Gå til innhold

Db sekk til skolesekk - hvilken størrelse har barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Min straks 10-åring ønsker seg Db hugger-sekk. Sekken han har nå må uansett byttes ut. Har sett på 20 l og 25 l. Sekken han har hatt siden 1. klasse er jo omtrent 22 l, så tenker det vil være naturlig å ta 25 l nå? 
Men jeg har skjønt at de sekkene er ganske lange. Og sønnen min er ikke lang… Rundt 134 cm. Noen med barn på samme alder/størrelse som har erfaring med Db Hugger?

(kan selvfølgelig prøve på han, men det skal være en bursdagsgave, så hadde vært kjekt om den passet med en gang 😊)

Anonymkode: 4ef95...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør ha 30L når han begynner på mellomtrinnet. 25L blir litt liten. 

Anonymkode: 3299e...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-klassing har 30L. Han har pc, gymklær, bøker, mat, drikke osv.

Men dra og se på de, og gjerne ta med matboksen og drikkeflaska og PC-en. Så ser du fort hva som må til i størrelse og hvor stor sekk barnet klarer å bære/hva som passer til lengde på ryggen hans.

Forøvrig veldig fine sekker; de er lette, sitter bra, er enkle å pakke inn og it av, og lommen på toppen er faktisk brukbar 😊

 

Anonymkode: 493ab...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ganske mye høyere en din gutt og han har 25 liter. De er store de sekkene og det ser rart ut når sekken er større enn barnet. De fleste ungdommene her har 25 liter og er som sagt ganske så mye større enn ditt barn.

Anonymkode: fbfc4...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vgs-elev har 25 l, og det holder for henne. Hun er 170 cm. 
Jeg sammenlignet 25 l og 30 l på butikken en gang, og måtte se på str på lappen for se forskjell. De var like høye og nesten like brei, men 30 l var litt dypere.

Anonymkode: 92522...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 12-åringer har 125 l, og det er perfekt size, de får plass til alt de trenger og enda mer. 

Anonymkode: d8daa...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min 7-klassing har 30L. Han har pc, gymklær, bøker, mat, drikke osv.

Men dra og se på de, og gjerne ta med matboksen og drikkeflaska og PC-en. Så ser du fort hva som må til i størrelse og hvor stor sekk barnet klarer å bære/hva som passer til lengde på ryggen hans.

Forøvrig veldig fine sekker; de er lette, sitter bra, er enkle å pakke inn og it av, og lommen på toppen er faktisk brukbar 😊

 

Anonymkode: 493ab...ea6

Har en 7.klassing pc?

Anonymkode: 2f701...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en 7.klassing pc?

Anonymkode: 2f701...94e

Selvsagt. Mange skoler har Ipad fra 1.klasse, så får de pc på mellomtrinnet. 

Anonymkode: 2d040...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8 klassing har 25l og vi syns den er litt for stor. 4 klassingen har 20l. Det kan bli trangt når de skal ha med chromebook hjem, men det er sjeldent de har den med hjem. Men det er bare å ha flat matboks 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste med db sekk er vel større enn ditt barn, og de fleste har 25l. Jeg har en 6 klassing med 25l, og den er absolutt ikke for liten. Anbefaler å prøve i butikk 

Anonymkode: e748a...ad8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 åringen har 25 L, og 16 åringen har 15 L. Eldste har bare med mac og et par bøker stort sett, og trenger ikke mer plass. Jeg har selv 30 L, den er nok hakket for stor for de på ungdomsskolen stort sett.

Anonymkode: a0781...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en som passer til barnets kropp.

Min 11-åring har kun matboks og vannflaske i skolesekken, så han kunne i teorien fortsatt brukt barnehagesekken.

Anonymkode: 983df...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en 7.klassing pc?

Anonymkode: 2f701...94e

Ja. De har en hver fra skolen. Og det er ikke nyeste modell for å si det sånn, det er gigantiske murstein. Vi så ganske kjapt at PC-lomma på 25L ikke var stor nok til den, men den passer i 30L.

Her brukes sekken også til trening, så det er veldig greit med god plass til baller og sko og hva nu ellers må ha med 😊

Anonymkode: 493ab...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfkr i alle ville verdens dager skal du gi en DB til en 10-åring? Det bidrar bare til å øke kjøpepresset i en veldig ung alder. Ikke bra. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en 7.klassing pc?

Anonymkode: 2f701...94e

Her får de chromebook på ungdomsskolen 

Anonymkode: 9fe9f...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (1 time siden):

Hvorfkr i alle ville verdens dager skal du gi en DB til en 10-åring? Det bidrar bare til å øke kjøpepresset i en veldig ung alder. Ikke bra. 

Det er en veldig rimelig, ergometrisk god sekk, med god plass. Hva er problemet? 

Anonymkode: 7939c...5cc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en veldig rimelig, ergometrisk god sekk, med god plass. Hva er problemet? 

Anonymkode: 7939c...5cc

Sekken er ikke i seg selv dårlig, men er overpriset fordi man i stor grad betaler for merket i seg selv. Dere vet jo hvordan det er med merkeklær, nye iPhoner osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er en veldig rimelig, ergometrisk god sekk, med god plass. Hva er problemet? 

Anonymkode: 7939c...5cc

Rent ergonomisk er den vel ikke så bra? Jeg fikk en i gave og syns den er både tung og sitter dårlig på ryggen - mangler feks bryststropp. Praktisk åpning i front men ellers er jeg ikke imponert. 

Med det sagt, skjønner at ungene vil ha det samme som "alle andre"..

Anonymkode: 90d94...771

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er en veldig rimelig, ergometrisk god sekk, med god plass. Hva er problemet? 

Anonymkode: 7939c...5cc

Er 2000-ish billig for en sekk til en 10-åring? Vi har forskjellig syn på hva som er "billig" skjønner jeg. Alle vet at barn vil ha DB-sekker fordi det er kult og populært. Og skaper kjøpepress som alt annet. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er en veldig rimelig, ergometrisk god sekk, med god plass. Hva er problemet? 

Anonymkode: 7939c...5cc

"Veldig rimelig" er det vel strengt tatt ikke med en sekk til over 2000 kr. 

Anonymkode: a0781...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...