Gå til innhold

Venner spør om mannen kan bli med på fest.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå håper jeg at vennene ikke er på kvinneguiden for dette blir sikkert gjenkjennbart. 
 I alle fall fikk jeg en melding på fredag om ikke mannen kunne vær så snill få være med på festen nå på lørdag, mente at mannen fortjente litt barnefri så kom det til å bli hyggelig når han kom hjem! Jeg tok meldinga som at den var skrevet med litt glimt i øyet. Samtidig var det en dårlig dag å argumentere for at han skal få barnefri på med småsyk sutrete 3 åring og 6 mnd gammel baby som aldri har sovet mer enn 30 min utenom inntil meg og som også er litt syk. 
 

Uansett svarte jeg dette:

«Jeg har to syke barn i dag. Den ene er rasende  fordi bananen er gul og ikke rosa, den andre er overtrøtt og vil ikke sove.  Han sover bare om han får sove på meg. Jeg har vært et par turer butikken og en eneste kjøretur på 40 min uten barn siden minste ble født. Så det er klart mannen burde få fri fra galskapen.😌Han som kan reise på jobb og kose seg borte fra galskapen i  mange timer pr dag. Og ikke minst sove uten å våkne i gulp og melkesøl for å gi mat x anntall ganger om natta. 🤪 

Illustrasjon galskap: film av to gråtende snørrete barn! 

Sinne, frustrasjon og bitterhet lagt til side så har jeg ikke hørt om noen fest på lørdag. Mannen er på fest i kveld og i morgen skal jeg ut på noe for første gang for meg selv på et halvt år så om han skal noe inkluderer det to små barn ☺️» 

Fikk tilbake : Javel da så! Hørt om barnevakt? 
Jeg skrev javisst , *navnet på min mann* 

og så ble han spydig og skrev noe om at min mann er en jævla tøffel blitt! 

Mannen min sier at han gikk over streken og at han selv ikke har brukt meg som unnskyldning en gang , men nekter å si fra til kompisen at det ikke er grei oppførsel. Er det jeg som er streng her, det var da ikke noe spesiell anledning en gang? 
 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Uflaks at det var akkurat når du hadde sykt barn meldingen kom. Men ver da litt rause med hverandre? Og då ta diskusjonen mellom dere og ikke med venner? 

Anonymkode: 0d975...654

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså. Uflaks at det var akkurat når du hadde sykt barn meldingen kom. Men ver da litt rause med hverandre? Og då ta diskusjonen mellom dere og ikke med venner? 

Anonymkode: 0d975...654

Vi hadde jo allerede tatt diskusjonen han skulle på fest fredag jeg skulle på noe uten barn på lørdag. 

Anonymkode: 52704...d6a

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Hadde mannen min vært denne kompisen hadde han sendt en morsom gif tilbake og sagt at han og mannen din tar barna i kveld.

Anonymkode: f430b...913

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare sendt en 😂 og ikke noe mer på første melding jeg. Å utbrodere noe som helst er ikke min gate. Ikke min fest og ikke mine venner, ergo, min manns "problem". Han får svare for seg selv. 

 

Anonymkode: ba139...142

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner deg godt jeg. Hadde mannen min vært denne kompisen hadde han sendt en morsom gif tilbake og sagt at han og mannen din tar barna i kveld.

Anonymkode: f430b...913

Var slik jeg ville forventet at han svarte ja. Eller i alle fall noe morsomt om det å ha barn tilbake. Og trodde at det var tydelig at meldinga mi var litt humoristisk ment! 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde bare sendt en 😂 og ikke noe mer på første melding jeg. Å utbrodere noe som helst er ikke min gate. Ikke min fest og ikke mine venner, ergo, min manns "problem". Han får svare for seg selv. 

 

Anonymkode: ba139...142

Normalt sett ville jeg svart at han fikk ta kontakt med mannen min. 

Anonymkode: 52704...d6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ville kuttet ut kompisen på flekken. 

Jeg skjønner godt at du reagerer. Det er definitivt et rødt flagg at mannen din ikke vil si ifra til idioten engang. 

Pappa sier alltid "vis meg dine venner, og jeg skal si deg hvem du er" ...

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri svart på. Jeg hadde gått direkte til mannen min og bedt han ordne opp. Respektløst av kompisene hans å sende sms til meg. Mannen din eller kompisen hans er illojal. 

Anonymkode: d1210...ab7

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Mannen min ville kuttet ut kompisen på flekken. 

Jeg skjønner godt at du reagerer. Det er definitivt et rødt flagg at mannen din ikke vil si ifra til idioten engang. 

Pappa sier alltid "vis meg dine venner, og jeg skal si deg hvem du er" ...

Faren din er i så fall meget enkel...

Anonymkode: d1210...ab7

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg du var vel nærtagende. Du lot det gå utover en uskyldig kompis at familien hadde en dårlig dag. Om det var avtalt at du skulle ut, så hadde jeg bare svart det og at mannen selvsagt kunne dra ut en annen gang. 

Anonymkode: 0f9d0...af9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kompisen var ufin, men du var også passiv-aggressiv og skrev altfor unødvendig langt til han. Han er selvsagt en taper idiot som mener mannen må få lov til å dra på fest to dager på rad i stedet for at dere drar én dag hver, men du trengte ikke svare noe annet enn veldig kort.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var slik jeg ville forventet at han svarte ja. Eller i alle fall noe morsomt om det å ha barn tilbake. Og trodde at det var tydelig at meldinga mi var litt humoristisk ment! 

