Gå til innhold

Slanker meg, og tok helt av med kalorier i går. Lei meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 4 ukene vært så flink og gått ned nesten 5 kg, i går sprakk jeg. Jeg skulle bare unne meg litt, men klarte å trøkke i meg 6000 kalorier, ja det er ikke tull. Mesteparten var godteri og fet mat. De andre dagene har jeg spist 1500 kalorier. Hva kan jeg forvente meg nå med denne crazy spisedagen, har det ødelagt alt jeg har gjort denne uken eller evt legger på meg litt igjen? Tar meg sammen fra i dag igjen, men er veldig lei meg for dette. Jeg hadde en kjip dag følelsemessig i går, jeg spiste vel følelsene mine som det så fint heter 😔

Anonymkode: 784e8...503

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, der har vi alle vært! Det er ikke sikkert det er siste gang man sprekker heller! Det kalles å være menneske!

Jeg har gått ned ca 23 kg det siste året, og jeg har hatt min andel med sånne sprekker. Ja, man blir trist, sint på seg selv og tenker innimellom at det bare er å gi opp. Men det er bare å slappe av og fortsette med det som funker. Ja, så tar det kanskje en uke lenger å komme til målet, men det gjør vel ingenting?

Må også si at jeg av og til har merket at vekta slipper litt etter sånne sprekker. Akkurat som at kroppen sier "å ja, jeg trenger ikke spare allikevel' eller noe sånt.

Du er bare et menneske, og sånne ting skjer. Ikke noe farlig i det! Pust med magen og tilgi deg selv!

Anonymkode: 5113a...e6d

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det, det viktigste er å ikke gi opp. 

Vanlig at vekta gjør er lite hope, men mye er vann og mage volum. Du er snart tilbake der du va.

Anonymkode: f16e7...0d5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er lei deg, men brett armene opp og fortsett den sunne livsstilen i dag.

Det er ikke så farlig med en dag der du går på en smell, det som er dumt er hvis du fortsetter å spise usunt neste dag og neste dag og dagen etter der fordi du hadde en sprekk.

Du klarer dette!

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! (Bortsett fra i går) Det er lov å være skuffet og piske seg selv i et par timer, men så må du gå videre i prosessen. Kan du lære noe av episoden? Finnes det tegn du kan ta tak i neste gang du kommer dit? Finnes det andre belønninger/trøst du kan gjøre i stedet? Finnes det noe du kan avlede med? Skriv ned, og fyll gjerne på lista når du er gladere enn du er nå. Du kommer til å sprekke igjen, men hvis du klarer mindre sprekk for hver gang er det en fremgang du kan fokusere på fremfor å bare se nedtur pga ny sprekk. Lykke til!

Anonymkode: 15017...05f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om du har valgt et løp som ikke er bærekraftig på sikt. Det fører ofte til evig jojoslanking. 

Bedre å finne en livsstil du ser for deg å ha i mange år, som inkluderer litt godteri og fet mat innimellom? 

Anonymkode: 794c7...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har de siste 4 ukene vært så flink og gått ned nesten 5 kg, i går sprakk jeg. Jeg skulle bare unne meg litt, men klarte å trøkke i meg 6000 kalorier, ja det er ikke tull. Mesteparten var godteri og fet mat. De andre dagene har jeg spist 1500 kalorier. Hva kan jeg forvente meg nå med denne crazy spisedagen, har det ødelagt alt jeg har gjort denne uken eller evt legger på meg litt igjen? Tar meg sammen fra i dag igjen, men er veldig lei meg for dette. Jeg hadde en kjip dag følelsemessig i går, jeg spiste vel følelsene mine som det så fint heter 😔

Anonymkode: 784e8...503

En sprekk er helt normalt , å bare å børste av seg , å fortsette i god flyt idag . Ikke vær så streng med deg selv . Registrer for deg selv at her brukte du mat som trøst , å forsøk å ha andre ting en søppelmat / dritt liggende til neste sprekk . Planlegg heller sprekkene dine , kom dem i forkjøpet å kjøp inn LITT snop , Mn ikke kilovis , You got this 💪💛. 5 kilos nedgang er kjempebra jobbet . Det tilsvarer 35000 kalorier , da en kilo ( opp eller ned) er 7000 kalorier  🫶

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har de siste 4 ukene vært så flink og gått ned nesten 5 kg, i går sprakk jeg. Jeg skulle bare unne meg litt, men klarte å trøkke i meg 6000 kalorier, ja det er ikke tull. Mesteparten var godteri og fet mat. De andre dagene har jeg spist 1500 kalorier. Hva kan jeg forvente meg nå med denne crazy spisedagen, har det ødelagt alt jeg har gjort denne uken eller evt legger på meg litt igjen? Tar meg sammen fra i dag igjen, men er veldig lei meg for dette. Jeg hadde en kjip dag følelsemessig i går, jeg spiste vel følelsene mine som det så fint heter 😔

Anonymkode: 784e8...503

Vet du, det der har ingenting ting å si med mindre du tenker å fortsette å spise slik. I det lange løp med kostholdendring så er det der bare et fall i bakken, så nå skal du opp igjen, børste støvet av deg, og fortsette. IKKE angre, jeg håper du i det minste koste deg i går og at det smakte godt, tenk at det blir lenge til neste gang ;) dette går bra ts, jeg har aldri hørt om noen som skal endre en stor del av seg og livet sitt, og som ikke går på noen smeller inn imellom. 

