Gå til innhold

Det er slutt, men jeg tror jeg dreit meg ut😅råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger egentlig litt boost og mot til og komme meg videre, hvis det er noen snille sjeler som har litt tid.

Datet en mann i 8mnd også dumpa han meg. Han hadde en del unnskyldinger for ikke og innlede et forhold, noe jeg ble lei, vi snakket om det, men man kom aldri noen vei. 
Jeg prøvde og avslutte det en gang mellom oss, men han ville prøve mer, jeg sa meg enig, fordi jeg selvfølgelig hadde et håp. 

Det gikk noen få uker også klarte jeg ikke mer, forholdet mellom oss begynte og gjøre med deprimert. Jeg spurte om vi kunne snakke, jeg delte hvordan jeg hadde det og sa at jeg ikke kan ha det slik. Han svarte med og avslutte alt sammen, og det er greit.

Så gikk det noen dager, og savnet blir stort, jeg sendte en melding for og høre hvordan det går, han svarte. Vi tekstet ikke mye, på kvelden ringte han. Samtalen var ok, han snakket en del om at dette er en kjip situasjon, vi avsluttet med og si god natt, og han sa vi prates igjen/senere. Vi snakket ikke noe om oss to, men en selv, hvis det gir mening.

Etter dette har han begynt og ta kontakt, på snap og ringer kanskje en gang om dagen. Innholdet er ikke så interessant, det er snakk om løst og ingenting, hva man har gjort idag, skal imorgen, hvordan går det. 

Jeg er nå redd min melding var som en invitasjon til han. Jeg ønsker jo ikke kontakt videre og det sa jeg, så ja, utrolig teit av meg å ta kontakt! Det beste jeg gjør er vel og si ifra at vi får stoppe og ha kontakt? Jeg tror ikke det er slik at han har ombestemt seg om forhold, vi har ikke møttes på ca litt over ei uke. Så jeg tenker jeg kun er tidsfordriv, han får en form for bekreftelser? 

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke noe å satse på. Kutt kontakten helt. Gå videre 

Anonymkode: 49c15...54a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har bestemt seg for at det er over er det vanligvis best å kutte all kontakt. Ved å ha daglig kontakt så føles det kanskje som ett snillere brudd, men det forlenger bare sorgen og gjør det vanskeligere å gå videre etter min erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe poeng å ta kontakt for å enda en gang komme med en tom trussel om å avslutte kontakten. Bare slutt å ta kontakt. 

Anonymkode: 8a787...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at jeg hadde innsett at det å fortsette kontakt nok ikke er riktig likevel, sagt at vi får kutte all kontakt og ønsket ham lykke til videre. Og så lettet ham fra sosiale medier, om dere har hverandre der. Tar han kontakt igjen, ikke svar.

Enkelt og greit.

Anonymkode: e65df...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg trenger egentlig litt boost og mot til og komme meg videre, hvis det er noen snille sjeler som har litt tid.

Datet en mann i 8mnd også dumpa han meg. Han hadde en del unnskyldinger for ikke og innlede et forhold, noe jeg ble lei, vi snakket om det, men man kom aldri noen vei. 
Jeg prøvde og avslutte det en gang mellom oss, men han ville prøve mer, jeg sa meg enig, fordi jeg selvfølgelig hadde et håp. 

Det gikk noen få uker også klarte jeg ikke mer, forholdet mellom oss begynte og gjøre med deprimert. Jeg spurte om vi kunne snakke, jeg delte hvordan jeg hadde det og sa at jeg ikke kan ha det slik. Han svarte med og avslutte alt sammen, og det er greit.

Så gikk det noen dager, og savnet blir stort, jeg sendte en melding for og høre hvordan det går, han svarte. Vi tekstet ikke mye, på kvelden ringte han. Samtalen var ok, han snakket en del om at dette er en kjip situasjon, vi avsluttet med og si god natt, og han sa vi prates igjen/senere. Vi snakket ikke noe om oss to, men en selv, hvis det gir mening.

Etter dette har han begynt og ta kontakt, på snap og ringer kanskje en gang om dagen. Innholdet er ikke så interessant, det er snakk om løst og ingenting, hva man har gjort idag, skal imorgen, hvordan går det. 