Anonymkode: 52704...d6a

Den fremstår ganske passiv-aggressiv forkledd som humor, og altså dårlig forkledd. Når han først syns du er lite raus, så satte nok denne meldingen deg i et dårligere lys hos han enn det en kort og konkret forklaring ville gjort. Nå tror han nok du er en vrang og slitsom kjerring. Jeg sier ikke at du er det altså, men syns som sagt du dreit litt på draget med svaret ditt.

Anonymkode: 987ba...05d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns kompisen var ufin, men du var også passiv-aggressiv og skrev altfor unødvendig langt til han. Han er selvsagt en taper idiot som mener mannen må få lov til å dra på fest to dager på rad i stedet for at dere drar én dag hver, men du trengte ikke svare noe annet enn veldig kort.

Den fremstår ganske passiv-aggressiv forkledd som humor, og altså dårlig forkledd. Når han først syns du er lite raus, så satte nok denne meldingen deg i et dårligere lys hos han enn det en kort og konkret forklaring ville gjort. Nå tror han nok du er en vrang og slitsom kjerring. Jeg sier ikke at du er det altså, men syns som sagt du dreit litt på draget med svaret ditt.

Anonymkode: 987ba...05d

Ja den var jo litt passiv aggressiv , men siden jeg skrev at mannen var ute på noe den dagen så trodde jeg det var tydelig at det ikke lå noe veldig seriøst bak det. Mer som humor liksom 😓

Anonymkode: 52704...d6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faren din er i så fall meget enkel...

Anonymkode: d1210...ab7

😂😂🤣 Du aner ikke hvor latterlig feil det er, men om jeg sier hvorfor, finner du ut hvem han og jeg er etter et google-søk. 🙃

Pappa er en meget oppegående og klok mann, og er verdenskjent for det, og jeg har aldri hørt noen andre enn eksen hans (som har levd i sølibat og stalket han i 40 år etter et 2 mnd-forhold, men påstår hun er ferdig med ham 🫠) si noe annet. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde jo allerede tatt diskusjonen han skulle på fest fredag jeg skulle på noe uten barn på lørdag. 

Anonymkode: 52704...d6a

Det du sier er altså at mannen din skal på fest fredag, og du skal bort på lørdag, og nå vil kompisen hans at du skal avlyse dine planer lørdag, så mannen din skal få dra på fest både fredag og lørdag?

:hihi:

Jeg hadde svart enkelt og greit "han har allerde barnefri fredag ,og vi hsr laget avtale for lørdag ". Det er helt unødvendig å legge ut en lang avhandling om hvordan barna sover.. 

Anonymkode: 20ad7...374

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er meget merkelig at kompisen sender sms til deg. Er de meget unge, han og mannen din ? Har aldri hørt på maken. Det er jo slike ting par avtaler seg imellom. Skal kompiser begynne å blande seg i tillegg om hvilke løsninger dere har i forholdet? Hadde bare svart at den diskusjonen tar jeg med min ektemann og ikke deg. Det er frekt og uforstanding og blande seg inn i ekteskapene til folk. Eventuelt kunne jeg svart på den sms om , barnevakt ? Svar:  Ja du må bare sitte barnevakt , selv om det hadde vært å synke på samme nivå. Lureste er vel å ikke legge opp til noen som helst diskusjon. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der er noe slikt min fetter kunne funnet på å gjøre. Han er nå skilt, og hans fremdeles gifte kamerater fra de var unge har kuttet ham ut. De brukte heller ikke kona som unnskyldning, men min fetter gikk alltid ut fra at deres voksne valg var styrt av kona, og kalte dem tøffel dersom han ikke fikk viljen sin. 

Nå er han som nevnt skilt selv, og hans tidligere kompiser anser ham som en mannsdumling. De er blitt voksen  mens han henger igjen i noe tenåringstrass. Hans tidligere kompiser har forøvrig også guttekvelder og gutteturer, men ham inviterer de ikke med. 

Anonymkode: c18c8...c7f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noe i det du skriver som rettferdiggjør at kompissen ble spydig mot deg. 

Anonymkode: 395ec...f29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det du sier er altså at mannen din skal på fest fredag, og du skal bort på lørdag, og nå vil kompisen hans at du skal avlyse dine planer lørdag, så mannen din skal få dra på fest både fredag og lørdag?

:hihi:

Jeg hadde svart enkelt og greit "han har allerde barnefri fredag ,og vi hsr laget avtale for lørdag ". Det er helt unødvendig å legge ut en lang avhandling om hvordan barna sover.. 

Anonymkode: 20ad7...374

Ja, dette stemmer. 

Anonymkode: 52704...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mannen ikke har dukket opp på noe med kompisene på en stund siden de ba DEG pent på sms. 

De fikk en dramtaisk novelle i retur, og når du kaller mannen din "barnevakt" så la du egentlig opp til smash.

Du tenker at du har humor mens kompisen bare er spydig. Godt mulig kompisen tenker akkurat motsatt, og at det ikke var meningen at du skulle tatt "tøffel" så seriøst.

Anonymkode: a52fd...ccd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...