Anonymkode: f2020...948

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 25 kilo og har hatt maaange sånne dager! Du går nok litt opp i vekt nå fordi karbohydrater binder vann, så ikke vei deg før på onsdag, da er nok vannvekten borte igjen. For meg funket sånne dager bra, satte fart på vektnedgangen! Dette går bra ❤

Anonymkode: 734d8...95a

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er lett å tenke etter en sånn sprekk, er at alt er ødelagt også sklir det ut flere dager. Moren min slanket seg gjennom hele min oppvekst, og hvis hun sprakk i løpet av en uke, skeiet hun ut til neste nye uke før hun startet på igjen. IKKE gjør det, bare fortsett i det gode sporet igjen, så går dette fint. 

Anonymkode: 283bb...356

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 20 kg for 8 år siden og har i stor grad holdt vekta, med maaange sånne smeller. Jeg blir også litt frustrert. Men det går helt fint, bare å gå tilbake til normalen dagen etter. Det skjer alle! Tenk at du har vært flink, at nå kan du trimme med ekstra piff og ikke litt sulten kropp, og at det er alle de vanlige hverdagsmåltidene som har noe å si☺️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er ikke å aldri gå på en smell. Det er å fortsette den gode jobben etter smellen. Det kommer til å komme flere, vær litt snillere med deg selv :)

Anonymkode: 54d23...a29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe å spørre seg selv om er hvor bærekraftig denne kaloritellingen er i det lange løp. Hvordan skal du holde på vekta uten å telle kalorier livet ut? Finnes det andre måter å slanke seg, og bevare normal kroppsvekt på?

Anonymkode: a2983...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du snu tankegangen? 
Hva hadde du sagt hvis det var din beste venninne som hadde gjort dette?

Du må snu det og se på hvor utrolig flink du har vært de siste mange ukene, og at en smell som dette tåler du fint. 
Dessuten er det som en over her skriver: det kan faktisk også sette fart på forbrenningen igjen 😃 

Jeg legger faktisk inn sånne dager en gang eller to i mnd. Rett og slett fordi jeg ELSKER mat, og vil ikke slutte å spise det jeg elsker selv om jeg kutter dramatisk ned. 
Opp på hesten igjen ts! 
Du er flink 👏👏👏

Anonymkode: 3cc1d...285

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du skar av deg foten i går, betyr ikke at du trenger fortsette med leggen i dag! 

Se på det som en god spisedag, og nå fortsetter hardkjøret! Det klarer du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått ned 5kg på 4 uker ved å spise 1500kcal daglig, så går jeg ut fra at du er veldig stor? Personlig er mitt vedlikeholdsbehov 1600kcal nemlig, og er normalvektig. Så jeg tenker jo at det er relativt mye mat, men kanskje det er en for stor endring for deg? Da er det nemlig lettere å gå på en smell. Hadde det vært lurere å legge seg på rundt 1700 daglig? Da går nedgangen litt saktere, men mer bærekraftig kanskje? Så kan du heller gå ned til 1500 når du ikke lenger går ned i vekt på 1700?

Anonymkode: 60393...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis du har gått ned 5kg på 4 uker ved å spise 1500kcal daglig, så går jeg ut fra at du er veldig stor? Personlig er mitt vedlikeholdsbehov 1600kcal nemlig, og er normalvektig. Så jeg tenker jo at det er relativt mye mat, men kanskje det er en for stor endring for deg? Da er det nemlig lettere å gå på en smell. Hadde det vært lurere å legge seg på rundt 1700 daglig? Da går nedgangen litt saktere, men mer bærekraftig kanskje? Så kan du heller gå ned til 1500 når du ikke lenger går ned i vekt på 1700?

Anonymkode: 60393...269

Hei og takk til svar til alle, setter pris på støtten 🥰 Jeg gir meg ikke 💪

Jeg er 165 cm og veier pr nå 72 kg. Så ikke så stor, skal ned til 65. Men jeg har en ekstremt aktiv jobb og hverdag. 

Anonymkode: 784e8...503

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er bare veldig fint å ha noen spisedager innimellom:

1. Du trenger det psykisk, ikke vær så streng mot deg selv!

2. Kroppen skjønner at den ikke er på sparebluss hele tiden, og slipper vekt lettere etterpå.

3. Det er lettere å forholde seg til sosiale settinger med god mat og drikke.

Bare å legge det bak deg, se fremover og fortsette i samme gode sporet som før! 

Jeg har 1 spisedag innimellom, hvor alt er lov (da veier jeg meg ikke før det har gått 2-3 dager etterpå). Men har også dager hvor jeg spiser under 1000 kal. Bare det ikke blir for mange dager med for mye eller for mange dager med for lite, så er det helt ok!! 

Anonymkode: 8bdf1...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei og takk til svar til alle, setter pris på støtten 🥰 Jeg gir meg ikke 💪

Jeg er 165 cm og veier pr nå 72 kg. Så ikke så stor, skal ned til 65. Men jeg har en ekstremt aktiv jobb og hverdag. 

Anonymkode: 784e8...503

Wow du er ekstremt heldig som går så raskt ned i vekt da! Jeg er 170cm og 63kg og må ligge på rundt 1300 for å gå ned 0,4i uka🙁 Har også aktiv hverdag.

Anonymkode: 60393...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså slanking tar tid, og en sprekk tror jeg nesten man må regne med. Så er det å bite tennene sammen igjen og fortsette. Ikke la en sprekk ødelegge den jobben du har lagt ned til nå. 

Anonymkode: e43b8...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...