Gå til innhold

Ekstremt tynt og pistrete hår som ikke gror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du vegetarianer? 

Anonymkode: ab667...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er du vegetarianer? 

Anonymkode: ab667...925

Nei

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Klipp dem av, prøv noen av tipsene og prøv å la det vokse? Nå er det jo litt som hentesveis på gubber. Kort frisyre vil nok se bedre ut enn fjoner i strikk. 

Anonymkode: e7bc1...aba

Fjonene får jeg til å se ok ut i en liten dott. Håret på toppen og ellers er greit. 

Kort hår blir det neppe her. 

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må styrke håret innvendig også. Vitaminer er lurt. Lell om dine verdier ser bra ut. Har litt med det jeg å. Når jeg hadde lavt stoffskifte. Og en god sjampo, god olje for hodebunnen. Og en god balsam, kur for håret. Jeg har ikke så tynt hår som deg. Men er mye bedre. Og blir langt igjen. Ikke mye korte hår lenger. Dem har vokse ut. Og kostholdet. Finn ut hva som er bra for stoffskifte. Det hjelper det å. Noen mat jobber imot.  

Anonymkode: 9c4e6...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om håravfallet kommer fra hodebunnen eller av at håret brekker?

Det kan uansett være en fordel å pleie begge for sunt hår.

 

Hodebunn:

Bruker du en rensende shampoo? Det bør du gjøre minst en gang i uka for å fjerne build up - det gjør det vanskelig for nytt hår å vokse.

Kan anbefale Ouai Detox shampoo.

Også må du sørge for god blodsirkulasjon i hodebunnen, sånn at hårsekkene får næringsstoffene de trenger. Dette oppnår du med daglig hodebunnsmassasje :)

Se også gjerne etter serum for hodebunnen som enten stimulerer hårvekst, eller balanserer hodebunnen.

 

Hår som brekker:

Har du tørt eller skadet/porøst hår, mister du sikkert en del hår ved at det brekker av.

Bruk alltid en pre-poo i hårlengdene før dusj, sånn at det ikke blir like skadet av kjemikaliene i sjamponeringen. Se f.eks. til OGX kokosolje. Ha den i tørt hår en times tid før du vasker håret.

Bruk silkeputetrekk og/eller en hårturban i silke om natten for å beskytte håret mot skader.

Unngå uttørkende stylingprodukter med alkohol i, som f. eks. hårspray.

Pass også på å ikke bruke hårstrikk som skader håret. Bruk scrunchies, og helst i silke. Evt. hårklype, men jeg vet at det ikke alltid fungerer like bra når man har tynt og lite hår :P

——

Ellers, husk å få i deg nok proteiner, sunne karbohydrater, omega 3-fettsyrer og sørg for hormonbalanse i kroppen.

Hvis dette ikke er på plass, prioriterer kroppen din å gi næring til de viktigste organene og funksjonene i kroppen, mens ting som bla. hårvekst blir nedprioritert.
 

Anbefaler forresten Abbey Young på Youtube, IG og TikTok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…Glemte å anbefale deg bond repair-kur, som K18 og Living Proof!

Redken har også en god linje for bond repair-pleie i dusjen (den lysegrå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd og tips alle sammen 🌸❤️

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recrea forte, eneste som faktisk funker. Altså minoxidil. Etter 4 mnd bruk har jeg mange nye småhar på toppen. 

Anonymkode: 79c4d...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår er gener. Er du frisk så skal du ikke kaste bort tiden på disse forslagene som har kommet. Skal du ha tykkere hår så må du vurdere medisinske produkter som faktisk kan fungere. 

Det ser ut som håret til moren min på 55, og med tanke på huden på halsen din så er du også middelaldrende. Hormoner gjør at kvinner også får tynt hår når de blir eldre, bare i litt mindre grad enn menn. Er du heldig å ha tjukt hår i utgangspunktet er det mindre merkbart, men har man allerede tynt hår så vil det bli tynnere når man blir eldre. 

Jeg har de samme genene og det samme tynne håret og har begynt å bruke Recrea Forte. Ser litt endring om jeg legger godviljen til. 

Anonymkode: 409c6...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 13.28):

Er det noen som vet om noe som faktisk funker? 

Fikk lavt stoffskifte for noen år siden, og siden da har håret stoppet å gro. 

Jeg har aldri hatt stort, tjukt hår - men jeg kunne i det minste krølle det slik at det så ganske så flott ut. Langt var det også. 

Skulle ønske jeg hadde noe som ikke var så i gråsonen. Alopecia eller liknende hadde vært bedre, for da hadde jeg i det minste fått hjelp eller tilskudd til hårerstatning. Nå er det bare sånn "nææææ" på legekontoret. 

Er lei av å lage en "t20240324_130746.thumb.jpg.4c5caa89eb8733453121750d02c1d8aa.jpgott" på toppen. Kan ikke ha håret løst. Det ser dere jo selv med blotte øyet. 

Hadde blitt ekstremt takknemlig om noen har råd og tips. 