Jeg er nå redd min melding var som en invitasjon til han. Jeg ønsker jo ikke kontakt videre og det sa jeg, så ja, utrolig teit av meg å ta kontakt! Det beste jeg gjør er vel og si ifra at vi får stoppe og ha kontakt? Jeg tror ikke det er slik at han har ombestemt seg om forhold, vi har ikke møttes på ca litt over ei uke. Så jeg tenker jeg kun er tidsfordriv, han får en form for bekreftelser? 

Anonymkode: 2740a...400

Det beste du kan gjøre er å gå i terapi så du slipper å selvsabotere og ødelegge for deg selv videre i livet. 

Anonymkode: 1097a...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det beste du kan gjøre er å gå i terapi så du slipper å selvsabotere og ødelegge for deg selv videre i livet. 

Anonymkode: 1097a...a19

Det trengs nok ikke. Nå ramset ikke jeg opp «problemene» jeg hadde i dette forholdet med denne mannen. Og du hadde nok ikke bedt meg gå i terapi da, jeg skrev en kort oppsummering for svar.

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville sagt at jeg hadde innsett at det å fortsette kontakt nok ikke er riktig likevel, sagt at vi får kutte all kontakt og ønsket ham lykke til videre. Og så lettet ham fra sosiale medier, om dere har hverandre der. Tar han kontakt igjen, ikke svar.

Enkelt og greit.

Anonymkode: e65df...e1c

Jeg sa ifra at jeg ikke ønsket mer kontakt, han respekterte det sa han. Men det varte frem til dagen derpå, for da kom det meldinger og snapper, idag også, jeg svarer ikke. 

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 21.42):

Jeg trenger egentlig litt boost og mot til og komme meg videre, hvis det er noen snille sjeler som har litt tid.

Datet en mann i 8mnd også dumpa han meg. Han hadde en del unnskyldinger for ikke og innlede et forhold, noe jeg ble lei, vi snakket om det, men man kom aldri noen vei. 
Jeg prøvde og avslutte det en gang mellom oss, men han ville prøve mer, jeg sa meg enig, fordi jeg selvfølgelig hadde et håp. 

Det gikk noen få uker også klarte jeg ikke mer, forholdet mellom oss begynte og gjøre med deprimert. Jeg spurte om vi kunne snakke, jeg delte hvordan jeg hadde det og sa at jeg ikke kan ha det slik. Han svarte med og avslutte alt sammen, og det er greit.

Så gikk det noen dager, og savnet blir stort, jeg sendte en melding for og høre hvordan det går, han svarte. Vi tekstet ikke mye, på kvelden ringte han. Samtalen var ok, han snakket en del om at dette er en kjip situasjon, vi avsluttet med og si god natt, og han sa vi prates igjen/senere. Vi snakket ikke noe om oss to, men en selv, hvis det gir mening.

Etter dette har han begynt og ta kontakt, på snap og ringer kanskje en gang om dagen. Innholdet er ikke så interessant, det er snakk om løst og ingenting, hva man har gjort idag, skal imorgen, hvordan går det. 

Jeg er nå redd min melding var som en invitasjon til han. Jeg ønsker jo ikke kontakt videre og det sa jeg, så ja, utrolig teit av meg å ta kontakt! Det beste jeg gjør er vel og si ifra at vi får stoppe og ha kontakt? Jeg tror ikke det er slik at han har ombestemt seg om forhold, vi har ikke møttes på ca litt over ei uke. Så jeg tenker jeg kun er tidsfordriv, han får en form for bekreftelser? 

Anonymkode: 2740a...400

Han vil være singel men ha en dame å ha kontakt med. Vær litt forsiktig så han ikke tror han kan bruke deg intimt sett. En sånn mann som ikke vil satse fortjener ikke å være intim med deg. Da sitter man igjen med en ekkel følelse skal jeg si deg 😰

Anonymkode: 5d73c...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 8.53):

Han vil være singel men ha en dame å ha kontakt med. Vær litt forsiktig så han ikke tror han kan bruke deg intimt sett. En sånn mann som ikke vil satse fortjener ikke å være intim med deg. Da sitter man igjen med en ekkel følelse skal jeg si deg 😰

Anonymkode: 5d73c...efa

Ja er slik jeg har forstått det også. Et av problemene med han var seksuelt, han sliter visst en del der. Det ikke bare dette som ble et problem, men det var mye småtteri som utgjorde en hel del. Fornuften ba meg gå, mens følelsene ville mer. Jeg har nå avsluttet, eller han avsluttet vel faktisk. Han ønsker vennskap, noe jeg ikke ønsker. Han tar kontakt litt her og der, jeg svarer egentlig ikke. Han spurte meg indirekte om sex her om dagen, da svarte jeg og avviste han. Syns det var spesielt og komme med, fordi han tross alt har problemet seksuelt, og jeg er ikke av den typen som har sex uforpliktet, så selvom vi har holdt på så skjer det ikke igjen.

