Gå til innhold

Venner spør om mannen kan bli med på fest.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du er veldig agressiv som skriver så lang avhandling til mannens kompis.

Hva med: Jeg har en avtale, og mannen min skal være hjemme med våre syke barn. Han har barnefri i kveld, i morgen er det min tur.

Anonymkode: ce7a2...b89

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde svart:

Få lov av meg? Det er ikke jeg som bestemmer om han får lov. Vi har blitt enige at det er han som må være hjemme i dag, da jeg skal ut. 

Det er ikke alene min avgjørelse. Dere må ta sånne ting opp med mannen min, og ikke legge skylden/ansvaret på meg.

Endret av exictence
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

😂😂🤣 Du aner ikke hvor latterlig feil det er, men om jeg sier hvorfor, finner du ut hvem han og jeg er etter et google-søk. 🙃

Pappa er en meget oppegående og klok mann, og er verdenskjent for det, og jeg har aldri hørt noen andre enn eksen hans (som har levd i sølibat og stalket han i 40 år etter et 2 mnd-forhold, men påstår hun er ferdig med ham 🫠) si noe annet. 

Jaja, kloke og oppegående folk kommer også med dumme uttalelser i blant. Uttalelsen hans er i hvert fall tullete og dømmende - enkel. 

Anonymkode: d1210...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du er veldig agressiv som skriver så lang avhandling til mannens kompis.

Hva med: Jeg har en avtale, og mannen min skal være hjemme med våre syke barn. Han har barnefri i kveld, i morgen er det min tur.

Anonymkode: ce7a2...b89

Fordi jeg syntes det var rart å spørre meg om dette i utgangspunktet. Så tenkte å svare med samme mynt. Jeg mente ikke å være spesielt aggressiv.

Anonymkode: 52704...d6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå håper jeg at vennene ikke er på kvinneguiden for dette blir sikkert gjenkjennbart. 
 I alle fall fikk jeg en melding på fredag om ikke mannen kunne vær så snill få være med på festen nå på lørdag, mente at mannen fortjente litt barnefri så kom det til å bli hyggelig når han kom hjem! Jeg tok meldinga som at den var skrevet med litt glimt i øyet. Samtidig var det en dårlig dag å argumentere for at han skal få barnefri på med småsyk sutrete 3 åring og 6 mnd gammel baby som aldri har sovet mer enn 30 min utenom inntil meg og som også er litt syk. 
 

Uansett svarte jeg dette:

«Jeg har to syke barn i dag. Den ene er rasende  fordi bananen er gul og ikke rosa, den andre er overtrøtt og vil ikke sove.  Han sover bare om han får sove på meg. Jeg har vært et par turer butikken og en eneste kjøretur på 40 min uten barn siden minste ble født. Så det er klart mannen burde få fri fra galskapen.😌Han som kan reise på jobb og kose seg borte fra galskapen i  mange timer pr dag. Og ikke minst sove uten å våkne i gulp og melkesøl for å gi mat x anntall ganger om natta. 🤪 

Illustrasjon galskap: film av to gråtende snørrete barn! 

Sinne, frustrasjon og bitterhet lagt til side så har jeg ikke hørt om noen fest på lørdag. Mannen er på fest i kveld og i morgen skal jeg ut på noe for første gang for meg selv på et halvt år så om han skal noe inkluderer det to små barn ☺️» 

Fikk tilbake : Javel da så! Hørt om barnevakt? 
Jeg skrev javisst , *navnet på min mann* 

og så ble han spydig og skrev noe om at min mann er en jævla tøffel blitt! 

Mannen min sier at han gikk over streken og at han selv ikke har brukt meg som unnskyldning en gang , men nekter å si fra til kompisen at det ikke er grei oppførsel. Er det jeg som er streng her, det var da ikke noe spesiell anledning en gang? 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Synes det var tåpelig å sende melding til deg. Som om man trenger å sende melding til kjæresten for å få tillatelse Han virker som en tosk. Samtidig synes jeg også at du svarte tåpelig og langt tilbake. 

På det at du skrev javisst også navnet på mannen din synes jeg bare det er dumt. Mannen din er ikke barnevakt for sitt eget barn. 

Ville bare skrevet at mannen har planer uten barn fredag, jeg har lørdagen. Resten får du ta med han. 

Du virker egentlig bare sur med svaret ditt virker ikke som om det var mye humor i det. 

Anonymkode: 1e164...78a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du er veldig agressiv som skriver så lang avhandling til mannens kompis.

Hva med: Jeg har en avtale, og mannen min skal være hjemme med våre syke barn. Han har barnefri i kveld, i morgen er det min tur.

