Gå til innhold

Hvorfor slettes tråder der man sier meningen sin som ikke er main stream mening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, ang.ryktespredning..... Det var en tråd her om tragedien i Ål, som er i nyhetsbildet nå. 4-6 svar, så ble tråden stengt.  Så har vi tråden om hatbrevene i Valdres, side opp og side ned...... her er det ryktespredning til tusen, og mod. bryr seg ikke.

Det er typisk kg, forskjellsbehandling.  Mobbing og stigmasering av uføre f.eks. ?  Der er det ikke måte på hvor mye "eder og galle" man kan spy ut.  Enkelte emner er derimot overbeskyttet, og blir slettet for den minste ting. 

Nei, la oss få på plass proff. moderering her.  Sånn som det er nå, holder det ikke mål.  En venninnegjeng av silkefeminister fra pent mølerte hjem som styrer alt, "buhu.... slett denne tråden", og det blir gjort om det kommer fra "rett kjeft".                         Nå skal det bli spennende å se hvor lenge dette får stå. 

Anonymkode: ff226...869

At tråden om tragedien i Ål ble slettet var korrekt av moderator!

På tidspunktet tråden ble opprettet hadde politiet ikke gått ut med opplysninger som det ts i tråden spekulerte i var årsak bak dødsfallene. Dermed brøt ts forumreglene.

Da var det eneste korrekte å slette tråden! Spesielt med tanke på alvorlighetsgraden av denne hendelsen, og også av respekt for etterlatte og lokalsamfunnet.

 

Anonymkode: 7da37...226

  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillevill skrev (6 timer siden):

Hvilken mening og hvilken regel brytes da? 

Nei det må du nesten spørre de som mener jeg bryter reglene jeg aner ikke. 

ts.

Anonymkode: b92e3...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

To nylige tråder som har sammenlignet russebussen med det seksualiserte maleriet med selsualisering i pride-opptog har blitt slettet. Står det et sted i reglene at man ikke kan etterspørre prinsipper?

Anonymkode: a6c12...6e3

Jeg skrev om nye loven som ble vedtatt av regjeringa at de kan bestemme alt ved neste pandemi uten godkjenning i stortinget. Den første ble slettet, den andre ble slettet da jeg etterspurte hvor den første hadde blitt av så nå forsvinner snart denne og. 

ts.

Anonymkode: b92e3...c0e

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det sånn?

Skjønner at KG er privat eid men det er jo tydelig at folk sensureres ved kritikk av forum og har andre meninger en «flokken». 
 

 

Anonymkode: b92e3...c0e

Det er sosialister som driver KG! Man skal ikke få ha sine egne meninger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, lillevill said:

Hvilken mening og hvilken regel brytes da? 

Jeg har selv fått kommentarer slettet der jeg sier min menig om f.eks. at kvinner hører hjemme på kjøkkenet. At jeg synes feminismen har gått for langt liker ikke rødstrømpene som styrer KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier alltid meningen min. Har aldri blitt slettet.

Men er ikke rasist eller kvinnehater. Det hjelper nok på. 

Anonymkode: 7b64c...6db

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de tåler ikke synet av andre meninger enn det som støtter deres egen oppfatning/agenda. Veldig greit å bare kunne slette innlegg som bryter med ekkokammeret da 🤐 Alt skinner soleklart igjennom så klart😆

Anonymkode: a8e3d...a6f

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det slettes alt for lite, spekulasjoner, ryktespredning, konspirasjoner burde blitt slettet, det samme med åpenbar trolling og personangrep, det beste hadde vært om de hadde kuttet ut AB eller at inlegg fra AB måtte godkjennes av en moderator.

Anonymkode: 8a14d...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må mene det som er riktig å mene. Som er politisk korrekt og den offisielle gode meningen. Nå har jeg ikke lest hele tråden men det er ikke bra å mene noe annet enn det som er akseptert 😊

Anonymkode: 75ceb...d66

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det slettes alt for lite, spekulasjoner, ryktespredning, konspirasjoner burde blitt slettet, det samme med åpenbar trolling og personangrep, det beste hadde vært om de hadde kuttet ut AB eller at inlegg fra AB måtte godkjennes av en moderator.

