Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke problemet. De har rett til å lage det bryllupet de vil, du har rett til å takke nei.

Om brudgommen sliter med alkohol, er det vel en selvfølge at man som gjest godtar et opplegg som gjør at ting blir lettere for ham, slik at han kan ha det hyggelig i sitt eget bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje litt rart, men er ikke det verste kravet jeg har hørt. Synd da, da blir jo dette bryllupet enda kjedeligere enn til vanlig. 

Anonymkode: 5b32b...617

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 18.57):

hvis man ikke klarer å komme seg gjennom et bryllup uten alkohol, så burde man kanskje innse at man har et lite alkohol-problem?     

Anonymkode: 77dad...c60 

ikke nødvendigvis et alkoholproblem, men et bryllupproblem 💤💤💤

Anonymkode: 5b32b...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit da ; i et alkoholfritt bryllup finner man ut hvem som er de virkelig nære . Og det er de som kommer for brudeparets skyld, ikke alkoholens skyld! 

Hvis brudeparet ikke liker fyll så skal de såklart slippe det i egen bryllupsfeiring. Brudeparet fortjener å huske bryllupet som en trivelig affære, ikke et fyllekalas. 

Og helt seriøst så syns jeg det er merkelig å høre at folk ikke gidder å komme til venner og familie hvis de ikke får alkohol. Trist! 

Anonymkode: c9929...c86

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltatt i to alkoholfrie bryllup. Det ene var det hyggeligste bryllupet jeg noen gang har vært i. Vertskapet hadde virkelig lagt ned innsats i at gjestene skulle kose seg. Det var god mat, godt drikke (blant annet mye god alkoholfri cider) og forskjellige aktiviteter som alle trivdes med. 
Det andre bryllupet uten alkohol var forferdelig kjedelig. Brudeparet hadde ikke gjort noe for at gjestene skulle bli kjent eller ha noe å snakke om. Det ble servert brus eller vann til maten. Det var ingen sanger eller planlagte taler. Det var etter hvert en kompis av brudgommen som tok ordet og sa noen ord som han kom på der og da, samt ei tante av bruden som faktisk hadde forberedt noe, men dette var det eneste som skjedde under hele bryllupsmiddagen. 
Etter middag ble det ikke gjort noe forsøk på å dra i gang noe. De eneste bordene var de vi spiste ved, det var ingen musikk og ikke noe burdevals. Da klokken var 20:30 begynte folk å reise hjem og litt etter klokken 21 var lokalet ryddet. Bruden var kjempeskuffet og gråt fordi det var over så fort, men hadde heller ikke gjort noen ting for at folk skulle ønske å bi. 
Jeg tror det ikke var alkoholmangelen i det hele tatt som var årsak til verken den gode stemningen i det første bryllupet eller den dårlige i det andre.
Poenget: Dersom man sørger for at gjestene trives så har alkohol liten betydning. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rarere at voksne mennesker 'må' drikke alkohol ved enhver anledning.

Anonymkode: 576f3...f25

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bryllup uten alkohol for snart tre år siden. Festen varte utover natten. Vi hadde live band, taler, noen felles danser og sanger. Har bare hørt hvor fint og gøy det var av de ca 60 gjestene❤️ Men Klarna Etta par hadde lommelerke. Norm jar alkoholfritt pha økonomi, andre pga religion ( kristne eller muslimer). Og innimellom finnes en onkel eller tante som ikke kan stoppe. Det er mer flaut med dritings 60- åringer enn edru bryllup 

Anonymkode: 23df2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i 8 bryllup, alle var alkohol frie. Skal heller ikke ha alkohol i mitt bryllup, det siste jeg er interessert i er å drikke med familien. Ser for meg visse folk hadde drukket for mye og ødelagt for resten.

Anonymkode: d14ed...1b4

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet det før, men folk på kvinneguiden høres ut som at de har så stor omgangskrets at de drukner i bryllups og fest -invitasjoner. Det er nærmest en byrde for enkelte her å bli invitert. Må være storslåtte greier til for at man skal nedverdige seg å feire familie og venners dag.

Vet dere hva… Andre blir faktisk glad for å bli invitert ! 

Anonymkode: 10f73...aca

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Folk er virkelig avhengige av alkohol! 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres fantastisk fint ut med alkoholfritt og minimalt med alkohol i bryllup. Skulle gjerne vært i det, og syns det er et godt initiativ. Man ser jo ut fra gjestene som kommer om de har sosialt oppegående venner og familie, eller ikke (de som ikke møter).

Har vært i et bryllup hvor de som giftet seg er alkoholikere som hadde alkoholservering, og det er det verste bryllupet jeg har deltatt i. Stusser på om de egentlig bare ville glemme bryllupsdagen sin. Kaotisk, drøyt, lite minneverdig og har knapt fotodokumentasjon fra det. Like greit kanskje. 

Anonymkode: 56787...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (På 24.3.2024 den 6.53):

Vi hadde leker, sang, gøye ting.

Nei.

