Gå til innhold

Legen tror ikke på at jeg har bekkensmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min mor var i mye aktivitet tross kraftige bekkensmerter. Hos henne var resultatet at det varte i årevis etter fødsel. Vet jo ikke at det var derfor men aktivitet hjalp iallfall ikke for henne og hun tror det var grunne til at hun slet så lenge etterpå.

Mine smerter startet i uke 20 omtrent. Jeg la meg ikke rett på sofaen men jeg tilpasset absolutt. Passet på å alltid reise meg med begge føttene godt plantet i bakken og dyttet fra med hendene (sleng begge beina ut av bil, seng, sofa FØR du reiser deg opp!) og gikk med små skritt når jeg gikk. Gikk også saktere enn vanlig. Mine smerter ga seg ganske raskt etter fødsel heldigvis.

Skjønner ikke helt hvorfor aktivitet skal gjøre det bedre, det er jo smerter fordi bekkenet løsner opp for å få ut en unge. Hva skal det hjelpe å provosere masse bevegelse der da??

Anonymkode: 7a172...e14

Det er ikke riktig at aktivitet ikke kan hjelpe. Å ligge stille og bli sengeliggende er ikke bra for en kropp, rygg og et bekken. Det sier seg selv. Tilpasset aktivitet, tøyning og øvelser kan hjelpe. Aktivitet er anbefalt for gravide. Når man får vondt, er ofte resultatet at man også beveger seg mindre og går mer stivt - som er belastende for kroppen. Å ligge i mange måneder eller slutte å bevege seg er ikke bra for kroppen. Heller ikke å tro at det er ingenting som kan hjelpe. Jeg tror mange kvinner lider seg gjennom masse smerter for de ikke vet at man kan få hjelp for bekkenet også. Det trenger ikke bety det hjelper alle, men det kan hjelpe mange å få enten bli tilnærmet bra, få mindre vondt eller forebygge at det blir verre. 

Anonymkode: 38995...843

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykmeldt allerede i uke 16 sist jeg var gravid. Da hadde jeg hatt smerter i flere uker. Jeg hadde en jobb med mye gåing og da jeg ble sykmeldt hadde jeg brukt en formue på nye sko for jeg trodde først at det var på grunn av fottøyet men når de skoene fra Löpslabbet heller ikke gjorde ting bedre så dro jeg til legen. Jeg trodde han tullet når han sa det var bekkenløsning. Jeg hadde det i første svangerskap men da kom det noen uker før termin.

Anonymkode: 2c0f2...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en fjelltur!

Det sa legen min 😂 Jeg spurte hvordan jeg skulle komme meg ned fra fjellet igjen 😜 Byttet lege, og denne legen hadde selv hatt bekkenløsning og hun anbefalte IKKE den fjellturen 😅 

Altså, jo mer erfaring jeg får, jo mindre respekt har jeg for fastleger. De kan LITT om det meste, men når legen sitter å googler det du spør om så kunne man likesågodt droppet legebesøket.

Bevegelse er bra, feks svømming. Bevegelse der du får vondt er IKKE bra. Beveget jeg meg LITT feil tok det nesten en uke igjen før det ble bedre. Sliter med det enda for å være ærlig.

 

Anonymkode: 2f0c7...b05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...