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å svare på meldinger og tlf anrop om du er for konfliktsky og feig til å si klart i fra at du ikke vil ha kontakt lenger. Mange som bruker den metoden i dag, etter hva jeg skjønner. 

Det er ingen vits å ha kontakt med en mann som ikke er rede til å forplikte seg etter så lang tid. Han er bare ute etter litt behagelig selskap og en runde i senga nå og da. Praktisk. Du blir dumpet den dagen han faktisk forelsker seg i en annen, men i mellomtiden er du tidsfordriv. Hardt å høre, men sånn fremstår det hele i innlegget ditt. Man er ikke så tjukk i huet at man ikke VET etter 8 måneder om man er forelsket eller glad nok i en person til å ville ha et ordentlig, fast forhold!

Anonymkode: 1d526...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å svare på meldinger og tlf anrop om du er for konfliktsky og feig til å si klart i fra at du ikke vil ha kontakt lenger. Mange som bruker den metoden i dag, etter hva jeg skjønner. 

Det er ingen vits å ha kontakt med en mann som ikke er rede til å forplikte seg etter så lang tid. Han er bare ute etter litt behagelig selskap og en runde i senga nå og da. Praktisk. Du blir dumpet den dagen han faktisk forelsker seg i en annen, men i mellomtiden er du tidsfordriv. Hardt å høre, men sånn fremstår det hele i innlegget ditt. Man er ikke så tjukk i huet at man ikke VET etter 8 måneder om man er forelsket eller glad nok i en person til å ville ha et ordentlig, fast forhold!

Anonymkode: 1d526...7b2

Jeg svarer ikke på hans meldinger eller anrop, varsling er av. Han tar kontakt annenhver dag. Og jeg er ikke konfliktsky, jeg har vært krystallklar på at vi er ferdig, ikke noe vennskap, ikke noe kontakt. Han sa han respekterte det, da samtalen ble avsluttet sier han at vi prates igjen imorgen, da sier jeg nei det gjør vi ikke, det er ingen hensikt i det, og det forstod han sa han, men han gjør kanskje ikke det.

Ja jeg innså vel egentlig etterhvert at dette kommer det aldri til og bli noe av, denne mannen er så usikker på seg selv og har tydeligvis en del problemer han burde jobbe med. Jeg gikk ikke før fordi jeg hadde et håp, men fornuften min ba meg gå, så jeg hørt på den til slutt. Med tanke på at sex var et problem for oss, syns det det var meget spesielt og spørre om slikt over melding, men han sjekket vel om jeg var tilgjengelig/villig, jeg avviste. Og han var sorry for at han prøvde, liksom.

Jeg har også stått på mitt og vært tydelig på at etter så lang tid ilag, så vet man hva man vil. Så jeg forstod at han aldri hadde til hensikt og satse på oss. Han mener han er utrolig glad i meg og liker meg kjempe godt, jeg tror ikke på det. 

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tar kontakt i et svakt øyeblikk, han følger opp men du ønsker ikke kontakt likevel. Og nå prøver du å vri det til at det er han som pusher på for å ha kontakt. 

Det er intet mindre enn ..... 

Anonymkode: b7b3d...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tar kontakt i et svakt øyeblikk, han følger opp men du ønsker ikke kontakt likevel. Og nå prøver du å vri det til at det er han som pusher på for å ha kontakt. 

Det er intet mindre enn ..... 

Anonymkode: b7b3d...da6

Det gjorde jeg, og jeg beklaget meg til han for det og at det ble feil av meg. Og etter det har jeg ikke tatt noe form for kontakt eller svart.  Alle kan gjøre feil

Anonymkode: 2740a...400

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjorde jeg, og jeg beklaget meg til han for det og at det ble feil av meg. Og etter det har jeg ikke tatt noe form for kontakt eller svart.  Alle kan gjøre feil

Anonymkode: 2740a...400

Da må du slutte, du trenger ikke ha han på gress.

Anonymkode: 6675a...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil nok bli avsluttet om du ikke svarer på hans henvendelser.

