Gå til innhold

Dere som har som livsstil å spise sunt, hvor ofte skeier dere ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis dere som slanker dere, men dere som spiser over snittet sunt i det daglige og gjerne som trener i tillegg.

Hvor ofte spiser dere søtsaker eller junkfood? Helger, én dag i uken, kun ved spesielle anledninger?

Anonymkode: 0dcff...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdager

Anonymkode: 8c05a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et måltid i uka 

Anonymkode: 74e70...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg føler for det.  Ikke et fast mønster. Men kaller det aldri skeie ut. Det er en del av mitt naturlige kosthold. Om jeg føler for en BigMac på vei til hytta en fredag. Eller en sjokolade en mandag. 

Anonymkode: bec13...cdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å spise fullkorn, frukt, grønnsaker, nøtter osv. til hovedmåltider - altså det som kanskje anses som sunt. Men er undervektig og veldig aktiv, så jeg sper faktisk på med litt kjeks, barer, sjokolade osv. nesten hver dag. Vet jeg egentlig burde finne sunnere alternativer, da men… funker greit for meg :) 

Junk food er jeg ikke så glad i, så det utgår. 

Anonymkode: 9b0b0...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger ut en anledning i uka hvor jeg får spise uten å telle kalorier. Feks en bursdag, cafebesøk med venninner, en middag eller et kakestykke på jobb. Spiser nå aldri godteri alene, for å kunne spare det til en sosial anledning. Om det er flere ting som skjer, så sparer jeg inn kalorier ved å spise litt mindre til frokost og lunsj feks. 

Anonymkode: c20e7...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en dag i uka, men en gang i uka. Noen ganger glemmer jeg det. Forrige helg ble det en is på søndagen. Jeg sliter dog veldig med halsbrann og et mellomgulvsbrokk så mager kost og små måltid = velvære for meg. Slank kropp er mer bieffekt. 

Anonymkode: 87079...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke en dag i uka, men en gang i uka. Noen ganger glemmer jeg det. Forrige helg ble det en is på søndagen. Jeg sliter dog veldig med halsbrann og et mellomgulvsbrokk så mager kost og små måltid = velvære for meg. Slank kropp er mer bieffekt. 

Anonymkode: 87079...b7d

Åh! Jeg har også mellomgulvsbrokk - tar du medisiner for det eller klarer du deg uten?? 

Anonymkode: 41824...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Åh! Jeg har også mellomgulvsbrokk - tar du medisiner for det eller klarer du deg uten?? 

Anonymkode: 41824...834

Somac, og venter på operasjon ❤️

Anonymkode: 87079...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junkfood aldri for jeg liker det ikke. Koser meg litt ekstra i helgene, og i selskaper. 😊 Tenker sjeldent på kalorier, men på hva som er bra for kroppen min. Koser meg masse med god og sunn mat, føler ikke jeg mangler noe.

Anonymkode: 60bf9...38b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mest råvarebasert og hjemmelagd. Savner ikke junkfood, så det spiser jeg aldri. Heller ikke godteri. Men bakst, kake, is eller en god dessert nyter jeg i situasjoner hvor det er naturlig og hvis det faktisk frister. For eks bursdager, dessert etter middager hos andre, is en varm dag, en bolle på kafé med samboer eller lignende. Det kan skje alt fra en gang i uken til en gang hver andre måned😂Livet styrer det!

Jeg føler oppriktig jeg koser meg med hjemmelagd deilig mat. Har jeg lyst på noe søtt etter middagen blir det oftest en frukt, hjemmelagd kakao eller evt hjemmelagd nicecream (Google). 
 

Slik var jeg ikke før!! Da stappet jeg i meg masse godteri hver lørdag bare fordi det var helg og følte meg alltid dritt etterpå. Med tiden har jeg blitt flinkere til å lytte på hva kroppen egentlig vil ha, og blitt mer opptatt av både mental og fysisk helse. Fokuset nå er mat som gir meg glede både før, etter og mens jeg spiser det. Ikke mat som gir magevondt, gjør meg oppblåst eller som jeg ender opp med å overspise på. 