Anonymkode: ce7a2...b89

Tror det er fordi kompisen har en frekk holdning om at vennen hans er så dypt fanget av familien sin, og ikke forstår at hun også er fanget i slitet familielivet innebærer. Han trengte en realitetsorientering, men han forsto det ikke, ikke overraskende da han virker som en slyngel.

Anonymkode: 335af...83c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaja, kloke og oppegående folk kommer også med dumme uttalelser i blant. Uttalelsen hans er i hvert fall tullete og dømmende - enkel. 

Anonymkode: d1210...ab7

Jeg synes ikke det, og har til gode å se et eksempel hvor det ikke stemmer i det hele tatt. En annen kjent variant av uttrykket er "du er gjennomsnittet av de 5 personene du tilbringer mest tid med". 

Det har hendt at jeg har stusset over "hvorfor er hun venn med så negative mennesker, hun virker jo så positiv", men så plutselig viser hun en annen side og jeg tenker "ahh, derfor". 

De beste menneskene jeg har møtt, har fantastiske mennesker rundt seg. De verste jeg har møtt, har dårlige folk rundt seg. 

Det er også helt logisk. Man velger gjerne venner man relaterer til, i tillegg til at man påvirkes av de man tilbringer tid med. Så har man selvsagt som regel en litt blandet krets. Jeg har ikke like mye til felles med alle mine venner, men de alle har noen ting til felles, og ser man på dem alle sammen, så kan man få et ganske greit inntrykk av hvem jeg er. Det samme med mannen min. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt være å svare på en sånn melding

Anonymkode: 8ef3a...7ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke det, og har til gode å se et eksempel hvor det ikke stemmer i det hele tatt. En annen kjent variant av uttrykket er "du er gjennomsnittet av de 5 personene du tilbringer mest tid med". 

Det har hendt at jeg har stusset over "hvorfor er hun venn med så negative mennesker, hun virker jo så positiv", men så plutselig viser hun en annen side og jeg tenker "ahh, derfor". 

De beste menneskene jeg har møtt, har fantastiske mennesker rundt seg. De verste jeg har møtt, har dårlige folk rundt seg. 

Det er også helt logisk. Man velger gjerne venner man relaterer til, i tillegg til at man påvirkes av de man tilbringer tid med. Så har man selvsagt som regel en litt blandet krets. Jeg har ikke like mye til felles med alle mine venner, men de alle har noen ting til felles, og ser man på dem alle sammen, så kan man få et ganske greit inntrykk av hvem jeg er. Det samme med mannen min. 

Ok. 

Anonymkode: d1210...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart:

Beklager, men jeg har allerede lagt planer for lørdag. 

Anonymkode: 4119f...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den kompisen ikke har barn... Eller dame.. savnet etter spontan guttemorro, når andre finner seg familie. Hadde svart med en gif hvor en frue i lakk pisket en mann.💃 Eller rettere sagt, mannen hadde sendt det.  Hadde ledd meg i hjel om jeg hadde fått en sånn mld, da jeg vet hvor jeg har mannen og noen er bare sjalu. Planer er lagt og drit i hva andre sier. Mannen din får nok nok pepper fra kompisen når de er sammen, så han får vel svare for seg der.

Anonymkode: b607e...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 17.23):

Høres ut som mannen ikke har dukket opp på noe med kompisene på en stund siden de ba DEG pent på sms. 

De fikk en dramtaisk novelle i retur, og når du kaller mannen din "barnevakt" så la du egentlig opp til smash.

Du tenker at du har humor mens kompisen bare er spydig. Godt mulig kompisen tenker akkurat motsatt, og at det ikke var meningen at du skulle tatt "tøffel" så seriøst.

Anonymkode: a52fd...ccd

Enig. Kanskje litt merkelig forsøk på humor begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart mange parforhold ikke varer idag, når dette rer ting å lage problemer av 🙄 Men dere om det. 
 

 

Anonymkode: 2c8af...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret til denne vennen var ikke bare at mannen er en tøffel. Han ble også spydig og gikk til angrep på meg og skrev noe om at han skjønte ikke at mannen min gidder feite kjerringer med hengepupper og vid høne styre livet hans. 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svaret til denne vennen var ikke bare at mannen er en tøffel. Han ble også spydig og gikk til angrep på meg og skrev noe om at han skjønte ikke at mannen min gidder feite kjerringer med hengepupper og vid høne styre livet hans. 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Mulig min humor er merkelig , men da vet jeg ikke hva humoren hans er? 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du var morsom, jeg! 🤷‍♀️ ikke sur eller vanskelig som noen antyder

Anonymkode: ca91b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/24/2024 at 4:02 PM, AnonymBruker said:

Nå håper jeg at vennene ikke er på kvinneguiden for dette blir sikkert gjenkjennbart. 
 I alle fall fikk jeg en melding på fredag om ikke mannen kunne vær så snill få være med på festen nå på lørdag, mente at mannen fortjente litt barnefri så kom det til å bli hyggelig når han kom hjem!


