Gå til innhold

Hvordan går man fram for å frasi seg foreldreretten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet? 
Ønsker ikke å være mamma lengre, mye støy og kaos mellom meg og barnefar soden jeg dro fra han da han var utro og bedrev psykisk mishandling. Man får ingen hjelp fra systemet og han har holdt helvette i 4 år sammenhengende, jeg føler meg som et gissel i mitt eget liv og det begynner å gå hardt utover helsa mi.
Har begge barna 50/50, de er 5 og 9 år, de har juridisk fast bosted hos meg. 

Slutter jeg å være mamma, så kan han ikke plage meg eller ødelegge livet mitt mer. Da har han ikke lenger noen ting å kunne bruke mot meg. Barna mine fortjener fred og ro og å slippe å bli fortalt alle slags syke løgner om deres mor som har blitt fabrikert av en gal og bitter mann. De blir så stresset av alt han styrer på med. 

 Har tenkt nøye gjennom dette, vil bare vite hvordan jeg går fram i forhold til å frasi meg foreldreretten for å komme meg bort fra hele dette livet og han. 
 

Anonymkode: 50893...622

Herregud DU høres ut som MEG.

Men ikke gi opp barna. Ta det rettens vei for at DU kan få full omsorg?

Det skal jeg snart. 

Jeg vet hvilket helvete det er. Du orker ikke mer rett og slett. De som ikke forstår har aldri vært der vi er. Jeg forstår.

Anonymkode: 45cea...3a8

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal barna overlates til denne mannen? Høres vanvittig ut. Beklager å måtte si det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker du, ødelegger du barna dine. ;tp tilknyttingen de har til deg. Men for all del, stakkars deg så lenge du får øedelegge barna dine. Burde vel kanskje tatt abort, eller latt vær å sprike med beina. Ingen unskyldning for det du vil nå er god nok. 

Anonymkode: d64d9...d21

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama blir psykisk mishandla, og allikevel  mener enkelte at hu er moralsk overansvarlig og må bli sittende igjen med ansvarsbyrden. Typisk at det alltid er kvinna som må ofres.

Anonymkode: 4f318...5ec

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og der avslørte du deg. Ingen får trygd om man har utdanning innen helse og ikke gidder å jobbe. 

Hele innlegget ditt skurrer og dette her er noe av det teiteste jeg har lest i dag 

Anonymkode: ae08c...ddd

Avslørte meg? Er du politiet liksom? 
Hvor står det skrevet i norsk lov at ikke jeg som helsepersonell kan bli syk nok til å motta trygd på sikt? Jeg er i en krise her og ditt svar er bare unødvendig og nedlatende. 

Anonymkode: 50893...622

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meg en psykisk knekk og mistet jobben. Endte opp med å gå 14 uker uten noen form for inntekt. Kjekt det når en har to barn, huslån og regninger.. livet går videre men du må klare det uten en krone i inntekt. Var helt horriblt. Så var det å melde meg arbeidsledig, dagpenger, sykepenger og så AAP løpet, virkelig ikke noe å ripe hurra for. Jeg er kronisk syk og har hatt flere utmattende diagnoser de siste 25 årene, men det var ingen nåde. Ingen "gav meg trygd". 

Anonymkode: 5f45c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader heller, det er barna dine! Kjemp for dem! 

Anonymkode: d1753...2b5

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du ikke saklige og konstruktive svar du får, ts?

Anonymkode: 73cbe...ddf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer barnet mitt ekstra godt i kveld. Det er ingen og Ingenting i denne verden som ville gjort at jeg hadde gitt slipp. Jeg hadde gitt mitt eget liv for barnet mitt. Kan ikke begripe hvor jævlig du må ha det for å ville gi slipp. Jeg håper virkelig du får hjelp før du tar en endelig beslutning fordi det høres ut som du er langt nede❤️

Anonymkode: 45145...0fb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, skjønner du har det fryktelig ille og er helt fortvilet. Men du kan ikke gi opp dine barn ❤️ Du kan ikka la barna vokse opp hos en slik far.. 

Forsøk heller å anmelde far, kontakte BV, ev flytt med hemmelig adresse el likn. Det er DEG barna trenger, en trygg og god omsorgsperson. Du er tross alt mor til disse barna, ta vare på dem 🙏 Ta kontakt med instanser for å få hjelp.