Anonymkode: 20242...305

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har skrevet det før, men folk på kvinneguiden høres ut som at de har så stor omgangskrets at de drukner i bryllups og fest -invitasjoner. Det er nærmest en byrde for enkelte her å bli invitert. Må være storslåtte greier til for at man skal nedverdige seg å feire familie og venners dag.

Vet dere hva… Andre blir faktisk glad for å bli invitert ! 

Anonymkode: 10f73...aca

Ja, det tenker jeg også! Har ikke vært i mer enn 3 brylluper i mitt liv og hadde syns det hadde vært kjempestas om jeg fikk en slik invitasjon :)

Anonymkode: c9929...c86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei.

Anonymkode: 20242...305

Hva mener du med nei?  Bryllup uten alkohol kan være skikkelig gøy. Dette kommer an på brudeparet. Det bryllupet jeg var i, var skikkelig morsomt. Unge mennesker som elsker hverandre. God mat, kvelden var skikkelig organisert med leker og utfordringer. Alkohol var det siste jeg tenkte på. Her måtte vi ha et klart hode. Sikkert det gøyeste bryllupet jeg har vært i så langt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk mener alkohol er obligatorisk til et bryllup? Tror jeg hadde kost meg like mye både med og uten alkohol. I mitt hode er det brudeparet som bestemmer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at jeg tenker "Nei!!!!" i det jeg ser alkoholfritt bryllup er erfaringer med hvordan det pleier å være i Norge. 

For det er som regel en av to 

1) brudeparet sparer penger. De kniper igjen på alt. Ventetid mellom seremoni og middag er for lang. Maten er kjip. Lokalet er kjipt. Drikke er flatt vann, eller brus (som jeg ikke liker). 

2) brudeparet med familie er veldig kristen. Hele dagen er traust, med mange ord om gud og det hellige med ekteskapet. Ingenting er overdådig. 

Er jeg imidlertid invitert til et Pakistansk eller Indisk bryllup (har vært så heldig å være det) så tenker jeg; "JA!!!", selv om jeg vet det er alkoholfritt. Det er stemning, fest farger, fantastisk mat, og inntrykk. 

Anonymkode: a1fc4...76f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 12.53):

Har skrevet det før, men folk på kvinneguiden høres ut som at de har så stor omgangskrets at de drukner i bryllups og fest -invitasjoner. Det er nærmest en byrde for enkelte her å bli invitert. Må være storslåtte greier til for at man skal nedverdige seg å feire familie og venners dag.

Vet dere hva… Andre blir faktisk glad for å bli invitert ! 

Anonymkode: 10f73...aca

Sorry! Men bryllup er en burde. Jo mer Storslett og stivt, jo større burde. Men har vett til å komme med et smil i bryllup vi blir invitert til.  

Anonymkode: 5b32b...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror grunnen til at jeg tenker "Nei!!!!" i det jeg ser alkoholfritt bryllup er erfaringer med hvordan det pleier å være i Norge. 

For det er som regel en av to 

1) brudeparet sparer penger. De kniper igjen på alt. Ventetid mellom seremoni og middag er for lang. Maten er kjip. Lokalet er kjipt. Drikke er flatt vann, eller brus (som jeg ikke liker). 

2) brudeparet med familie er veldig kristen. Hele dagen er traust, med mange ord om gud og det hellige med ekteskapet. Ingenting er overdådig. 

Er jeg imidlertid invitert til et Pakistansk eller Indisk bryllup (har vært så heldig å være det) så tenker jeg; "JA!!!", selv om jeg vet det er alkoholfritt. Det er stemning, fest farger, fantastisk mat, og inntrykk. 

Anonymkode: a1fc4...76f

Snakk om å være sneversynt og dømmende! 

En grunn kan være at noen som er involvert i bryllupet har problemer med alkohol , så da er det humant å ta hensyn til det. En annen grunn kan være at brudeparet ikke drikker selv og ikke ønsker alkoholpåvirka folk som ødelegger deres store dag. 

 

MÅ et bryllup være "hæla i taket" da? Er det ikke nok at praten går og at folk har det trivelig og ikke minst at dagen blir slik brudeparet ønsker seg. 

Slik som du er i mine øyne en gledesdreper og en egoist som tror at bryllupet tilpasses DEG. 

Anonymkode: c9929...c86

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sorry! Men bryllup er en burde. Jo mer Storslett og stivt, jo større burde. Men har vett til å komme med et smil i bryllup vi blir invitert til.  

Anonymkode: 5b32b...617

Men om det serveres alkohol da er det ikke en byrde? 

Anonymkode: 10f73...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 5.51):

Vi er bedt i et brylup som det står i invitasjonen at det blir servert alkohol kun til maten, men at det er alkoholfritt ellers. Er ikke dette et litt rart "krav" å pålegge, eller bestemme , at voksne mennesker ikke skal kunne kjøpe seg en drink etter middagen ? Bryluppet skal holdes et sted det er bar osv. 

Vet at brudgommen har et litt uheldig forhold til alkohol , men synes likevel er er rart. Hva synes dere ?

Anonymkode: 9cd5c...719

Om du som gjest ikke hadde kunne godtatt dette så kan du heller bli hjemme.. snakk om å være utakknemlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...