Anonymkode: 8a14d...bcf

Det har de ikke kapastitet til. 

Her er link fra Tv2 nyheter:  

https://www.tv2.no/nyheter/flertall-for-innstramming-i-smittevernloven/16315847/

Anonymkode: b92e3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (38 minutter siden):

Jeg har selv fått kommentarer slettet der jeg sier min menig om f.eks. at kvinner hører hjemme på kjøkkenet. At jeg synes feminismen har gått for langt liker ikke rødstrømpene som styrer KG

En ting er å mene at feminismen har gått for langt. Det er jeg enig i, som dame. Men å si kvinner hører hjemme på kjøkkenet, det blir alt for dumt.
Min mening angående damer og menn er helt personavhengig og har ingen ting med kjønn å gjøre 😊

Anonymkode: 75ceb...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (10 timer siden):

Kg har full rett til å lage sine regler og hvilke regler de vil ha. Det har ingenting med politisk styringsform å gjøre.

At man er i sin fulle rett betyr ikke at man bør gjøre det.

Så langt det lar seg gjøre, bør alle privateide aktører legge listen på hva som er akseptabelt i diskusjonsforum, etter yttringsfriheten. Så lenge det ikke er direkte hatprat, rasisme eller oppfording til vold, bør det få lov å stå urørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er «hatefulle ytringer» er høyst subjektivt i alle fall. Helt håpløst. 

Anonymkode: a31be...26c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men er ikke rasist eller kvinnehater. Det hjelper nok på. 

Men definisjonen på hva som er det flyttes jo på daglig. Det er kvinnehat at kvinner skal lage mat og vaske hjemmet, men det er helt greit å mene at menn skal skru på bilen og klippe plenen?

Anonymkode: 0ed95...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom for å spørre det samme, men spesifikt om alle trans-relaterte tråder. Alle tråder der majoriteten er enige i at foreks. Menn ikke burde konkurrere i kvinnesport uansett hvordan de måtte føle seg. Forsvinner på mystisk vis. Fakta er visst ikke lov å påpeke lenger. Jeg mistenker at flere av moderatorene er aktivister som fjerner alt som ikke passer deres agenda når de har sjangsen

Anonymkode: 1c01a...9c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom for å spørre det samme, men spesifikt om alle trans-relaterte tråder. Alle tråder der majoriteten er enige i at foreks. Menn ikke burde konkurrere i kvinnesport uansett hvordan de måtte føle seg. Forsvinner på mystisk vis. Fakta er visst ikke lov å påpeke lenger. Jeg mistenker at flere av moderatorene er aktivister som fjerner alt som ikke passer deres agenda når de har sjangsen

Anonymkode: 1c01a...9c9

Ja, jeg leste den og skulle til og kommentere i det den tråden forsvant! Og det var virkelig ikke noe hatefullt der, folk sa bare, som de aller fleste mennesker mener, at kvinner må få ha en egen kvinneklasse uten transkvinner. Og det er nok til at en tråd bare slettes? Snakk om trangt rom for debatt! De som mener at transkvinner ikke skal være i kvinneklassen, er jo også helt på linje med de internasjonale reglene de fleste steder. Merkelig feigt av KG.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg leste den og skulle til og kommentere i det den tråden forsvant! Og det var virkelig ikke noe hatefullt der, folk sa bare, som de aller fleste mennesker mener, at kvinner må få ha en egen kvinneklasse uten transkvinner. Og det er nok til at en tråd bare slettes? Snakk om trangt rom for debatt! De som mener at transkvinner ikke skal være i kvinneklassen, er jo også helt på linje med de internasjonale reglene de fleste steder. Merkelig feigt av KG.

Var det ikke noe hat der? Slik jeg leste det var den full av hat. Uansett tipper jeg at den kanskje er skjult for moderering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...