Anonymkode: 52704...d6a

"Hehe, dette må du spørre ham om", ville jeg svart. Kameraten har nok allerede prøvd seg på mannen og fått nei, og trodd det skyldtes forbud fra kona. Men det svaret du sendte bekrefter jo på en måte det, uansett om dere var enige dere imellom. 

Anonymkode: 3c24e...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2024 at 4:02 PM, AnonymBruker said:

Mannen min sier at han gikk over streken og at han selv ikke har brukt meg som unnskyldning en gang , men nekter å si fra til kompisen at det ikke er grei oppførsel. Er det jeg som er streng her, det var da ikke noe spesiell anledning en gang? 
 

Anonymkode: 52704...d6a

 

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Svaret til denne vennen var ikke bare at mannen er en tøffel. Han ble også spydig og gikk til angrep på meg og skrev noe om at han skjønte ikke at mannen min gidder feite kjerringer med hengepupper og vid høne styre livet hans. 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Leste ikke det siste før jeg svarte. Og dette syntes mannen din også var greit? Du tenkte ikke på å ta med dette i HI? Bikker mot at du er den forsmådde kompisen i denne historien, altså. 

Anonymkode: 3c24e...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 16.02):

Nå håper jeg at vennene ikke er på kvinneguiden for dette blir sikkert gjenkjennbart. 
 I alle fall fikk jeg en melding på fredag om ikke mannen kunne vær så snill få være med på festen nå på lørdag, mente at mannen fortjente litt barnefri så kom det til å bli hyggelig når han kom hjem! Jeg tok meldinga som at den var skrevet med litt glimt i øyet. Samtidig var det en dårlig dag å argumentere for at han skal få barnefri på med småsyk sutrete 3 åring og 6 mnd gammel baby som aldri har sovet mer enn 30 min utenom inntil meg og som også er litt syk. 
 

Uansett svarte jeg dette:

«Jeg har to syke barn i dag. Den ene er rasende  fordi bananen er gul og ikke rosa, den andre er overtrøtt og vil ikke sove.  Han sover bare om han får sove på meg. Jeg har vært et par turer butikken og en eneste kjøretur på 40 min uten barn siden minste ble født. Så det er klart mannen burde få fri fra galskapen.😌Han som kan reise på jobb og kose seg borte fra galskapen i  mange timer pr dag. Og ikke minst sove uten å våkne i gulp og melkesøl for å gi mat x anntall ganger om natta. 🤪 

Illustrasjon galskap: film av to gråtende snørrete barn! 

Sinne, frustrasjon og bitterhet lagt til side så har jeg ikke hørt om noen fest på lørdag. Mannen er på fest i kveld og i morgen skal jeg ut på noe for første gang for meg selv på et halvt år så om han skal noe inkluderer det to små barn ☺️» 

Fikk tilbake : Javel da så! Hørt om barnevakt? 
Jeg skrev javisst , *navnet på min mann* 

og så ble han spydig og skrev noe om at min mann er en jævla tøffel blitt! 

Mannen min sier at han gikk over streken og at han selv ikke har brukt meg som unnskyldning en gang , men nekter å si fra til kompisen at det ikke er grei oppførsel. Er det jeg som er streng her, det var da ikke noe spesiell anledning en gang? 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Ts ,du skulle svart med en ting

🖕🎅

Anonymkode: 2d844...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

 

Leste ikke det siste før jeg svarte. Og dette syntes mannen din også var greit? Du tenkte ikke på å ta med dette i HI? Bikker mot at du er den forsmådde kompisen i denne historien, altså. 

Anonymkode: 3c24e...b5e

Jeg skrev vel at han ble spydig og at han skrev at mannen min var en tøffel. Ser nå at det kanskje var en underdrivelse, men tenkte innlegget mitt allerede var langt nok som det var. 
Jeg skjønner at en må ta ting med en klype salt og tenke seg om på et anonymt forum , men jeg er dama i dette tilfellet.  Klarer ikke å se at jeg skulle vært kompisen på noen måte uansett hvilket perspektiv jeg leser mine egne innlegg fra. 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...