Gå til innhold

Hvorfor slettes tråder der man sier meningen sin som ikke er main stream mening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvalstad45 skrev (33 minutter siden):

Ja, jeg leste den og skulle til og kommentere i det den tråden forsvant! Og det var virkelig ikke noe hatefullt der, folk sa bare, som de aller fleste mennesker mener, at kvinner må få ha en egen kvinneklasse uten transkvinner. Og det er nok til at en tråd bare slettes? Snakk om trangt rom for debatt! De som mener at transkvinner ikke skal være i kvinneklassen, er jo også helt på linje med de internasjonale reglene de fleste steder. Merkelig feigt av KG.

Enig, når jeg gikk ut av tråden for 1time siden var det for det meste kun folk som var enig i at dette ikke var rettferdig. Vipps nå er tråden borte. Slik har jeg lagt merke til har skjedd med nesten hver eneste tråd på temaet som ikke lener seg helt ute i venstresiden.(og det sier jeg som er ganske venstre lent uten å bikke helt horisontalt). Så det gir jo ganske feil inntrykk av hva majoriteten faktisk mener på nett og er ganske manipulativt og jeg vil si misbruk av makt av de som modererer. Eventuelle faktiske hatefulle innlegg på temaet kunne enkelt blitt fjernet i tråden uten å slette hele, men er ganske sikker på at målet er å tie de som ikke er 100% enig i deres personlige meninger. 

Anonymkode: 1c01a...9c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tobias001 skrev (23 timer siden):

Det er sosialister som driver KG! Man skal ikke få ha sine egne meninger. 

Nei, det er pro woke, pro Pride, anti tradisjonelle verdier og anti Norge.

Anonymkode: f04ad...226

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig, når jeg gikk ut av tråden for 1time siden var det for det meste kun folk som var enig i at dette ikke var rettferdig. Vipps nå er tråden borte. Slik har jeg lagt merke til har skjedd med nesten hver eneste tråd på temaet som ikke lener seg helt ute i venstresiden.(og det sier jeg som er ganske venstre lent uten å bikke helt horisontalt). Så det gir jo ganske feil inntrykk av hva majoriteten faktisk mener på nett og er ganske manipulativt og jeg vil si misbruk av makt av de som modererer. Eventuelle faktiske hatefulle innlegg på temaet kunne enkelt blitt fjernet i tråden uten å slette hele, men er ganske sikker på at målet er å tie de som ikke er 100% enig i deres personlige meninger. 

Anonymkode: 1c01a...9c9

Nå får vi ikke lov å diskutere den før den er nesten glemt, og så legges den ut igjen på et annet sted slik at det blir mindre trafikk. Slik er det alltid. Og så slettes kommentaren helt subjektivt etter moderators egne mening og hva som er hatefullt. 

Anonymkode: a31be...26c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 14.07):

Du må jo selv komme med eksempler på hvilke tråder du mener. Det er da mange tråder som bryter med mainstream meninger her inne, så det kommer an på hva slags meninger du mener. Det går an å mene mye som er annerledes enn flertallet sine meninger, men bryter det med kg sitt regelverk så blir det fjernet. 

Anonymkode: ee1a4...8ea

Klarer ikke å begripe hva det regelverket er. Er jo ikke positivt for et samfunn at alle tenker det samme. At noen er uenige med deg kan 1. Gjøre at du ombestemmer deg, eller 2. Gjøre deg mer sikker på argumentene dine. Er det dårlig? Hva slags forum er dette, hvis man ikke skal ha meninger? 

Anonymkode: f3b51...5cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er streng sensur. Hvis ikke vil nettsteder få problemer med myndighetene.  Det er enkelte ting det ikke er lov til å mene i Norge. Vi er et åpent demokrati med forbehold. Det er ikke lov å mene noe om det myndighetene ønsker å tvinge på oss ufrivillig.

Anonymkode: 73561...138

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 20.18):

Klarer ikke å begripe hva det regelverket er. Er jo ikke positivt for et samfunn at alle tenker det samme. At noen er uenige med deg kan 1. Gjøre at du ombestemmer deg, eller 2. Gjøre deg mer sikker på argumentene dine. Er det dårlig? Hva slags forum er dette, hvis man ikke skal ha meninger? 

Anonymkode: f3b51...5cb

Det er Schibsted som eier det meste, og de er i lomma på AP.

Anonymkode: 73561...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2024 at 8:13 PM, Tobias001 said:

Jeg har selv fått kommentarer slettet der jeg sier min menig om f.eks. at kvinner hører hjemme på kjøkkenet. At jeg synes feminismen har gått for langt liker ikke rødstrømpene som styrer KG

Det må du ha lov til å si, selv om du fremstår som en reaksjonær tulling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slettet en tråd om "yngrebølgen", dvs at det som øker kostnadene i helse omsorgen ikke bare er "eldrebølgen" men særlig de yngre med omfattende behov. Ingen forklaring, var ikke å finne i trådene for stengt for moderering, bare borte.

Anonymkode: fa431...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mine meninger slettet mange ganger, såkalte politisk korrekte meninger, men jeg tyter ikke om det for det.

Anonymkode: 120bd...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelgeK skrev (På 30.3.2024 den 1.17):

Det må du ha lov til å si, selv om du fremstår som en reaksjonær tulling.

Han får jo lov å si det, men ikke på kg. Vi har regler her, og verken personangrep, avsporinger eller hets er innenfor regelverket. Følger man ikke reglene, så blir de slettet. Det er kg i sin fulle rett til.

Anonymkode: 120bd...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2024 at 12:01 AM, AnonymBruker said:

Det er Schibsted som eier det meste, og de er i lomma på AP.

Anonymkode: 73561...138

Here we go. Regner med denne kom.

Så all høyrevrengt politikk blir dermed sensurert altså? Regner med det var dit mange vil med denne tråden. Mye politisk er så radikalt at det overskrider grensene til både sikkerhet og lover. Det har jo og en tendens til å være på høyresiden dette skjer. For mainstram steder der primært unge menn kan sitte i ronkering å diskutere radikal høyrepoltikk så har man jo alltids ekstreme høyrevridde FB grupper som det blir flere og flere av. Man har jo også TikTok kommentarfelt,der også avkommet deres kan la seg påvirke og delta.

Nazi propaganda blir sensurert på Norske nettforum. Big sjokk der altså!

Endret av Fant80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...