Gå til innhold

Db sekk til skolesekk - hvilken størrelse har barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min jente på 13 år er 165 cm og hun har 25 liter. Mer enn stor nok. 

Anonymkode: 88624...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 10 åring har faktisk hugger 20L og er veldig fornøyd med størrelsen. Har en-to bøker og matpakke. Tror ikke han trenger bedre plass. Man trenger ikke å kjøpe den til full pris som alt annet. Vi kjøpte når det var 35% salg og med rabattkode på ekstra 15 prosent så den var litt over 1000 kr hvis man synes 2000 for en sekk er mye. Er jo bare å følge med på nettsider som selger og har rabattkoder.

Anonymkode: 4d2da...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (1 time siden):

Greit👍
Jeg bare synes ikke at man bør kjøpe en sekk som er overpriset på grunn av merket. Og særlig ikke gi den til en 10-åring, da jeg mener dette sender feil signaler. Men det er vel bare min mening🤷‍♂️

Ser frem til min sønn kommer i den alderen,

han skal med glede få Db sekk, dersom han ønsker det.

Håper han skal få den type verdier der han kan velge en annen sekk og ikke føle seg utenfor av den grunn.

Men vil han ha Db sekk, så får han det.

Min sønn skal ikke være noen ufrivillig fanebærer mot motepress.

Anonymkode: 6c9ed...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (1 time siden):

Det er dumt å lære barnet at det alltid skal få det "alle andre" har

Barn som ikke får det samme som de andre blir fort ertet eller sett på som ukule og havner utenfor. Særlig på mellomtrinnet og ungdomsskolen. Og særlig om de alltid kommer i billige utgaver som ikke ligner originalen. Det er jo derfor det har vært så mye rabalder rundt Canada goose og (ordentlige) merkevesker til mange mange tusen. Selv på Oslo vest. Foreldrene henger ikke med når det blir såpass dyrt.

Greit å statuere et eksempel, men ikke alltid veldig lurt å bruke barnet som middel for å gjøre det?

Og ja, du kan få synes hva du vil om dagens mote og presset på å ha det samme som de andre, men slik er nå engang den verden våre barn vokser opp i. På samme måte som dine foreldre nok heller ikke var enig i det du ville ha og den musikken du likte den gang du selv var ungdom. 

Anonymkode: 493ab...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! Min straks 10-åring ønsker seg Db hugger-sekk. Sekken han har nå må uansett byttes ut. Har sett på 20 l og 25 l. Sekken han har hatt siden 1. klasse er jo omtrent 22 l, så tenker det vil være naturlig å ta 25 l nå? 
Men jeg har skjønt at de sekkene er ganske lange. Og sønnen min er ikke lang… Rundt 134 cm. Noen med barn på samme alder/størrelse som har erfaring med Db Hugger?

(kan selvfølgelig prøve på han, men det skal være en bursdagsgave, så hadde vært kjekt om den passet med en gang 😊)

Anonymkode: 4ef95...284

20l er liten, ungdommen her har 25l og den er akkurat ok, noen få ganger kunne den være litt større men 98% av tiden er den mer enn stor nok!

30l er god plass!

Spørs hvor mange bøker eller pc de bruker.

Anonymkode: 5591e...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200l fylt med gjeld og bekymringer. Bygger disiplin  ☝️ :smilorange:

Anonymkode: 1f64b...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

20l er liten, ungdommen her har 25l og den er akkurat ok, noen få ganger kunne den være litt større men 98% av tiden er den mer enn stor nok!

30l er god plass!

Spørs hvor mange bøker eller pc de bruker.

Anonymkode: 5591e...8d4

1-2 bøker, matboks, drikkeflaske, pennal, chromebook. Har jo gymtøy også, men han er vant til å bære det for seg.

Er ikke så bekymret for om det blir nok plass, men mer om sekken blir for stor for kroppen. Må nok bare prøve ja, men kjekt å høre om andres erfaringer 😊

Anonymkode: 4ef95...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

1-2 bøker, matboks, drikkeflaske, pennal, chromebook. Har jo gymtøy også, men han er vant til å bære det for seg.

Er ikke så bekymret for om det blir nok plass, men mer om sekken blir for stor for kroppen. Må nok bare prøve ja, men kjekt å høre om andres erfaringer 😊

Anonymkode: 4ef95...284

Ville gått for 25l da, så lenge gymtøy er uteom. 20l blir veldig fort for liten.

Anonymkode: 5591e...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv på i butikken og se. De vokser jo plutselig veldig fort og!

Anonymkode: 5591e...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! Min straks 10-åring ønsker seg Db hugger-sekk. Sekken han har nå må uansett byttes ut. Har sett på 20 l og 25 l. Sekken han har hatt siden 1. klasse er jo omtrent 22 l, så tenker det vil være naturlig å ta 25 l nå? 
Men jeg har skjønt at de sekkene er ganske lange. Og sønnen min er ikke lang… Rundt 134 cm. Noen med barn på samme alder/størrelse som har erfaring med Db Hugger?

(kan selvfølgelig prøve på han, men det skal være en bursdagsgave, så hadde vært kjekt om den passet med en gang 😊)

Anonymkode: 4ef95...284

Min 10-åring har 20-liter. Den passer henne veldig fint. 13-åringen har 30-liter, men den er for stor på skolen og brukes mest til helgeturer etc. 

Anonymkode: d3ff3...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med to venninner nettopp som snakker om dette, hvis dette er en sekk "alle har". Jeg kjenner ikke til merker så godt, men er en skolesekk "alle" har og som er dyr. Og de sa begge 30l må der være.

Anonymkode: f42b0...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...