRP har ikke foreslått å kutte sykelønna, de vil at den skal være 100% av lønna uten karensdager. Det er det som står i deres program, som er den politikken de går til valg på og vil gjennomføre.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om programmet, Frp var innstilt på å kutte den. Jobbet for det sammen med Høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silvia515 skrev (2 minutter siden):

Jeg stemmer ikke FrP, men jeg tror de som gjør det er opptatt av frihet og det å kunne bestemme selv. Mange mennesker er liberalister i en eller annen form. 

Stemmer ikke Frp selv, men jeg tror du har litt rett, hadde Frp stemt mer overens med mine verdier ellers, så ville jeg stemt på de pga de har større fokus på individuell frihet og liberalisme enn andre partier på Stortinget. Vi har Liberalistene da, men de er fort veldig ekstreme på dette. 

Faen ikke lett å stemme når man er litt enig med de fleste, men samtidig veldig uenig med alle. Er man veldig engasjert i en sak, så er man fort uenig med 70% av resten.. Blir blankt for meg da 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (6 timer siden):

Jeg tror det i større grad er et protest valg fordi det så mange politikere som er så lite egnet og fordi lederstrukturen blant byråkratene er totalt uegnet til å gjennomføre noe fornuftig. Å stemme på ytterpartiene har i mange år vært basert på protester fordi partiene imellom gjør en så ekstremt dårlig jobb på en del områder.
Nå er det jo mye som skal gjøres så det er noen politikere som treffer en gang iblant, men det er unntakene.

Et protestvalg å stemme på de minst kompetente folkene i det mest useriøse partiet?
Sorry, men forklaringen på hvorfor folk stemmer FrP kan summeres opp med to punkter:
1. De er rasister
2. Mennesker som har en binær forståelse av verden, dette er over hele fjøla: økonomi, utdanning, energipolitikk, utenrikspolitikk osv.

Det er mye de samme menneskene som du ser i USA som er Trump fanatikere, bare at i USA så er galskapen skrudd opp til 11..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 time siden):

Frp er da blant de mest globalistiske, da de er ivrige tilhengere av global frihandel og fri kapitalflyt. 

Det er du som har misforstått hva globalisme er. Globalisme er å styre etter overnasjonale prinsipper, dvs prioritere det globale hensynet på bekostning av det nasjonale. 

Globalisme er nødvendig, men nasjoner må ha vektet innflytelse. Det er her norske politikere feiler, de vil være i front for det meste, de skal vise at vi er best, spesielt på områder hvor det hverken er smart eller nødvendig. Og vi, befolkningen, må betale regningen for en slik globalisme, gjennom stadig økende skattenivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arild37 skrev (17 minutter siden):

Stemmer ikke Frp selv, men jeg tror du har litt rett, hadde Frp stemt mer overens med mine verdier ellers, så ville jeg stemt på de pga de har større fokus på individuell frihet og liberalisme enn andre partier på Stortinget.

Hvorfor er det nødvendig et gode og på hvilke områder? Jeg bare spør fordi jeg synes det egentlig er tegn på all frihet ikke nødvendigvis er et gode, og hva er egentlig så bra med økonomisk liberalisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer ikke FrP, men tror de som stemmer det enten er «rike» og/eller opptatt av:

- friere ferdsel for snescooterkjøring, vannskuter og båt. Samt færre avgifter på alle disse (og på biler)

- Mulighet til å bygge på egen eiendom/hus uten å måtte bruke titusenvis av kroner for å søke til en kommune som bruker et halvt år på å svare.

 -  Ønsker et system der ungdom som står utenfor jobb pga lettere helseplager får hjelp til å komme seg i jobb, og ikke sluses evig ut av arbeid og over på uføretrygd i en alder av 24år.

- Er opptatt av å begrense/avslutte innvandring fra ikke-vestlige land.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (12 timer siden):

Hvorfor stemmer dere Frp?  Er det for å få reduksjoner i sykelønnen og arbeidsmiljøloven?  

For å få større forskell mellom fattig og rik?

For at  flere må leie enn eie egen bolig?

Nå er det en gang slik at det er privat næringsliv sin innsats som gir oss velferd.. Så at noen få enkeltmennesker bader i penger har jeg null problem med.

Hvordan mener du næringslivet skal fortsette å fordele overskuddet på Norge når staten skal ta fra de alle midlene til å reinvestere i nye lokaler, omløpsmidler, eiendeler m.m siden alt skal skattes?

Og hva får deg til å tro at staten forvalter skatten bedre enn det overskuddet bedriften kunne bruke på å skape flere og tryggere arbeidsplasser ?

Har for øvrig aldri stemt frp og kommer aldri til å stemme frp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det nødvendig et gode og på hvilke områder? Jeg bare spør fordi jeg synes det egentlig er tegn på all frihet ikke nødvendigvis er et gode, og hva er egentlig så bra med økonomisk liberalisme. 

Absolutt frihet fører mye dårlig med seg, men slik det er i Norge, så er vi veldig langt ifra det. Jeg ønsker få slutt på at staten får mer og mer makt over folket, greit nok at staten skal styre mye, vi har jo gjort mye bra der i Norge. Men har du ikke registrert at det blir flere og flere forbud og påbud, men veldig sjelden eller aldri blir forbud eller påbud opphevet? Er vel ikke sånn at vi går mot mer frihet? Så altså går det bare en vei, og det er mer og mer statlig kontroll, og da må vi spørre oss selv, når er det nok, når skal vi stoppe med dette? For på et punkt må vel folket si stopp

Denne balansen er vanskelig, men det er udiskutabelt at det går den veien, fatter ikke at flere ikke ser det. 

Og ulemper med frihet, vel jeg tar gjerne flere ulemper med det, garantert mindre ulemper enn full statlig kontroll over alt 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...