Endret av Fairy95
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Somac, og venter på operasjon ❤️

Anonymkode: 87079...b7d

Åj! Skal du ta den operasjonen som heter nissens-ett eller annet?😅 

Anonymkode: 41824...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke nødvendigvis dere som slanker dere, men dere som spiser over snittet sunt i det daglige og gjerne som trener i tillegg.

Hvor ofte spiser dere søtsaker eller junkfood? Helger, én dag i uken, kun ved spesielle anledninger?

Anonymkode: 0dcff...d87

1 av 16 måltider noen ufornuftig å digg, typ en burger eller et glass vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen regel på det. Noen uker blir det mye, andre ingenting. Som forrige uke, da feiret vi samboeren min på lørdagen med alkohol, kake og tapas - med rester av kake og tapas i går. Denne uken blir det nok litt også grunnet påsken og familiebesøk, så blir det antagelig ingenting igjen uken etter det. 

Jeg synes ikke junk er bedre enn den sunne maten jeg lager til vanlig da, så det gjør det jo enkelt å velge bra mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser veldig sunt og bra. Rene råvarer og masse grønnsaker. Holder en bmi på ca 21. Men er ikke en type hvor dette går av seg selv dessverre. Må jobbe mot cravings og sukkersug daglig. Kan ikke ha det i hus, og må se vekk når jeg går forbi godishylla. Så når jeg først spiser godis er det fordi jeg går på en smell rett og slett. Noen ganger flere ganger i uken. Andre ganger kan det gå noen uker mellom. Junkfood er ikke så viktig for meg, men kunne seriøst spist godteri til alle måltider om jeg visste det var sunt. Er altså en relativt lite impulsiv person med stort kontrollbehov. Jeg føler meg også ubekvem bare jeg går noen få kilo opp. Det er derfor jeg klarer å spise veldig sunt (mesteparten av tiden) og være slank. Føler meg ikke heldig og er småmissunnelig på de som får sprøyter som demper matstøy og sukkersug.

Anonymkode: e5cd9...c8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser gjennomsnittlig sunt. Men spiser god mat. Skeier ut når jeg ønsker det. Kanskje en kebab pr mnd eller en pizza. Jeg tenker ikke over dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri alene, unner meg litt mindre sunn mat hvis jeg blir invitert på restaurant eller lignende med kompiser.

Anonymkode: e9272...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekten sier at jeg er i nedre kant av der jeg vil være. Det kan være ca 1 - 2 ganger i måneden

Anonymkode: 5656e...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser godteri lørd og/eller søndag. Spiser taco, pizza osv i helger. Restaurantbesøk innimellom. Sjeldent junkfood, er ikke så glad i det. Aldri brus. Unngår sukker i hverdagen. Te drikkes uten noe søtt i. Unngår usunt fett.  Spiser grovt knekkebrød til frokost, med sunt pålegg. Spiser hjemmebakte grove rundstykker til lunsj i helgene. Prøver å få i meg gode næringsstoffer og proteiner. Trener mye, ballspill, styrke, crossfit, løping, høyintensiv trening. 

Anonymkode: 7af1a...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alt. Både godteri og junkfood. Bare sjeldent og i små mengder. Spiser egentlig mest den type mat når jeg får det servert, men kan godt kjøpe inn litt sjokolade som jeg har liggende og brekker av noen biter av i ny og ne. 

Men jeg overspiser aldri. Sist gang det skjedde var på ferie til Italia for noen år siden og vi fikk servert 6 retter. Da måtte jeg tilbake på hotellrommet og ligge i fosterstilling og kjempe mot kvalmen mens de andre gikk videre på bar. Det ødela hele kvelden. 

Så jeg er mer som en liten mus som nyter smaken, men ikke trykker i trynet 😄 

Anonymkode: 55eaf...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...