Hilsen fortvilet. 

Anonymkode: 99637...9df

Jeg ville ha klippet håret kort. Når du har så tynt hår, ser det enda tynnere og mer pistrete ut, når du har langt hår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme hår og begynte på «curly girl» metoden. Det ble løsningen. Håret ble gradvis bedre. Har tidvis problemer med stoffskiftet. 
IMG_8602.thumb.jpeg.122afa018b1b0241461725dd4d178b75.jpegIMG_9345.thumb.jpeg.f7ffc25abfdb36b60b5931dd62704c2c.jpeg

Anonymkode: 507ae...d91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde samme hår og begynte på «curly girl» metoden. Det ble løsningen. Håret ble gradvis bedre. Har tidvis problemer med stoffskiftet. 
IMG_8602.thumb.jpeg.122afa018b1b0241461725dd4d178b75.jpegIMG_9345.thumb.jpeg.f7ffc25abfdb36b60b5931dd62704c2c.jpeg

Anonymkode: 507ae...d91

Wow. For en forskjell! Hva er "curly girl" metoden? 😊

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 timer siden):

Jeg ville ha klippet håret kort. Når du har så tynt hår, ser det enda tynnere og mer pistrete ut, når du har langt hår.

Jeg går jo aldri med håret løst - derav er det ingen som egentlig ser hvor tynt og pistrete det er. Det er kun dere som fikk se dette fantastiske bildet. Kommer greit ut av det med "dotten". 

Har hatt kort hår før. Det så greit ut, men det er mye jobb med kort hår. 

Anonymkode: 99637...9df

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne frisøren har mange gode videoer på YT om dette med hårvekst, hårpleie etc  mange gode tips og fakta (ikke minst) ang dette med hårvekst, syklus på hår, hvorfor det brekker av osv) Og absolutt INGEN reklame for humbugprodukter  -han snakker om kunnskap og hvordan håret bør tas vare på

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hormonene dine, TS? Hårprodukter vil ikke hjelpe med annet enn å tømme lommeboken din dersom årsaken er innvendig. Hadde kontaktet Balderklinikken, de er mye bedre på å behandle stoffskifte enn fastlegen.

Anonymkode: 5b3e0...c62

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg går jo aldri med håret løst - derav er det ingen som egentlig ser hvor tynt og pistrete det er. Det er kun dere som fikk se dette fantastiske bildet. Kommer greit ut av det med "dotten". 

Har hatt kort hår før. Det så greit ut, men det er mye jobb med kort hår. 

Anonymkode: 99637...9df

Hårstrikker sliter på håret, også de som skal være snille.

Anonymkode: c5181...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 8.36):

Wow. For en forskjell! Hva er "curly girl" metoden? 😊

Anonymkode: 99637...9df

Det er kort fortalt å vaske håret med såpefrie sjampoer/vaskebalsam og droppe silikon. Ligger mye info på YT. Håret mitt ble friskt og blankt og jeg fikk endelig orden på tørre tupper som knakk og frizz ble til krøller og fall. Håret er nå sunt og hodebunnen frisk. 

Anonymkode: 507ae...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt tåler ikke vanlige sjampoer. Tror det er såpestoffene (SLS?) som tar knekken på både håret og hodebunnen, det blir tynt, pistrete og hodebunnen klør. Jeg begynte å bruke naturlig sjampo fra Vossabia for ett år siden, som er uten disse stoffene. Jeg går aldri tilbake. Jeg har aldri hatt så fint hår før, det er mye tykkere enn før, og hodebunnen har sluttet å klø. Balsam trenger jeg heller ikke lenger. Og jeg kan gå lengre mellom hver hårvask, noe som jo igjen gir mindre slitasje.

Anonymkode: 2f3e3...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har sjekket for vitaminmangel og alt er ok så tror jeg dessverre det ikke er så mye man kan gjøre. Snakk med en hudlege. 

Sannheten er vel at hår består mer av gener enn man tror. Du finner garantert kvinner som har diverse vitaminmangler som likevel har tykt og langt hår. Det er ikke slik at jo mer pistrete og tynt hår man har, jo mer mangler har man. Når jeg var på mitt sunneste her i livet hva angår kosthold, psyke og diverse, så var håret mitt fortsatt fint/tynt, men litt bedre kvalitet enn nå i dag. Jeg har psykiske vansker (depresjon) og vitaminmangler (B-vitamin, eneste jeg ikke mangler er B12), og håret mitt har det ikke bra, men jeg vet at det ikke er årsaken til at det er tynt. Det har alltid vært tynt. Mister også mye hår relatert til PCOS, lite hjelp å få.

Føler med deg. Jeg vil anbefale en bedre klipp. Hva med litt kortere? Håret mitt ser ekstra pistrete og fælt ut om det går nedenfor skuldrene. Klipper jeg det rett over skuldrene ser det ok ut. 

Anonymkode: a0fe8...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv hair extensions.

Anonymkode: c0977...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...