Gå til innhold

Ekstremt tynt og pistrete hår som ikke gror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noe som faktisk funker? 

Fikk lavt stoffskifte for noen år siden, og siden da har håret stoppet å gro. 

Jeg har aldri hatt stort, tjukt hår - men jeg kunne i det minste krølle det slik at det så ganske så flott ut. Langt var det også. 

Skulle ønske jeg hadde noe som ikke var så i gråsonen. Alopecia eller liknende hadde vært bedre, for da hadde jeg i det minste fått hjelp eller tilskudd til hårerstatning. Nå er det bare sånn "nææææ" på legekontoret. 

Er lei av å lage en "t20240324_130746.thumb.jpg.4c5caa89eb8733453121750d02c1d8aa.jpgott" på toppen. Kan ikke ha håret løst. Det ser dere jo selv med blotte øyet. 

Hadde blitt ekstremt takknemlig om noen har råd og tips. 

Hilsen fortvilet. 

Anonymkode: 99637...9df

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ønsker deg IKKE alopecia. Beløpet du får stønad på er ca 5000 per år, bra parykker koster fra det firedobbelte og oppover, og de blir slitte/stygge etter noen måneder.

Anonymkode: cdadd...9f9

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hårprodukter bruker du da?

Anonymkode: c335a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags hårprodukter bruker du da?

Anonymkode: c335a...256

Jeg bruker cutrin bio vital. Den fungerer bra mht at jeg ikke børster av meg masse hår. Rent bortsett fra det skjer det ingenting med håret. 

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke produktene fra Nisim, de skal ha en viss effekt. Ricinusolje/castorolje skal også kunne fremme hårvekst og styrke håret, du får tak i den hos f.eks. helsekostbutikker.

Anonymkode: 00c1e...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor olje og mielle olje, den siste kan du få kjøpt på normal, hjelper sykt!! Har brukt det selv. Du må massere oljene inn i hodebunnen og la den bli i et par timer før du vasker håret med shampoo som normalt. Og ikke ha håret oppe hele tiden, det ødelegger og. 

Anonymkode: d18e0...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Castor olje og mielle olje, den siste kan du få kjøpt på normal, hjelper sykt!! Har brukt det selv. Du må massere oljene inn i hodebunnen og la den bli i et par timer før du vasker håret med shampoo som normalt. Og ikke ha håret oppe hele tiden, det ødelegger og. 

Anonymkode: d18e0...348

Takk for tips 👍 Blander du disse oljene, eller holder det å prøve én av dem? 

Vet dette med å ha håret opp og at det er skadelig, men det er så dårlig med alternativer med disse fjonene 😔

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lavt stoffskifte i åresvis og har også veldig tynt hår. Har prøvd masse men håret gror ikke. Det brekker bare av.

Anonymkode: af7fc...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at du ikke har noen mangler, feks b vitamin og jern?

Anonymkode: 8f441...edf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri hos frisøren fordi håret brekker av før det blir langt.

Anonymkode: af7fc...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen som vet om noe som faktisk funker? 

Fikk lavt stoffskifte for noen år siden, og siden da har håret stoppet å gro. 

Jeg har aldri hatt stort, tjukt hår - men jeg kunne i det minste krølle det slik at det så ganske så flott ut. Langt var det også. 

Skulle ønske jeg hadde noe som ikke var så i gråsonen. Alopecia eller liknende hadde vært bedre, for da hadde jeg i det minste fått hjelp eller tilskudd til hårerstatning. Nå er det bare sånn "nææææ" på legekontoret. 

Er lei av å lage en "t20240324_130746.thumb.jpg.4c5caa89eb8733453121750d02c1d8aa.jpgott" på toppen. Kan ikke ha håret løst. Det ser dere jo selv med blotte øyet. 

Hadde blitt ekstremt takknemlig om noen har råd og tips. 

Hilsen fortvilet. 

Anonymkode: 99637...9df

Har du fått behandling for stoffskifte? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har du sjekket at du ikke har noen mangler, feks b vitamin og jern?

Anonymkode: 8f441...edf

Jada. Alt i orden med vitaminer/mineraler. 

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliv skrev (26 minutter siden):

Har du fått behandling for stoffskifte? 

Ja, får leva in og har gått på dette i mange år. Verdiene mine mht stoffskifte er ok. 

Anonymkode: 99637...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bruker cutrin bio vital. Den fungerer bra mht at jeg ikke børster av meg masse hår. Rent bortsett fra det skjer det ingenting med håret. 

Anonymkode: 99637...9df

Men bruker du balsam eller noe leave in produkter da?

Anonymkode: c335a...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et par bokser med hair luxious henne. Og syns det har hjulpet. Sikkert bare innbilning

Anonymkode: 844f4...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgjærtabletter reddet mitt hår. Fås kjøpt på helsekost. 

Anonymkode: 55e99...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, får leva in og har gått på dette i mange år. Verdiene mine mht stoffskifte er ok. 

Anonymkode: 99637...9df

Prøv en høy dose biotin. Be legen om å henvise deg til hudlege hvis ikke biotin funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips 👍 Blander du disse oljene, eller holder det å prøve én av dem? 

Vet dette med å ha håret opp og at det er skadelig, men det er så dårlig med alternativer med disse fjonene 😔

Anonymkode: 99637...9df

Klipp dem av, prøv noen av tipsene og prøv å la det vokse? Nå er det jo litt som hentesveis på gubber. Kort frisyre vil nok se bedre ut enn fjoner i strikk. 

Anonymkode: e7bc1...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill dra til en god (spør litt rundt eller søk etter tilbakemeldinger på internett) hudlege før du prøver masse rare greier. Det meste som nevnes her gjør ingen skade, men det koster masse penger det og. Dermatologer er utdannet innen dette (de vil nok be om blodprøver på forhånd hvis du ikke har tatt det nylig) og kan gi konkrete råd som er tilpasset din situasjon.

Mye kan gjøres med type klipp, medisiner og enkelte produkter eller livsstilsendringer, men hudlegen vil kunne vite hva som er riktig for deg.

Anonymkode: f221e...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgjær

Anonymkode: d281d...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...