Anonymkode: 086df...a6a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke saklige og konstruktive svar du får, ts?

Anonymkode: 73cbe...ddf

Kanskje hun er helt knekt?

Tenkt på det??

Anonymkode: 45cea...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, skjønner du har det fryktelig ille og er helt fortvilet. Men du kan ikke gi opp dine barn ❤️ Du kan ikka la barna vokse opp hos en slik far.. 

Forsøk heller å anmelde far, kontakte BV, ev flytt med hemmelig adresse el likn. Det er DEG barna trenger, en trygg og god omsorgsperson. Du er tross alt mor til disse barna, ta vare på dem 🙏 Ta kontakt med instanser for å få hjelp.

Anonymkode: 086df...a6a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man verner barna på bekostning av seg selv, uansett. Man forlater ikke barna sine med en mann som tydelig ikke er ved sine fulle fem for å redde seg selv. Barna vil føle seg for alltid forlatt og sjansen for at du noen gang vil få en relasjon til de er rimelig liten. Barna har ikke bedt om å komme til verden, det var et valg du tok sammen med denne mannen du har tross alt to barn med. Det er til og med et par års aldersforskjell så du visste jo hva slags mann du hadde når du fikk nummer to. Synd at du er i denne situasjonen men du er voksen og har tatt dine valg, barna dine har ikke hatt medbestemmelsesrett her.

13 år til minste barnet er 18, sjansen er stor for at mye vil endre seg med en gang disse barna dine blir tenåringer og forstår med av familiedynamikken. Du må bare holde ut.

Anonymkode: a4219...ba9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun er helt knekt?

Tenkt på det??

Anonymkode: 45cea...3a8

Nå har mine tidligere svar i tråden vist at jeg har forståelse for det.

Men når ts bruker energi på å fronte alle hun mener kritiserer henne - men ikke energi på de som svarer henne med konstruktive løsninger og saklige og gode svar, da bruker hun fokuset og energien sin på det som bryter henne ned fremfor det motsatte.

Det kan selvfølgelig være pga. depresjon, men vil hun skape en endring, så er det eneste rette å kontakte de som kan hjelpe henne og støtte henne og ta tak i det. Ved å legge fokuset og kreftene sine i det negative tappes hun bare mer for krefter.

Jeg repeterer fra tidligere:

Ts, kontakt:

1. Krisesenteret https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

2. La advokat, barnevern og legen din lese denne: https://psykologtidsskriftet.no/intervju/2009/09/manipulasjon-er-eit-samfunnsproblem

Ved å gjøre dette er det stor sjanse for at Ts får hjelp til å komme seg unna denne faren med barna, starte et beskyttet liv hvor de er trygge og kan bygge seg opp igjen på nytt. Men det er Ts som må ta kontakt med Krisesenteret først for å få hjelp videre.

Anonymkode: 73cbe...ddf

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ts. Jeg får så fryktelig vondt av deg. Jeg forstår deg så innmari godt. 

Vis du vil, så er jeg tilgjengelig på pm❤️

Det du kjenner på er helt normalt etter det du har opplevd. Du er en god mor, lover deg❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje hun er helt knekt?

Tenkt på det??

Anonymkode: 45cea...3a8

Kanskje det er et troll. Tenkt på det? Det er for mye usannsynligheter her...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har tenkt på dette også. 
Er høyt utdannet innen helse, er veldig glad i jobben min og kommer til å si opp jobben og leve på trygd eller lignende i den mye byen jeg flytter til. 
Tenker å bytte alt fra navn, personnr til karriere på sikt. Alt for å ende denne gisselsituasjonen. 
 

TS

Anonymkode: 50893...622

Om du sier opp jobben for å slippe å betale bidrag til han, så må du tro om igjen. Da regner nav bare ut bidrag utifra hva du ville ha tjent i full stilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du klare å dokumentere ting? Ta opp samtaler med han både på telefon og face to face? Det er lov å gjøre så lenge du deltar i samtalen og kan brukes som bevis. 

Anonymkode: 108f9...f4b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (3 timer siden):

Skal barna overlates til denne mannen? Høres vanvittig ut. Beklager å måtte si det. 

Enig. Hvordan skal barna få det bedre av å overlates til en voldelig mann?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...