Du kan jo spørre han rett ut hva han vil siden han tar kontakt.

Anonymkode: 01a23...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da må du slutte, du trenger ikke ha han på gress.

Anonymkode: 6675a...c7a

Jeg tar ikke kontakt. Jeg har ingen på gress. 
 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette vil nok bli avsluttet om du ikke svarer på hans henvendelser.

Du kan jo spørre han rett ut hva han vil siden han tar kontakt.

Anonymkode: 01a23...861

Jeg svarer som sagt ikke, jeg spurte her om dagen hva han ville med alt dette han sender, da fikk jeg ikke svar. Da hadde han vel tatt kontakt i 5 dager og jeg spurte. 

Anonymkode: 2740a...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du innerst inne at dere skal bli kjærester? At du ved å avvise gjør det for å beskytte deg selv?

Om det er slik synes jeg du takler dette utrolig bra! Jeg hadde en av/på-relasjon til en mann i 2 år og det lille håpet om at vi kunne bli eksklusive kjærester holdt på å ta knekken på meg. Jeg tryglet og levde på smuler. Jeg hadde rett og slett en hekt, og det var så destruktivt. 

Anonymkode: eb3cf...a56

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker du innerst inne at dere skal bli kjærester? At du ved å avvise gjør det for å beskytte deg selv?

Om det er slik synes jeg du takler dette utrolig bra! Jeg hadde en av/på-relasjon til en mann i 2 år og det lille håpet om at vi kunne bli eksklusive kjærester holdt på å ta knekken på meg. Jeg tryglet og levde på smuler. Jeg hadde rett og slett en hekt, og det var så destruktivt. 

Anonymkode: eb3cf...a56

Ja jeg ønsket det innerst inne og han ga veldig mye forhåpninger, samtidig som han sa han ikke var klar for forhold og han ville ha meg, så jeg satt ofte og var mye forvirret. Jeg sa til meg selv at jeg burde høre på ordene han sier om at han ikke ønsker forhold, men jeg ble revet med av handlinger og håpet om noe mer.  Jeg ser jo litt nå i ettertid at han kanskje kan ha manipulert meg en del og plantet en del frø. Jeg sitter igjen med en følelse av om var det ekte fra hans sin side eller var alt bare spill for galleriet. Jeg avviste forespørsel om sex for og beskytte meg selv, jeg svarer han heller ikke for også og beskytte meg selv ved og ikke invitere til samtale som jeg jo gjorde den ene kvelden. 

Han skrev senest igår at han ønsker vennskap med meg og kanskje forhold senere om jeg ikke er opptatt. Jeg leste meldingen og syns den var litt tragisk på en måte, som om han vil gi meg et håp for og ha meg rundt. Jeg svarte ikke på hans melding. 

Jeg er litt glad for at det ble avsluttet så «tidlig», om jeg hadde fulgt håpet og følelsene og enda vært med han, så tenker jeg at det aldri hadde endt godt mellom oss. Og han hadde nok kun hat meg rundt fordi det er beleilig for han. Jeg har vært inne på tanken og slette eller bare blokkere hele fyren, men jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med det. Det henger igjen et håp selvom jeg vet at det aldri vil skje og at det beste for meg er og ikke ha kontakt med han. Det går nok fint for han og ha kontakt og et evt vennskap fordi han mest sannsynlig ikke har sittet med de samme følelsen som meg, og at det er greit for han og ha en rundt seg. 

Jeg føler på en måte at det ikke har gått noe inn på han at vi avsluttet, mer en lettelse for han, slippe styr om forpliktelse. Men gjerne ha vennskap. 

Anonymkode: 2740a...400

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, TS. Det du IKKE skal gå med på er vennskap - det kommer garantert til å skli ut og så er du der igjen med håp og mulig enda mer sårbar for hekt.

Har du lest boken til Sissel Gran - Hekta? Den hjalp meg mye da den verste desperasjonen hadde lagt seg, og har sørget for at jeg etter denne destruktive relasjonen har vært obs på lignende signaler og kommet meg ut før jeg ble for investert. Har kun hatt sunne og bra forhold i etterkant.

Ønsker deg alt godt i denne tiden, for det er vanskelig som du sier, håp er en utrolig sterk mekanisme! Skjønner at du ikke klarer å blokkere, selv om det er best. Men anbefaler deg virkelig å lese den boka ❤️

Anonymkode: eb3cf...a56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...